Kirjoittaja Aihe: Sanwa M8  (Luettu 2824 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Sanwa M8
« : 22.06.04 - klo: 07.25 »
Onko muilla kuin copterilla kokemuksia tuosta ohjaimesta? Löytyskö joltain manuaalia sähkömuodossa? Onko ohjaimessa lastentauteja?

Ja viimeisenä, onkohan toi miten häiriöarka, koska siinä on narrowband tekniikkaa käytetty??? :oops:

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Sanwa M8
« Vastaus #1 : 22.06.04 - klo: 10.22 »
Varmasti muiltakin löytyy mielipiteitä, en nyt ole hirveän tarkasti laskenut, mutta uskaltaisin sanoa että kisoissa 40% ohjaimista on tätä samaa mallia. Eiköhän muutkin kuskit ilmaannu tänne antamaan kommentteja.

Manuaalia ei ole sähkömuodossa, se tulee ohjaimen mukana ja mikäli mukana tullut manuaali häviää, niin Sanwalta voi tilata uuden manuaalin. Hintaa en muista, mutta pieni nimellinen summa kuitenkin sille oli asetettu.

Ohjaimessa ei todellakaan ole mitään lastentauteja. Kyseessä kuitenkin on ko. valmistajan "lippulaiva"-tuote, johon varmasti on kaikki on tehty parhaalla mahdollisella tavalla. Tämän lisäksi ohjain on myöskin ollut useita vuosia markkinoilla, joten mikäli jotain ongelmia olisi, niin ne varmasti olisi tullut esille tähän mennessä ja korjattu myöskin uudemmissa tuotantoerissä.

Häiriöistä sen verran, että Sanwa M8 on yksi häiriövapaimmista radioista markkinoilla. Tämä on yksi syy miksi monet kuskit ko. radion valitsevat. Toki syitä on monia muitakin, mutta itse kun olin valintaa aikoinaan tekemässä niin minulle juuri painoitettiin tätä ominaisuutta ko. radiossa. Tähän mennessä itse olen kokenut ko. radion kanssa kerran radiohäiriöitä juuri viime lauantaina Hyvinkään kisoissa, mutta kiteenvaihdon ja ajajakorokkeella eri paikan valitsemisen jälkeen mitään häiriöitä ei enää ilmennyt, eli siis se jäi tähän yhteen kertaan. Ilmeisesti syynä oli liian etäinen paikka ajajakorokkeella, kiteen vaihdoin vain varmuudeksi. Laukaan kupoli on yleisesti tunnettu paikkana jossa esiintyy hyvin paljon häiriöitä, itselläni ei kuitenkaan kisoissa muutama kuukausi taaksepäin ollut mitään ongelmia siellä.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Sanwa M8
« Vastaus #2 : 22.06.04 - klo: 11.36 »
Onko kuulunut tietoa tai huhua siitä, että Sanwa/Airtronics olisi uusimassa huippumalliaan tai tuomassa malliston kärkeen uutta huippumallia?
Noin vuoden havaintojen pohjalta näyttää siltä, että M8 asema kisaajien joukossa on ollut hyvin vahva jo pitkään.

Mihin suuntaan kehitys on kisaajien radioiden kohdalla menossa? Mitä uutta on todennäköisesti tulossa?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Sanwa M8
« Vastaus #3 : 22.06.04 - klo: 12.02 »
Hitto minulta meni minun MASHINE-1stä kaasu potikka -90 alussa ja nyt on ollut siitä lähtien käytössä ollut se kuuluisa FUTABAN tiilis kivet FM ja PCM ja ne ovat kyllä olleet hyvät. Eiköhän nuo SANWAN radiot ja servot ole markkinoiden parhaat vehkeet.
Jerzi

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Sanwa M8
« Vastaus #4 : 22.06.04 - klo: 12.12 »
Ainakin amerikkalainen rc-car action lehti on äänestänyt sen vuoden parhaimmaksi radioksi ties kuinka monta kertaa. Jenkit ilmeisestikin pitävät kyseisestä radiosta.

Vaikka hinta onkin hieman suolainen on ainakin laatu taattu.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sanwa M8
« Vastaus #5 : 22.06.04 - klo: 12.16 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ainakin amerikkalainen rc-car action lehti on äänestänyt sen vuoden parhaimmaksi radioksi ties kuinka monta kertaa. Jenkit ilmeisestikin pitävät kyseisestä radiosta.

Vaikka hinta onkin hieman suolainen on ainakin laatu taattu.

Ainakin jonkun jenkki jutun mukaan, sekä saksalaisen että ranskalaisenkin jutun mukaan KoPropolla on paras radio :D

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Sanwa M8
« Vastaus #6 : 22.06.04 - klo: 12.17 »
Monesti suuret merkit (ainakin 1:1 autopuolella) "ostavat" nämä ykköspaikat itselleen tuomalla rahaa erilaisiin tapahtumiin ja lehtien mainoksiin... Sitten siinä sivussa saavat itselleen ykköspaikkoja eri kilpailuissa... Tiedähäntä sitten RC-puolella.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Sanwa M8
« Vastaus #7 : 22.06.04 - klo: 16.42 »
Pistetäänpä tänne nyt sitten kysymys:

Onko kellään kokemusta Sanwa MX-6 ohjaimesta? Kyseinen mallihan on aika vanha. Käsittääkseni M8 edeltäjä ja siten aikansa lippulaiva.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Sanwa M8
« Vastaus #8 : 22.06.04 - klo: 18.27 »
Kiitosta Copterille, koska olen itse varannut ja lunastan M8:in torstaina, joten ajattelin kysellä, jos ohjaimessa on tunnettuja vikoja, oisin perunut varaukseni... Mutta, kyllä mä sen ohjaimen ostan ja sillä siisti. Kiitokset kaikille, ja toivotaan radiolle pitkää ikää. :D

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Sanwa M8
« Vastaus #9 : 07.07.04 - klo: 22.27 »
Onko kukaan kokeillut muiden merkkien vastaria tolla sanwalla? Noita sanwan vastareita kun ei ihan joka paikasa myyä... Pitäis hommata toinen vastari, mutta uskallanko ostaa esim. futaban 40 megan vastaria tolle M8:n lähettimelle? :roll:

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Sanwa M8
« Vastaus #10 : 07.07.04 - klo: 23.41 »
LRP Phaser (Sport ja Competition) ja Nosram Gemini ainakin toimivat Sanwan kanssa. Futaban pitäisi, mutta en mene 100% takuuseen. Itse juuri tilasin kokeeksi Futaban R133F vastarin, eli siis kun se saapuu niin osaan sanoa miten toimii Futaban kanssa. Jotkut ovat sanoneet että ei toimi ja toiset taas että toimii, ristiriitaisuuden takia päätin ottaa asiasta itse selvää. :)

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Sanwa M8
« Vastaus #11 : 08.07.04 - klo: 13.04 »
Tomii mulla hyvin Futaban 123 ja 133 vastarien kanssa. Joten ei pitäisi olla ongelmaa.