Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099976 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1890 : 22.03.13 - klo: 21.50 »
viittitkö laittaa linkin et mitä öljyä? voisin itekkin ostaa.

Tämän mie tilailin... :)

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Diffioljyt/UR0899-5-Diffioljy-500000-103206
Tolla pitäs diffit olla aika jäykät ja jos toi ei susta riitä niin hieman kokemusta ja lukot kehiin  :wink:
« Viimeksi muokattu: 23.03.13 - klo: 07.52 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mikael76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1891 : 22.03.13 - klo: 23.45 »
Morje

E-maxx brushless mamba 6s akuilla ja yksi syksy takana. Tänään posti toi Pro-Line Trencher 3.8" (40 Series) All Terrain Tires paketin nii onko ehdotuksia/väliä millä pinion rattaalla kannattaisi ajella , tällä hetkellä vakio mutta olen miettinyt pienentää koska huippunopeutta on riittävästi minun makuun. Kevättä odotellessa  :grin:

E-Maxx 3908 , 6s Turnigy Nano-Tech , Pro-Line 40 Series Trencher , Traxxas Front/Rear Center Driveshafts TRA5151R , Traxxas CV Driveshaft Set TRA5451R

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1892 : 22.03.13 - klo: 23.55 »
itsellä on välit 25/62t ja noilla kulkee näppärästi 6s setupilla, tosin mulla on koneena castlen 1600kv. ja sulla ilmeisesti se 2200kv? sanoisin et 14/68t tai 15/68t välit ois sopivat. eikös vakiona ole 17/68t?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mikael76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1893 : 23.03.13 - klo: 00.07 »
itsellä on välit 25/62t ja noilla kulkee näppärästi 6s setupilla, tosin mulla on koneena castlen 1600kv. ja sulla ilmeisesti se 2200kv? sanoisin et 14/68t tai 15/68t välit ois sopivat. eikös vakiona ole 17/68t?

En muista mikä vakio mut 2200kv on juu. Tuolla jenkki foorumeilla tullu vastaan et porukka käyttäis muovisia että se olisi se "heikoin lenkki" , onko kokemuksia ?
E-Maxx 3908 , 6s Turnigy Nano-Tech , Pro-Line 40 Series Trencher , Traxxas Front/Rear Center Driveshafts TRA5151R , Traxxas CV Driveshaft Set TRA5451R

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1894 : 23.03.13 - klo: 01.32 »
siis muovisia pinjoneita? spurrithan on yleensä aina vakiona muovia ja lisävarusteena saa sit teräksisiä. mut muovisista pinjoneista en oo kuullukkaan, alumiinisista kyllä esim. castle.
ite käytän Robinson Racing karkaistusta teräksestä valmistettua pinjonia ja hyvä on ollu, kallis oli mutta olen siihen erttäin tyytyväinen.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1895 : 23.03.13 - klo: 08.03 »
Vakiovälithän on 17/68 ja mä en vaihtais kyl metalli spurria tähän vehkeeseen. Se syö pinionit alta aika yksikön ja itellä on ollu sama muovinen vakio spurri nyt tosiaan 2 kautta ja 6S setupilla on menty joten ei se kyl heikko ole  :smiley: toki huonolla meshillä saa kaiken päreiksi  :wink:

En kyl tiedä Maxxsta mitään heikkoa liittyen rattaisiin kun 3903 ja 3905 malleissakin oli metalliset vaihteiston rattaat.. ns. Brushless Ready  :smiley:

Ite vaihtaisin varmaan ensin johonkin 14-15 pinioniin beesaten s.heinosta. Jos vauhtia on sit liikaa niin sit vasta spurrin vaihtoa ja muoviseen spurriin kuitenkin.

Itsellä käytössä ihan perus metalliset pinionit mutta Assoon sitten löytyy karkaistua sekä alu pinionia..
« Viimeksi muokattu: 23.03.13 - klo: 08.36 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1896 : 23.03.13 - klo: 12.52 »
jos on metallispurri ni syökö se pinjonin, jos pinjoni on karkaistua terästä? no joo en kyl varmaa vaihda ku noi muoviset on niin edullisia ja multa on kaks spurria hajonnu 4 vuoden aikana. yks hajos silloin ku e-maxxissa oli novakin säädin + kone. oli ilmeisesti kytkimen laakeri jumiutunut kun koko spurri suli samoin alumiiniset kytkin osat suli hieman, lämmöt ovat siis olleet korkeat  :grin: ja samoin tuo novakin säädin palo ekella akullisella, selvis et se olikin joku tehdas vika joka oli menny koko sarjaan.

