Sininen savi ois kaikista parasta, mutta normisavikin varmasti ajaa tässä tilanteessa saman asian. Kokemuksesta voin kertoa, että rata on ajokelvoton ekan ajopäivän jälkeen, jos kestää edes sitä, mikäli pintana ei ole savi.
Ja hyppyrit suosittelen tekemään jostain puusta tms, ja sen päälle sitten tuo savimateriaali. 10cm kerros savea radan "pinnassa" auttaisi jo asiaa kummasti. Kunnolla tasoitettuna ja painettuna se kestää pidempään (=muutaman ajokerran kerrallaan ennen uutta fiksausta).
Muutamia vinkkejä (ilman että astun kenenkään varpaille) radan suhteen pikaisella vilaisulla eilen olisivat:
-ajolava ojan puolelle rataan 1.5-2m pääsuorasta ojaanpäin
-rataa kannattaa levittää (huom. 1/10 autoilla radan leveys on 2-3m, 1/8 autoilla 3-5m, isommilla autoilla se käy helposti liian kapeaksi
-PRCA- ja Jyväskylän krossikaverit on kai viimeksi tehneet toimivan uuden radan Suomeen, joten heiltä kannattaa kysyä neuvoa vaikka radasta ei kisarataa ole tarkoitus tehdäkkään. Ajomielekkyys on vain moninkertainen kun toinen käsi ei ole lapiossa kiinni ajon aikana :)
Anyway, tosi hieno homma, että paikka, porukka ja intoa rakentamiseen on! Hyvä alku, nopeasti on baana lähtenyt valmistumaan.