Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099964 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1290 : 28.07.10 - klo: 12.29 »
mikä ois hyvä ja edullinen lipovahti ja sit hyvä ja edullinen ohjaus servo e-maxsiin? kokemuksi?
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa Kupe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1291 : 28.07.10 - klo: 13.20 »
Tämä on vastaava ainakin koteloltaan http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2 Itsellä tällainen lennokin sivarissa ja vaikuttaisi olevan lähes 1:1 tuon MG995:n kanssa (erilainen piirilevy näissä ainakin on, mutta kuoret samasta muotista..)

Hyvät servot onkin sitten erikseen  :wink:

Mulla on noita yksi ohjauksessa ja toimii ihan hyvin. Tilasin noita joskus kaks, joista toinen oli heti alkuunsa kuollut, joten laatu on vaihteleva..

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1292 : 28.07.10 - klo: 13.26 »
mulla oli joskus tollanen MG995 revossa toimi ihan ok. jotenkin vaan yhellä servolla tahto enemmän kääntää toiseen suuntaan kuin toiseen vaikka kuin holdas
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa Kupe

  • Jäsen
    • Profiili

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1294 : 28.07.10 - klo: 17.19 »
Eipä tietenkään tullut mieleen, että koritolppia voisi yrittää saada asettumaan tuohon takalasin kohdalle kaltevalle pinnalle, sen sijaan pähkäilin miten ne saisi tuohon moottorin ja lasin välissä olevalle vaakasuoralle kohdalle.

Sitä tasaista kohtaa itsekin ensin mietin, mutta siihen olisi pitänyt tehdä jo jotain välipalikkaa että olisi onnistunut. Helpompi oli reijittää takalasi.

...ja sit hyvä ja edullinen ohjaus servo e-maxsiin? kokemuksi?

Tuossa muutama sivu taaksepäin on noista servoista keskustelua. Savöxiin olen ollut tyytyväinen.

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1295 : 11.08.10 - klo: 08.46 »
Laita sitten tänne testitulokset näkyville :wink: . Minunkin pitäisi kokeilla erilaisia setupeja noiden diffilitkujen suhteen. Siinä on kuitenkin oma hommansa kun purkaa ja kasaa, mut jos tässä ehtisi jossain välissä...

Poissa nibbe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1296 : 11.08.10 - klo: 11.29 »
Moro,

Mikä mahtaa olla vikana, kun molemmat servot todistettavasti toimivat, mutta kääntövoima ei välity. Servosäästäjän kohdalta tuntuu selvä klappi, mutta silti tuntuu ettei voima välity siinä suhteessa, mitä säästäjä päästää läpi. Olen jo kertaalleen ko. osatkin vaihtanut ja silti sama ongelma jatkuu. Kiristäminen ei myöskään tunnu auttavan. Onko vinkkejä miten auton saisi taas kääntymään?

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1297 : 11.08.10 - klo: 21.16 »
Olisiko pivotpallojen kupit liian tiukalla? Eli siis nämä: http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29490&grpid=3901 . Ja tuossa ne pallot: http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8430&grpid=3901 Ne kupit pitäisi olla niin ettei pallot lonksu, mutteivat myöskään jumi. Tuli tällainen nyt ekana mieleen.

Poissa Kupe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1298 : 13.08.10 - klo: 14.59 »
Olisiko pivotpallojen kupit liian tiukalla? Eli siis nämä: http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29490&grpid=3901 . Ja tuossa ne pallot: http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8430&grpid=3901 Ne kupit pitäisi olla niin ettei pallot lonksu, mutteivat myöskään jumi. Tuli tällainen nyt ekana mieleen.

Samaa minäkin veikkaisin. Kävi meinaan itelle sama homma joskus.

Poissa nibbe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1299 : 15.08.10 - klo: 21.30 »
Joo, kutinsa pitivät arvaukset: Kupit liian tiukalla ja hölläys toi ohjauksen entiselleen. Kiitokset vinkistä.

Tähän väliin vielä vinkki 3905-mallin vaihtamisesta harjattomaksi (aiheesta kyselin aiemmin):
Ostin vähän isompaan autoon tarkoitetun Xerunin 150A-moottorin:http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=459

Toimii todella hyvin, kapasiteettia riittää ja luotettavuutta sitä kautta, että ei oteta kaikkia tehoja irti. Samat akut kestävät ainakin 10 minuuttia kauemmin ja motti, sekä vaihteisto pysyvät kosketuslämpöisinä session jälkeen. Auto heittää väärillä tehosäädöillä kuperkeikan asfaltilla metrin matkalla, oikeilla säädöillä meno on komeeta ja jarrutussäädötkin takaavat kuperkeikattoman pysähdyksen jopa asfaltilla.

Suosittelen ja vaihto oli helppoa kuin heinänteko.

-n-

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1300 : 15.08.10 - klo: 22.23 »
"Crazy powerful"  :grin: Vaikuttaa hyvältä!



Ja edit...

Tilasin keskidiffiin 100K litkut. Aika reippasti mennään löysempään, mutta eikun testiin vaan. Pitää laitella tulokset tänne kun selviää mitä tapahtuu.
« Viimeksi muokattu: 21.08.10 - klo: 18.41 kirjoittanut Big Joe »

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1301 : 04.09.10 - klo: 18.55 »
Nyt oli senverran aikaa ja kiinnostusta, että kokeilin laittaa keskidiffiin ne 100k silkkarit. Sanotaanko näin että tulipahan kokeiltua. En suosittele. Etukumit ovat pallona koko ajan, kun tehot karkaavat edestä pihalle. Kovalla sorapinnalla jopa kuuli kuinka eturenkaat haukkoivat soraa. Tietenkään auto ei kiihdy kunnolla, vaan sutii etusillaan. Löysä diffi ei myöskään vaikuttanut kääntymiseen mitenkään huomattavasti, joten senkin puolesta oli turha kokeilu. Se vakio 500k, tai sitten tuo aiemmin kokeilemani 300k tuntuivat toimivan, mutta 100k on jo liian litkua. Pitäisi varmaan modittaa tuohon joku torseni, tai jotain...

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1302 : 05.09.10 - klo: 15.12 »
No se 2-vaihde sarja on ollut kyllä mielessä...  :smiley: . Olisi kiva kokeilla miten toimisi. Saas nyt nähdä mitä seuraavaksi keksii.

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1303 : 12.09.10 - klo: 20.10 »
Ookkeii... Oli taas testipäivä. Tälläkertaa testissä 300k keskidiffi + vakaimet + 40 series road-raget + asfaltti. Aiemmin en ole asfaltilla ajellutkaan, joten oli ihan mielenkiintoista nähdä miten auto toimii.

Ihan ensimmäisenä huomasi kuinka jouset, tai ainakin iskarit, olisivat saaneet olla jäykemmät. Koska auto kuitenkin toimii soralla ok näillä jousituksen setupeilla, en muuttanut säätöjä mitenkään. Soralla mennään kuitenkin yleensä.

Asfaltilla kallistuksenvakaajat olivat selvästikin töissä koko ajan. Etuvakaaja olisi saanut olla ehkä jäykempi kuin nykyinen. Hyllynpäällä pitäisi olla vielä jäljellä paksumpaa lankaa, joten voisi kokeilla tehdä jäykemmän.

Keskidiffi tuntui olevan löysä. Soralla 300k tuntui vielä toimivan, mutta asfaltilla saisi olla hiukan jäykempää tavaraa diffissä. Pitää testata joskus joku 750 - 1000k, jos sellaista edes on..? Se vakio 500 olisi voinut olla myös ok.

Road raget olivat ihan hyvät. Mitään mega pitoa ei ollut, mutta kuitenkin senverran että kippasi pari kertaa mutkassa katolleen. Eturenkaiden liimaukset vain pettivät kesken kaiken. Kääntyminen oli asfaltilla selkeästi huonompaa kuin bow-tie:lla sora/nurtsi pinnalla.

Seuraavaksi pitää testata varmaankin tosi jäykkä keskidiffi + jäykempi etudiffi. Kattoo nyt milloin taas jaksaa.