Mulla just tuo 3905 malli ja vaihteistossa on yks metallinen ratas ja kaks muovista, mutta ei ole vielä hajonneet ne muovisetkaan  :smiley:

onkohan noi alu pinjonit hyviä? jotenki arveluttaa ku olen saanut messinki pinjonin hajalle ni voiks alumiini muka kestää.
« Viimeksi muokattu: 23.03.13 - klo: 17.09 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1897 : 23.03.13 - klo: 13.03 »
jos on metallispurri ni syökö se pinjonin, jos pinjoni on karkaistua terästä? no joo en kyl varmaa vaihda ku noi muoviset on niin edullisia ja multa on kaks spurria hajonnu 4 vuoden aikana. yks hajos silloin ku e-maxxissa oli novakin säädin + kone. oli ilmeisesti kytkimen laakeri jumiutunut kun koko spurri suli samoin alumiiniset kytkin osat suli hieman, lämmöt ovat siis olleet korkeat  :grin: ja samoin tuo novakin säädin palo ekella akullisella, selvis et se olikin joku tehdas vika joka oli menny koko sarjaan.

Mulla just tuo 3905 malli ja vaihteistossa on yks metallinen ratas ja muut on muovia, mutta eivät ole vielä hajonneet ne muovisetkaan  :smiley:

onkohan noi alu pinjonit hyviä? jotenki arveluttaa ku olen saanut messinki pinjonin hajalle ni voiks alumiini muka kestää.
Muutama käyttänyt noita metalli spurreja ja he ovat alkaneet sen jälkeen taas käyttää muovisia just sen takia kun ne pinionit menee nopeeasti rikki. Eli saat ne paljon nopeammin rikki kuin taas muovi spurrin metalli pinionilla  :wink: Varmaan karkaistu paremmin kestää kuin normit.. Plus se pitää ihan kauheeta meteliä jos se jotain haittaa. Ehkä lähinnä sisäajoa.. Omassa Assossa toi alu pinioni on kyllä kestänyt hyvin  :smiley: E-Maxxssa en ole alua koittanut..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1898 : 23.03.13 - klo: 13.08 »
mcly: oliks sun maxxin malli numero 3908? onks sulla täysin metalliset rattaat vaihdelaatikossa? eikös siellä ole 2 muovista ja yks teräksinen?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1899 : 23.03.13 - klo: 13.10 »
mcly: oliks sun maxxin malli numero 3908? onks sulla täysin metalliset rattaat vaihdelaatikossa? eikös siellä ole 2 muovista ja yks teräksinen?
On 3908.. Ja musta siinä on kaikki metallisia ainakin räjäytyskuvan mukaan kun en ole sitä vielä joutunut avaamaan  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1900 : 23.03.13 - klo: 13.16 »
tuossa kun traxxasin sivua kattelin ni siellä sanotaan että steel idle gear mutta muista rattaista ei puhuta mitään. mun mielestä siellä on ne kaks ratasta muovia eli siinä on sama laatikko ku 3905 maxxissa. ja sama laatikko taitaa olla myös e-revossa ja summitissa, tosin summitissa toinen vaihde mutta muuten sama.

EDIT. Muistin väärin se olikii 1/16 autoissa ku on vaa yks teräksinen ratas. nuissa e-maxxeissa ym. on kaks teräksistä ratasta ja yks muovinen ratas  :wink:
« Viimeksi muokattu: 23.03.13 - klo: 17.12 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1901 : 23.03.13 - klo: 13.24 »
tuossa kun traxxasin sivua kattelin ni siellä sanotaan että steel idle gear mutta muista rattaista ei puhuta mitään. mun mielestä siellä on ne kaks ratasta muovia eli siinä on sama laatikko ku 3905 maxxissa. ja sama laatikko taitaa olla myös e-revossa ja summitissa, tosin summitissa toinen vaihde mutta muuten sama.
Ite katoin räjäytyskuvan mukaan niin osanumerot on kyl metallisia versioita..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mikael76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1902 : 23.03.13 - klo: 15.16 »
Tilasin sit 11T ja 14T pinion rattaat + 500.000wt peräöljyt viel  :azn:  . Tuo 11T ratas mietityttää et mahtuuko ilman spurrin suurentamista mut sit sen viimeistään näkee kun testaa  :grin:
E-Maxx 3908 , 6s Turnigy Nano-Tech , Pro-Line 40 Series Trencher , Traxxas Front/Rear Center Driveshafts TRA5151R , Traxxas CV Driveshaft Set TRA5451R

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1903 : 23.03.13 - klo: 15.18 »
En tiedä missä asennossa sun moottori on mut kyllä sen pitäs mennä jos siirrät moottoriakin kun siinäkin on säätönsä  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1904 : 23.03.13 - klo: 16.24 »
tuossa kun traxxasin sivua kattelin ni siellä sanotaan että steel idle gear mutta muista rattaista ei puhuta mitään. mun mielestä siellä on ne kaks ratasta muovia eli siinä on sama laatikko ku 3905 maxxissa. ja sama laatikko taitaa olla myös e-revossa ja summitissa, tosin summitissa toinen vaihde mutta muuten sama.
Ite katoin räjäytyskuvan mukaan niin osanumerot on kyl metallisia versioita..
2x metalli, 1x muovi.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1905 : 23.03.13 - klo: 17.03 »
jep, itsekkin muistelin niin. se yks muovinen voi nopeallla silmäyksellä näyttää metalliselta.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1906 : 23.03.13 - klo: 17.13 »
jep, itsekkin muistelin niin. se yks muovinen voi nopeallla silmäyksellä näyttää metalliselta.
No hyvä, että mysteeri selvisi  :wink: toisaalta jos kestää niin sama vaikka olis puusta tehty  :grin:
« Viimeksi muokattu: 23.03.13 - klo: 19.00 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1907 : 24.03.13 - klo: 12.34 »
Noniin... Nyt kun saatiin diffi ongelma selväksi niin tämän aamun ajojen jälkeen huomasin että toinen lipo on ihan kuuma ja vähän jopa pullistunut kun toinen taas ihan kylmä.

Voltit näytti kuumassa 3,9v ja kylmässä 7,5v

Olisiko noppari kenties tiensä päässä?
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1908 : 24.03.13 - klo: 13.34 »
Noniin... Nyt kun saatiin diffi ongelma selväksi niin tämän aamun ajojen jälkeen huomasin että toinen lipo on ihan kuuma ja vähän jopa pullistunut kun toinen taas ihan kylmä.

Voltit näytti kuumassa 3,9v ja kylmässä 7,5v

Olisiko noppari kenties tiensä päässä?
Ennemmin sun toinen akku on tiensä päässä  :wink: Per kennohan pitäisi olla min 3,2V joten aika pienet voltit toisessa  :shocked: Ite en uskaltais ehkä enää lataa tota toista kun voi syttyä tuleen koko setti.. Ainakin lipopussissa jos jollain mutta itse en latais.. Jokainen tietty tekee omat ratkaisut  :smiley: Millä sä oot kattou noi voltit eli näätkö molempien kennojen voltit erikseen jollain ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1909 : 24.03.13 - klo: 13.44 »
Ihan vaan yleis mittarilla... Eli akku p*skan.... Mut miten ne voi men näi nopeesti ku noin kymmenen ajoo takana akuilla?

Mitä jos hommais tämmösen setin koko roskan tilalle?

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1948_2957_2962/products_id/210544/n/Castle-Creations-Mamba-Max-Pro-SCT-1-10-Scale-Brushless-Combo-w-Neu-Castle-1410-3800kV
« Viimeksi muokattu: 24.03.13 - klo: 13.51 kirjoittanut Cjaik »
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1910 : 24.03.13 - klo: 13.58 »
Ihan vaan yleis mittarilla... Eli akku p*skan.... Mut miten ne voi men näi nopeesti ku noin kymmenen ajoo takana akuilla?

Mitä jos hommais tämmösen setin koko roskan tilalle?

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1948_2957_2962/products_id/210544/n/Castle-Creations-Mamba-Max-Pro-SCT-1-10-Scale-Brushless-Combo-w-Neu-Castle-1410-3800kV
vähän liian suuri kv isoon monsteriin.. Mikä sulla on täl hetkellä ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1911 : 24.03.13 - klo: 14.17 »
Ihan vaan yleis mittarilla... Eli akku p*skan.... Mut miten ne voi men näi nopeesti ku noin kymmenen ajoo takana akuilla?

Mitä jos hommais tämmösen setin koko roskan tilalle?

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1948_2957_2962/products_id/210544/n/Castle-Creations-Mamba-Max-Pro-SCT-1-10-Scale-Brushless-Combo-w-Neu-Castle-1410-3800kV
vähän liian suuri kv isoon monsteriin.. Mikä sulla on täl hetkellä ?

No tälllä hetkel on ne vakio 550 titanit...

Olisko tämä sit ehkä parempi?

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1948_2957_2961/products_id/195165/n/Castle-Creations-Mamba-Max-Pro-1-10-Scale-Short-Course-Brushless-Combo-w-Neu-Castle-14152400kV
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1912 : 24.03.13 - klo: 14.32 »
Toi on helppo asentaa ja sopii bashailuun. Ei kestä 6S setuppia mutta jos sillä ei halua ajaa niin pätevä. Sopivat kvt että saa hyvän väännön  :smiley: Tohon saa kiinni yhen akun mutta saahan siihen sit kolvattua sarjaan kytkettävän niin kuin Mamba Monsterinkin.. Laitoin sulle tosta combosta yksityisviestin..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG


Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1914 : 24.03.13 - klo: 14.52 »
siinä sopiva combo E-Maxxiin: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1355/products_id/248585/n/Castle-Creations-Mamba-Monster-2-1-8th-Scale-Brushless-Car-Package-2200kV

tai sensorillinen: http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue
Tossa on sit tosi paljon potkua mutta on tietysti kalliimpi.. Ton toisen sais halvemmalla ja sekin kestää sen 4S ajelut tuon Casteln sivujen mukaan  :smiley: Jos vasta harrastuksen pariin tullut niin en ehkä ottaisi tuota kun halvemmalla saa myös tehokkaan combon ja sit joskus jos intoa piisaa vielä tulevaisuudessa niin päivittäisin isompaan jos siltä tuntuu..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1915 : 24.03.13 - klo: 15.03 »
Kyl tuntuu olevan niiiin paljon eri settejä myynnissä että vasta aloittelia menee ihan sekaisin....

Mikäs tää sensorellinen moottori on?
Mikä ero ei sensorelliseen?

http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue

Onko tämä tehokkaampi kun sinun mcly myymäsi setti?

Menen jo ihan sekasin näissä :S
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1916 : 24.03.13 - klo: 15.04 »
siinä sopiva combo E-Maxxiin: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1355/products_id/248585/n/Castle-Creations-Mamba-Monster-2-1-8th-Scale-Brushless-Car-Package-2200kV

tai sensorillinen: http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue
Tossa on sit tosi paljon potkua mutta on tietysti kalliimpi.. Ton toisen sais halvemmalla ja sekin kestää sen 4S ajelut tuon Casteln sivujen mukaan  :smiley: Jos vasta harrastuksen pariin tullut niin en ehkä ottaisi tuota kun halvemmalla saa myös tehokkaan combon ja sit joskus jos intoa piisaa vielä tulevaisuudessa niin päivittäisin isompaan jos siltä tuntuu..

totta, jos on just alottanu harrastuksen ni ei ehkä kannata ostaa rajuimpia vehkeitä. itse en ainakaan ostais.
noilla rajuilla koneilla auto menee nopeasti päreiks jos lähtee käsistä.  :evil:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1917 : 24.03.13 - klo: 15.05 »
Kyl tuntuu olevan niiiin paljon eri settejä myynnissä että vasta aloittelia menee ihan sekaisin....

Mikäs tää sensorellinen moottori on?
Mikä ero ei sensorelliseen?

http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue

Onko tämä tehokkaampi kun sinun mcly myymäsi setti?

Menen jo ihan sekasin näissä :S
On toi tehokkaampi.. Tolla kyllä saa aika ripeästi normi osat päreksi  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1918 : 24.03.13 - klo: 15.07 »
Pääasia että hyppy kulkee :D

Ja täytyyhän saada jotain hajallekin että saa paremman syyn tilata sit kestävämpää osaa :D

Niin jos saisi vielä selvyyden tähä sensori hommaa mikä sitten onkaa?
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #1919 : 24.03.13 - klo: 15.13 »
Pääasia että hyppy kulkee :D

Ja täytyyhän saada jotain hajallekin että saa paremman syyn tilata sit kestävämpää osaa :D

Niin jos saisi vielä selvyyden tähä sensori hommaa mikä sitten onkaa?
Sensorillinen on ns. Herkempi kaasulle millä nyt tälläsessä Bashing pelillä ei tee tuon taivaallista  :grin: säkin kuitenki ajat varmaan monttuja ja pihasuttausta ja teet hyppyjä etkä aja rataa missä tarvis lähdöt olla tosi sulavat ja herkät  :wink: Harjattomaan vaihtamalla sä jokatapauksessa siirryt ihan uudelle asteelle harjattomiin verrattuna  :wink: Sensoritonhan on vakiona kaikissa isoissa Bashing autoissa.. E-Maxx, E-Revo, Savaget yms.. Noi on enemmän siihen SC autoiluun missä muutenkin on enemmän säätämistä  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG