Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099983 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2160 : 18.04.13 - klo: 07.57 »
 :grin: Alumiehelläkö alko jo jöpöttää  :grin: ? Oletko jo Petikon käydä skannaa ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2161 : 18.04.13 - klo: 08.09 »
:grin: Alumiehelläkö alko jo jöpöttää  :grin: ? Oletko jo Petikon käydä skannaa ?
Kyllä nuo bulkit näyttää NIIN hyvältä  :grin:. Pahoin pelkään että nuo omat HotRacingin-bulkit ei kauaa kestä kyydissä mukana, noh sittenhän sitä vois harkita vaikka noiden FLM:n bulkkien hankintaa..millos ne kesälomarahat tulikaan? :cheesy:
« Viimeksi muokattu: 19.04.13 - klo: 14.49 kirjoittanut himis »
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mikael76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2162 : 18.04.13 - klo: 11.27 »
Jatkoa tarinalle elikkä tilattu paketti  RCdirect:stä. Postitettu 8.4 ja saapunut suomeen 13.4 mutta meni suoraan tulliin. Nopeaa palvelua ainakin tällä kertaa.
E-Maxx 3908 , 6s Turnigy Nano-Tech , Pro-Line 40 Series Trencher , Traxxas Front/Rear Center Driveshafts TRA5151R , Traxxas CV Driveshaft Set TRA5451R

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2163 : 18.04.13 - klo: 16.30 »
Isommat kuvat edellisellä sivulla jos kiinnostaa :wink:

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2164 : 18.04.13 - klo: 16.43 »
Isommat kuvat edellisellä sivulla jos kiinnostaa :wink:

Voi hitto nyt alko mullaki poltella tommoset, tahtooooooo  :tongue: Kerro paljo meni euroja niin josko vähä rajottas polttelua.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2165 : 18.04.13 - klo: 17.02 »
Isommat kuvat edellisellä sivulla jos kiinnostaa :wink:

Voi hitto nyt alko mullaki poltella tommoset, tahtooooooo  :tongue: Kerro paljo meni euroja niin josko vähä rajottas polttelua.

Hintaa tuli yhteensä 140€ + postit. Ihan järkyttävä kilohinta siis tuollaisille, mutta olin kyllä varautunut enempään, sillä amerikasta kun tilasin, niin verot tulee vielä suomen tullista. Minun onnekseni meni paketti tullin läpi, eikä veroa siis tullut. Viimeaikoina itselle on tullut paljon rc-kamaa tullin läpi, vaikka perintärajaakin kiristivät :shocked: Luulen, että nyt kestää voimansiirto diffien osalta paremmin. En tiedä, onko omat rattaat ollut maanantaikappaleita, sillä ne ovat hajonneet yhtä lukuunottamatta tasamaalla ilman hyppyjä ja vielä lumella/jäällä, jolloin ei rasitus pidon puutteen vuoksi pitäisi olla suurta...

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2166 : 18.04.13 - klo: 18.02 »
Isommat kuvat edellisellä sivulla jos kiinnostaa :wink:

Voi hitto nyt alko mullaki poltella tommoset, tahtooooooo  :tongue: Kerro paljo meni euroja niin josko vähä rajottas polttelua.

Hintaa tuli yhteensä 140€ + postit. Ihan järkyttävä kilohinta siis tuollaisille, mutta olin kyllä varautunut enempään, sillä amerikasta kun tilasin, niin verot tulee vielä suomen tullista. Minun onnekseni meni paketti tullin läpi, eikä veroa siis tullut. Viimeaikoina itselle on tullut paljon rc-kamaa tullin läpi, vaikka perintärajaakin kiristivät :shocked: Luulen, että nyt kestää voimansiirto diffien osalta paremmin. En tiedä, onko omat rattaat ollut maanantaikappaleita, sillä ne ovat hajonneet yhtä lukuunottamatta tasamaalla ilman hyppyjä ja vielä lumella/jäällä, jolloin ei rasitus pidon puutteen vuoksi pitäisi olla suurta...

Eihän tuo lopulta oo paha hinta laatukamoista. Pitänee laittaa joskus noi hankintaan jos alkuperäiset porsivat.
Noi diffit on kyllä järeet  :azn:
Mullaki viimesimmät paketit tuli tullin ohi, vain noi Pro-Line renkaat jäivät sinne eikä niihinkään tullut kuin 15€ lisää hintaa alv kun piti maksaa.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2167 : 18.04.13 - klo: 21.15 »
Olisko kellää tietoo mahtaako suomesta saada auton tekniikan päälle semmosta suoja pussia? :)

en tiedä saako suomesta mut tuolt ainakin saa malli kohteisesti: http://www.dustymotors.com/products-page/
eikä oo mun mielest ees pahan hintaisia 21.99€ + postit 3.99€
ja nyt e-maxxiin löytyy eri värejä: mustaa, punasta ja sinistä. viimeeks ku katoin ni oli vaa mustaa. onneks en tilannu silloin :azn:


Thanks... Sininen tilaukseen välitön mars mars :) tuleekoha ranskasta vai usa :D
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2168 : 18.04.13 - klo: 22.08 »
se on vain harmillista että tuolla ei ole kuvia punaisista tai sinisistä suojista :sad:
jos ostat tuon sinisen ni laita sit kuvia tänne. ite aattelin ostaa ton suojan täs kevääl tai kesäl.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2169 : 18.04.13 - klo: 22.18 »


Thanks... Sininen tilaukseen välitön mars mars :) tuleekoha ranskasta vai usa :D

Tilasin släsh nelikkoon tollasen noiden ebay kaupasta viikonloppuna ja tuli tiistaina.. paketissa luki lähtöpaikkana lithuania eli onko sitten liettua tjms...? Nopea palvelu jokatapauksessa

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2170 : 19.04.13 - klo: 09.29 »
Isommat kuvat edellisellä sivulla jos kiinnostaa :wink:

Voi hitto nyt alko mullaki poltella tommoset, tahtooooooo  :tongue: Kerro paljo meni euroja niin josko vähä rajottas polttelua.

Hintaa tuli yhteensä 140€ + postit. Ihan järkyttävä kilohinta siis tuollaisille, mutta olin kyllä varautunut enempään, sillä amerikasta kun tilasin, niin verot tulee vielä suomen tullista. Minun onnekseni meni paketti tullin läpi, eikä veroa siis tullut. Viimeaikoina itselle on tullut paljon rc-kamaa tullin läpi, vaikka perintärajaakin kiristivät :shocked: Luulen, että nyt kestää voimansiirto diffien osalta paremmin. En tiedä, onko omat rattaat ollut maanantaikappaleita, sillä ne ovat hajonneet yhtä lukuunottamatta tasamaalla ilman hyppyjä ja vielä lumella/jäällä, jolloin ei rasitus pidon puutteen vuoksi pitäisi olla suurta...

Eihän tuo lopulta oo paha hinta laatukamoista. Pitänee laittaa joskus noi hankintaan jos alkuperäiset porsivat.
Noi diffit on kyllä järeet  :azn:
Mullaki viimesimmät paketit tuli tullin ohi, vain noi Pro-Line renkaat jäivät sinne eikä niihinkään tullut kuin 15€ lisää hintaa alv kun piti maksaa.
Järkyttävä hinta siitä hyötysuhteesta vaikka ovatkin kyllä hienot  :wink: 140€ vs. 2x11€  :smiley: Mutta kyllä noi paljon paremmat on kuin vakiot jos siis ihan radalla ajellaan eikä varmasti Gearit ihan heti hajoo  :tongue: Oikeilla litkuilla ja oikealla käytöllä varmasti ns. ikuiset..

Onneksi ei tarvii himoita moisista kun ei aja diffeillä  :laugh:
« Viimeksi muokattu: 19.04.13 - klo: 09.37 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2171 : 19.04.13 - klo: 11.53 »
Isommat kuvat edellisellä sivulla jos kiinnostaa :wink:

Voi hitto nyt alko mullaki poltella tommoset, tahtooooooo  :tongue: Kerro paljo meni euroja niin josko vähä rajottas polttelua.


Hintaa tuli yhteensä 140€ + postit. Ihan järkyttävä kilohinta siis tuollaisille, mutta olin kyllä varautunut enempään, sillä amerikasta kun tilasin, niin verot tulee vielä suomen tullista. Minun onnekseni meni paketti tullin läpi, eikä veroa siis tullut. Viimeaikoina itselle on tullut paljon rc-kamaa tullin läpi, vaikka perintärajaakin kiristivät :shocked: Luulen, että nyt kestää voimansiirto diffien osalta paremmin. En tiedä, onko omat rattaat ollut maanantaikappaleita, sillä ne ovat hajonneet yhtä lukuunottamatta tasamaalla ilman hyppyjä ja vielä lumella/jäällä, jolloin ei rasitus pidon puutteen vuoksi pitäisi olla suurta...

Eihän tuo lopulta oo paha hinta laatukamoista. Pitänee laittaa joskus noi hankintaan jos alkuperäiset porsivat.
Noi diffit on kyllä järeet  :azn:
Mullaki viimesimmät paketit tuli tullin ohi, vain noi Pro-Line renkaat jäivät sinne eikä niihinkään tullut kuin 15€ lisää hintaa alv kun piti maksaa.
Järkyttävä hinta siitä hyötysuhteesta vaikka ovatkin kyllä hienot  :wink: 140€ vs. 2x11€  :smiley: Mutta kyllä noi paljon paremmat on kuin vakiot jos siis ihan radalla ajellaan eikä varmasti Gearit ihan heti hajoo  :tongue: Oikeilla litkuilla ja oikealla käytöllä varmasti ns. ikuiset..

Onneksi ei tarvii himoita moisista kun ei aja diffeillä  :laugh:
Siis nuohan on niiku sata kertaa paremmat kun nuo vakiot. Maksaa enemmän joo ja painoakin tulee enemmän, mutta eipä tarvitse diffeistä ja bulkeista ainakaan huolehtia ja luulen että erityisesti bashauksessa missä diffit on usein todella kovalla rasituksella niin nuo ovat varmaan aivan ylivoimaiset 1/8 koon ja jämäkän rakenteensa puolesta. Jos diffejä paukkuu niin kuka niitä aina jaksaa tilailla ja odotella ja fiksaa..
« Viimeksi muokattu: 21.04.13 - klo: 21.45 kirjoittanut himis »
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2172 : 19.04.13 - klo: 12.28 »
Enhän mä sanonutkaan, että noi olis ylihintaista pa:ta  :wink: Ne on varmasti hyvät ja paljon paremmat kuin alkuperäset. Muuta en voi sanoa, koska en ole niitä itse koittanut. Mutta jos ottaa järjen käteen ja miettii, että yksi maksaa sen 70€. Ja sitten ottaa vakiodiffin, joka tulee auton mukana "ilmatteeksi" kun kyseinen auto on perus RTR kuitenkin. Vakiodiffissä pamahtaa Ring Gear, joka maksaa vajaa 11€, ja sen saa seuraavaksi päiväksi kotiin ellei pidä pakissa yhtä jo varalla mikä musta pitäs olla ihan perus juttuja  :smiley: Sitten ainakin omalla kokemuksella ja s.heinosen kokemuksella meiltä menee sellanen 1-2 Ring Gearia kaudessa. Eli sä ajat sen 3-6 VUOTTA vakiodiffeillä sillä rahalla mitä tollanen 1 maksaa, eikö  :smiley: ? Ja jos nyt ottaa järjen käteen tosta, että kyseessä on vaan se perus RTR auto, jossa ei ole mitään ajo ominaisuuksia kun ajetaan 6S:llä niin ei siinä paljoa pro diffeilläkään tee  :wink: Ei ne diffit tässä autossa sitä keulaa alhaalla pidä sen paremmin kuin vakiotkaan.

Tämä nyt ei ollut mikään huono ostos puhe, vaan omia ajatuksia ja puhetta siitä miksi itse en näitä ole ostanut.  Sitten tietysti se tärkein asia. Kenelläkään meistä ei ole yhtään kokemusta noista diffeistä vielä ja kaikki jo hypettää tai "kritisoi" noita  :grin: Joten odotellaan kokemuksia noista diffeistä.

140€ on edelleen aivan järkyttävä määrä rahaa parista leikkiauton osasta millä aikuinen mies ajaa tuntien olevansa taas lapsi  :smiley:

R/C95: Mutta sitä en väitä, etteikö olis ollu hyvä ostos. Pääset niin varmasti eroon tuon osan korjaamisesta, joka on tässä lajissa se ydin. Upgreidataan ne osat mitkä hajoaa  :wink:

Löytyy niitä vielä parempiakin diffejä tähän autoon  :wink: Ainiin se hinta..
http://www.unlimitedengineering.com/cgi-bin/store/10301T.html
« Viimeksi muokattu: 19.04.13 - klo: 12.41 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2173 : 19.04.13 - klo: 12.51 »
Toi ring-gear on vissii traxxas 5379X osanro? Jos on niin sama menis myös nelkku slashii ja muihinki eli aikas paljo keveempiin autoihin  :shocked: . Ehkä tuo ois pitäny raskaampiin monstereihin valmiiks mitottaa paremmin...
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2174 : 19.04.13 - klo: 12.57 »
Aivan varmasti olisi pitänyt  :smiley: Omasta mielestä tääkin auto olis pitänyt myydä KIT mallina, että olis saanut hieman muutenkin rakentaa enemmän jo alussa. TRX kuitenkin usein vaan käyttää samoja osia eri autoissa, että hinnat pysyy kurissa. Alkaa olemaan siis kyse taas siitä, että jokin osa näistä kuitenkin aina hajoaa, niin minkä sen haluaa olevan  :smiley: Siitähän päättää vaan kuski  :smiley:

Ja kun tää ei ollu ihan täydellinen auto aluksi, niin porukka rakentaa näitä aika eritavalla eikä niistä voi sillee kiistellä. Ainahan kiistellään onko muovi, alu vai hiilikuitu nyt parhainta mutta kukin tyylillään. Mielipiteitä on yhtä monta kuin kuskiakin  :wink:

Tämähän on suurin syy miksi HPI on HPI ja TRX ja vaan TRX. HPI tekee autoista jo valmiiksi aika pomminvarmoja. Toki poikkeuksiakin löytyy mutta sitten taas TRX panostaa enemmän sähköihin mihin HPI ei paljoa kattele. Kunhan on tehoa, se sopii HPI:lle  :grin:
« Viimeksi muokattu: 19.04.13 - klo: 13.13 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Hannu83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2175 : 19.04.13 - klo: 15.23 »
Nyt on auto kasattu ja valmiina kesän ajoihin.
Vaikka tuo MM2 on "vedenkestävä", niin en taida uskaltaa mennä ajelemaan ulos vielä.

Osat mitkä päivitetty:
Castlen MM2 esc + 2200kv moottori
Integy alu bulkit
RPM tukivarret ja skidplatet
Traxxasin teräskardaanit (vetarit vaihtuu jos ne ei kestä)
Savöxin servo

Muutama kuva (renkaat otettu savagesta kuvausta varten)
http://aijaa.com/1JLUU4
http://aijaa.com/0hz6bY

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2176 : 19.04.13 - klo: 15.34 »
Nyt on auto kasattu ja valmiina kesän ajoihin.
Vaikka tuo MM2 on "vedenkestävä", niin en taida uskaltaa mennä ajelemaan ulos vielä.

Osat mitkä päivitetty:
Castlen MM2 esc + 2200kv moottori
Integy alu bulkit
RPM tukivarret ja skidplatet
Traxxasin teräskardaanit (vetarit vaihtuu jos ne ei kestä)
Savöxin servo

Muutama kuva (renkaat otettu savagesta kuvausta varten)
http://aijaa.com/1JLUU4
http://aijaa.com/0hz6bY
Hyvin upgreidattu, siitä pisteet kotiin  :wink: Onko sulla kestäny noi iskari tornit ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2177 : 19.04.13 - klo: 17.02 »
Isommat kuvat edellisellä sivulla jos kiinnostaa :wink:

Voi hitto nyt alko mullaki poltella tommoset, tahtooooooo  :tongue: Kerro paljo meni euroja niin josko vähä rajottas polttelua.


Hintaa tuli yhteensä 140€ + postit. Ihan järkyttävä kilohinta siis tuollaisille, mutta olin kyllä varautunut enempään, sillä amerikasta kun tilasin, niin verot tulee vielä suomen tullista. Minun onnekseni meni paketti tullin läpi, eikä veroa siis tullut. Viimeaikoina itselle on tullut paljon rc-kamaa tullin läpi, vaikka perintärajaakin kiristivät :shocked: Luulen, että nyt kestää voimansiirto diffien osalta paremmin. En tiedä, onko omat rattaat ollut maanantaikappaleita, sillä ne ovat hajonneet yhtä lukuunottamatta tasamaalla ilman hyppyjä ja vielä lumella/jäällä, jolloin ei rasitus pidon puutteen vuoksi pitäisi olla suurta...

Eihän tuo lopulta oo paha hinta laatukamoista. Pitänee laittaa joskus noi hankintaan jos alkuperäiset porsivat.
Noi diffit on kyllä järeet  :azn:
Mullaki viimesimmät paketit tuli tullin ohi, vain noi Pro-Line renkaat jäivät sinne eikä niihinkään tullut kuin 15€ lisää hintaa alv kun piti maksaa.
Järkyttävä hinta siitä hyötysuhteesta vaikka ovatkin kyllä hienot  :wink: 140€ vs. 2x11€  :smiley: Mutta kyllä noi paljon paremmat on kuin vakiot jos siis ihan radalla ajellaan eikä varmasti Gearit ihan heti hajoo  :tongue: Oikeilla litkuilla ja oikealla käytöllä varmasti ns. ikuiset..

Onneksi ei tarvii himoita moisista kun ei aja diffeillä  :laugh:
Älä nyt Mcly jaksa.. Siis nuohan on niiku sata kertaa paremmat kun nuo vakiot. Maksaa enemmän joo ja painoakin tulee enemmän, mutta eipä tarvitse diffeistä ja bulkeista ainakaan huolehtia ja luulen että erityisesti bashauksessa missä diffit on usein todella kovalla rasituksella niin nuo ovat varmaan aivan ylivoimaiset 1/8 koon ja jämäkän rakenteensa puolesta. Jos diffejä paukkuu niin kuka niitä aina jaksaa tilailla ja odotella ja fiksaa.. Aina jotain.

itseasiassa eivät ole ihan hirveen kalliit kun tossahan tulee myös noi alu bulkit mukana :wink: kun pelkät bulkit maksaa näköjään jo 70$ eli n. 54€. periaatteessa noitten diffien hinta on siis 20$ = n. 16€/kpl. No todellisuudessa ovat kalliimmat eli jos noit diffejä sais ostettua erikseen niin hinta ois varmaan jotain 30-40€. Mutta onhan vakio diffinkin koko hinta noin 34€: ring gear 11€, diffirattaat 11€, diffikuppi 5€ ja noi vetarin kupit n. 7€
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2178 : 19.04.13 - klo: 18.05 »
Täytyy muistaa, että tämä auto oli alunperin suunniteltu titaneille ja nimheille. Niillä noi diffit kestää hyvin kyllä. Nykyään kun lyödään 6s kiinni ja tehoa on useampi kilowatti, niin on ihan selvä asia ettei kymppikoon diffi kestä tämän kokoluokan autossa. Toisilla tosin kestää hyvin, mutta toisilla ei. Multa on tosiaan mennyt 2 ring gearia ja kerran diffin sisärattaat (joiden muruset rikkoi tiivisteet, eli piti se kuppikin ostaa) viiden akullisen välein 15 akullisen sisään. Tiedä sitten oliko maanantaikappaleita vai mikä ne noin rikkoi, kun en autolle edes pahasti kenkää antanut. Olen tähän asti halunnut päästä mahdollisimman halvalla ja olen laittanut auton tähän kuntoon yllättävänkin "halvalla" (vähemmän kuin tower hobbiesin nimh brushless e-maxx maksaa) :wink: Lisäksi mulla ei ennestään ollut alubulkkeja. Niin kuin itse sanoin, onhan noi aivan järkyttävät hinnaltaan, mutta niin on tämä koko harrastuskin. Ajan kanssa näkee oliko "kannattava" ostos. Kyllähän sitä aina hymy nousee huulille, kun uutta kirkasta osaa hommaa maksoi se sitten paljon tai vähän :laugh:

s.heinonen: Itselleni perustelin oston järkevyyttä juuri laskemalla samalla tavalla :wink: Tosin iso syy tilaamiseen oli että olin kiihdyksissä tosta hajoamisesta just hyvien hankikantokelien aikaan :grin: No jokatapauksessa nyt noi mulla kuitenkin on ja testit lähtee, kun kelit paranee!

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2179 : 19.04.13 - klo: 19.13 »
Täytyy muistaa, että tämä auto oli alunperin suunniteltu titaneille ja nimheille. Niillä noi diffit kestää hyvin kyllä. Nykyään kun lyödään 6s kiinni ja tehoa on useampi kilowatti, niin on ihan selvä asia ettei kymppikoon diffi kestä tämän kokoluokan autossa. Toisilla tosin kestää hyvin, mutta toisilla ei. Multa on tosiaan mennyt 2 ring gearia ja kerran diffin sisärattaat (joiden muruset rikkoi tiivisteet, eli piti se kuppikin ostaa) viiden akullisen välein 15 akullisen sisään. Tiedä sitten oliko maanantaikappaleita vai mikä ne noin rikkoi, kun en autolle edes pahasti kenkää antanut. Olen tähän asti halunnut päästä mahdollisimman halvalla ja olen laittanut auton tähän kuntoon yllättävänkin "halvalla" (vähemmän kuin tower hobbiesin nimh brushless e-maxx maksaa) :wink: Lisäksi mulla ei ennestään ollut alubulkkeja. Niin kuin itse sanoin, onhan noi aivan järkyttävät hinnaltaan, mutta niin on tämä koko harrastuskin. Ajan kanssa näkee oliko "kannattava" ostos. Kyllähän sitä aina hymy nousee huulille, kun uutta kirkasta osaa hommaa maksoi se sitten paljon tai vähän :laugh:

s.heinonen: Itselleni perustelin oston järkevyyttä juuri laskemalla samalla tavalla :wink: Tosin iso syy tilaamiseen oli että olin kiihdyksissä tosta hajoamisesta just hyvien hankikantokelien aikaan :grin: No jokatapauksessa nyt noi mulla kuitenkin on ja testit lähtee, kun kelit paranee!


Vähän saapi kyllä syyttää valmistajaa kun myy tätä autoa nyt nuilla Lipoilla ja silti monet osat on jääny päivittämättä. Kuitenkin melkeen 1000€ auto Suomessa, eikä tuota diffiä viitti ees taas ruuvata auki joten pakkokait se on laittaa visa vinkumaan jossain vaiheessa ja laittaa tilaus vetämään FLM hybrideistä.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa Hannu83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2180 : 19.04.13 - klo: 20.12 »
Nyt on auto kasattu ja valmiina kesän ajoihin.
Vaikka tuo MM2 on "vedenkestävä", niin en taida uskaltaa mennä ajelemaan ulos vielä.

Osat mitkä päivitetty:
Castlen MM2 esc + 2200kv moottori
Integy alu bulkit
RPM tukivarret ja skidplatet
Traxxasin teräskardaanit (vetarit vaihtuu jos ne ei kestä)
Savöxin servo

Muutama kuva (renkaat otettu savagesta kuvausta varten)
http://aijaa.com/1JLUU4
http://aijaa.com/0hz6bY
Hyvin upgreidattu, siitä pisteet kotiin  :wink: Onko sulla kestäny noi iskari tornit ?

Taka iskaritornista katkesi yksi sakara siitä keskellä olevasta x muotosesta kohdasta viime kesänä. Katsotaan miten tuo kestää ja vaihdetaan RPM iskaritornit jos ei kestä.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2181 : 19.04.13 - klo: 21.21 »
Mun E-Maxxista katkes talvella toi taka iskaritorni ku broidi hyppäs n. 2m korkeesta lumikasasta.

Tietääkö kukaan mitä eroa on FLM combo ja Hybrid bulkeilla??? combo bulk: http://www.fastlanemachine.net/proddetail.php?prod=FLM10300&cat=15

Hybrid bulk: http://www.fastlanemachine.net/proddetail.php?prod=FLM18700&cat=15
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2182 : 19.04.13 - klo: 22.27 »

Tämähän on suurin syy miksi HPI on HPI ja TRX ja vaan TRX. HPI tekee autoista jo valmiiksi aika pomminvarmoja. Toki poikkeuksiakin löytyy mutta sitten taas TRX panostaa enemmän sähköihin mihin HPI ei paljoa kattele. Kunhan on tehoa, se sopii HPI:lle  :grin:

No voin tälleen lohdutuksena sanoa ettei tuo Savage Flux HP vakiona ole todellakaan pomminkestävä, aika paljon on menny rikkoutuneisiin osiin rahaa. :) VOI OLLA toki käyttäjävirhe, kun musta on tuntunut että mulla on hajonnut useammin ku muilla palikoita, tai sit ne ei vaan raportoi joka kräshiä.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2183 : 20.04.13 - klo: 10.30 »
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa Hannu83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2184 : 20.04.13 - klo: 11.10 »
Mun E-Maxxista katkes talvella toi taka iskaritorni ku broidi hyppäs n. 2m korkeesta lumikasasta.

Tietääkö kukaan mitä eroa on FLM combo ja Hybrid bulkeilla??? combo bulk: http://www.fastlanemachine.net/proddetail.php?prod=FLM10300&cat=15

Hybrid bulk: http://www.fastlanemachine.net/proddetail.php?prod=FLM18700&cat=15

Mitä luin tuolta sivulta niin LFM combo bulkeihin käy alkuperäinen diffi ja tuohon hybrid bulkeihin käy isompi 1/8 auton diffi.

Sivuilta lainattu:
Hybrid
"This bulk accepts 1/8 scale style diffs (ring gear must be less the 1.500 inches)"
Combo
"This bulk accepts current stock style diffs"

Poissa Hannu83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2185 : 20.04.13 - klo: 11.19 »
Pitihän se käydä kokeilemassa vähän tuota Maxia pihalla kun on kuivempaa. Tehoa on ainakin riittävästi.
Eka kerralla painasin kaasua reippaasti ja viiiuuuh auto veti 2x voltti takaperin ja laskeutui katolleen.  :evil:
Pitää varmaan vähän totutella tuohon harjattomaan settiin. Voimaa tuntuu löytyvän tarpeeksi ainakin kahteen autoon.
En tiedä miten jotkut pystyy ajamaan 6s lipolla tuolla, se tuntuu lentävän jo 4s lipolla.  :laugh:
5min ajelun aikana akut pysyivät viileinä ja moottori lämpesi vain hiukan, joten valinnat ovat olleet ihan hyvät.

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2186 : 20.04.13 - klo: 15.30 »
Pitihän se käydä kokeilemassa vähän tuota Maxia pihalla kun on kuivempaa. Tehoa on ainakin riittävästi.
Eka kerralla painasin kaasua reippaasti ja viiiuuuh auto veti 2x voltti takaperin ja laskeutui katolleen.  :evil:
Pitää varmaan vähän totutella tuohon harjattomaan settiin. Voimaa tuntuu löytyvän tarpeeksi ainakin kahteen autoon.
En tiedä miten jotkut pystyy ajamaan 6s lipolla tuolla, se tuntuu lentävän jo 4s lipolla.  :laugh:
5min ajelun aikana akut pysyivät viileinä ja moottori lämpesi vain hiukan, joten valinnat ovat olleet ihan hyvät.

Ite kävin myös, jäi vaan ajot aika lyhyeen kun niin pirun kylmä tuuli tuolla pihalla. 6s:llä ihan hyvin onnistui ajot, keulii pitkälle mutta kun annostelee kaasua oikein niin hyvin pysyy hanskassa. On kyllä hyvät renkaat noi Pro-linen Trencherit, pitoa on ja tuntuu että auto pysyy paremmin nuilla pystyssä kun leveyttä tulee autoon. Big bore iskarit myös toimii hyvin ei valittamista ja diffitkin pysyivät ehyenä  :wink:
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2187 : 20.04.13 - klo: 17.48 »
Mitäs öljyy ihmiset käyttää iskareis täälläpäin :)
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2188 : 20.04.13 - klo: 19.52 »
Mitäs öljyy ihmiset käyttää iskareis täälläpäin :)

60:set laitoin omaan kun sattui oleen hyllyssä. Pihasuditteluun varmaan käy 50-100:set parhaiten.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2189 : 21.04.13 - klo: 15.18 »
Tulipa sitten rällättyä etupuskuri p*skaks  :wink: läks tilaukseen RPM puskurit,iskaritornit ja skidplatet, Amainhobbies kiittää ja kumartaa.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original