Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099966 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1710 : 27.02.13 - klo: 17.38 »
4s setupilla ja sopivilla väleillä pärjää hyvin. itekkin ajelen silloin tällöin 4s setupilla e-maxxilla ja summitilla en ole 6s kokeillutkaan.
toi mun e-maxx menee joku 50-60km/h 4s setupilla ja väleinä 28/65t ja mottina castle 1600kv
6s:llä menee jo aika hurjasti
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1711 : 27.02.13 - klo: 21.48 »
Pitänee laittaa huomenna tilaukseen E-MAXX ja mukaan 2x 5000mAh 11.1v Lipot. Sen verta kertynyt ajokokemusta tuon Raptorin kanssa, jossa myös harjaton tekniikka ja 3S Lipo. 4-veto on pakko saada toi 2wd on kyllä niin onneton talvella ajaa.  :azn:
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1712 : 27.02.13 - klo: 21.50 »
Pitänee laittaa huomenna tilaukseen E-MAXX ja mukaan 2x 5000mAh 11.1v Lipot. Sen verta kertynyt ajokokemusta tuon Raptorin kanssa, jossa myös harjaton tekniikka ja 3S Lipo. 4-veto on pakko saada toi 2wd on kyllä niin onneton talvella ajaa.  :azn:
Hauskaa sulla tulee olemaan.. Tosin hajotat sen tolla setupilla hetkessä vakiohilppeillä  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1713 : 27.02.13 - klo: 21.53 »
Pitänee laittaa huomenna tilaukseen E-MAXX ja mukaan 2x 5000mAh 11.1v Lipot. Sen verta kertynyt ajokokemusta tuon Raptorin kanssa, jossa myös harjaton tekniikka ja 3S Lipo. 4-veto on pakko saada toi 2wd on kyllä niin onneton talvella ajaa.  :azn:
Hauskaa sulla tulee olemaan.. Tosin hajotat sen tolla setupilla hetkessä vakiohilppeillä  :wink:

Nooh eihän se heti voi hajota jos Traxxas myy valmiita paketteja johon noi Lipot kuuluu vakiona ;)
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1714 : 27.02.13 - klo: 21.55 »
Pitänee laittaa huomenna tilaukseen E-MAXX ja mukaan 2x 5000mAh 11.1v Lipot. Sen verta kertynyt ajokokemusta tuon Raptorin kanssa, jossa myös harjaton tekniikka ja 3S Lipo. 4-veto on pakko saada toi 2wd on kyllä niin onneton talvella ajaa.  :azn:
Hauskaa sulla tulee olemaan.. Tosin hajotat sen tolla setupilla hetkessä vakiohilppeillä  :wink:

Nooh eihän se heti voi hajota jos Traxxas myy valmiita paketteja johon noi Lipot kuuluu vakiona ;)
Ei voi  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1715 : 27.02.13 - klo: 21.57 »
Mitäs tuohon kannattaa tilata heti sitten mukaan palikkaa jotka ekana särkyy? Tietenkin voi toivoa ettei tuon hintaluokan auto heti oo päreinä ja keittiön pöydällä miljoonaan osaan purettuna   :wink:
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1716 : 27.02.13 - klo: 22.03 »
Mitäs tuohon kannattaa tilata heti sitten mukaan palikkaa jotka ekana särkyy? Tietenkin voi toivoa ettei tuon hintaluokan auto heti oo päreinä ja keittiön pöydällä miljoonaan osaan purettuna   :wink:
pari vetaria jos aiot oikeesti luukuttaa 22,2Volteilla heti kättelyssä.. Ne menee nopeasti väljäksi noilla kun se muovi ei vaan kestä.. Himiksellä kokemusta paljonkin moisesta jopa 4S setupilla.. Toki kannatan 6S ajoa koska sillon potkua on käsittämättömästi mutta vakiona se ei vaan montaa ajoa kestä ennen kuin on vetarit väljänä. Eihän ne heti poikki mene mutta ei siinä ihan kauaa varmaan mene  :wink: sit jos hypit niin parit tukivarret.. Muut osat kyl kestää perus ajoja  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1717 : 27.02.13 - klo: 22.13 »
Mitäs tuohon kannattaa tilata heti sitten mukaan palikkaa jotka ekana särkyy? Tietenkin voi toivoa ettei tuon hintaluokan auto heti oo päreinä ja keittiön pöydällä miljoonaan osaan purettuna   :wink:
pari vetaria jos aiot oikeesti luukuttaa 22,2Volteilla heti kättelyssä.. Ne menee nopeasti väljäksi noilla kun se muovi ei vaan kestä.. Himiksellä kokemusta paljonkin moisesta jopa 4S setupilla.. Toki kannatan 6S ajoa koska sillon potkua on käsittämättömästi mutta vakiona se ei vaan montaa ajoa kestä ennen kuin on vetarit väljänä. Eihän ne heti poikki mene mutta ei siinä ihan kauaa varmaan mene  :wink: sit jos hypit niin parit tukivarret.. Muut osat kyl kestää perus ajoja  :smiley:

