Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099967 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2640 : 07.07.13 - klo: 18.54 »
Jäi perjantaina pari sydämmenlyöntiä väliin kun leikin e-maxxilla asfaltilla 6s setupilla. Auto alkoi jonkin ajan kuluttua raksuttaa ja paikallistin äänen auton takapäähän. Olin jo aivan varma, että tasauspyörästön kulmavaihde meni ja mietin jo päässäni haukkumiskirjettä FLM:n suuntaan (juuri kun ehdin ennen ajeluita himikselle kyseistä FLM comboa kehumaan :laugh:) Vedin henkeä pari päivää ja tänään avasin auton ja löysin kärsineen näköisen shimmiprikan tasauspyörästön kopasta. Laitoin uudet shimmit sisään ja taas toimii hyvin. Vaikka hampaat pääsivät hyppimään yli, ei niissä siltikään näkynyt kulumaa :shocked:
Mut on se silti aika ihme että tollanen osa pääsee siellä kulumaan ellei nyt sitten jossain ole ollut väljää..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2641 : 07.07.13 - klo: 19.29 »
nyt on sitten vindoin päästy kokeilemaan 5s setuppia ja kyllä sekin on liian raju tolle 2200 kv koneelle. mulla on kyl aika isot välit: 20/62T
akut eivät purkautuneet ihan tasaisesti, akkuina siis Turnigy nano-tech 40-80c 2s ja 3s.
3s:
1 kenno: 3.27
2 kenno: 3.03
3 kenno: 3.11

2s:
1 kenno: 3.28
2 kenno: 2.84

toivotaan että lauturi saa tuon vielä balansoitua. ja kyseessä oli siis ensimmäinen ajokerta näillä akuilla.
 
« Viimeksi muokattu: 07.07.13 - klo: 19.47 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2642 : 07.07.13 - klo: 20.09 »
nyt on sitten vindoin päästy kokeilemaan 5s setuppia ja kyllä sekin on liian raju tolle 2200 kv koneelle. mulla on kyl aika isot välit: 20/62T
akut eivät purkautuneet ihan tasaisesti, akkuina siis Turnigy nano-tech 40-80c 2s ja 3s.
3s:
1 kenno: 3.27
2 kenno: 3.03
3 kenno: 3.11

2s:
1 kenno: 3.28
2 kenno: 2.84

toivotaan että lauturi saa tuon vielä balansoitua. ja kyseessä oli siis ensimmäinen ajokerta näillä akuilla.
Mihin oot asettanu lipo cutoffin ?

ps. Jatkankin TRXn omilla teräsvetareilla vielä ilman spooleja. Se taka Spoolikin oli antanu sillee periksi että oli halkassut myös Ring Gearin niin kuin edestäkin.. TRXt kesti viime kesänä diffien kanssa joten koitan vielä niillä. Jos ei kestä tai tulee muuten vaihdettua talvella toisiin on ne MIPt.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2643 : 07.07.13 - klo: 21.43 »
LiPo cutoff: Auto LiPo, 3.0v/cell. täytyy pistää 0.1v ylemmäs eli 3.1v/cell.

Millä tavalla oli halkaissut ring gearin? saatko kuvaa? vai tarkoitatko että rattaasta oli lähteny hampaita? 
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2644 : 07.07.13 - klo: 21.50 »
LiPo cutoff: Auto LiPo, 3.0v/cell. täytyy pistää 0.1v ylemmäs eli 3.1v/cell.

