Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099918 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2430 : 28.05.13 - klo: 19.38 »
jep tukivarsien sisemmissä rei'issä ovat kii ja siitä toi homoilukin johtuu, no voimaa ku on tarpeeks koneessa ni kyllä ne pyörii :wink:
noi mun "Extebded" kupit oli muistaakseni 3mm pidemmät ja sen takia ovat mulla ainakin toiminut hyvin. traxxasin vakio kupit voi melkeen heittää mäkeen, voivat jollakin esim. mcly:llä toimia ookoosti mutta mulla ei.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2431 : 28.05.13 - klo: 19.46 »
Ne toimii hienosti juurikin tuosta Himiksen mainitsemasta setupista johtuen  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2432 : 28.05.13 - klo: 19.51 »
jep tukivarsien sisemmissä rei'issä ovat kii ja siitä toi homoilukin johtuu, no voimaa ku on tarpeeks koneessa ni kyllä ne pyörii :wink:
noi mun "Extebded" kupit oli muistaakseni 3mm pidemmät ja sen takia ovat mulla ainakin toiminut hyvin. traxxasin vakio kupit voi melkeen heittää mäkeen, voivat jollakin esim. mcly:llä toimia ookoosti mutta mulla ei.
Ok, elikä pakkohankita siis itsellekkin. Tykkään pitää korkeata maavaraa elikä iskarit just sisimmissä kiinnityksissä.. on tää aikamoista varustelua kun koko ajan pitää olla jotain tilaamassa. Jos ei päivitysosaa niin sitten ainakin jotain muita varaosia, ruuveja jne. :afro:..
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2433 : 28.05.13 - klo: 19.57 »
jep. ja meitsi yrittää ite tehä kaikki noi helpot osat. niinku noi vetarin kupitkin oli aika helppo tehä.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2434 : 28.05.13 - klo: 20.52 »
Ei kellää olis myyd tai antaa tai lainaa tai mitä vaa niin maxxin taka kardaanii ennen ku saan jostain pierastuu teräksiset...

Äkkiä pitäs päästä montuille takas  :cool:
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2435 : 28.05.13 - klo: 21.20 »
Ei kellää olis myyd tai antaa tai lainaa tai mitä vaa niin maxxin taka kardaanii ennen ku saan jostain pierastuu teräksiset...

Äkkiä pitäs päästä montuille takas  :cool:
Omat muoviset meni s.heinoselle :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2436 : 28.05.13 - klo: 21.31 »
Kellää muulla?!  :embarrassed:
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2437 : 28.05.13 - klo: 21.59 »
Kupit molempii päihi ja teräs vetari välii?
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2438 : 28.05.13 - klo: 22.03 »
Kupit molempii päihi ja teräs vetari välii?
Diffien päähän vaan jos niitä pidennettyjä kuppeja tarkotat..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2439 : 28.05.13 - klo: 22.13 »
mitä vaihteiston päähän tulee
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2440 : 28.05.13 - klo: 22.21 »
mitä vaihteiston päähän tulee
Samantyyppinen mitä vakio muovisissakin on.. hyvin näky se siinä hobbypeoplen kuvasta.
« Viimeksi muokattu: 29.05.13 - klo: 07.55 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2441 : 29.05.13 - klo: 08.18 »
jep tukivarsien sisemmissä rei'issä ovat kii ja siitä toi homoilukin johtuu, no voimaa ku on tarpeeks koneessa ni kyllä ne pyörii :wink:
noi mun "Extebded" kupit oli muistaakseni 3mm pidemmät ja sen takia ovat mulla ainakin toiminut hyvin. traxxasin vakio kupit voi melkeen heittää mäkeen, voivat jollakin esim. mcly:llä toimia ookoosti mutta mulla ei.
Ok, elikä pakkohankita siis itsellekkin. Tykkään pitää korkeata maavaraa elikä iskarit just sisimmissä kiinnityksissä.. on tää aikamoista varustelua kun koko ajan pitää olla jotain tilaamassa. Jos ei päivitysosaa niin sitten ainakin jotain muita varaosia, ruuveja jne. :afro:..
Mulla taas kun on BigJoet niin maavara on luultavasti aika sama kuin sulla on nyt. Noi renkaat tekee maavaraa jonkun verran mutta sivusta katsottuna näyttää matalalta  :smiley:

Lähinnä kun eiks s.heninonen sanonut, että näytti omansa jopa matalemmalta ?
« Viimeksi muokattu: 29.05.13 - klo: 11.09 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2442 : 29.05.13 - klo: 16.14 »
mitä vaihteiston päähän tulee
Samantyyppinen mitä vakio muovisissakin on.. hyvin näky se siinä hobbypeoplen kuvasta.

Voitko laittaa linkin ku ei mee jakeluun oikein   :roll:
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2443 : 29.05.13 - klo: 18.04 »
mitä vaihteiston päähän tulee
Samantyyppinen mitä vakio muovisissakin on.. hyvin näky se siinä hobbypeoplen kuvasta.

Voitko laittaa linkin ku ei mee jakeluun oikein   :roll:

Dogbone


Vetarit


Kardaanit


Punainen pää on siis tollanen pivotti ja toinen pää on tuollainen kuppi mistä Himis ja s.heinonen on puhuneet  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 29.05.13 - klo: 18.43 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2444 : 29.05.13 - klo: 20.30 »
meitsi vähä putos kärryiltä eli tarkottaa dog bone koko vetaria vai vain tuota päätä mihin tulee se kuppi? ja eikös tuo toinen pää ole vetareissa ja kardaaneissa se universal?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2445 : 29.05.13 - klo: 21.04 »
meitsi vähä putos kärryiltä eli tarkottaa dog bone koko vetaria vai vain tuota päätä mihin tulee se kuppi? ja eikös tuo toinen pää ole vetareissa ja kardaaneissa se universal?
Toi missä on ne pikkutapit pallossa on periaatteessa universaali. Toki niissäkin kupeissa voi niiden lovien koot vaihdella..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2446 : 29.05.13 - klo: 21.31 »
Laitan nyt tännekin jos jollain on tarvetta lyhyen mallin koreille niin myynnissä on s.heinosen nimiin..

http://rc10.fi/index.php?topic=76407.0
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2447 : 29.05.13 - klo: 22.01 »
Jahas huomasimpas sitten että vetarin irtoominen kupista aiheutti myös tuhoa, Trencherien vanteessa pääs hexi pyöriin ja vanteessa kulmat pyöreenä  :angry: Pitää käydä testaan pitääkö tuo enää yhtään vai joutuuko tilaan uuden vanteen.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2448 : 29.05.13 - klo: 22.04 »
Jahas huomasimpas sitten että vetarin irtoominen kupista aiheutti myös tuhoa, Trencherien vanteessa pääs hexi pyöriin ja vanteessa kulmat pyöreenä  :angry: Pitää käydä testaan pitääkö tuo enää yhtään vai joutuuko tilaan uuden vanteen.
Mut eihän vetarin irtoaminen tuota tee.. toki hyvä et huomasit sen samalla.. Helposti ne menee jos mutteri on vähänkään löysällä.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2449 : 29.05.13 - klo: 22.07 »
Jahas huomasimpas sitten että vetarin irtoominen kupista aiheutti myös tuhoa, Trencherien vanteessa pääs hexi pyöriin ja vanteessa kulmat pyöreenä  :angry: Pitää käydä testaan pitääkö tuo enää yhtään vai joutuuko tilaan uuden vanteen.
Mut eihän vetarin irtoaminen tuota tee.. toki hyvä et huomasit sen samalla.. Helposti ne menee jos mutteri on vähänkään löysällä.

Juu oiskohan se ollu sitten löysällä. Vetarin irtoominen veti kyllä renkaan hyvin nalkkiin.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2450 : 29.05.13 - klo: 22.11 »
Jahas huomasimpas sitten että vetarin irtoominen kupista aiheutti myös tuhoa, Trencherien vanteessa pääs hexi pyöriin ja vanteessa kulmat pyöreenä  :angry: Pitää käydä testaan pitääkö tuo enää yhtään vai joutuuko tilaan uuden vanteen.
Mut eihän vetarin irtoaminen tuota tee.. toki hyvä et huomasit sen samalla.. Helposti ne menee jos mutteri on vähänkään löysällä.

Juu oiskohan se ollu sitten löysällä. Vetarin irtoominen veti kyllä renkaan hyvin nalkkiin.
Ei sekään varmaan helpota sitä painetta siihen hexiin, heh  :azn: mutta ne varmaan yhessä on sit rikkonu sitä. Itelläkin yhessä vähän hittiä mutta pintaa on vielä reilusti niin hyvin pysyy..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2451 : 29.05.13 - klo: 22.30 »
23mm hexit ois paremmat, ei menis niin helposti sileeks :azn:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mikael76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2452 : 30.05.13 - klo: 23.23 »
Oisko porukalla tietoa et nyt kun oon ajanut Turnigyn Nano-Tech 3s akuilla ja mamba monsterista kaikki virta säädöt pienimmällä mitä saa ja vaihtaisin 2s akkuihin ja mambasta kaikki säädöt maksimiteholle nii onko eroa havaittavissa menohaluissa ?
E-Maxx 3908 , 6s Turnigy Nano-Tech , Pro-Line 40 Series Trencher , Traxxas Front/Rear Center Driveshafts TRA5151R , Traxxas CV Driveshaft Set TRA5451R

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2453 : 31.05.13 - klo: 00.28 »
uskoisin että on vaikutusta ja pitäisi huomata kun jännite kuitenkin tippuu yli 33%
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2454 : 31.05.13 - klo: 08.13 »
Oisko porukalla tietoa et nyt kun oon ajanut Turnigyn Nano-Tech 3s akuilla ja mamba monsterista kaikki virta säädöt pienimmällä mitä saa ja vaihtaisin 2s akkuihin ja mambasta kaikki säädöt maksimiteholle nii onko eroa havaittavissa menohaluissa ?
Mitä tarkotat virta säädöillä ? Mitä olet muuttanut ESC:stä ? Riippuu aika pitkälti noista säädöistä mutta uskon, että ei ole niin suuria menohaluja kuin 3S akkujen kanssa. Itse ajonautinto muuttuu kyllä kun sitä autoa voi oikeesti ohjatakin  :wink: Tähän 4S setuppiinhan Himiskin päätyi vielä tänäkin kesänä, eikä varmastikaan huono päätös.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mikael76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2455 : 31.05.13 - klo: 09.15 »
Oisko porukalla tietoa et nyt kun oon ajanut Turnigyn Nano-Tech 3s akuilla ja mamba monsterista kaikki virta säädöt pienimmällä mitä saa ja vaihtaisin 2s akkuihin ja mambasta kaikki säädöt maksimiteholle nii onko eroa havaittavissa menohaluissa ?
Mitä tarkotat virta säädöillä ? Mitä olet muuttanut ESC:stä ? Riippuu aika pitkälti noista säädöistä mutta uskon, että ei ole niin suuria menohaluja kuin 3S akkujen kanssa. Itse ajonautinto muuttuu kyllä kun sitä autoa voi oikeesti ohjatakin  :wink: Tähän 4S setuppiinhan Himiskin päätyi vielä tänäkin kesänä, eikä varmastikaan huono päätös.

Elikkä olen pistänyt Motor Timing ja Punch/traction Controlling pienimmälle eli tehot tiputtanut. Kuinka suuri ero on jos nuo pistää täysille ? Tarttee koittaa joku päivä myös itsekkin.
E-Maxx 3908 , 6s Turnigy Nano-Tech , Pro-Line 40 Series Trencher , Traxxas Front/Rear Center Driveshafts TRA5151R , Traxxas CV Driveshaft Set TRA5451R

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2456 : 31.05.13 - klo: 09.27 »
Oisko porukalla tietoa et nyt kun oon ajanut Turnigyn Nano-Tech 3s akuilla ja mamba monsterista kaikki virta säädöt pienimmällä mitä saa ja vaihtaisin 2s akkuihin ja mambasta kaikki säädöt maksimiteholle nii onko eroa havaittavissa menohaluissa ?
Mitä tarkotat virta säädöillä ? Mitä olet muuttanut ESC:stä ? Riippuu aika pitkälti noista säädöistä mutta uskon, että ei ole niin suuria menohaluja kuin 3S akkujen kanssa. Itse ajonautinto muuttuu kyllä kun sitä autoa voi oikeesti ohjatakin  :wink: Tähän 4S setuppiinhan Himiskin päätyi vielä tänäkin kesänä, eikä varmastikaan huono päätös.

Elikkä olen pistänyt Motor Timing ja Punch/traction Controlling pienimmälle eli tehot tiputtanut. Kuinka suuri ero on jos nuo pistää täysille ? Tarttee koittaa joku päivä myös itsekkin.
Jos noi laitat täysille niin se auto lentää.. ohjaus häviää täydessä kaasussa välittömästi  :wink: Kyllä mä sanoisin, että  vauhti tulee tippumaan aika paljon ja varsinkin sellanen räjähtävä voima kun siirryt tosta 4S setuppiin. Ei ole tietenkään niin suurta eroa minkä näkee jos säädöt olis vakiot ja ajat 4S vs 6S setupilla. Mutta kyllä eroa varmasti on. Saanko kysyä miksi siirryt pois noista akuista ? Enemmän ajonautintoa vai ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mikael76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2457 : 31.05.13 - klo: 10.52 »
Oisko porukalla tietoa et nyt kun oon ajanut Turnigyn Nano-Tech 3s akuilla ja mamba monsterista kaikki virta säädöt pienimmällä mitä saa ja vaihtaisin 2s akkuihin ja mambasta kaikki säädöt maksimiteholle nii onko eroa havaittavissa menohaluissa ?
Mitä tarkotat virta säädöillä ? Mitä olet muuttanut ESC:stä ? Riippuu aika pitkälti noista säädöistä mutta uskon, että ei ole niin suuria menohaluja kuin 3S akkujen kanssa. Itse ajonautinto muuttuu kyllä kun sitä autoa voi oikeesti ohjatakin  :wink: Tähän 4S setuppiinhan Himiskin päätyi vielä tänäkin kesänä, eikä varmastikaan huono päätös.

Elikkä olen pistänyt Motor Timing ja Punch/traction Controlling pienimmälle eli tehot tiputtanut. Kuinka suuri ero on jos nuo pistää täysille ? Tarttee koittaa joku päivä myös itsekkin.
Jos noi laitat täysille niin se auto lentää.. ohjaus häviää täydessä kaasussa välittömästi  :wink: Kyllä mä sanoisin, että  vauhti tulee tippumaan aika paljon ja varsinkin sellanen räjähtävä voima kun siirryt tosta 4S setuppiin. Ei ole tietenkään niin suurta eroa minkä näkee jos säädöt olis vakiot ja ajat 4S vs 6S setupilla. Mutta kyllä eroa varmasti on. Saanko kysyä miksi siirryt pois noista akuista ? Enemmän ajonautintoa vai ?

Olettaisin että auto kestää pitempään 4s kun tehot tippuu mutta jos menohalut tippuu liikaa nii eihän sekään mukavaa ole  :sad:
E-Maxx 3908 , 6s Turnigy Nano-Tech , Pro-Line 40 Series Trencher , Traxxas Front/Rear Center Driveshafts TRA5151R , Traxxas CV Driveshaft Set TRA5451R

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2458 : 31.05.13 - klo: 10.54 »
Oisko porukalla tietoa et nyt kun oon ajanut Turnigyn Nano-Tech 3s akuilla ja mamba monsterista kaikki virta säädöt pienimmällä mitä saa ja vaihtaisin 2s akkuihin ja mambasta kaikki säädöt maksimiteholle nii onko eroa havaittavissa menohaluissa ?
Mitä tarkotat virta säädöillä ? Mitä olet muuttanut ESC:stä ? Riippuu aika pitkälti noista säädöistä mutta uskon, että ei ole niin suuria menohaluja kuin 3S akkujen kanssa. Itse ajonautinto muuttuu kyllä kun sitä autoa voi oikeesti ohjatakin  :wink: Tähän 4S setuppiinhan Himiskin päätyi vielä tänäkin kesänä, eikä varmastikaan huono päätös.

Elikkä olen pistänyt Motor Timing ja Punch/traction Controlling pienimmälle eli tehot tiputtanut. Kuinka suuri ero on jos nuo pistää täysille ? Tarttee koittaa joku päivä myös itsekkin.
Jos noi laitat täysille niin se auto lentää.. ohjaus häviää täydessä kaasussa välittömästi  :wink: Kyllä mä sanoisin, että  vauhti tulee tippumaan aika paljon ja varsinkin sellanen räjähtävä voima kun siirryt tosta 4S setuppiin. Ei ole tietenkään niin suurta eroa minkä näkee jos säädöt olis vakiot ja ajat 4S vs 6S setupilla. Mutta kyllä eroa varmasti on. Saanko kysyä miksi siirryt pois noista akuista ? Enemmän ajonautintoa vai ?

Olettaisin että auto kestää pitempään 4s kun tehot tippuu mutta jos menohalut tippuu liikaa nii eihän sekään mukavaa ole  :sad:
Auto kyllä kestää todella paljon paremmin tuota 4S kuin 6S. Ja jos sä ajat ihan tehdas asetuksilla 4S:llä niin ei se hiljaa mene  :wink: Mittasin viime kesänä 2x2S 5000mah 20C akuilla 68km/h GPS:llä. Ei se ihan vähän ole tälle möhkölle..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2459 : 31.05.13 - klo: 11.01 »
Lyhyestä kokemuksesta voin sanoa että 6s setupilla E-Maxx ei tervettä päivää näe  :wink:
Ainakun jonkun osan saa vaihdettua vahvempaan niin jotain uutta hajoaa. Eniten turpaan tuntuis ottavan "drivetrain" eli voimansiirto näin savoks.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original