Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099955 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2250 : 01.05.13 - klo: 13.39 »
Itse ostin mcly:ltä  :azn:  Pikasella googlauksella yksi halvimmista paikoista ostaa tuo on varmaan toweri
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXHPB8&P=8
Toi koppa on vaan hitto SWEET  :wink:
ak72: Ostin sen aikoinaan Towerista ja maalasin sen. Sitten se ei sopinutkaan mun suunnitelmiin ja myin sen STruckille kun ajellaan samoissa piireissä  :smiley: Edelleen musta yks siisteimmistä koreista. Toki ei ole halvimmasta päästä  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2251 : 01.05.13 - klo: 13.43 »
Jep pitänee laittaa tommonen harkintaan... vähän taukoa ajelussa kun yks iskari sökönä ja takadiffi vuotaa. Osat on tuloillaan valtameren tuoltapuolen, samalla tehdä vähän isompi remppa autoon (RPM:ää vähä jokapaikkaan)
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2252 : 01.05.13 - klo: 16.11 »
Jep pitänee laittaa tommonen harkintaan... vähän taukoa ajelussa kun yks iskari sökönä ja takadiffi vuotaa. Osat on tuloillaan valtameren tuoltapuolen, samalla tehdä vähän isompi remppa autoon (RPM:ää vähä jokapaikkaan)
Kuullostaa hyvältä idealta  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2253 : 01.05.13 - klo: 17.05 »
Traxxas Slash 4x4: How to dye your chassis

Musta on ainoo väri millä saa kunnon scale lookkeria jos videoi omia ajoja.. Hölmön näköstä kun paistaa harmaa pohja  :wink: Korin sisus myös kandee maalata mustaksi juurikin tuon takia. Mitä enemmän mustaa, sen siistimmän näköistä  :azn:

mistä noita "keitto" maaleja saa ostaa, tietääkö kukaan? onko muita värejä kuin musta? ite kelasin et jos saa muitakin värejä kuin mustaa, ni vois maalata maxxin pohjan vaikka pinkiks.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2254 : 01.05.13 - klo: 17.08 »
Traxxas Slash 4x4: How to dye your chassis

Musta on ainoo väri millä saa kunnon scale lookkeria jos videoi omia ajoja.. Hölmön näköstä kun paistaa harmaa pohja  :wink: Korin sisus myös kandee maalata mustaksi juurikin tuon takia. Mitä enemmän mustaa, sen siistimmän näköistä  :azn:

mistä noita "keitto" maaleja saa ostaa, tietääkö kukaan? onko muita värejä kuin musta? ite kelasin et jos saa muitakin värejä kuin mustaa, ni vois maalata maxxin pohjan vaikka pinkiks.
Noi on periaatteessa tekstiilivärejä millä värjättiin joskus 80 luvulla farkkuja  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2255 : 01.05.13 - klo: 17.26 »
eli siis mahdollisesti jostain tekstiili kaupasta saa noita?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2256 : 01.05.13 - klo: 17.30 »
Jep.. Vai saako jopa kangaskaupoista.. En tiedä. Itse ymmärsin et noi olis ihan tekstiilivärejä joten eiköhän Tarjoustalo, CM, Prismakin vois tuottaa tulosta ?
« Viimeksi muokattu: 01.05.13 - klo: 17.49 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2257 : 01.05.13 - klo: 17.38 »
no joo kangas kauppaa itekkin tarkoitin. Täytyypä käydä prismasta kysäsee ku seuraavaks meen lahteen.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2258 : 01.05.13 - klo: 17.56 »
onko kukaan suomessa rakentanut 6x6 tai 8x8 Maxxia tai Summittia? aattelin et vois jossain välissä ottaa projektiksi yrittää rakentaa 6x6 maxxia.

Tuossa kuva missä on aika hieno 6x6 Maxxi. Tuohon kun vielä saisi taakse telavedon ni ois muuten hyvä.
ja itse aattelin just sitä et laittais takapyörien ympärille telan ni sit ei tarvis ees kaikkien kuuden pyörän vetää, riittäis ku vaan "toiset" takapyörät vetäis ja toki myös etupyörät.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2259 : 01.05.13 - klo: 19.29 »
Noita on tullut kateltua.. Ei kyllä vaikee tommosta olis tehdä mutta ite en näe mitään järkeä siinä hommassa, vaikka siisti se oliskin  :roll: Jos ite tekisin niin sillon  etu-ja taka renkaiden pitäis kääntyä ja keskimmäiset sais olla normisti... auto olis siis 6 renkainen.

En kyllä tiedä ketään kenellä olis tuommosta jättiläistä suomessa...
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2260 : 01.05.13 - klo: 20.24 »
no se olisi kyllä hieman haastavampaa jos kaikki 6 pyörää pitäisi saada vetämään. pitäis olla semmonen 4 suuntainen diffi josta siis yks ulostulo taaksepäin ja sit tarvis olla joku vedon kääntäjä ku jos tosta diffin perästä suoraan vetää kardaanin toiseen diffiin niin taaimmaiset renkaat pyörii pakkia kun muut pyörät pyörii eteen päin.

EDIT: Diffinhän voi kääntää toisin päin ni silloinhan veto suunta muuttuu. itelle kävi kerran niin kun purkasin Maxxin perän (oli ring gaer p*skana) ja sit ku laitoin sen takas kasaan ja kun oli tarkoitus lähteä ajamaan ni ihmettelin täs sisällä et mitä hemmettiä :huh:, taka renkaat pyörii eri suuntaan kuin etupyörät. no sit huomasin räjäytyskuvan avulla et diffi pitää olla päinvastoin kuin edessä ja eiku perä uudestaa auki...
« Viimeksi muokattu: 02.05.13 - klo: 00.57 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2261 : 01.05.13 - klo: 20.37 »
Polttisrevon pohjalta on tehty Suomessakin 8x8.
http://rc10.fi/index.php?topic=42612.0
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikael76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2262 : 01.05.13 - klo: 22.08 »

mikael76: Ihan hyvin täytit  :smiley: Ei haittaa vaikka pursusikin yli. Ja tollanen tahma ei kyllä kauheen helpolla sieltä karkaakaan  :wink: Kerro sit kokemuksia kuinka kiinni tolla sai ton diffin.. Itse en noita alkanut kokeilemaan vaan siirryin täyslukkoihin suoraan..

Nyt ekat testit tehty tuolla 500.000 diffiöljyllä ja pienessä hiekkakasassa testailtu , riittää minun käyttööni tuollaiseen sekalaiseen ajoon hiekalla/nurmikolla/asfaltilla mutta kyllä se voima siirtyy vielä liikaa ilmassa olevaan renkaaseen jos on riittävän jyrkkä mäki edessä. Tuntuu keulivan herkemmin myöskin. Tuttuun tapaan toisella akkusetillä sit auto rikki , shock tower:i takaa poikki. Tilailin sit muutakin varaosaa tulevaa kesää varten ennakkoon.
E-Maxx 3908 , 6s Turnigy Nano-Tech , Pro-Line 40 Series Trencher , Traxxas Front/Rear Center Driveshafts TRA5151R , Traxxas CV Driveshaft Set TRA5451R

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2263 : 01.05.13 - klo: 23.20 »
http://traxxas.com/forums/showthread.php?8970059-My-10x10-E-Maxx-with-x4-steering tuolla traxxasin sivuillakin on vaikka minkälaisia projekteja maxxeista ja vetäviä pyöriä on vaikka kuinka paljon. Tällainenkin jättiläinen on tekeillä!

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2264 : 02.05.13 - klo: 00.48 »
erikoinen projekti, en ole ikinä ees kuullu 10x10 Maxxista ja tulee muuten olemaan aika pitkä.
ois kyl hauska rakentaa ite tommonen 6x6 Maxxi, mut mistäköhän vaa sais tommose ns. nelisuunta diffin? ja tommoset ihme bulkit?

EDIT: Tuolla on joku tehnyt 6x6 T-Maxxin: http://traxxas.com/forums/showthread.php?528678-T-Maxx-6x6
Ja sillä näyttäis olevan siinä just noit maagisia osia kuten nelisuunta diffi, onkos noi nyt sitten kaks suuntaiset bulkit, lyhennetyt runkopalkit ja joku kaks suuntainen pohjapanssari,
« Viimeksi muokattu: 02.05.13 - klo: 01.01 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2265 : 02.05.13 - klo: 08.21 »
Menee tollanen kymppi jo liian pitkäksi niin kuin kasikin. Ellei se runkokin taivu. Tubessa on pilvin pimein videoita missä ne mönkii mäkeä ylös ja jää joka kerta kiinni siihen huipulle kun keula nousee kohti taivasta eikä takapyörät enää jaksa vetää sitä massaa yksistään. Joku taipusa runko vielä, että ne renkaat pysyy kaikki maassa koko ajan  :wink: Siinä s.heinonen hieman haastetta tuohon rakentamiseen.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2266 : 02.05.13 - klo: 09.21 »
Ihan samaa mieltä sun kanssa mcly, 10x10 Maxxi on ihan liian pitkä. Periaatteessa 2.5 kertaa pidempi kuin vakio. Mun haave ois kyl toi 6x6 Maxxi.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2267 : 02.05.13 - klo: 10.20 »
Ihan samaa mieltä sun kanssa mcly, 10x10 Maxxi on ihan liian pitkä. Periaatteessa 2.5 kertaa pidempi kuin vakio. Mun haave ois kyl toi 6x6 Maxxi.
Mut jos alat tekemään tuota, niin siitä pitää sit tulla hieno koria myöten eikä mikään ihme möykky  :cool:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2268 : 02.05.13 - klo: 10.25 »

mikael76: Ihan hyvin täytit  :smiley: Ei haittaa vaikka pursusikin yli. Ja tollanen tahma ei kyllä kauheen helpolla sieltä karkaakaan  :wink: Kerro sit kokemuksia kuinka kiinni tolla sai ton diffin.. Itse en noita alkanut kokeilemaan vaan siirryin täyslukkoihin suoraan..

Nyt ekat testit tehty tuolla 500.000 diffiöljyllä ja pienessä hiekkakasassa testailtu , riittää minun käyttööni tuollaiseen sekalaiseen ajoon hiekalla/nurmikolla/asfaltilla mutta kyllä se voima siirtyy vielä liikaa ilmassa olevaan renkaaseen jos on riittävän jyrkkä mäki edessä. Tuntuu keulivan herkemmin myöskin. Tuttuun tapaan toisella akkusetillä sit auto rikki , shock tower:i takaa poikki. Tilailin sit muutakin varaosaa tulevaa kesää varten ennakkoon.
Näin vähän vekkasinkin, että menee harakoille hiekkanousuissa mutta toisaalta vauhdilla pääsee ihan hyvin. Ja tosiaan jos sun ajopaikat on vaihtelevia niin, en ehdota spooleja ees. Ne kun ei sillee toimi asfaltilla sit ollenkaan. Kääntösäde on joku pari valaan mittaa ellet vetareita halua rikkoa  :grin: Mutta monttuhiekalla taas veto menee aina sinne mihin pitää ja perää voi heittää  :cool:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2269 : 02.05.13 - klo: 10.44 »
Ihan samaa mieltä sun kanssa mcly, 10x10 Maxxi on ihan liian pitkä. Periaatteessa 2.5 kertaa pidempi kuin vakio. Mun haave ois kyl toi 6x6 Maxxi.
Mut jos alat tekemään tuota, niin siitä pitää sit tulla hieno koria myöten eikä mikään ihme möykky  :cool:

Totta, siihen pitäis sit uhrata myös kaks koria. Tai sit ettii jostain joku pitkä rekan kori...
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2270 : 02.05.13 - klo: 14.56 »
Revoihin akseleita lisänneet on mun käsityksen mukaan tehnyt diffin revon diffikotelolla ostamalla niitä 2 ja yhdistämällä kaks samanlaista puolikasta http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHGF3&P=Z Jos noi sais soviteltua e-maxxiin niin toteutus olis helppo ja halpa. Noi traxxasin foorumien e-maxx hemmot on tilannu niitä osia suoraan koneistajilta ja ne on kuulemma aika kalliita. Mun mielestä 6x6 menettelee vielä, mut sitä isommat menee jo liian isoiks. Kyllä innolla odotan, jos s.heinonen oikeesti alkaa tekemään tällästä projektia :wink:

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2271 : 02.05.13 - klo: 19.20 »
ois kyl joo helpompi tehä revon diffi kotelosta vedon jos vaa sais sovitettua maxxiin, mut toisaalta broidin kanssa funtsittiin et se telaveto ois sillee parempi ku sit niitten ihan taaimpien pyörien ei tarvis vetää, riittäis kun vaa "keskimmäiset" pyörät vetäis. Tuolla nyt on yhen tyyppiset telat, takapyöriin: http://traxxas.com/forums/showthread.php?528678-T-Maxx-6x6
mut ite kyl haluaisin semmoset telat mitkä tulee renkaiden päälle.

koneistus on joo aika kallista, tuollakin firmassa missä nyt oon harjottelemassa ni koneistus maksaa 1€/minuutti ja vesileikkaus tuplaten eli 2€/1min.

tän projektin vois kyl joskus toteuttaa ku saa rahaa. nyt kaikki palo taas servoon, pakkohan se oli ostaa ku halvalla sai:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2272 : 02.05.13 - klo: 19.22 »
Tohon servoon et kyl tuu pettymään  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2273 : 02.05.13 - klo: 19.29 »
no en varmaan Maxxissa mutta Summitissa ei paljoa eroa huomannut ku se servo saverin uus HD jousi on yhtä löysä p*ska kuin vakiokin. Liekö sitten Summitissa vakiona HD jousi?
Maxxista vois periaatteessa heittää sen konkan suolle kun ei sitä ton Brushless servon kanssa tarvii, mut antaa nyt olla kii ni eipä ainakaan kyykkää...
Saas nähä et koska saan aikaiseksi laitettua ton Maxxiin kii...
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2274 : 02.05.13 - klo: 19.32 »
Mä voin ostaa sulta sen konkan jos et tarvii  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2275 : 02.05.13 - klo: 19.40 »
voisin eka kokeilla rääkätä sitä ton servon kaa ja ilman konkkaa ni sit sen näkee et kyykkääkö. jos kyykkää niin konkka kii ja havainnoidaan että onko mitään vaikutusta.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2276 : 02.05.13 - klo: 19.46 »
voisin eka kokeilla rääkätä sitä ton servon kaa ja ilman konkkaa ni sit sen näkee et kyykkääkö. jos kyykkää niin konkka kii ja havainnoidaan että onko mitään vaikutusta.
Juuri noin.. Ei itellä mikää akuutti tarve ole moiselle eikä noi paljoa maksa jos sitten tarviikin  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2277 : 02.05.13 - klo: 20.32 »
Onko tietoa saako suomesta RMP bulkeja?

Vai pistetäänkö amainhobbies tilaus vetämään?

Vai hakataanko rahaa alubulkeihi?

Tänään löydetty BMX rata jossa hypyt alko olee sitä suuruutta että takabulkki repes jälleen kun puskuri irtos ja vei mukanaan osan bulkista...

Tässä vähä kuva saldoa serkkupojan kuvauksina... :)

http://zufushiki.kuvat.fi/kuvat/Kuvia/RC/
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2278 : 02.05.13 - klo: 20.37 »
kai noi RPM bulkitkin on ihan ok. osta semmoset ja kerro sit kokemuksista. itellä edessä alubulkit ja hyvin ne ovat kestäneet, tosin en kyllä hypi noin rajusti...
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2279 : 02.05.13 - klo: 21.04 »
millasia keulinta "rautoja" ihmiset täällä käyttää maxxeissä?
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s