Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099972 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2040 : 06.04.13 - klo: 11.07 »
Kaikki voittaa jos ostaa e clips tangot, oli bulkit oikeastaan mitkä vaan  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2041 : 06.04.13 - klo: 12.57 »
Itse en tajunnut ostaa noita e clip tankoja mutta kyllä ilman niitäkin tuntuu toimivan ihan oksti, jos kääntää alemman tapin toisin päin että sen saa ruuvvattua kiinni tukivarteen niin toimii. Ylempi tankohan ruuvaantuu suoraan tukivarteen. Pitää kyllä nuo e clipit hommata sen verran kätevämmät on.
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2042 : 06.04.13 - klo: 14.34 »
en nyt tuedä et onko kätevämmät. ainakin johkuu paikkaa se e-clipsi on aika p*skamainen laittaa. Ku ne vakiot voi ruuvata kii.
mut ne vakio pinnit oli kyllä aivan p*skat ku eivät kestäneet. mulla ne tapit hajos aina edestä alhaalta ku hyppäs jostain. ja sit se oli vielä huono kun sitä ei aina huomannut et se oli poikki. sit vast ku heilutun tukivarsia ni aloin ihmettelemään et miks nää altukivarret on näin väljät? no tukivarsien pultitahan sieltä oli poikki. ja kyllä sen sit alko huomaamaan et koska oli poikki ku oli tullu vähän kokemusta.
ja silloin kun ostin noi Integyn siniset etu ylävarret ni niitten mukana tuli tommoset tapit missä on kierre toisessa päässä eli toiseen päähän tuli M3 lukkomutteri ja se oli kyllä ihan sairaan hyvä systeemi :laugh: paljo parempi ku e-clipsi.

no sitten niistä toinen "jotenki" väänty ja tuli hommattua Traxxasin stainless steel pinnit mis on just ne e-clipsit. Oisin halunnut ne traxxasin titaaniset pinnit mut niit ei viel silloin ollu tullu suomeen ku ostin noi rosteriset. en tiedä onko tullu vieläkään?
ajatuksena on myös ollu että ostan ne Integyn pinnit ku niissä on just se mutteri toisessa päässä :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2043 : 06.04.13 - klo: 14.36 »
Höpö höpö.. Nakkisormilla niitä ei kyl saa  :grin: mutta stainless on kyl tosi hyvä.. Mitää pikku kikkailuja..   :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2044 : 06.04.13 - klo: 14.54 »
nii i pitää olla pienet kärkipihdit ja taltta pää ruuvari :wink: niillä olen nuo e-clipsit saanut kii.
mutta kyllä silti suosin enemmän noita pultteja mis on kierteet päässä. Eli tuo satsi ois mun mielstä hyvä http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXTFV2&P=7
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2045 : 06.04.13 - klo: 18.37 »
Tuskin noikaan huonot ole  :wink: Paitsi, että noi ei kyllä itelle kävis.. Ei mahu RPM:n kanssa eteen. Ottaa muuten ohjaus crankkiin kiinni.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2046 : 06.04.13 - klo: 19.32 »
Ostin viime kesänä Lunsfordin titaani-pinnit.. eihän nekään kestäneet, kaksi on jo mutkalla  :evil:.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2047 : 06.04.13 - klo: 19.34 »
Ostin viime kesänä Lunsfordin titaani-pinnit.. eihän nekään kestäneet, kaksi on jo mutkalla  :evil:.
Tän takia just ehdotinkin noita steelejä koska kaikki taipuu ja ne saa naputeltua taas suoraksi ja todellista hyötyä ei ole titaanisista tässä autossa  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2048 : 06.04.13 - klo: 19.44 »
Ostin viime kesänä Lunsfordin titaani-pinnit.. eihän nekään kestäneet, kaksi on jo mutkalla  :evil:.
Tän takia just ehdotinkin noita steelejä koska kaikki taipuu ja ne saa naputeltua taas suoraksi ja todellista hyötyä ei ole titaanisista tässä autossa  :wink:
Jep, mieluummin pinnit menee poikki/taipuu kuin että menee sitten muuta hankalampaa ja kalliimpaa rikki. Nuo pystyy helposti myös paikanpäällä fiksaamaan.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2049 : 06.04.13 - klo: 19.46 »
Ostin viime kesänä Lunsfordin titaani-pinnit.. eihän nekään kestäneet, kaksi on jo mutkalla  :evil:.
Tän takia just ehdotinkin noita steelejä koska kaikki taipuu ja ne saa naputeltua taas suoraksi ja todellista hyötyä ei ole titaanisista tässä autossa  :wink:

Se kyllä rippuu titaani laadusta että kestääkö. Titaani laaduista mitä olen kuullut ni ovat asteikolla 1-5. 1. luokan titaani on semmosta pehmosta joka vääntyy helposti. Ja toi 5. luokan Titaani on sit ihan sairaan lujaa ja sitkeetä kamaa. Eli jos noi pinnit tekis 5. luokan titaanista ni varmasti kestäis mutta tulis kyllä tosi kalliiks tehä.
en tiedä mitä titaani laatua Lunsford käyttää, vai käyttääkö jotain seosta?

EDIT: Titaani laaduista sen verran että
Puhtaan (kauppalaatu) titaanin lujuus 480 MPa
• Seostetut (6Al-4V) < 1100 MPa
• Ja erikoistapauksissa jopa 1725 MPa
« Viimeksi muokattu: 07.04.13 - klo: 16.15 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2050 : 06.04.13 - klo: 19.53 »
Ostin viime kesänä Lunsfordin titaani-pinnit.. eihän nekään kestäneet, kaksi on jo mutkalla  :evil:.
Tän takia just ehdotinkin noita steelejä koska kaikki taipuu ja ne saa naputeltua taas suoraksi ja todellista hyötyä ei ole titaanisista tässä autossa  :wink:

Se kyllä rippuu titaani laadusta että kestääkö. Titaani laaduista mitä olen kuullut ni ovat asteikolla 1-5. 1. luokan titaani on semmosta pehmosta joka vääntyy helposti. Ja toi 5. luokan Titaani on sit ihan sairaan lujaa ja sitkeetä kamaa. Eli jos noi pinnit tekis 5. luokan titaanista ni varmasti kestäis mutta tulis kyllä tosi kalliiks tehä.
en tiedä mitä titaani laatua Lunsford käyttää, vai käyttääkö jotain seosta?
All pins are machined from precision ground 6AL/4V titanium stock and polished to a fine finish..?  :shocked:?. Huomattavan kevyet ne ainakin on jos jotain positiivista :cheesy:.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2051 : 06.04.13 - klo: 20.13 »
Tietääkös poijjaat miksi nykyään on niin pirun kalliita nämä traxxasin e-revo, e-maxx ja summit?
Hobbylinnassa ja Sabessa 1000€ e-revo ja e-maxx. Summit 850€ SHOKKI sillä säätimellä ja moottorilla.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2052 : 06.04.13 - klo: 20.58 »
Tietääkös poijjaat miksi nykyään on niin pirun kalliita nämä traxxasin e-revo, e-maxx ja summit?
Hobbylinnassa ja Sabessa 1000€ e-revo ja e-maxx. Summit 850€ SHOKKI sillä säätimellä ja moottorilla.

Varmaan siksi että tilattais enempi ulkomailta  :wink: Kaippa ne käteisen/täti tiukan verot alkaa purra kaikki kallistuu Suomenmaassa ihanassa. Omani tilasin täältä:

http://www.monsterhopups.de/traxxas-traxxas-emaxx-monstertruck-brushless-24ghz-version2013-p-14364.html

Ei tarvinut kauaa miettiä mistä tilaan...
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2053 : 06.04.13 - klo: 21.05 »
Tietääkös poijjaat miksi nykyään on niin pirun kalliita nämä traxxasin e-revo, e-maxx ja summit?
Hobbylinnassa ja Sabessa 1000€ e-revo ja e-maxx. Summit 850€ SHOKKI sillä säätimellä ja moottorilla.
Aikaisemmin tuota E-Maxxia myytiina Nimh-akuilla ja nyt noissa tulee Lipot mukana..johtuisko siitä? :undecided:.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2054 : 06.04.13 - klo: 21.28 »
mahdollisesti, sabessakin oli vielä vanhaa summittia jäljellä ja hinta oli satasen halvempi.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2055 : 06.04.13 - klo: 21.35 »
Lauantai-ilta kuluikin sitten iskareiden parissa.. 70wt öljyt, 3-reikäiset pistonit ja Green slimet o-renkaisiin. Voin kertoa että tuo c-klipsi oli "pikkaisen" hankala irrottaa tuolta iskarin pohjasta :angry:.
« Viimeksi muokattu: 06.04.13 - klo: 23.34 kirjoittanut himis »
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2056 : 06.04.13 - klo: 22.33 »
Ei ole tolpassa vasta muttereita ja onko vaan yhellä kiinni ?  :smiley: salee kyllä kestäis noinkin..

Ne on kyl aika p*skamaiset tän kokosissa iskareissa  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2057 : 06.04.13 - klo: 22.44 »
Ei ole tolpassa vasta muttereita ja onko vaan yhellä kiinni ?  :smiley: salee kyllä kestäis noinkin..

Ne on kyl aika p*skamaiset tän kokosissa iskareissa  :wink:
Arvasin että joku huomaa tuon :laugh:.  Kunhan saan korin maalattua ja soviteltua lopulliseen korkeuteen niin kyllä nuo tolpat sit tulee kunnolla kiinni  :grin:..work in progress.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2058 : 06.04.13 - klo: 22.50 »
Ei ole tolpassa vasta muttereita ja onko vaan yhellä kiinni ?  :smiley: salee kyllä kestäis noinkin..

Ne on kyl aika p*skamaiset tän kokosissa iskareissa  :wink:
Arvasin että joku huomaa tuon :laugh:.  Kunhan saan korin maalattua ja soviteltua lopulliseen korkeuteen niin kyllä nuo tolpat sit tulee kunnolla kiinni  :grin:..work in progress.
Kuka huomaa kuka ei  :wink: Pitäskö muuten Petikko mennä kattoo joku päivä et pääseekö heinä vai elokuussa ajelee tätä menoo  :grin: Ja jos aiheessa pysytään niin kyllä tosta tukeva tuntuu tulevan  :wink: taitaa tosin auto painaa hippasennvakiota enemmän  :smiley: Punnitse sit valmiina.. Ite voisin tehdä samoin..

S.heinonen: En kerenny vielä mittaa wheel basee takaa  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mikael76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2059 : 06.04.13 - klo: 23.51 »
Tuli tänään testattua huiput ja tässä lopputulos . Pistin tulemaan sit Rear Combo Bulkhead , Bulkhead Braces Rear ja Rear Skid Plate tavarat Fast Lane Machinesta. Kyl se silti hymyilytti vaikka rikki meni kun vieläkin ihmettelee tuon tehoja ja menohaluja  :grin:

E-Maxx 3908 , 6s Turnigy Nano-Tech , Pro-Line 40 Series Trencher , Traxxas Front/Rear Center Driveshafts TRA5151R , Traxxas CV Driveshaft Set TRA5451R

Poissa mmh79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2060 : 07.04.13 - klo: 01.19 »
Tutun näköistä damagea. Tosin mulla hajos etupää+rpm alatukivarsi. Pienissä kaljoissa vetäsin tyhjään olutpulloon...
E-Maxx #3903 4/6s
Flm, Rpm, Xerun 2200kv

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2061 : 07.04.13 - klo: 02.18 »
Tuli tänään testattua huiput ja tässä lopputulos . Pistin tulemaan sit Rear Combo Bulkhead , Bulkhead Braces Rear ja Rear Skid Plate tavarat Fast Lane Machinesta. Kyl se silti hymyilytti vaikka rikki meni kun vieläkin ihmettelee tuon tehoja ja menohaluja  :grin:



onks toi vetarikin hajonnu ku näyttää vähä siltä? vai se vaihelaatikon ulostulo?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2062 : 07.04.13 - klo: 07.48 »
Ei näytä hajonneen  :smiley: Normi dog bone ja tapit näyttää olleen vielä paikallaan  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mikael76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2063 : 07.04.13 - klo: 08.40 »
Muu on kunnossa silmämääräisesti , näkee sitten kun vetopuoli taas kunnossa. Tilasin osat RcDirect:stä , onko kokemusta miten nopeita ovat ?
E-Maxx 3908 , 6s Turnigy Nano-Tech , Pro-Line 40 Series Trencher , Traxxas Front/Rear Center Driveshafts TRA5151R , Traxxas CV Driveshaft Set TRA5451R

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2064 : 07.04.13 - klo: 10.58 »
Tosiaan jos porukka rällää pakkasessa niin kandee harkita noiden tukivarsien keittämistä. Kestää aavistuksen paremmin sen jälkeen  :wink: Tosin kun ei ole ihan tarkoitettu pakkasella ajettavaksi niin kyllähän se muovi napsahtaa jossain vaiheessa kuitenkin  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2065 : 07.04.13 - klo: 11.59 »
Tosiaan jos porukka rällää pakkasessa niin kandee harkita noiden tukivarsien keittämistä. Kestää aavistuksen paremmin sen jälkeen  :wink: Tosin kun ei ole ihan tarkoitettu pakkasella ajettavaksi niin kyllähän se muovi napsahtaa jossain vaiheessa kuitenkin  :smiley:

Veikkaan että kuitenkin kesällä saa auton helpommin hajalle kuin talvella  :wink: Lähellä oli etten tilannu omaan autoon kans nuita FLM palikoita mutta järki onneksi voitti, koitan tämän auton kohdalla pysyä muoviosissa mahdollisimman pitkälle, mopo lähtee keulimaan varaosahankinassa turhan helposti   :cry:
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2066 : 07.04.13 - klo: 12.18 »
No niin... eilen kun sain puumettän jälkeen tehtyy patentin tukivarsien pään menoksi niin eipä liikkunut auto kuin varmaa metrin ja pysäs kun seinään....

Siinä sitten vähä aikaa kiukkusena potkin auton takas sisää ja tänä aamuna kun mittailin vähä nopaa niin sieltä tuntuisi kyllä virtaa tulevan ulos mutta kun moottorit ei pyöri ni ei...

MITEN VOI MENNÄ KAIKKI OSAT SAMAA AIKAA?!

Halukkaita ostamaan emaxxin raatoa? xD

Alkaa loppuu kärsivällisyys tähä hommaa...
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2067 : 07.04.13 - klo: 13.04 »
No niin... eilen kun sain puumettän jälkeen tehtyy patentin tukivarsien pään menoksi niin eipä liikkunut auto kuin varmaa metrin ja pysäs kun seinään....

Siinä sitten vähä aikaa kiukkusena potkin auton takas sisää ja tänä aamuna kun mittailin vähä nopaa niin sieltä tuntuisi kyllä virtaa tulevan ulos mutta kun moottorit ei pyöri ni ei...

MITEN VOI MENNÄ KAIKKI OSAT SAMAA AIKAA?!

Halukkaita ostamaan emaxxin raatoa? xD

Alkaa loppuu kärsivällisyys tähä hommaa...
Ei olis kandennu hakee viikko sit comboa  :wink: edelleen löytyy, tosin ei enää kauaa  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2068 : 07.04.13 - klo: 14.37 »
Tosiaan jos porukka rällää pakkasessa niin kandee harkita noiden tukivarsien keittämistä. Kestää aavistuksen paremmin sen jälkeen  :wink: Tosin kun ei ole ihan tarkoitettu pakkasella ajettavaksi niin kyllähän se muovi napsahtaa jossain vaiheessa kuitenkin  :smiley:

Veikkaan että kuitenkin kesällä saa auton helpommin hajalle kuin talvella  :wink: Lähellä oli etten tilannu omaan autoon kans nuita FLM palikoita mutta järki onneksi voitti, koitan tämän auton kohdalla pysyä muoviosissa mahdollisimman pitkälle, mopo lähtee keulimaan varaosahankinassa turhan helposti   :cry:
Kyl ne kestää kesällä jos setti on kunnossa. Vakiohiluilla menee varmaan joo kesällä enemmän mutta hyyvillä osilla saa olla aika super taitava jos pystyy saamaan RPMn tukivarren esimerkiksi poikki. Oma saldo oli viimekesältä 2 diffin Ring Gearia ja parit TRXn Spoolit. Tukivarsia, carriereja tai muuta sen tyyppistä ei koko kesänä hajonnut vaikka ajo oli kovaa.. Toki kun ei ajanu kauheessa tuubassa omiin pulloihin tai ländänny ihan super huonosti niin hyvin se kestää  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2069 : 07.04.13 - klo: 15.04 »
Jep, kyllähän tuo melekosta rankaisua kestää, kävin tuossa myllyttään asfaltilla ja isolla jäisellä/lumisella pihalla niin hyvin kesti. Menee aikas pahasti renkaankulmat pieleen kun korin sisusta täynnä lunta  :wink: Taitaa olla hyppyyttäminen pahinta myrkkyä kaikille tämmösille vehkeille.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original