Poissa wilho

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1304 : 14.09.10 - klo: 20.21 »
Kärähti 3905:sta nopari EVX-2, jostain syystä uudella Venomin 3000mah akulla ei meinannu liikkuu ja sitten liikkui, niin kohtahan sieltä savut nousi noparista :huh:

Vakiomoottorit toimii ihan ok, joten mikä olisi hyvä korvaava säädin? Onko säädintä, joka hanskaisi nuo vakiomotit eli harjalliset ja mahdollisesti myöhemmin myös harjattoman?
Jos jollakulla on ylimääräisenä tuommoinen EVX-2, niin olisin kiinnostunut ostamaan.
FG Mini 4WD

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1305 : 15.09.10 - klo: 14.09 »
eiks noissa joissakin nosramin säätimissä ole mahdollisuus käyttää molempia  :huh:
pöö

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1306 : 15.09.10 - klo: 15.41 »
Ei riitä lankarajat harjattomille jota tämä auto tarvii. Enkä kyllä sano pelittääkö harjallisenakaan.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1307 : 15.09.10 - klo: 16.11 »
Onko säädintä, joka hanskaisi nuo vakiomotit eli harjalliset ja mahdollisesti myöhemmin myös harjattoman?
Valitettavasti taitaa olla niin, että molemmat moottorityypit tarvitsevat omanlaisensa säätimen :cry:

Onhan näitä.

LRP/Nosram samaa kamaa eri värisenä
http://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/car/brushless-brushed-forwardbrakereverse/

Novak
http://www.teamnovak.com/products/price/index.html#brushless_speed_controls

Ja varmaan muillakin merkeillä on.

Poissa Kupe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1308 : 16.09.10 - klo: 20.28 »
Kärähti 3905:sta nopari EVX-2, jostain syystä uudella Venomin 3000mah akulla ei meinannu liikkuu ja sitten liikkui, niin kohtahan sieltä savut nousi noparista :huh:

Mulle kävi toi sama joskus aikanaan 3906:lla ja sillä ekalla evx:llä... Sillon tosin oli 2x 7kennoiset nimhit käytössä.

Tässä lopputulos :)
Palanut nopari

Lähellä oli, ettei koko auto palanu.. Tuli pikkasen kiire repiä kaverin kanssa koppaa irti ja akkuja pois.
« Viimeksi muokattu: 16.09.10 - klo: 20.31 kirjoittanut Kupe »

Poissa Stampede

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1309 : 04.11.10 - klo: 20.52 »
Talvi tulee ja on aika vaihtaa E-Maxx harjalliseksi, siis vesitiiviiksi :azn:. Omat Titan 550 motit on lopussa, joten ajattelin laittaa Titan 775 moottorin. Tänään tuli motti, mutta eihän se sovi kiinnikkeisiin suoraan. Onko kenelläkään kokemusta ko. motin asentamisesta? Käykö kiinnikepaikat jos hankkii yhdelle moottorille tarkoitetun moottoripukin, vai onko sekin 550-kokoiselle motille :huh:

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1311 : 06.11.10 - klo: 16.31 »
Nonnii rupeshan ne skidplate:t kestämään!
Meni hermot kun heti oli kappaleina kun vähän kopsahti.
Eli tein eteen ja taakse tukevasta alumiinista nuo,vähän toi painoa lisää mutta ei tuohon nyt maailma kaadu.Ja sittenhän näissä kuvissa näkyy nuo jo aikaisemmin tehdyt puskurit,ja nekin KESTÄÄ jopa pienoista törmäilyä!
Pari kuvaa noista:




Nyt on jo nälkä kasvanut sen verran että kaivataan paukkua lisää eli harjattomien metsästys on käynnissä...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1312 : 06.11.10 - klo: 16.35 »
Olet tehnyt todella hyvän näköiset skiplatet ja puskurit.  :laugh:
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1313 : 06.11.10 - klo: 16.41 »
Olet tehnyt todella hyvän näköiset skiplatet ja puskurit.  :laugh:
No en tiiä hyvän näköisistä mutta kylle ne ainakin kestää.  :p
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1314 : 06.11.10 - klo: 18.35 »
Mun piti tehdä kanssa alumiinista nuo skidplate:t, mutta enpä sitten koskaan tehnytkään. Pitäisiköhän jo nyt..?

Seuraavaksi sitten iskarit säätöön ja diy vakaajat ? :roll:

e: Piti muokata kun mun tekstin saattoi ymmärtää ihan toisin kuin tarkoitin... Siistit on siis nuo skidplatet!
« Viimeksi muokattu: 06.11.10 - klo: 20.18 kirjoittanut Big Joe »

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1315 : 07.11.10 - klo: 12.30 »
Joo suosittelen jos vaan viittii tehdä niin noita alumiini skidplateja.Tai saahan noita kai valmiinakin jostain puljusta?
No eilen illalla leipo nuo vakiomotit(hiilien palasia löyty akkukoteloista) ja nyt ois vaihtoehtona ostaa uudet vakio motit tai sitten harjattomat.Jotenkin vaan veri vetää noihin harjattomiin mut katotaan nyt.
Onks joku testannu E-Maxxissa tätä 2650kv comboa: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41259&grpid=4306 vai onko kuitenkin tuo varma 2200kv combo parempi?Meinasin et sais jo 4s akulla vähän enemmän kierroksia tuohon mut jos on sit jo e-maxx liian painava tuolle motille eli lämpenee.
Ps.Vakio EVX-2 nopari löytyy myyntiosiosta jos jollain tarvetta sellaiselle... :wink:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa mikael.forsstrom

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1316 : 07.11.10 - klo: 12.36 »
Moi,

Toi on iha hyvä castle 2650kv kombo e-maxxiin. Tai sitten tekin rx8 kombo ois varmaan hyvä.

Mulla oli e-revossa castle neu 2200kv kone  joka vei e-revoa aika rajusti ja tekin rx 8 nopari. Suosittelen castle neu 2200kv comboa e-maxxiin.

« Viimeksi muokattu: 07.11.10 - klo: 12.41 kirjoittanut mikael.forsstrom »
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1317 : 07.11.10 - klo: 16.27 »
2200kv setti itselläkin. Toimii hyvin kun vaan laittaa suuremman pinionin. tosin, nyt talvella vakiosähköt olisi aika jees nimenomaan vedenkeston takia, mutta saahan nuo harjattomat suojattuakin. 4s ei vielä hajota paikkoja, mitä nyt takakardaani jossain vaiheessa kiertyy, mutta esim. vetarit ja rattaat tuntuvat kestävän.

Sivulla 33 olen näköjään oman maksin ostanut, ja olen yrittänyt siitä lähtien laitella tänne hieman juttua kaikista säätöhommista jne. Voi olla jotain hyötyäkin, jos ei muuta niin iltasatuina menee kai...

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1318 : 10.11.10 - klo: 15.33 »
Nyt kun sai tuon MMM combon kiinni niin pitoja pitäs noihin renkaisiin saada jollain.Kokeilin uunissa paistaa niitä mut on kyllä Traxxas käyttäny sellasta liimaa näissä et ei toivoakaan... :undecided: Meinasin siis jos olis irronnu vanteelta niin vetästä perinteisesti sisäpuolelta ruuvit läpi ja sit liimata takas vanteelle.
Nyt mietinki onko muita vaihtoehtoja ilman renkaan irrottamista?
Vanteen sisäpuolelta ja molemmista läpi,vai hajottaako tää vanteen nopeasti?
Tätä seuraavaakin mietin mut taitaa olla vähän liian vaarallinen eli et kiertäs ulkoapäin ruuvin pykälän kohtaan niin että menee kumista läpi ja sit katkasis sivuleikkureilla kannan pois.. Taitaa vaan olla sen verran riskialtis tää keino ettei kannata ruuvin irtoamisvaaran takia!
Ja hyvin pystyy lumella/märässä pöllyttämään kun nopari on nostettu pari senttiä pohjasta irti(kovan vaahtomuovipalan päälle ja tarranauhalla kiinni) ja vetää useamman kierroksen elmukelmua koko auton ympäri ennen korin laittoa.Käy sen verran viileänä varsinkin talvella ja kohtuu välityksillä tuo MMM 2200kv combo ettei lämmöstäkään ole ongelmaa.Ainakin kun vielä jättää akun johdot/liittimet noparin ja kelmun väliin niin ei ole liian tiiviisti.
Sit kyl tulee varmaan lämpöongelmia jos rupee vetämään nuoskalumessa laparenkailla ja aavikkovälityksillä.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1319 : 10.11.10 - klo: 16.11 »
Oletkos keittänyt renkaita?
Itse sain slässin renkaat irti keittämällä niitä noin 40min, kiehuvassa vedessä.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith