Kirjoittaja Aihe: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?  (Luettu 112754 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #270 : 16.09.10 - klo: 10.22 »
Linkitin aikaisemmin Pan Car Grand Prix -kilpailun banneriin.

Siellä on nyt julkaistu päivitys moottorispeksiin. Koska on todettu, että moottorien 0-ennakkoa ei pystytä helposti ja luotettavasti valvomaan ja eri valmistajien ilmoittamat 0-ennakot eivät ole vertailukelpoisia, on moottorisäännöstä poistettu vaatimus 0-ennakosta.

Alla päivitetty versio säännöistä:


Noiden videoiden perusteella ero noparin 0-ennakon ja dynaamisen ennakon välillä on todella suuri.
« Viimeksi muokattu: 16.09.10 - klo: 10.29 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #271 : 16.09.10 - klo: 10.48 »
Linkitin aikaisemmin Pan Car Grand Prix -kilpailun banneriin.

Siellä on nyt julkaistu päivitys moottorispeksiin. Koska on todettu, että moottorien 0-ennakkoa ei pystytä helposti ja luotettavasti valvomaan ja eri valmistajien ilmoittamat 0-ennakot eivät ole vertailukelpoisia, on moottorisäännöstä poistettu vaatimus 0-ennakosta.

Mielenkiintoista, IIC:ssa kaikki olivat kovin tyytyväisiä 0-ennakkosäätimiin.. Ettei TQ radalla saattaisi olla hieman kytköksiä SP säätimien myyntiin ko. radalla??

Okei, saattaahan se olla, että esim. tolla halvalla Cirtixillä ei pärjää 'kisasäätimiä' vastaan 0-ennakolla ja osalla on autoissaan moiset halpissäätimet. Tämä tukisi silloin täysin nollasta aloittavia kuskeja. Toisaalta sitten kun se halpa säädin hajoaa, haluaako kuski ostaa yhtä heikon tilalle? Tässä tapauksessa hän olisi siihen pakotettu. Onko se sitten lajin kannalta järkevää? Ei.
« Viimeksi muokattu: 16.09.10 - klo: 10.53 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #272 : 16.09.10 - klo: 11.19 »
Tuossa puhutaan 0-ennakosta moottorille.

Säätimien osalta itse kannatan 0-ennakkoa, mutta vapaavalintaista säädintä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #273 : 16.09.10 - klo: 11.41 »
Tuossa puhutaan 0-ennakosta moottorille.

Säätimien osalta itse kannatan 0-ennakkoa, mutta vapaavalintaista säädintä.

Tartuin tuohon ekaan, "CIRTIX COMBO". Moottorin rajaamisella ei ole mitään merkitystä, kun käytössä on dynaamisen ennakon (vapaat) säätimet.

Mutta joo, parempi testailla meilläkin sisäkauden alettua, onko noissa säätimien 0-ennakoissa eroja.
« Viimeksi muokattu: 16.09.10 - klo: 11.52 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #274 : 16.09.10 - klo: 12.33 »
Lainaus
eri valmistajien ilmoittamat 0-ennakot eivät ole vertailukelpoisia,

No niin johan meneekin mielenkiintoiseksi...

Lainaus
Ettei TQ radalla saattaisi olla hieman kytköksiä SP säätimien myyntiin ko. radalla??

No just joo ...
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #275 : 16.09.10 - klo: 13.13 »
Näyttää siltä että aina jollakin on jotain valittamista säännöistä. Ikinä ei mikään ole hyvä. Itse ainakin ajan nöyränä sellaisella kalustolla joka päätetään ja joka lyödään lukkoon, valittamisen aihetta ei ole.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #276 : 16.09.10 - klo: 14.22 »
Lainaus
eri valmistajien ilmoittamat 0-ennakot eivät ole vertailukelpoisia,

No niin johan meneekin mielenkiintoiseksi...

Lainaus
Ettei TQ radalla saattaisi olla hieman kytköksiä SP säätimien myyntiin ko. radalla??

No just joo ...

Jos on tuoda jotain faktaa tai lisäarvoa keskusteluun, niin anna palaa. Nämä "No just joo" -viestit vois mun mielestä jättää minimiin.
---

Poissa valanhar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #277 : 16.09.10 - klo: 14.55 »
Toivottavasti näitä vakioluokan kone- ja säädin vaihtoehtoja ei ratkaista pelkästään tällä foorumilla käytyjen keskustelujen perusteella, kun tuntuu, ettei näistä kirjoittajista kauhen moni edes aja/ajata kyseistä luokkaa.Eikö aiheesta voida tehdä mielipidekyselyä vaikka sähköpostin välityksellä, niiltä jotka luokkaa ajavat?
T.Harri Valander

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #278 : 16.09.10 - klo: 14.57 »
Toivottavasti näitä vakioluokan kone- ja säädin vaihtoehtoja ei ratkaista pelkästään tällä foorumilla käytyjen keskustelujen perusteella, kun tuntuu, ettei näistä kirjoittajista kauhen moni edes aja/ajata kyseistä luokkaa.Eikö aiheesta voida tehdä mielipidekyselyä vaikka sähköpostin välityksellä, niiltä jotka luokkaa ajavat?
T.Harri Valander
Juurikin näin ja vaikka sellainen rajaus että ketkä ovat sarjaa kiertäneet enemmän kuin sen kuuluisan yhden kisan.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #279 : 16.09.10 - klo: 15.01 »
Luulin, että kaikki olivat ymmärtäneet, missä ja mikä taho päätökset tekee. Ilmeisesti olin väärässä.  :mrgreen:
---

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #280 : 16.09.10 - klo: 21.35 »
Vaikka tässä on vaan yksi tai kaksi tai kolme kisaa käyty, olisi mukava että saataisiin hyvillä mielin tehtyä säännöt joihin jokainen olisi suuripiirtein tyytyväinen. Itselleni on pääasia että eri luokkia ( TSS TSP TSM ) ajetaan, säännöt jotka on tehty on tehty noudatettaviksi.Täältä keskisuomesta on mukaan lähdössä junnuajajia jotka haluavat vaan kovasti ajaa, oli säännöt mitkä tahansa. Eikös se stanu ole juuri heille tehty ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Ossi K

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #281 : 17.09.10 - klo: 06.57 »
Tässä tulikin oikeastaan tärkeä asia esille, mitä kaikki eivät ehkä tiedä. En ainakaan itse.

Ketkä päättävät esim. nyt tulevan kauden TSS-luokan säännöistä ?

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #282 : 17.09.10 - klo: 08.10 »
Tässä tulikin oikeastaan tärkeä asia esille, mitä kaikki eivät ehkä tiedä. En ainakaan itse.

Ketkä päättävät esim. nyt tulevan kauden TSS-luokan säännöistä ?
Lajiryhmä, heillä on myös apunaan luokkayhteishenkilöt.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Ossi K

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #283 : 17.09.10 - klo: 09.46 »
Mistä näkee lajiryhmän kokoonpanon ja luokkayhteyshenkilöt ?

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #284 : 17.09.10 - klo: 09.56 »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #285 : 17.09.10 - klo: 11.28 »
Toivottavasti näitä vakioluokan kone- ja säädin vaihtoehtoja ei ratkaista pelkästään tällä foorumilla käytyjen keskustelujen perusteella, kun tuntuu, ettei näistä kirjoittajista kauhen moni edes aja/ajata kyseistä luokkaa.Eikö aiheesta voida tehdä mielipidekyselyä vaikka sähköpostin välityksellä, niiltä jotka luokkaa ajavat?
T.Harri Valander
Juurikin näin ja vaikka sellainen rajaus että ketkä ovat sarjaa kiertäneet enemmän kuin sen kuuluisan yhden kisan.

Edellisiä komppaan. Eipä ole meidän tiimin lisäksi kukaan viime kauden kisat kiertäneistä TSS -kuljettajista kommentteja ja kokemuksia tänne kirjoitellut. Mutua ja spekulointia on kyllä tullut senkin edestä. Kolmen auton ja kuskin voimin on viime kauden koneilla ja 0-ennakkosoftalla jo ajettu ja kokemukset tännekin kirjattu 5./6.9. http://rc10.fi/index.php?topic=45191.180
Tiim Lahti

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #286 : 27.09.10 - klo: 13.06 »
Eilen oltiin tattiksella ajelemassa ja seuraavaa asia tuli esille.

Minun kalusto.
tamiya 415
sp lpf 0-ennakko
17,5 CS vakiokone
4,1 välitys

Paten kalusto
t2 007
mamba max pro 0-ennakko
17,5 CS vakiokone
4,75 välitys

Petrin kalusto
Hong nor x10e
LRP 2007 edition
17,5 uusi CS vakiokone
4,5

ja samaa vauhtia mentiin  :evil:
Onko nyt näin että säätimissä on eroja  :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #287 : 27.09.10 - klo: 13.52 »
No sehän on päivänselvää ja ollut jo ikuinen tieto että sätimissä on eroja.

Se että tekikö säädin sen että autot oli tasaväkisiä, ei tuosta selviä.
Pitäis olla muuten sama kalusto, mutta säädin vain eri niin sillon näkee sen mikä ero siitä säätimestä tulee.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #288 : 27.09.10 - klo: 14.00 »
Näitä uusia sääntöjä kun tehdään niin olisi mukavaa saada säännöt hyvissä ajoin. Itselleni tästä ei mitään ongelmaa tule, mutta mietin nuita junnukuskeja. Esim nyt syksyllä on pyörähtänyt käyntiin rc-kerhoja. Junnut ovat innokkaasti hommaamassa autoja, mutta tuota tekniikkaa ei oikein vielä pysty hommaamaa kun ei tiedä millaiset kamppeet sallitaan ja millaiset ei. Mutta odotellaan vielä.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #289 : 27.09.10 - klo: 14.06 »
Niin, joko sääntöpäätöksiä on tehty 2011 kaudeksi tai onko siihe uutta tieto kuin että tällä viikolla infotaan?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #290 : 27.09.10 - klo: 16.21 »
Tällä viikolla ei ainakaan minun suunnalta ole mitään infoa tulossa. Viimeisen kisan yhteydessä lupailtiin, että lokakuun alkupuolella tiedetään tärkeimmät, eli renkaat ja moottori-/ennakkoasiat.

Eilen ajettiin vielä kisaa ulkona, joten rengastestit ovat valitettavasti viikon verran myöhässä, mutta kuitenkin työn alla.

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #291 : 04.10.10 - klo: 19.48 »
Alue-8 kisat ajettiin TSS-10 luokassa vapailla 17.5t koneilla ja 0-ennakko säätimillä.

TSP-10 luokka vapailla 10.5t koneilla ja 0-ennakko säätimillä, mukana myös 17.5t koneet ja vapaat noparit.

Mielipiteitä ja kokemuksia kone/nopari -säännöistä, kiitos.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #292 : 04.10.10 - klo: 21.23 »
Pro Stockin yhdistelmät olivat suorituskyvyltään hyvin lähellä toisiaan. Mielestäni näillä on hyvä jatkaa.
Flying Calacucco

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #293 : 04.10.10 - klo: 21.32 »
Viime vuoden stanua ajaneena ei houkuttele jatkaa porossa samalla yhdistelmällä nyt kun tietää paremmasta eli yhdistelmällä 10.5T - nollaennakot. Ajettavuus on mielestäni kireämmällä pannulla paljon parempi kuin kuminauhamaisella viime vuoden stanu-setupilla, vaikka vauhdeissa ei eroa olekaan.

Minusta tuntuu että A8-säännöillä voisi ajaa FTTn aivan hyvin.
Löysin rantein...

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #294 : 04.10.10 - klo: 21.36 »
Viime vuoden stanua ajaneena ei houkuttele jatkaa porossa samalla yhdistelmällä nyt kun tietää paremmasta eli yhdistelmällä 10.5T - nollaennakot. Ajettavuus on mielestäni kireämmällä pannulla paljon parempi kuin kuminauhamaisella viime vuoden stanu-setupilla, vaikka vauhdeissa ei eroa olekaan.

Minusta tuntuu että A8-säännöillä voisi ajaa FTTn aivan hyvin.

Komppaan Tuukkaa, ajaminen vääntävällä moottorilla on paljon mielekkäämpää. Sekin on kyllä sanottava että 17.5+vapaa ennakko vaikutti yhtä nopealta ja voipi olla että jos tämmönen sääntö
olisi FTT:ssä niin ohjelmien kehittyminen aiheuttaisi sen ettei 10.5+nollaennakko pysyisi 17.5-koneiden vauhdissa.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #295 : 04.10.10 - klo: 21.50 »
Ei se nyt TSP:n osalta ihan ylläolevan ruusuisesti mielestäni mennyt. Porukka voisi nyt ihan ensimmäiseksi hommata ne 0-ennakon säätimet. Se, että ajaa LRP säätimellä minimi-punchilla ei tarkoita 0-ennakkoa. Itsellä oli oikea 0-ennakko -profiili säätimessä, mutta koneena X12 täysillä ennakoilla.

Mielestäni nopeuserot on selkeät nopeimmasta hitaampaan: 17.5 + dynaaminen ennakko, 10.5 X12/Ballistic + 0-ennakko ja viimeisenä CS/GM 10.5 kiinteälä päädyllä + 0-ennakko.
---

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #296 : 04.10.10 - klo: 22.04 »
Ei se nyt TSP:n osalta ihan ylläolevan ruusuisesti mielestäni mennyt. Porukka voisi nyt ihan ensimmäiseksi hommata ne 0-ennakon säätimet. Se, että ajaa LRP säätimellä minimi-punchilla ei tarkoita 0-ennakkoa. Itsellä oli oikea 0-ennakko -profiili säätimessä, mutta koneena X12 täysillä ennakoilla.

Mielestäni nopeuserot on selkeät nopeimmasta hitaampaan: 17.5 + dynaaminen ennakko, 10.5 X12/Ballistic + 0-ennakko ja viimeisenä CS/GM 10.5 kiinteälä päädyllä + 0-ennakko.

Tätä en tiennytkään, allekirjoittanut ja Kaasukake ainakin ajelivat 0-ennakkoohjelmalla ja 10.5-Prostock-koneella (siitähän se meikäläisen häntäpään sijoitus johtui :grin:) ja jos sitä vertasi Pekan 17.5-systeemiin niin kovin samaa vauhtia tuntui menevän, mutta voipi olla että toi rata ei vielä kertonut koko totuutta noista eroista. Joka tapauksessa on aivan mahtavaa ajaa koneella jossa on kunnon vääntö, siis kun suhteutetaan siihen mihin on tottunut (17.5) ja ajatus paluusta tohon ei oikein minuakaan innosta.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #297 : 04.10.10 - klo: 22.18 »
ja jos sitä vertasi Pekan 17.5-systeemiin niin kovin samaa vauhtia tuntui menevän, mutta voipi olla että toi rata ei vielä kertonut koko totuutta noista eroista. Joka tapauksessa on aivan mahtavaa ajaa koneella jossa on kunnon vääntö, siis kun suhteutetaan siihen mihin on tottunut (17.5) ja ajatus paluusta tohon ei oikein minuakaan innosta.

Pekka ehkä mokas homman lyhentämällä välitystä?, jolloin ainoastaan hävitään alapään vääntö ja osa yläpään kierroksista. Täytyy itse ryss...lainata 17.5 kone tarkempaan testiin.

Omasta mielestä X12 oli myös erittäin hyvä ajaa; helpompi saada kaasutuntuma lineaariseksi ja oiva moottorijarru.

Mielestäni tosin suurin onnistuja kisoissa oli LRP CPX rengas.  :mrgreen:
---

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #298 : 04.10.10 - klo: 22.43 »
Ei se nyt TSP:n osalta ihan ylläolevan ruusuisesti mielestäni mennyt. Porukka voisi nyt ihan ensimmäiseksi hommata ne 0-ennakon säätimet. Se, että ajaa LRP säätimellä minimi-punchilla ei tarkoita 0-ennakkoa. Itsellä oli oikea 0-ennakko -profiili säätimessä, mutta koneena X12 täysillä ennakoilla.

Mielestäni nopeuserot on selkeät nopeimmasta hitaampaan: 17.5 + dynaaminen ennakko, 10.5 X12/Ballistic + 0-ennakko ja viimeisenä CS/GM 10.5 kiinteälä päädyllä + 0-ennakko.

Hähää ,en mä mitään mainittavia eroja huomannu kun olin niin fiiliksessä a) koneesta ja vauhdista b) renkaista. Mutta se ei todellakaan takaa etteikö niitä olisi.  :p

Mulla oli hatusta vedetty välitys, jotain 5.5 ja tekinin 0-ennakkosofta + gm10.5T kone. Hyvin rokkasi.

Tuukka
Löysin rantein...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #299 : 04.10.10 - klo: 22.53 »
Alue-8 kisat ajettiin TSS-10 luokassa vapailla 17.5t koneilla ja 0-ennakko säätimillä.

TSP-10 luokka vapailla 10.5t koneilla ja 0-ennakko säätimillä, mukana myös 17.5t koneet ja vapaat noparit.

Mielipiteitä ja kokemuksia kone/nopari -säännöistä, kiitos.

Ainakin oli stanussa liian suuri vauhti ero noilla viimekauden koneilla verrattuna tuohon LRP 17,5 lankaiseen. En tiedä ajoiko kaveri voittoon 0-ennakko koneella vai ei
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