Jep, hyvähän nuita ois olla varalta. Mites onko näistä mihinkään, tilaanko heti satsin:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_74/products_id/14367/n/Traxxas-CV-Driveshaft-Set-4-Revo-Maxx-33


- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1718 : 27.02.13 - klo: 22.16 »
Mitäs tuohon kannattaa tilata heti sitten mukaan palikkaa jotka ekana särkyy? Tietenkin voi toivoa ettei tuon hintaluokan auto heti oo päreinä ja keittiön pöydällä miljoonaan osaan purettuna   :wink:
pari vetaria jos aiot oikeesti luukuttaa 22,2Volteilla heti kättelyssä.. Ne menee nopeasti väljäksi noilla kun se muovi ei vaan kestä.. Himiksellä kokemusta paljonkin moisesta jopa 4S setupilla.. Toki kannatan 6S ajoa koska sillon potkua on käsittämättömästi mutta vakiona se ei vaan montaa ajoa kestä ennen kuin on vetarit väljänä. Eihän ne heti poikki mene mutta ei siinä ihan kauaa varmaan mene  :wink: sit jos hypit niin parit tukivarret.. Muut osat kyl kestää perus ajoja  :smiley:

Jep, hyvähän nuita ois olla varalta. Mites onko näistä mihinkään, tilaanko heti satsin:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_74/products_id/14367/n/Traxxas-CV-Driveshaft-Set-4-Revo-Maxx-33
Itellä on just noi eikä ole p*skaksi vielä 1,5vuodessa menny  :wink: rahastahan kaikki on aina kiinni, osta toki jos rahaa on ja meinaat 6S ajaa..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1719 : 27.02.13 - klo: 23.00 »
itsellä vieläkin muovi vetarit edessä ja kardaanit ovat myös muovia ja kyllä ne minulla ovat suht hyvin kestäneet jopa 6s:llä.
kyllähän ne toki väljistyy oikeestaan jo parin kerran jälkeen, mutta haittaako se että ne ovat väljiä?
mua ei ainakaan, pääasia että veto menee vaihe laatikosta pyörille  :evil:

ja takana siis teräsvetarit ja eteenkin kyllä on hyllyssä teräksiset mut hajotetaan nyt eka noi kaikki muoviset  :evil:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1720 : 28.02.13 - klo: 07.55 »
Nonnii kamat tilattu guntherlandiasta, nyt ei auta enää rykiä kun kakat on jo housuissa  :laugh:
Eli tällaista DHL kiikuttaa jossain vaiheessa oven taakke:

1 x Traxxas Drive Shaft Revo/T-Maxx/E-Maxx aus Stahl w/OptiDrive (4) (TRA-5451R) = 59,90 EUR
1 x Traxxas E-Maxx 4WD Monstertruck Brushless TQi 2.4GHz Version2013 (TRA-3908) = 599,90 EUR
2 x Traxxas LiPo Akku 5000mAh 11,1V 3-Zellen 25C (Traxxas Stecker) (TRA-2872) = 159,80 EUR

- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1721 : 28.02.13 - klo: 07.58 »
itsellä vieläkin muovi vetarit edessä ja kardaanit ovat myös muovia ja kyllä ne minulla ovat suht hyvin kestäneet jopa 6s:llä.
kyllähän ne toki väljistyy oikeestaan jo parin kerran jälkeen, mutta haittaako se että ne ovat väljiä?
mua ei ainakaan, pääasia että veto menee vaihe laatikosta pyörille  :evil:

ja takana siis teräsvetarit ja eteenkin kyllä on hyllyssä teräksiset mut hajotetaan nyt eka noi kaikki muoviset  :evil:
Väljyys ei sillee kyl haittaa paitsi rikkoutuminen toki alkaa siitä. Edessä kyl voikin kestää muoviset paremmin kun ei ole niin paljoa sitä rasitusta kun keula on kaasulla aina ylhäällä tai ainakin huomattavasti kevyempi  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 28.02.13 - klo: 08.07 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1722 : 28.02.13 - klo: 08.00 »
Nonnii kamat tilattu guntherlandiasta, nyt ei auta enää rykiä kun kakat on jo housuissa  :laugh:
Eli tällaista DHL kiikuttaa jossain vaiheessa oven taakke:

1 x Traxxas Drive Shaft Revo/T-Maxx/E-Maxx aus Stahl w/OptiDrive (4) (TRA-5451R) = 59,90 EUR
1 x Traxxas E-Maxx 4WD Monstertruck Brushless TQi 2.4GHz Version2013 (TRA-3908) = 599,90 EUR
2 x Traxxas LiPo Akku 5000mAh 11,1V 3-Zellen 25C (Traxxas Stecker) (TRA-2872) = 159,80 EUR
Erittäin asiallinen paketti  :evil: Tolla on todella hyvä lähtee liikkeelle  :wink: Yks tosta tilauksesta puuttui.. Et sit menny tilaamaan niitä nahkahousuja kun gunthereilta autonkin tilasit  :smiley: ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1723 : 28.02.13 - klo: 08.16 »
Nyt on kori pesty, maskattu. Maalin on hommattu. Tänään jos ei olis ulkona pakkasta niin voisin maalailla. Laitan pikku projektista kuvia sitten kun saan korin valmiiksi  :wink: Se kuka haluaa tehdä myös kyseiselle korille ne ikkunalistat niin muokata joutuu kyllä noita ikkuna decaleja. Ne on liian isot  :sad: Eli saksia ja liquid maskia niin homma hoituu. Saa nähä millanen lopputulos tulee mutta ainakin vielä näyttää hyvältä  :wink:

Himis: Joko oot päättänyt korin värin ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1724 : 28.02.13 - klo: 08.20 »
Nonnii kamat tilattu guntherlandiasta, nyt ei auta enää rykiä kun kakat on jo housuissa  :laugh:
Eli tällaista DHL kiikuttaa jossain vaiheessa oven taakke:

1 x Traxxas Drive Shaft Revo/T-Maxx/E-Maxx aus Stahl w/OptiDrive (4) (TRA-5451R) = 59,90 EUR
1 x Traxxas E-Maxx 4WD Monstertruck Brushless TQi 2.4GHz Version2013 (TRA-3908) = 599,90 EUR
2 x Traxxas LiPo Akku 5000mAh 11,1V 3-Zellen 25C (Traxxas Stecker) (TRA-2872) = 159,80 EUR
Erittäin asiallinen paketti  :evil: Tolla on todella hyvä lähtee liikkeelle  :wink: Yks tosta tilauksesta puuttui.. Et sit menny tilaamaan niitä nahkahousuja kun gunthereilta autonkin tilasit  :smiley: ?


Hehe, nahkapökät ei tähän kroppaan oikeen istu, pidättäydyn tyylikkäissä verkkareissa.  :cool: Melekonen hintaero tuohon tulee jos Suomesta kattelee samanlaista pakettia, ohan tää semmonen kiva 40v lahja ittelle kun jälkikasvuakaan oo vielä siunaantunut eli ei tässä mitään teinejä enää olla  :evil:
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1725 : 28.02.13 - klo: 08.22 »
Nonnii kamat tilattu guntherlandiasta, nyt ei auta enää rykiä kun kakat on jo housuissa  :laugh:
Eli tällaista DHL kiikuttaa jossain vaiheessa oven taakke:

1 x Traxxas Drive Shaft Revo/T-Maxx/E-Maxx aus Stahl w/OptiDrive (4) (TRA-5451R) = 59,90 EUR
1 x Traxxas E-Maxx 4WD Monstertruck Brushless TQi 2.4GHz Version2013 (TRA-3908) = 599,90 EUR
2 x Traxxas LiPo Akku 5000mAh 11,1V 3-Zellen 25C (Traxxas Stecker) (TRA-2872) = 159,80 EUR
Erittäin asiallinen paketti  :evil: Tolla on todella hyvä lähtee liikkeelle  :wink: Yks tosta tilauksesta puuttui.. Et sit menny tilaamaan niitä nahkahousuja kun gunthereilta autonkin tilasit  :smiley: ?


Hehe, nahkapökät ei tähän kroppaan oikeen istu, pidättäydyn tyylikkäissä verkkareissa.  :cool: Melekonen hintaero tuohon tulee jos Suomesta kattelee samanlaista pakettia, ohan tää semmonen kiva 40v lahja ittelle kun jälkikasvuakaan oo vielä siunaantunut eli ei tässä mitään teinejä enää olla  :evil:
Sanon tähän väliin, että hienoa saada tämän ikäistä porukkaa messiin harrastukseen.. Itselläkään taulussa ei enään lue 17v  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1726 : 28.02.13 - klo: 19.03 »
E-MAXX brushless ja vesi... onko auto miten vedenpitävä, kärsiikö ajaa kunnolla lumessa? Ainakin nykyinen Raptor on täynnä lunta sisältä ajon jälkeen mutta se onkin mainostettu kaikilta osin veden pitäväksi. Toinen asia miten kestävä tuo Mamba monster systeemi on? Ilmeisesti mitä olen lukenut pitäis olla parempi kuin esim Traxxaksen oma Velineon? Onko tuossa Mambassa lämpöongelmia kesäisin? Velineon kuumeni todella herkästi 3S LiPO:lla siihen asti kunnes vaihdoin siihen alumiinisen moottorikopan.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1727 : 28.02.13 - klo: 19.36 »
E-MAXX brushless ja vesi... onko auto miten vedenpitävä, kärsiikö ajaa kunnolla lumessa? Ainakin nykyinen Raptor on täynnä lunta sisältä ajon jälkeen mutta se onkin mainostettu kaikilta osin veden pitäväksi. Toinen asia miten kestävä tuo Mamba monster systeemi on? Ilmeisesti mitä olen lukenut pitäis olla parempi kuin esim Traxxaksen oma Velineon? Onko tuossa Mambassa lämpöongelmia kesäisin? Velineon kuumeni todella herkästi 3S LiPO:lla siihen asti kunnes vaihdoin siihen alumiinisen moottorikopan.
Maxin servot kestää vettä, moottori kestää vettä mutta nopari ei. Jos haluat ajaa vedessä niin parhain tapa on kai mömmöttää se nopari sillä nestemäisellä teipillä. Se vaan sitten kandee muistaa et takuut raukee heti  :wink: toinen vaihtoehto on tehä niin kuin minä eli olla ajamatta talvella ulkona  :laugh: toisaalta iteltä löytyy myös sisärata auto  :wink: Lämpöongelmia moottorilla ei tule kuin ehkä +30 helteellä biitsihiekalla..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1728 : 28.02.13 - klo: 19.41 »
E-MAXX brushless ja vesi... onko auto miten vedenpitävä, kärsiikö ajaa kunnolla lumessa? Ainakin nykyinen Raptor on täynnä lunta sisältä ajon jälkeen mutta se onkin mainostettu kaikilta osin veden pitäväksi. Toinen asia miten kestävä tuo Mamba monster systeemi on? Ilmeisesti mitä olen lukenut pitäis olla parempi kuin esim Traxxaksen oma Velineon? Onko tuossa Mambassa lämpöongelmia kesäisin? Velineon kuumeni todella herkästi 3S LiPO:lla siihen asti kunnes vaihdoin siihen alumiinisen moottorikopan.
Maxin servot kestää vettä, moottori kestää vettä mutta nopari ei. Jos haluat ajaa vedessä niin parhain tapa on kai mömmöttää se nopari sillä nestemäisellä teipillä. Se vaan sitten kandee muistaa et takuut raukee heti  :wink: toinen vaihtoehto on tehä niin kuin minä eli olla ajamatta talvella ulkona  :laugh: toisaalta iteltä löytyy myös sisärata auto  :wink: Lämpöongelmia moottorilla ei tule kuin ehkä +30 helteellä biitsihiekalla..


Jep harmi ois jos ei vois lumella ajaa, katoin just yhden videon tuubista jossa vedetti MAXX:lla lumella ja näytti todella upeelta menolta. Ehkä jos virittäs jonku pussin siihen ESC:n ympärille niin vois kohtuudella pitää lumen ja veden pois?

Edit:

E-Maxx brushless on snow!!

- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa JR33

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1729 : 28.02.13 - klo: 19.52 »
Itellä on hobbywingin 150A combo maxxissa, se kestää vain roiskevettä joten olen laittanut muovipussin koko rungon yli ja hyvin on suojannut. Ainakaaan tänä talvena ei ole mennyt rikki.
Traxxas bandit vxl

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1730 : 28.02.13 - klo: 19.52 »
E-MAXX brushless ja vesi... onko auto miten vedenpitävä, kärsiikö ajaa kunnolla lumessa? Ainakin nykyinen Raptor on täynnä lunta sisältä ajon jälkeen mutta se onkin mainostettu kaikilta osin veden pitäväksi. Toinen asia miten kestävä tuo Mamba monster systeemi on? Ilmeisesti mitä olen lukenut pitäis olla parempi kuin esim Traxxaksen oma Velineon? Onko tuossa Mambassa lämpöongelmia kesäisin? Velineon kuumeni todella herkästi 3S LiPO:lla siihen asti kunnes vaihdoin siihen alumiinisen moottorikopan.
Maxin servot kestää vettä, moottori kestää vettä mutta nopari ei. Jos haluat ajaa vedessä niin parhain tapa on kai mömmöttää se nopari sillä nestemäisellä teipillä. Se vaan sitten kandee muistaa et takuut raukee heti  :wink: toinen vaihtoehto on tehä niin kuin minä eli olla ajamatta talvella ulkona  :laugh: toisaalta iteltä löytyy myös sisärata auto  :wink: Lämpöongelmia moottorilla ei tule kuin ehkä +30 helteellä biitsihiekalla..


Jep harmi ois jos ei vois lumella ajaa, katoin just yhden videon tuubista jossa vedetti MAXX:lla lumella ja näytti todella upeelta menolta. Ehkä jos virittäs jonku pussin siihen ESC:n ympärille niin vois kohtuudella pitää lumen ja veden pois?

Edit:

E-Maxx brushless on snow!!
Se voi onnistua mutta siinä kandee pitää mielessä se että kun se esc lämpenee ja sulla on vaikka elmukelmu tai minigrippi siitä päällä niin saattaa syntyä kondensiovettä joka on pahaksi. Tästä syystä sen kanssa mennään aika omalla riskillä mutta varmempaa on se nestedippi.. Moni on toki ajanut minigripillä tai jollai mamman tupperware purkilla ihan hyvin talvet läpi.. Kuivaaminen HETI ajon jälkeen sitten välttämätöntä  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1731 : 28.02.13 - klo: 19.56 »
E-MAXX brushless ja vesi... onko auto miten vedenpitävä, kärsiikö ajaa kunnolla lumessa? Ainakin nykyinen Raptor on täynnä lunta sisältä ajon jälkeen mutta se onkin mainostettu kaikilta osin veden pitäväksi. Toinen asia miten kestävä tuo Mamba monster systeemi on? Ilmeisesti mitä olen lukenut pitäis olla parempi kuin esim Traxxaksen oma Velineon? Onko tuossa Mambassa lämpöongelmia kesäisin? Velineon kuumeni todella herkästi 3S LiPO:lla siihen asti kunnes vaihdoin siihen alumiinisen moottorikopan.
Maxin servot kestää vettä, moottori kestää vettä mutta nopari ei. Jos haluat ajaa vedessä niin parhain tapa on kai mömmöttää se nopari sillä nestemäisellä teipillä. Se vaan sitten kandee muistaa et takuut raukee heti  :wink: toinen vaihtoehto on tehä niin kuin minä eli olla ajamatta talvella ulkona  :laugh: toisaalta iteltä löytyy myös sisärata auto  :wink: Lämpöongelmia moottorilla ei tule kuin ehkä +30 helteellä biitsihiekalla..


Jep harmi ois jos ei vois lumella ajaa, katoin just yhden videon tuubista jossa vedetti MAXX:lla lumella ja näytti todella upeelta menolta. Ehkä jos virittäs jonku pussin siihen ESC:n ympärille niin vois kohtuudella pitää lumen ja veden pois?

Edit:

E-Maxx brushless on snow!!



itse olen suojannut säätimen semmoisella neopreeni tahnalla ja hobbywingin säädintä en viittinyt avata ja suojata kun on laitettu niin hyvin kii.
googlella kattelin et minkälaisen suojan siihen vois laittaa ja löysin tollasen  http://www.monsterhopups.de/outerwears-outerwears-schutztasche-castle-mamba-monster-p-15539.html
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1732 : 28.02.13 - klo: 20.55 »
Katoin videon tuosta ESC:n suojaamisesta, oli kyllä melekosta sotkemista  :laugh: Meillä ois töissä elektroniikan suojauslakkaa sitähän vois kokeilla... mutta taidan aluksi turvautua pussi tms viritelmään. Aika i*ioottimaista tuon ESC:n valmistajalta olla suojaamatta jo tehtaalla tuota, paljo helpommalla ja siistimmin ois päässy kun oisivat vaan dipannu piirilevyn lakkaan ja that's it.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1733 : 28.02.13 - klo: 21.37 »
Katoin videon tuosta ESC:n suojaamisesta, oli kyllä melekosta sotkemista  :laugh: Meillä ois töissä elektroniikan suojauslakkaa sitähän vois kokeilla... mutta taidan aluksi turvautua pussi tms viritelmään. Aika i*ioottimaista tuon ESC:n valmistajalta olla suojaamatta jo tehtaalla tuota, paljo helpommalla ja siistimmin ois päässy kun oisivat vaan dipannu piirilevyn lakkaan ja that's it.

