Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099936 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1800 : 15.03.13 - klo: 18.50 »
Johan kiiltää  :wink: , rpm osia löytyy ja puhdasta on   :grin: Kysymys ton pohjan suhtee.. en nyt muista mutta oliko e-maxxissa ihan kunnon kotelo akulle, vai onko akku avoinna pohjassa olevien reikien kautta lentäville kiville ?
Itselläkin tässä menossa maxxin päivittely putsaus jne. tosin kyseessä t maxx.
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1801 : 15.03.13 - klo: 18.55 »
Johan kiiltää  :wink: , rpm osia löytyy ja puhdasta on   :grin: Kysymys ton pohjan suhtee.. en nyt muista mutta oliko e-maxxissa ihan kunnon kotelo akulle, vai onko akku avoinna pohjassa olevien reikien kautta lentäville kiville ?
Itselläkin tässä menossa maxxin päivittely putsaus jne. tosin kyseessä t maxx.
Tossa FLMn rungossa on ihan suoraan reiät ja velcroilla tulee akut kiinni  :smiley: pääsee kivet sisään mutta myös todella helposti uloskin joten loppu tulema aika sama  :wink: Vakio rungossa kotelot joka tietty hieman rajoittaa akkujen kokoa ellei sitten tee modauksia sen suhteen.. Hieno toi kyl on ja pidetään peukkuja ettei taivu kun alotellaan kausi mega hyndistä  :azn:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1802 : 15.03.13 - klo: 19.02 »
Johan kiiltää  :wink: , rpm osia löytyy ja puhdasta on   :grin: Kysymys ton pohjan suhtee.. en nyt muista mutta oliko e-maxxissa ihan kunnon kotelo akulle, vai onko akku avoinna pohjassa olevien reikien kautta lentäville kiville ?
Itselläkin tässä menossa maxxin päivittely putsaus jne. tosin kyseessä t maxx.
Tossa FLMn rungossa on ihan suoraan reiät ja velcroilla tulee akut kiinni  :smiley: pääsee kivet sisään mutta myös todella helposti uloskin joten loppu tulema aika sama  :wink: Vakio rungossa kotelot joka tietty hieman rajoittaa akkujen kokoa ellei sitten tee modauksia sen suhteen.. Hieno toi kyl on ja pidetään peukkuja ettei taivu kun alotellaan kausi mega hyndistä  :azn:


Okei  :smiley: Kävin itse tänään hakemassa kaupasti iskari öljyt ja tasauspyörästön sen kotelon joten nyt on kaikki osat tulossa postissa tai valmiina :) Satuin löytämään tämmösen harmi että loppu... hinta nimittäin ei paha ja varmaan nämä toimisi ainakin suurimmaksi osaksi e-maxxiin? en tiedä mutta uskoisin. http://www.asiatees.com/display.php?Traxxas-T-Maxx-3.3-Parts%20Hop-Ups&brand=Traxxas&model=T-Maxx%203.3&id=33488

NÄköjään e-maxx 2? on 2 kpl vähemmän laakereita http://www.asiatees.com/ask?description=E-Maxx%202+bearing&search_location=bot
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa JR33

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1803 : 15.03.13 - klo: 19.04 »
Himiksellä on kyl hieno auto!!

Omien renkaiden kyljestä ei löytynyt merkintöjä tosta 40-sarjasta, joten ovat varmaan ne pienemmät. Mutta perhana että menee lumella kivasti.

Kävin just ajamassa ja tässä lopputulos... Auton katolla on kamera, mutta oli suunnattu hieman liian ylös, joten näkyi melkeinpä pelkkiä puita.


Traxxas bandit vxl

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1804 : 15.03.13 - klo: 19.07 »
Uus axel carrieri kaupasta.. Suuntaat sen kameras paremmin ja videoo tänne  :cool:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa JR33

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1805 : 15.03.13 - klo: 19.11 »
Uus axel carrieri kaupasta.. Suuntaat sen kameras paremmin ja videoo tänne  :cool:
Näinhän se on tehtävä. Kameran suuntaus olis ollu kyllä hyvä, mutta kun kiihdyttää niin takapää painuu alaspäin ja sen takia kamera osotti pikkusen ylöspäin. Eipä se kuvan laatukaan päätä huimaa...  :smiley:
Traxxas bandit vxl

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1806 : 15.03.13 - klo: 21.55 »
Uus axel carrieri kaupasta.. Suuntaat sen kameras paremmin ja videoo tänne  :cool:
Näinhän se on tehtävä. Kameran suuntaus olis ollu kyllä hyvä, mutta kun kiihdyttää niin takapää painuu alaspäin ja sen takia kamera osotti pikkusen ylöspäin. Eipä se kuvan laatukaan päätä huimaa...  :smiley:
Viis laadusta jos tunnelma välittyy  :grin:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1807 : 15.03.13 - klo: 22.38 »
Himiksellä on kyl hieno auto!!

Omien renkaiden kyljestä ei löytynyt merkintöjä tosta 40-sarjasta, joten ovat varmaan ne pienemmät. Mutta perhana että menee lumella kivasti.

Kävin just ajamassa ja tässä lopputulos... Auton katolla on kamera, mutta oli suunnattu hieman liian ylös, joten näkyi melkeinpä pelkkiä puita.




Broidille kävi ihan samalla tavalla kuin sulla JR33 ku ajo mun Maxxilla. eli just tollee et lähti oikeelta puolelta molemmat pivot pallot irti ohjauspalasta  :grin: noi orkkis palat on kyl aika kestävät, toikin pala oli ollu neljättä vuotta kii ja nyt vast hajos.

sulla näkyy olevan Inregyn etupanssari kii. onks se vähän taittunu sisään päin ku näyttää siltä?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1808 : 16.03.13 - klo: 07.40 »
Toi mua kiinnostais kansa et mitä tossa kävi ? Itellä tosiaan ei ole menny yhtään alkuperästä carrieria rikki  :undecided:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa JR33

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1809 : 16.03.13 - klo: 09.43 »
Integyn skidplate on pikkusen vääntyny sisäänpäin.

Eli siis ajoin hangen päällä ja siellä keskellä oli polku, tulin sitte siihen polkuun sillälailla sivuttain, että pelkkä oikee eturengas töksähti siihen. Toivottavasti joku ymmärsi.
Traxxas bandit vxl

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1810 : 16.03.13 - klo: 10.26 »
Kyllä ymmärsin  :wink: popsahtiko noi vaan ulos vai murtuko se carrieri muuten ? Vaikka noi TRXn omat kestääkin niin ne on sen verran kovaa matskua et talvella varmasti jäätyy ja voi murtua toisin kuin joku pehmeempi materiaali  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa JR33

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1811 : 16.03.13 - klo: 11.16 »
Otin carrierin irti ja ne on molemmat puolet murtunu. No nytpähän tulee vaihdettua suojakumit noille palloille, kun tossa ne odottaa asennusta  :cheesy:

Kyllähän se kylmä ilma kovettaa tota muovia aika kiitettävästi, monesti huomannu talvisin kun pienistä osumista menny osia rikki.
Traxxas bandit vxl

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1812 : 16.03.13 - klo: 12.13 »
mulla kävi samoin, tosin vain toinen murtui. Nuo uudet Traxxasin palat ei pitäis hajota kovinkaan helposti kun niissä on ympäröity metallilla tuo pivot ball:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1813 : 16.03.13 - klo: 12.46 »
Pientä päivitystä  :wink: s.heinonen.. palkkio on tulossa  :smiley:





[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa JR33

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1814 : 16.03.13 - klo: 12.59 »
s.heinonen: onko noi sun ostamat carrierit nämä? http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=18255


Edit. mcly: melkosen hienot noi kultaset hexit
« Viimeksi muokattu: 16.03.13 - klo: 13.02 kirjoittanut JR33 »
Traxxas bandit vxl

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1815 : 16.03.13 - klo: 19.49 »
Tänks JR33  :smiley: Tässä vielä vanteella  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 16.03.13 - klo: 20.05 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1816 : 16.03.13 - klo: 23.05 »
s.heinonen: onko noi sun ostamat carrierit nämä? http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=18255


Edit. mcly: melkosen hienot noi kultaset hexit

näköjään on. ite en oo noita ostanut vaan tulivat mukana kun ostin motin ja säätimen. mut joo noi ne on eli 5334R

noi messinki hexit on mun mielestä paljon siistimmät kuin siniset tai vihreet alu hexit. ja on muuten kans kestävemmät ja yli puolet painavemmat ja mikä parasta väri ei kulu pois  :wink: toisin kuin noissa eloksoiduissa hexeissä.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1817 : 17.03.13 - klo: 08.51 »
s.heinonen: onko noi sun ostamat carrierit nämä? http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=18255


Edit. mcly: melkosen hienot noi kultaset hexit

näköjään on. ite en oo noita ostanut vaan tulivat mukana kun ostin motin ja säätimen. mut joo noi ne on eli 5334R

noi messinki hexit on mun mielestä paljon siistimmät kuin siniset tai vihreet alu hexit. ja on muuten kans kestävemmät ja yli puolet painavemmat ja mikä parasta väri ei kulu pois  :wink: toisin kuin noissa eloksoiduissa hexeissä.
Joo toi paino tekee vaan hyvää noissa kohdissa. Laitoin myös pienet shimmit noiden laakereiden ja hexin väliin tuomaan hieman lisätukevuutta mutta myös kestävyyttä noihin laakereihin  :smiley: Alkaa olemaan pian valmiina kesän koitoksiin. Loput osat pitäisi noutaa ens viikolla ja sit saa auton/autot valmiiksi  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1818 : 17.03.13 - klo: 09.56 »
Hyvännäköiset heksit!. Nyt s.heinonen niitä titaani-skidplateja kyhäämään..  :wink: tänne yhdet!  :tongue:.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1819 : 17.03.13 - klo: 14.30 »
itse ajattelin jossain vaiheessa ostaa Integyltä titaanisen etupanssarin. Kun titaania on niin pirun vaikee työstää ite, tosin en kyllä edes tiedä mistä sais ostettua titaani levyä.
keski- ja taka pohjapanssarit olen tehnyt ite 3mm rosterista ja kyllä kestää  :evil:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1820 : 17.03.13 - klo: 17.32 »
itse ajattelin jossain vaiheessa ostaa Integyltä titaanisen etupanssarin. Kun titaania on niin pirun vaikee työstää ite, tosin en kyllä edes tiedä mistä sais ostettua titaani levyä.
keski- ja taka pohjapanssarit olen tehnyt ite 3mm rosterista ja kyllä kestää  :evil:
Jes, voi olla että tuota titaani-levyä on vähän hankala ostella yksityishenkilönä.. noh, kunhan heitin idean ilmaan :wink:. Tuo rosteri kuulostaa hyvältä, varmasti kestää paremmin kuin alumiini. Itsellä on nyt nuo stokki-muoviset ja niiden päällä Rpm:n skidplatet.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1821 : 17.03.13 - klo: 17.41 »
Pidättäydy niissä himis  :wink: suojaa paremmin tota sun FLMn runkoa pehmeyden ansiosta kun sulla on kuitenki alubulkit :smiley: Suoraan kun ei kandeis pistää alua aina alun perään vaan muovia pitäs olla alua vasten jos haluis hyvän kestävyyden ja joustovaraa  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 17.03.13 - klo: 18.13 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1822 : 17.03.13 - klo: 17.44 »
itse ajattelin jossain vaiheessa ostaa Integyltä titaanisen etupanssarin. Kun titaania on niin pirun vaikee työstää ite, tosin en kyllä edes tiedä mistä sais ostettua titaani levyä.
keski- ja taka pohjapanssarit olen tehnyt ite 3mm rosterista ja kyllä kestää  :evil:
Jes, voi olla että tuota titaani-levyä on vähän hankala ostella yksityishenkilönä.. noh, kunhan heitin idean ilmaan :wink:. Tuo rosteri kuulostaa hyvältä, varmasti kestää paremmin kuin alumiini. Itsellä on nyt nuo stokki-muoviset ja niiden päällä Rpm:n skidplatet.

juu kyllä kestää. tosin olen jotenki takapanssarin saannu taitettua sisäänpäin, varmaan menny siitä kun oli joskus semmonen ite tehty keulintatuki siinä kii ja se oli tehty 5mm rosteri latasta eli painoa oli jonkin verran. Mutta nyt traxxasin wheelie bar kiinni ja siihen sorvasin koulussa kupariset renkaat, tuli muuten nätit  :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1823 : 17.03.13 - klo: 21.25 »
Täällä kun on niin asian tuntevaa väkee
niin kysytään nyt neuvoo...

Saako/voiko E-Maxxin vakio nopparil käyttää lipo akkuja kentis jotain asetusta vaihtamalla?
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1824 : 17.03.13 - klo: 22.22 »
Täällä kun on niin asian tuntevaa väkee
niin kysytään nyt neuvoo...

Saako/voiko E-Maxxin vakio nopparil käyttää lipo akkuja kentis jotain asetusta vaihtamalla?
Jos ihan oikein muistan niin harjattomassa versiossa n sama säädin kuin vastaavassa Summitissa ja siinä ei ole lipo cut offia. Joten pitää olla erillinen volttimittari jos haluaa ajaa turvallisesti  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1825 : 17.03.13 - klo: 23.27 »
Täällä kun on niin asian tuntevaa väkee
niin kysytään nyt neuvoo...

Saako/voiko E-Maxxin vakio nopparil käyttää lipo akkuja kentis jotain asetusta vaihtamalla?
Jos ihan oikein muistan niin harjattomassa versiossa n sama säädin kuin vastaavassa Summitissa ja siinä ei ole lipo cut offia. Joten pitää olla erillinen volttimittari jos haluaa ajaa turvallisesti  :smiley:

Mulla onkin se harjallinen versio. Eli 3903 mallia. Ohjekirja kieltää käyttämästä lipoja mutta kun hakee nopparin tietoja netistä niin on muka lipo sopiva ja low voltage cut? Onkohan joku asia nyt vähän ristiriidassa?
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1826 : 18.03.13 - klo: 02.30 »
itse katoin e-maxxin speksejä ja siellä oli näin:
Input voltage:
6-14 cells (7.2 to 16.8 volts DC)
2-cell (2S) LiPo (7.4 volts)

kun taas EVX-2 spekseissä oli:
Input voltaga:
6-14 NiCad and NiMH cells (7.2 to 16.8 volts DC)
4-cell LiPo (14.8 volts DC)

ota tuosta nyt sitten selvää että mitä tuo tarkoittaa kun max. jännitteet on samat mut lipo kenno määrät eri.
minkä vuoden nopari sulla on? meinaan voiko olla niin vanha ettei siinä ole lipo cut offia.
mutta jos haluat uuden harjallisen säätimen missä on lipo cut off niin tuolla on yhellä myynnissä semmoinen: http://rc10.fi/index.php?topic=74373.0

mutta sanoisin kyllä että kannattaa päivittää suoraan harjattomaan kun niitä settejä saa aika halvalla kiinasta  :grin: mutta toki laadukkaat kestää paremmin. ja lisäksi tehot kasvaa moninkertaisiksi jos ostaa hyvän koneen.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1827 : 18.03.13 - klo: 06.37 »
Kyllä se nyt valitettavasti varmaan on niin vanha kun sen käytettyn ostin että siinä ei oo tota cut offia...

Täytyypi tinkailla tuolta linkistä nopparia...

Vai olisiko heittää toista hyvää linkkiä niihin halpoihin harjattomiin kenties? :)
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1828 : 18.03.13 - klo: 11.27 »
Pidättäydy niissä himis  :wink: suojaa paremmin tota sun FLMn runkoa pehmeyden ansiosta kun sulla on kuitenki alubulkit :smiley: Suoraan kun ei kandeis pistää alua aina alun perään vaan muovia pitäs olla alua vasten jos haluis hyvän kestävyyden ja joustovaraa  :smiley:

Noh, kannattas sunkin Mcly joskus tutustua noihin lukuisiin Emaxxin buildeihin mitä on mm. traxxas-forumit pullollaan :wink:: Kiinteä ydin ja ympärille joustavaa RPM:ää suojaksi..thats what i´m doing.
 Päivitän itse noihin FLM:n hybrid-bulkkeihin ja sen myötä kestävyys kyllä nousee bulkeissa ja diffeissä aivan uusille leveleille. Nää nykyiset halvat Hotracing-bulkit on tehty jostain alumiiniseoksesta valamalla (ei jyrsimällä) niinkuin myös Integyn tuotteet joten jos hakee sitä kestävyyttä niin joutuu kyllä vähän panostamaan laatuunkin. Alustaan en itse ainakaan halua joustovaraa.
« Viimeksi muokattu: 18.03.13 - klo: 11.52 kirjoittanut himis »
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1829 : 18.03.13 - klo: 11.37 »
Oli se hipo alumiiniä tai ei niin se tuppaa taipumaan jossain vaiheessa kuitenkin ja tällöin korjaus ja ylläpito on aina kalliimpaa. Runko ei saa taipua missään nimessä eikä bulkit saa antaa periksi. Juurikin tämän takia itse en halua metallisia plateja, koska haluan ottaa pohjaamiset pehmeesti. Toki itelläkin on RPMn panssarit jotka auttaa kestämisessä mutta haluan myös pitää vakio platet että olis vielä enemmän joustoa ennen alubulkkia :smiley: Haluan siis iskun pysäyttää jo ennen bulkkeja. Tällä ajatusmaailmalla auto ei kesällä hajonnut kertaakaan :wink: mutta toiset ländääkin renkailleen ja toiset ei  :tongue:

Saatiin taas alumiini muovi taistelu, heh  :grin: Ehkä ei tarvii puolta sanoa kun se varmaan tuli jo selväksi  :wink:

Molemmilla voidaan kuitenkin rakentaa auto kestäväksi.. Se nyt tähän loppuun vielä summauksena  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 18.03.13 - klo: 11.41 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG