Täytyy sanoa, että aika makee kokemus ollut koko reissu tähän asti. Samaten on puhuttu, kuinka täällä ns. kehitysmaissa on radat ja muut faciliteetit enemmän kuin kohdallaan. Nytkin samalla alueella on paitsi todella mahtava rata jossa valaistus, katettu varikko, oma RC-vene lutakko, radalla oma ravintola + ilmastoituja bungaloveja jne. niin kyllä me ollaan vielä aika ronskisti perässä tässä touhussa. Eli parannettavaa riittää.
Rata sinällään on todella vaativa ja tekninen. Ns. "kovat ukotkin" tekee 10min erässä virheitä ja vaikeeta on kaikilla. Hyvän esimerkin homman haastavuudesta saa kun katsoo tuloksista +/-10 sijaa Artsista. Siellä on kovaa ukkoa jotka ei ole saanut pakettia kasaan 2pv reenien ja 2pv alkuerien aikana.
Omalla osalla meni reenit ja ekat alkuerät totutellessä uuteen autoon (Durango) ja opetellessa rataa. Tänään sitten oli tarkoitus ajaa edes jonkunlaista tulosta ja eka alkuerä sitten meni muutamaan pannutukseen ja tokassa sitten alkoi sataa puolessavälissä. Sinällään oli suhteellisen heikko tuuri koska radalle on laitettu öljyä, joten kierrosajat tippui 6-7s ja homma oli ihan pelkkää driftailua. Tietysti spekulaatioksi jää jos ko. homma olisi tapahtunut ns. kuuman ryhmän kohdalla mutta nyt vaan keskeytettiin ajot 20min ja kun rata oli kuivunut, niin jatkettiin taas. No ei voi muuta kun painaa leuan rintaan ja suunnata kohti uusia pettymyksiä :)
Huomenna vielä 2 erää alkueriä ja sitten katsotaan mistä jatketaan. Sen voi jo sanoa, että sunnuntain finaaleita tulee aika uskomaton show, vetää noi huiput kyllä sellasta kyytiä. BTW tänään kun oltiin hotellin raflassa syömässä, niin bongattiin avokeittiöstä yksi tuttu hahmo. Siellähän se J.Tebo oli kokinhattu päässä keittämässä Kyoshon tukivarsia. En sitten tiedä oliko se joku uusi ruokalaji vai kenties varautumista alkuerien haasteisiin