Nyt tuo Mamba Monster päivittyikin vuoden alussa vedenpitäväksi ja kantaa nimeä Mamba Monster 2. Saa nähä koska traxxas vaihtaa e-maxxin ja e-revon säätimet niihin, mikä luultavasti tapahtuu pian kun castle ei enää tee noita tavallisia  :wink:

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1734 : 28.02.13 - klo: 21.40 »
Katoin videon tuosta ESC:n suojaamisesta, oli kyllä melekosta sotkemista  :laugh: Meillä ois töissä elektroniikan suojauslakkaa sitähän vois kokeilla... mutta taidan aluksi turvautua pussi tms viritelmään. Aika i*ioottimaista tuon ESC:n valmistajalta olla suojaamatta jo tehtaalla tuota, paljo helpommalla ja siistimmin ois päässy kun oisivat vaan dipannu piirilevyn lakkaan ja that's it.


näinhän se on mutta eivät ilmeisesti sen takia suojaa kun joutuisivat sitten antamaan veden pitävyys takuun tai edes roiskeveden pitävyys takuun.

mutta kyllähän niitä on sitten myös vedenpitäviä 1/8 huippu säätimiä. itse tiedän vain semmoisen valmistajan kuin MGM mutta ne ovat sitten jo kalliita. itse katoin semmosta oisko ollu 250A MGM säädintä ja hintaa oli yli 300€ + toimituskulut. en sitten viittny ostaa, päädyin Hobbywingiin. ja tuolla päälle 300 eurolla saa jo aika monta HW:n säädintä.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1735 : 28.02.13 - klo: 21.59 »
Katoin videon tuosta ESC:n suojaamisesta, oli kyllä melekosta sotkemista  :laugh: Meillä ois töissä elektroniikan suojauslakkaa sitähän vois kokeilla... mutta taidan aluksi turvautua pussi tms viritelmään. Aika i*ioottimaista tuon ESC:n valmistajalta olla suojaamatta jo tehtaalla tuota, paljo helpommalla ja siistimmin ois päässy kun oisivat vaan dipannu piirilevyn lakkaan ja that's it.

Nyt tuo Mamba Monster päivittyikin vuoden alussa vedenpitäväksi ja kantaa nimeä Mamba Monster 2. Saa nähä koska traxxas vaihtaa e-maxxin ja e-revon säätimet niihin, mikä luultavasti tapahtuu pian kun castle ei enää tee noita tavallisia  :wink:

Käyköhän tuo MM2 suoraa vanhan ESC:n tilalle E-Maxx:iin? Jos käypi niin ajelee tuolla nykyselle sen mitä kestää ja hommaa sitte tommosen 2:sen.

- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1736 : 28.02.13 - klo: 23.48 »
kyllä näyttäisi käyvän kun sitä saa myös comboina 2200kv ja 2650kv. siitä en ole varma että saako samoilla ruuveilla samaan kohtaan kiinni vai täytyykö kehitellä jokin muu kiinnitys systeemi.
Hobbywingin säädin ei ainakaan suoraan sopinut oikeeseen kohtaa summitissa, mutta ei se mitään porasin runkoon uudet reiät ja laitoin säätimen erikohtaan kii, samoin tein vanhalle e-maxxin rungolle kun castlen säädin ei sopinut siihen kun runko oli vanha malli ja reiät EVX-2 säätimelle.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1737 : 01.03.13 - klo: 00.27 »
Kori on viimein valmis  :wink: Alla on kuvasarja tuosta projektista niille ketkä sellaseen on ryhtymässä. Aikaa vievää puuhaa kyllä mutta palkitsevaa jos onnistuu  :grin:












« Viimeksi muokattu: 01.03.13 - klo: 07.44 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa TomiR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1738 : 01.03.13 - klo: 09.10 »
 Näyttää tosi hyvält toi uus kori :grin:.
Traxxas Rustler,Hobbywing,Savöks,Gens-Ace,RPM,Proline

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1739 : 01.03.13 - klo: 11.38 »
Näyttää tosi hyvält toi uus kori :grin:.
Kiitos kiitos.. Onnistui omastakin mielestä maalauksineen päivineen koko rojekti  :smiley: Kori itsessään on helmi ja ite tykkään tuosta väristä. Ainahan lokarin kaaret tai noi harmaat kohdat vois olla mattaa kun ne on oikeessakin mattaa mutta tollasta mattaa ei helpolla pysty tekemään. Kiitos Lexanin pinnan  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG