Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099970 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2550 : 06.06.13 - klo: 11.55 »
Tähän vielä sellanen, että oma auto ei myöskään keuli juurikaan  :wink:

Se johtunee niistä jousien ja iskarien säädöistä ja toki isoista renkaista. Slipperilläkin saa jonkun verran aikaiseksi myös. Eli säätöä säätöä ja jos ei taho onnistua niin isket jotain rengaspainoja vaikka etubulkkiin kiinni niin kyllä pitäs mennä vähän alemmas.. Toki niin kuin totesit, että kaikkea ei saavuta 6S setupilla.. Jos auto ei hajoa niin tulee siitä ainakin mahdoton ohjattava tietyissä nopeuksissa  :wink: Plus hiton typerän näköinen kun perä laahaa ja etu renkaat on Arnoldsin donitsit.. vaan kuorrutus puuttuu   :huh:

Edelleen propsit Himikselle järkevästä tyylistä mennä edelleen 4S setupilla..  :smiley: 100 kertaa parempi ajaa..  :azn:

mcly: minkäs takia sä sit ajat 6s setupilla jos 4s on 100 kertaa parempi ajaa?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2551 : 06.06.13 - klo: 18.03 »
Yritin säätää alustaa korkeammalle, siirsin takaiskarien alakiinnikkeen ihan sisimpään ja iso spaceri jousiin.
Auto on nyt hieman keula alempana joskos se parantas tuota pitoa ja sitä ettei perä laahais. Jos ei auta niin varmaan pitäs lähteä hakemaan sitten jäykempiä jousia.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2552 : 06.06.13 - klo: 18.47 »
Tähän vielä sellanen, että oma auto ei myöskään keuli juurikaan  :wink:

Se johtunee niistä jousien ja iskarien säädöistä ja toki isoista renkaista. Slipperilläkin saa jonkun verran aikaiseksi myös. Eli säätöä säätöä ja jos ei taho onnistua niin isket jotain rengaspainoja vaikka etubulkkiin kiinni niin kyllä pitäs mennä vähän alemmas.. Toki niin kuin totesit, että kaikkea ei saavuta 6S setupilla.. Jos auto ei hajoa niin tulee siitä ainakin mahdoton ohjattava tietyissä nopeuksissa  :wink: Plus hiton typerän näköinen kun perä laahaa ja etu renkaat on Arnoldsin donitsit.. vaan kuorrutus puuttuu   :huh:



Edelleen propsit Himikselle järkevästä tyylistä mennä edelleen 4S setupilla..  :smiley: 100 kertaa parempi ajaa..  :azn:

mcly: minkäs takia sä sit ajat 6s setupilla jos 4s on 100 kertaa parempi ajaa?
Mä en ajakaan tolla vaan 95% vaan hypin.. Ajan hydistä.. teen mitä teen ja tulen alas ja ajan taas hyppyrin alkuun  :wink: Ja kun hyppii niin tarvii just tota räjähtävää voimaa.. Sitä ei noissa 4S akuissa ole.. Nopeet voltit yms. ei onnistu noilla 4S akuilla valitettavasti vaikka lujaa niillä mennään hiekkakentällä  :smiley: Kyseisen ajotavan takia mulla on Spoolitkin molemmissa päissä..

Ajamista varten mulla on toi Associated SC10 4x4 FT  :tongue:

Kun osa porukasta haluaa täällä saada tästä autosta sellaista ajonautintoa niin siihen musta on parempi tuo 4S. 6S on sitten joko hyppyjä varten tai tollasta sekoilua kun auto ei tunnu pysyvän millään hallussa..

s.heinonen.. akut haettu ja kohta tulee kuvaa ja juttu mistä yllätyin TODELLA paljon..  :grin:
« Viimeksi muokattu: 06.06.13 - klo: 18.55 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2553 : 06.06.13 - klo: 19.09 »
ok. Mites onko kukaan kokeillut 5s setuppia, et mihin se sopeutuu hyvin? itse ostin 2s ja 3s akut ja ajoin siis 5s setuppia kokeilla tässä lähitulevaisuudessa. riittääköhän 5s setupissa teho hyppyihin?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2554 : 06.06.13 - klo: 19.10 »
Ensin kuvat ja sitten tekstiä.. Akkuina siis Turnigyn nano-tech 3S 5000mah 40-80C Discharge  :smiley:





Sitä piti sanoman, että olen ollut tähän päivään asti hyvin epäilevä näiden HK akkujen kanssa. Ehkä lukenut niin paljon, että akkujen kennot ovat jo kättelyssä olleet aivan pielessä eikä ne ole purkautuneet ollenkaan tasaisesti.

SIIS WOW !?!?!  :grin:

Akku 1
Kenno 1: 3,817
Kenno 2: 3,818
Kenno 3: 3,811

Akku2
Kenno 1: 3,818
Kenno 2: 3,817
Kenno 3: 3,815

Aivan täydellisessä kunnossa akut heti paketista ja vielä siisti pakkaus ja siististi pakattu. En vielä ole ajanut noilla kertaakaan mutta kyllä hyvältä ainakin kennot vaikuttaa. Ja vielä valmiiksi kolvattu TRX liittimet  :smiley: Tässä vaiheessa HK:n akut sai uuden käsityksen mun silmissä. Porukalla näitä tais jo jonkun verran täällä olla, eikö ? Mitäs kokemuksia teillä on ? Himis ainakin omiin on ollut tyytyväinen..

ps. Ja maksoi molemmat yhteensä posteineen saman verran kuin mun edelliset akut per kappale  :shocked:
« Viimeksi muokattu: 06.06.13 - klo: 19.15 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2555 : 06.06.13 - klo: 19.11 »
ok. Mites onko kukaan kokeillut 5s setuppia, et mihin se sopeutuu hyvin? itse ostin 2s ja 3s akut ja ajoin siis 5s setuppia kokeilla tässä lähitulevaisuudessa. riittääköhän 5s setupissa teho hyppyihin?
Ei ole koittanut mutta eiks se saata kuluttaa liian tyhjäksi tuon toisen akun kun katsoo vaan keskijännitettä   :undecided:?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mikael76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2556 : 06.06.13 - klo: 19.33 »
Ensin kuvat ja sitten tekstiä.. Akkuina siis Turnigyn nano-tech 3S 5000mah 40-80C Discharge  :smiley:





Sitä piti sanoman, että olen ollut tähän päivään asti hyvin epäilevä näiden HK akkujen kanssa. Ehkä lukenut niin paljon, että akkujen kennot ovat jo kättelyssä olleet aivan pielessä eikä ne ole purkautuneet ollenkaan tasaisesti.

SIIS WOW !?!?!  :grin:

Akku 1
Kenno 1: 3,817
Kenno 2: 3,818
Kenno 3: 3,811

Akku2
Kenno 1: 3,818
Kenno 2: 3,817
Kenno 3: 3,815

Aivan täydellisessä kunnossa akut heti paketista ja vielä siisti pakkaus ja siististi pakattu. En vielä ole ajanut noilla kertaakaan mutta kyllä hyvältä ainakin kennot vaikuttaa. Ja vielä valmiiksi kolvattu TRX liittimet  :smiley: Tässä vaiheessa HK:n akut sai uuden käsityksen mun silmissä. Porukalla näitä tais jo jonkun verran täällä olla, eikö ? Mitäs kokemuksia teillä on ? Himis ainakin omiin on ollut tyytyväinen..

ps. Ja maksoi molemmat yhteensä posteineen saman verran kuin mun edelliset akut per kappale  :shocked:

Minulla vastaavat ja myöskin 4Ah versiot. 4Ah versiot kestänyt hyvin , ladattu n.10 kertaa mutta toinen 5Ah versioista rupesi pullistumaan jo 4 latauksen jälkeen ja on nyt n.5mm pulleampi mutta Ohm ja kennojänniteet on ok , kyselin ostopaikasta vinkkejä niin heidän mukaan ajoa vaan. En oo vielä päättänyt mitä teen sen kanssa.
E-Maxx 3908 , 6s Turnigy Nano-Tech , Pro-Line 40 Series Trencher , Traxxas Front/Rear Center Driveshafts TRA5151R , Traxxas CV Driveshaft Set TRA5451R

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2557 : 06.06.13 - klo: 19.34 »
ok. Mites onko kukaan kokeillut 5s setuppia, et mihin se sopeutuu hyvin? itse ostin 2s ja 3s akut ja ajoin siis 5s setuppia kokeilla tässä lähitulevaisuudessa. riittääköhän 5s setupissa teho hyppyihin?
Ei ole koittanut mutta eiks se saata kuluttaa liian tyhjäksi tuon toisen akun kun katsoo vaan keskijännitettä   :undecided:?

nii tiiä sitä sitten, kokeilemalla selviää :wink: ite aattelin sen niin et ku ovat identtiset purkuarvoltaan ja kapasiteetiltaan niin purkautuisivat yhtä tyhjiksi.

mulla on kans ollu ennestään noita kiinan akkuja. oli turnigy nano-tech 6000mah 65-130c 2s ja niissä oli kennot aina lähes balansissa keskenään, saatto heittää muutaman satkun. esim 1 kennossa oli 3.83 ja 2 kennossa 3.88
ja nyt edelleen mulla on Zippyn 2s 5000mah 30c akut ja niissä kennot tällä hetkellä:

Akku 1
1 kenno: 3.82
2 kenno: 3.85

Akku 2
1 kenno: 3.82
2 kenno: 3.86

eli aika hyvin ovat balansissa :azn:

ainiin mcly: mikä kenno mittari sulla on ku näyttää noin tarkkaan kennojen jännitteen?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2558 : 06.06.13 - klo: 19.37 »
ok. Mites onko kukaan kokeillut 5s setuppia, et mihin se sopeutuu hyvin? itse ostin 2s ja 3s akut ja ajoin siis 5s setuppia kokeilla tässä lähitulevaisuudessa. riittääköhän 5s setupissa teho hyppyihin?
Ei ole koittanut mutta eiks se saata kuluttaa liian tyhjäksi tuon toisen akun kun katsoo vaan keskijännitettä   :undecided:?

Jos on sama kapasiteetti ja sama purkuvirta (ja valmistaja) niin pitäisi toimia normaalisti, sillä sarjaan kytkettynä tyhjentää kaikkia kennoja tasaisesti. Eihän nopari tiedä onko siinä kiinni 5 samanlaista kennoa samasta akusta vai useammasta kun ne joka tapauksessa ovat sarjassa. Noparin kanssa tosin täytyy olla tarkkana, jos käyttää autolipo-katkaisua, sillä nopari voi tunnistaa täyden 5s akun tyhjäksi 6s akuksi tai vajaan 5s akun täydeksi 4s akuksi. Molemmissa tapauksissa koituu harmeja. Jos nopariasia on kunnossa, ei ongelmia pitäisi eteen tulla.

Ja sitten noihin hk akkuihin... Itse olen ollut todella tyytyväinen omiin 3s akkuihini, jotka ovat tällaiset http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21370__ZIPPY_Compact_5000mAh_3S_25C_Lipo_Pack.html?strSearch=zippy Mitään ongelmia ei ole ollut ja kaikki kennot ovat aina olleet tasaisia ja olen noilla jo lähes 20 akullista ajanut. Maksoin kahdesta noista aikanaan posteineen euron tarkkuudella yhteensä 42€, joten hinnat olivat todella kilpailukykyiset! Ennen en hk-laatuun luottanut, mutta nykyään ei paljoa muualle tarvitse katsella (paitsi Eurorc:n myymä gens ace :wink:) Päädyin noihin aikanaan, sillä ne mahtuvat e-maxxin akkukoteloihin täydellisesti ilman modauksia vakiopidikkeillä. Suurin syy miksi nykyään käytän hobbykingiä akkuostoksissa on hurja valikoima eri muotoisia, kokoisia, kapasiteetteja, purkuvirtoja jne. joista löytää täydellisen akun omaan käyttöön, jos jaksaa etsiä. Toki on kauhutarinoita huonoista ja heti pullistuneista akuista, mutta omalle kohdalle ei niitä ole osunut. Ostin tässä lopputalvesta myös 3s akun ohjaimeeni ja se oli kapasiteetiltaan 2500mah ja lähimmäksi tätä päässeen laatukilpailijan akku oli kapasiteetiltaan 1800mah. Mielelläni toki kannattaisin kotimaisia liikkeitä, mutta mistään ei saa sopivampia akkuja ja yhtä huokeaan hintaan.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2559 : 06.06.13 - klo: 19.37 »
ok. Mites onko kukaan kokeillut 5s setuppia, et mihin se sopeutuu hyvin? itse ostin 2s ja 3s akut ja ajoin siis 5s setuppia kokeilla tässä lähitulevaisuudessa. riittääköhän 5s setupissa teho hyppyihin?
Ei ole koittanut mutta eiks se saata kuluttaa liian tyhjäksi tuon toisen akun kun katsoo vaan keskijännitettä   :undecided:?

nii tiiä sitä sitten, kokeilemalla selviää :wink: ite aattelin sen niin et ku ovat identtiset purkuarvoltaan ja kapasiteetiltaan niin purkautuisivat yhtä tyhjiksi.

mulla on kans ollu ennestään noita kiinan akkuja. oli turnigy nano-tech 6000mah 65-130c 2s ja niissä oli kennot aina lähes balansissa keskenään, saatto heittää muutaman satkun. esim 1 kennossa oli 3.83 ja 2 kennossa 3.88
ja nyt edelleen mulla on Zippyn 2s 5000mah 30c akut ja niissä kennot tällä hetkellä:

Akku 1
1 kenno: 3.82
2 kenno: 3.85

Akku 2
1 kenno: 3.82
2 kenno: 3.86

eli aika hyvin ovat balansissa :azn:

ainiin mcly: mikä kenno mittari sulla on ku näyttää noin tarkkaan kennojen jännitteen?
Graupnerin Ultramat 14 plus  :smiley:

Ja tähän vielä, että toiseen tuli 12,571V ja toiseen 12,570V joten aika lähellä  :wink:
« Viimeksi muokattu: 06.06.13 - klo: 20.57 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2560 : 06.06.13 - klo: 20.12 »
Ompas noi Turnigyt halpoja verrattuna Traxxas omiin  :shocked:
Itse maksoin melkee 80€ kpl nuista 3S 5000mAh Traxxas:sta...

Mcly tämäkös tuos sun on:

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__21943__Turnigy_nano_tech_5000mah_3S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2872_Slash_Slash_4x4_.html

Tuolla on vaikka kuin nuita ja mistähän nuo eri  hinnat tulee nuhin?
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2561 : 06.06.13 - klo: 20.33 »
Ompas noi Turnigyt halpoja verrattuna Traxxas omiin  :shocked:
Itse maksoin melkee 80€ kpl nuista 3S 5000mAh Traxxas:sta...

Mcly tämäkös tuos sun on:

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__21943__Turnigy_nano_tech_5000mah_3S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2872_Slash_Slash_4x4_.html

Tuolla on vaikka kuin nuita ja mistähän nuo eri  hinnat tulee nuhin?
Juurikin tuo.. Ja sanos muuta.. Itellä kans 2kpl noita TRXn omia 3S akkuja.. tosin 4000mah että mahtuu mun SC autoonkin kun nää uudet ei mahdu  :smiley: Suositella ainakin voin tässä vaiheessa.. aika sit toki näyttää mitä tuleman pitää mut TRXn akuissa Discharge on 25C joka on 5000mah akuissa just se minimi Mamban combolle eli enemmänkin vois saada.. Toki taas kysymys tarviiko mut ainakin temppuiluun kyllä   :wink:

Hinnat tulee noihin toki mah ien mukaan ja sit onko noissa mitä liittimiä kiinni. Suurin asia on kuitenkin toi koko.. moni noiden akuisra 5000mah koossa ei mahu vakio paikalle.. siinä kannattaa olla tarkka jos tuolta tilaa..
« Viimeksi muokattu: 06.06.13 - klo: 20.36 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Re: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2562 : 07.06.13 - klo: 00.05 »
Täältä plussaa hk akuille! 2x 3s ja 4x2s. Kaks ässillä tänään ajelin ajoaika oli reilut 45min!! (kovaa ajoa) akut on 4000mah 30c hardcase lipoja turnigyltä.

+myös trencher renkaille! Pitoa löytyy eikä tuntunu venyvän yhtä helpolla kuin orkkis renkaat.
Huomenna orkkis renkaat kiinni ja testaan kuinka suuri ero ajotuntumassa.

Sent from my LT28h using Tapatalk 2

Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2563 : 07.06.13 - klo: 00.10 »
siis mitä vittua, E-Maxxista menny toisen laparenkaan hexi täysin pyöreäksi ja nyt en saa mutteria enään auki. en sitten millään, kun renkaasta ei voi pitää kiinni koska hexi pyöreänä. ja kun yrittää mutteria pyörittää ni kone ja muut renkaat pyörii mukana. kokeilin semmosta että laittaa ruuvarin kardaanin väliin ja en uskaltanu täysiä vääntää kun tuntuu et kohta napsahtaa jostain.

pitää vissiin rälläkällä vetää rengas kahtia että saa irti tai sit vittu hakee enolta pultti pyssyn ja tykittää sen auki, eikai siinä pitäis mitään hajota?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2564 : 07.06.13 - klo: 06.18 »
siis mitä vittua, E-Maxxista menny toisen laparenkaan hexi täysin pyöreäksi ja nyt en saa mutteria enään auki. en sitten millään, kun renkaasta ei voi pitää kiinni koska hexi pyöreänä. ja kun yrittää mutteria pyörittää ni kone ja muut renkaat pyörii mukana. kokeilin semmosta että laittaa ruuvarin kardaanin väliin ja en uskaltanu täysiä vääntää kun tuntuu et kohta napsahtaa jostain.

pitää vissiin rälläkällä vetää rengas kahtia että saa irti tai sit vittu hakee enolta pultti pyssyn ja tykittää sen auki, eikai siinä pitäis mitään hajota?
Sellasella isku mallisella pyssyllä vois koittaa vaikka kovin järeältä se kuullostaakin. Mutta onko kauheesti muitakaan mahiksia  :shocked: Toki joo se, että sahaat sen renkaan siitä irti mutta on sekin sitten aika tarkkaa puuhaa, ettei mene liikaa  :wink:

STruck: Tollaset Hardcaset olis kyl paremmat mutta ei vaan mahdu 3S mallina vakiopaikoille  :sad:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Ugemi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2565 : 07.06.13 - klo: 12.43 »
Vetarista pihdillä kiinni tukevasti ja räikällä aukasu. Ihan pahimmillaan voit saada vetarin solmuun, mutten usko.

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Re: Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2566 : 08.06.13 - klo: 01.18 »
Vetarista pihdillä kiinni tukevasti ja räikällä aukasu. Ihan pahimmillaan voit saada vetarin solmuun, mutten usko.
Juu pihdit käyttöön ja sitten avaat. Toimii.(yleensä)
Sent from my LT28h using Tapatalk 2

Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2567 : 08.06.13 - klo: 02.17 »
tuota muuten kokeilin jo ja vaikka kuinka kovaa puristi ni silti vaa luisti. ja viimeeks ku oli joku samantyyppinen v mäinen onelma ni puristin niin kovaa et pihdesitä katkes toinen leuka, siinä oli sitten hyvät pihdit p*skana. ei muuta kuin robinhoodista uudet :wink:
Tuosta kardaanista saa kyllä hyvän otteen ja ku takana vielä lukko ni ei luista mistään ja kyllä tolla integyn avaimeillakin jaksaa vääntää mutta en vaa viittis tuhota autoa (taas) niinku yleensä on tapana jos jokin ei aukea tai mene paikalleen :evil:
täytyy varmaan huomenna kokeilla just tolla iskevällä ruuvivääntimellä tai pultti pyssyllä mitä mcly ja broidi ehdotti.
ite mietin kans semmoseta vaihtoehtoa et ottaa kaikki muut renkaat pois, pistää 6s akun sekä isot välit kiinni ja sit ei muuta kuin lämä pohjaan ja pitää siitä p*skasta renkaasta kiinni. tässä siis ideana se että lämpeää sen verran että vanne sulaa. toimiskohan? vois kyl kokeilla.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2568 : 08.06.13 - klo: 07.46 »
tuota muuten kokeilin jo ja vaikka kuinka kovaa puristi ni silti vaa luisti. ja viimeeks ku oli joku samantyyppinen v mäinen onelma ni puristin niin kovaa et pihdesitä katkes toinen leuka, siinä oli sitten hyvät pihdit p*skana. ei muuta kuin robinhoodista uudet :wink:
Tuosta kardaanista saa kyllä hyvän otteen ja ku takana vielä lukko ni ei luista mistään ja kyllä tolla integyn avaimeillakin jaksaa vääntää mutta en vaa viittis tuhota autoa (taas) niinku yleensä on tapana jos jokin ei aukea tai mene paikalleen :evil:
täytyy varmaan huomenna kokeilla just tolla iskevällä ruuvivääntimellä tai pultti pyssyllä mitä mcly ja broidi ehdotti.
ite mietin kans semmoseta vaihtoehtoa et ottaa kaikki muut renkaat pois, pistää 6s akun sekä isot välit kiinni ja sit ei muuta kuin lämä pohjaan ja pitää siitä p*skasta renkaasta kiinni. tässä siis ideana se että lämpeää sen verran että vanne sulaa. toimiskohan? vois kyl kokeilla.
Se vanne sulaa siihen ja sittenkös se on helppo irrottaa, hehee  :grin: Koita eka sitä pyssyä ja sitten siirry tohon "järjettömät tehot kiinni ja lämä pohjaan" ratkaisuun  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2569 : 08.06.13 - klo: 08.56 »
tuota muuten kokeilin jo ja vaikka kuinka kovaa puristi ni silti vaa luisti. ja viimeeks ku oli joku samantyyppinen v mäinen onelma ni puristin niin kovaa et pihdesitä katkes toinen leuka, siinä oli sitten hyvät pihdit p*skana. ei muuta kuin robinhoodista uudet :wink:
Tuosta kardaanista saa kyllä hyvän otteen ja ku takana vielä lukko ni ei luista mistään ja kyllä tolla integyn avaimeillakin jaksaa vääntää mutta en vaa viittis tuhota autoa (taas) niinku yleensä on tapana jos jokin ei aukea tai mene paikalleen :evil:
täytyy varmaan huomenna kokeilla just tolla iskevällä ruuvivääntimellä tai pultti pyssyllä mitä mcly ja broidi ehdotti.
ite mietin kans semmoseta vaihtoehtoa et ottaa kaikki muut renkaat pois, pistää 6s akun sekä isot välit kiinni ja sit ei muuta kuin lämä pohjaan ja pitää siitä p*skasta renkaasta kiinni. tässä siis ideana se että lämpeää sen verran että vanne sulaa. toimiskohan? vois kyl kokeilla.

Kyllä noi muut konstit pahemmalta kuullostaa auton hajottamisen kannalta.. Oikeat pihdit vaan oikeaan tarkoitukseen, esim papukaijat käteen niin kyllä lähtee eikä luista.. jos ei mahu väliin niin tukivartta irti:)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2570 : 08.06.13 - klo: 19.44 »
nyt ei voi muuta sanoa kuin vittu et on kovaa kiinni. kokeilin eka tota et papukaijapihdeillä vetarista kii ja räikällä auki, ei onnistunut puristin niin s*****a lujaa ku jaksoin ja silti vaa luisti. Sit kokeilin laittaa kardaanin väliin 3mm akselin ku ei ruuvarit mahtunu väliin no se tottakai väänty heti.
no sit alko menee hermot ja hain enolta ison paineilma pulttipyssyn ja voi vittu ei lähteny auki vaan meni teräs vetari poikki. nyt sitä ei voi enään pyörittää ja sulattaa irti. mitenköhän ton nyt saa auki? kai se on vaa hakattava lekalla koko s*****an rengas p*skaks
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Ugemi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2571 : 09.06.13 - klo: 07.28 »
Ala- ja ylätukivarret irti ja vetarin tumpista kiinni kunnon lukko- tai putkipihdeillä, millä sinne saa voimaakin. Jotain crc:tä voi ruikkia, jos tuntuu, että on kiinni. Onkohan lukitetta, kun on noin piukassa?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2572 : 09.06.13 - klo: 12.48 »
jep sitä itsekkin ajattelin mutta tuosta on vaa vähä paha ottaa kiinni. kärkipihdeillä saa kiinni mut niistä kyllä kärjet katkeaa. broidin kanssa funtsittiin et hitsaa tohon kuppiin esim. 8mm kuusio tangon ni saa sit ruuvipenkkiin kiinni ja räikällä auki. Sain siis renkaan ohjauspaloineen taiteltua irti, ei tarvinnu ottaa tukivarsien kaa:

EDIT: ei ole lukitetta välissä, kyseessä siis itse tehdyt messinki hexit. oisko mahdollista et ois menny väärille kierteille?

EDIT2: lähtihän se irti. tosin ei kovin helposti, minkä voi kuvastakin päätellä :wink:
kyllä siellä olikin jotain mönjää kierteissä, mutta eikai mikää ruuvilukite pidä noin kovaa et vetarit katkee ja joutuu pulttipyssyllä avaamaan?
« Viimeksi muokattu: 09.06.13 - klo: 14.33 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Re: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2573 : 10.06.13 - klo: 15.02 »
Mökillä pienestä hypystä pääs etupuolen kardaani hyppäämään pois putkesta.(siiskun sehän koostuu 2 osasta toinen menee toisen sisään) Onko sillä väliä kumminpäin se on? Uros osa siitä keula diffiin kiinni vai vaihteistoon?

Sent from my LT28h using Tapatalk 2

Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2574 : 10.06.13 - klo: 15.38 »
Kesäkuvat  :smiley:



« Viimeksi muokattu: 10.06.13 - klo: 15.45 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Hannu83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Re: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2575 : 10.06.13 - klo: 16.15 »
Mökillä pienestä hypystä pääs etupuolen kardaani hyppäämään pois putkesta.(siiskun sehän koostuu 2 osasta toinen menee toisen sisään) Onko sillä väliä kumminpäin se on? Uros osa siitä keula diffiin kiinni vai vaihteistoon?

Sent from my LT28h using Tapatalk 2

Räjäytyskuvissa näyttäis että naaras puoli tulee diffiin päin. Ei taida olla merkitystä kuminpäin sen laittaa. Molemmat päät on samanlaisia.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Re: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2576 : 11.06.13 - klo: 08.49 »
Mökillä pienestä hypystä pääs etupuolen kardaani hyppäämään pois putkesta.(siiskun sehän koostuu 2 osasta toinen menee toisen sisään) Onko sillä väliä kumminpäin se on? Uros osa siitä keula diffiin kiinni vai vaihteistoon?

Sent from my LT28h using Tapatalk 2

Räjäytyskuvissa näyttäis että naaras puoli tulee diffiin päin. Ei taida olla merkitystä kuminpäin sen laittaa. Molemmat päät on samanlaisia.
Lennosta korjaamisen takia laitoin ohjeiden mukaan itse  :smiley: . Mutta tosiaan ei ole sillee väli kummin laittaa..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2577 : 11.06.13 - klo: 09.11 »
Itse en ole edes tuohon kiinnitäny huomiota. Se on tullu huomattua että kyllä se siellä pyörii vaik ois väärinkin laitettu :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2578 : 11.06.13 - klo: 09.14 »
Itse en ole edes tuohon kiinnitäny huomiota. Se on tullu huomattua että kyllä se siellä pyörii vaik ois väärinkin laitettu :wink:
Pyörii pyörii  :wink: Itse nyt siis asentanut noi samalla tavalla kuin toisenkin kardaanin. Lähinnä sen takia, että muistaa kummin päin se on. Vähän samalla idealla kuin turnbucklet.. kyllä ne voi asentaa kummin päin vain mutta sitten vaan pitäs muistaa kumpaan suuntaan alkaa pyörät auraa ja kumpaan harittaa  :wink: Lähinnä vaan ettei tarvii sit alkaa arpoo kentällä  :azn:
« Viimeksi muokattu: 11.06.13 - klo: 09.23 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2579 : 13.06.13 - klo: 15.29 »
Kannattaskohan hommat jostain jäykemmät jouset taakse toho maxiin kun tuntuu vaikka mitä tekee niin perä laahaa kenttää. Oisko suosituksia mimmoset kannattas hankkia ja mistä?

- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original