Millä tavalla oli halkaissut ring gearin? saatko kuvaa? vai tarkoitatko että rattaasta oli lähteny hampaita?
Kuvaa en saa kun heitin ne roskiin  :wink: Se mihin tulee se kuppi kiinni missä myös Ring Gear oli kiinni niin oli vääntynyt että sitä Gearia ei saanut vekka. Ja sen gearin sisäreuna oli hajonnut. Ei siis hampaat.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2645 : 07.07.13 - klo: 22.01 »
Joo o sä saat kyllä kaikki hajalle :wink:
voishan ne lukot periaatteessa tehä nuorrutuksesta muta alkaako sitten ring gearit ja vetarit paukkumaan?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2646 : 07.07.13 - klo: 22.06 »
Joo o sä saat kyllä kaikki hajalle :wink:
voishan ne lukot periaatteessa tehä nuorrutuksesta muta alkaako sitten ring gearit ja vetarit paukkumaan?
Toi oli kyl tarpeeksi kestävää ja metallivetarit siinä alko menee 1kpl per voltti tai ajokerta joten pakko oli vaihtaa vekka vaikka ne oli kyl niin siistit. Nuorrutusteräksestä vois tehä sit jos hommaan ne MIPt. Muuten pakko mennä diffeillä. Harmi vaan et meno 2x 10€n Gearit p*skaksi Spooleista mutta elämä on  :grin:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2647 : 08.07.13 - klo: 17.50 »
Moikka!, olisin tilailemassa normaali Trenchereitä ja kysyisinkin että löytyykö noihin siis normaali Trenchereihin  offset vanteita?.
Meinaako tuo Traxxas style bead muutakin kuin että siinä on vähän erimallinen tuo kohta mihin rengas liimataan vanteeseen.. itsellä siis "normaalit" 17mm heksat eikä ne Traxxasin extra-pykälä heksat. Ei viittis tilata vanteita mistä joutuu vuolemaan ne Traxxasin erikois nylpyrät pois.. äh, hankala selittää kai työ tajusitte?. :cheesy:
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2648 : 08.07.13 - klo: 18.26 »
olet siis ostamassa Terncher 3.8" et Trencher X renkaita? prolinen sivujen mukaan vain noi Trencher X renkaat olisivat traxxas style beadilla.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2649 : 08.07.13 - klo: 18.33 »
Jep, normi Trencherit hakusessa. Ja sen verran selvis tuo vanne homma että jos on Traxxasin- vanne niin niissä on semmoiset pylpyrät noille Traxxasin omille splined-hekseille..
 Tuntuu jotenkin hankalalta tuo että mikä käy mihinkin jne. En ole vaan missään nähnyt nimenomaan normaali Trencheriä (40-series) laitettuna offset-vanteelle.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2650 : 08.07.13 - klo: 21.49 »
osta axialin 1/2" offset vanteet: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPEC1&P=ML
noissa siis 17mm hexi ja kyllä pitäis trentsujen istua noihin kun on mielestäni samanlaiset beadit kuin prolinella.
mulla oli just tommoset vanteet prolinen sling shoteissa ja vaikka niissä kumeissa oli se traxxas style bead niin hyvin pysyivät kunnes toisesta vanteesta pyörähti hexi.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2651 : 09.07.13 - klo: 12.55 »
osta axialin 1/2" offset vanteet: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPEC1&P=ML
noissa siis 17mm hexi ja kyllä pitäis trentsujen istua noihin kun on mielestäni samanlaiset beadit kuin prolinella.
mulla oli just tommoset vanteet prolinen sling shoteissa ja vaikka niissä kumeissa oli se traxxas style bead niin hyvin pysyivät kunnes toisesta vanteesta pyörähti hexi.
Niin ei näitä Offset vanteita ihan tuhottomasti tähän autoon ole kun mielestäni auto ei kaadu vakio offarillakaan että tarvis alkaa leventää ja mielummin sen tekee sitten hexeillä jos tarpeen näkee.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2652 : 09.07.13 - klo: 14.17 »
Niin saahan esim. Integyltä +18mm hexit. Mut mun mielestä noi offset vanteet on paljon siistimmät kuin zero offset vanteet. Pitäiskö ostaa/tehä tommoset +18mm hexit ja sit viel laittaa 1/2" offset vanteet, ni sit ois levee auto :wink:
Integyltä saa sit kans noita 1/2" offset vanteita mutta ainakin ne mitä mulla oli niin oli semmosia aina rumia punasia levyvanteita jossa oli 23mm hexi. Toi 23mm vois kyl olla sillee parempi et ei mee niin helposti pyöreeks.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2653 : 09.07.13 - klo: 16.36 »
Niin saahan esim. Integyltä +18mm hexit. Mut mun mielestä noi offset vanteet on paljon siistimmät kuin zero offset vanteet. Pitäiskö ostaa/tehä tommoset +18mm hexit ja sit viel laittaa 1/2" offset vanteet, ni sit ois levee auto :wink:
Integyltä saa sit kans noita 1/2" offset vanteita mutta ainakin ne mitä mulla oli niin oli semmosia aina rumia punasia levyvanteita jossa oli 23mm hexi. Toi 23mm vois kyl olla sillee parempi et ei mee niin helposti pyöreeks.
Liika on liikaa, heh  :wink: Pari kesää sitten näin ajopaikalla yhden periaatteessa ihan ok Maxxn mutta sillä oli niin leveellä ne renkaat että on rumin koskaan näkemäni EMaxx  :smiley: Mut jos leveyttä haluaa niin mielestäni hexit parempi ratkaisu mutta jos tykkää vanteiden ulkonäöstä niin sitten tosiaan ostaa sellaset vanteet mitkä omaa silmää miellyttää  :azn:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2654 : 09.07.13 - klo: 16.53 »
Mistä olis hyvä paikka hakee speciaali kokosia laakereita? :D
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2655 : 09.07.13 - klo: 17.47 »
tiedä sitten kuinka tukevia ne pitkät hexit on? sen takia mä suosittelisin kyl offset vanteita mutta se on makuasia.

Cjaik: minkä kokoisia laakereita etsit?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2656 : 09.07.13 - klo: 19.27 »
tiedä sitten kuinka tukevia ne pitkät hexit on? sen takia mä suosittelisin kyl offset vanteita mutta se on makuasia.

Cjaik: minkä kokoisia laakereita etsit?
Eikö se todellisuudessa ole toisin  päin jos jonkun riskin niissä haluaa nähdä. Tukevammat vanteethan saadaan 0 offarilla.. Todellista riskiä en kuitenkaan näe näiden leikkiautojen kanssa  :wink:
« Viimeksi muokattu: 09.07.13 - klo: 19.30 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2657 : 11.07.13 - klo: 17.02 »
Jesh, päädyn varmaan tilaamaan normi Trencherit ja axialin 8spoke beadlokit  :afro:.. tuli vaan mieleen että nuo kumit on kumminkin kapeet ja korkeet ja vielä se että tykkään pitää sitä maavaraa mahdollisimman korkeana.. ettei vain kippais kurveissa liian helposti?. Toisaalta taas tuo FLM:n alusta sekä paremmat iskarit on kyl "tukevoittanut" menoa huomattavasti. Ehkä tuo kippaaminen on turha huoli ;).
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2658 : 11.07.13 - klo: 18.57 »
mitä korkeempi maavara ja sitä myötä myös korkeempi auto on niin sitä helpommin kippaa. jos on tyyliin jotkuu leveet katurenkaat ja tukivarret suorana niin ei kippaa lähellekkään niin helposti kuin korkeilla trenchereillä ja jousut kireinä > tukivarret pystyssä.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2659 : 11.07.13 - klo: 20.21 »
voi jeesus näitten laitteiden kaa, ei noi alubulkit sit auttanut p****akaan.
vedettii maxxin ja summitin kaa keulat yhteen kolari ja siitä sitten pienen ajon jälkeen huomasin että bulkista on ruuvit menny poikki mutta en kyllä arvannu että ois noin pha ongelma, eli lyhyesti sanottuna toinen alubulkki on pilalla. ei saatu toisesta kierteestä vanhaa ruuvia pois, ei edes poraamalla kuten kuvasta näkyy. ajatukse ois ollu kääntää sinne M4 kierre mutta kun vanha ruuvi ei lähe pois sieltä niin kierretappi napsahtaa heti poikki jos yrittää kääntää kierteitä.
ja toisekseen runko on murtunut TAAS, mutta nyt eri kohdasta. ja kaiken lisäks meni taakalta uus vetari poikki. Nyt alkaa kyllä tuntumaan siltä että hel****iin koko e-maxx ja savage tilalle, jos se kestäis paremmin.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2660 : 11.07.13 - klo: 21.50 »
Ton takia päädyin savageen. :grin: Enkä oo kauppojen jälkee saanu mittää rikki montulla. :laugh:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Traxxas stampete 4x4 vxl

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2661 : 11.07.13 - klo: 21.56 »
Ton takia päädyin savageen. :grin: Enkä oo kauppojen jälkee saanu mittää rikki montulla. :laugh:
Mites Savan diffit  :wink: no joo.. ei takerruta pikku asioihin. Savage on Out of the box kestävämpi mutta päivityksien myötä aika samanlaiset ajettavat vaikka rakenne on erilainen..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2662 : 12.07.13 - klo: 10.39 »
s.heinonen: Vaikuttais vähän siltä että oli aika raju törmäys?. Tuota minäkin itse vähän pelkään että esim. etupuskurin ruuvit katkeaa sinne bulkkien sisään ja sit niitä ei saa pois. Mut vastaava tilanne on varmasti mahdollista myös muillakin autoilla(myös Savagella).. p****a säkää IMO. Ei muuta kun vaihdat tuon muovipulkan alumiiniseen niin jo rupeaa kestämään :evil:... mutta täytyy sanoa että tuon alumiininkin varmasti saa taipumaan jos oikein huolella käy yrittämään  :wink:. Mitkäs bulkit noi muuten on?.
 
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2663 : 12.07.13 - klo: 12.07 »
Ton takia päädyin savageen. :grin: Enkä oo kauppojen jälkee saanu mittää rikki montulla. :laugh:
Jokin tässä Emaxxissa näköjään viehättää kun pitää tännekin puolelle tulla huutelemaan! :laugh:.
..HPI Savage.. Pfft!, mikä se on?. :roll:.

« Viimeksi muokattu: 12.07.13 - klo: 14.36 kirjoittanut himis »
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2664 : 12.07.13 - klo: 15.17 »
Oli joo aika raju törmäys, mulla oli vauhtia about 30km/h ja Summitilla 40km/h eli se ois sama ku mä oisin vetäny 70km/h puuhun.

Mulla on integyn alu bulkit. Ei se muovinenkaan kestä ainakaan vakio, on parin ajon jälkeen halki. RPM vois kestää. Nyt tehtii vain semmonen ratkaisu että porattiin 3.3mm reikä läpi, ei tosin ihan menny siitä vanhan ruuvin kohtaan eli meni vähän vinoon mutta ei haittaa ainakaan paljoa. Nyt siinä on siis yhessä ruuvin kohassa kiinnityksenä ruuvi läpi ja mutteri alapuolella.
Mitä toi IMO tarkottaa?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2665 : 12.07.13 - klo: 16.17 »
Ja jätkä ihmettelee kun ei kestä :grin: On se kumma..

In my opinion  :wink:

Himis.. se auto kasaan nyt.. itellä se on huomenna illalla taas paketissa.. Kiitos HobbyPeople..

Ja mitä Savaan tulee niin sama mopo se on kuin EMaxx mut eri verkkarit vaan jalassa..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2666 : 12.07.13 - klo: 17.13 »
savagessa on kyl amuliini runko ja viel levyt sillee pystyssä ni ei ainakaan murtuis toisin kuin maxxissa.

mitäs ootte mieltä tommosista vetareista: http://viewitem.eim.ebay.fi/New-UJoint-Axle-Shaft-Drive-CVD--Main-Shaft--Fit-Traxxas-EMaxx-3908--/190867666416/item
eivät mielestäni ole ihan halvimmasta päästä.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mmh79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2667 : 13.07.13 - klo: 05.09 »
Tulihan taas vaihteeks paskottua auto, kun vetelin 6s lipoilla. Eli taka bulkit ja skid plate riekaleina ja toinen lower brace katki. Tilasin Rpm bulkit eteen ja taakse, sekä Hot racingin alumiiniset lower bracet.
Seuraavaksi katkeaa vissiin sitte toi alusta..
E-Maxx #3903 4/6s
Flm, Rpm, Xerun 2200kv

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2668 : 13.07.13 - klo: 07.37 »
Tulihan taas vaihteeks paskottua auto, kun vetelin 6s lipoilla. Eli taka bulkit ja skid plate riekaleina ja toinen lower brace katki. Tilasin Rpm bulkit eteen ja taakse, sekä Hot racingin alumiiniset lower bracet.
Seuraavaksi katkeaa vissiin sitte toi alusta..
Eipä ole katkennut tuo alusta kertaakaan 3 kesän aikana  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2669 : 13.07.13 - klo: 11.39 »
Tulihan taas vaihteeks paskottua auto, kun vetelin 6s lipoilla. Eli taka bulkit ja skid plate riekaleina ja toinen lower brace katki. Tilasin Rpm bulkit eteen ja taakse, sekä Hot racingin alumiiniset lower bracet.
Seuraavaksi katkeaa vissiin sitte toi alusta..
Eipä ole katkennut tuo alusta kertaakaan 3 kesän aikana  :wink:
Kannattaa hommata tuo RPM:n 3-piece skidplate setti. Se on halpa ja antaa tosi hyvin ekstra suojaa tuolle pohjalle. Enää ei ole itseltäkään mennyt noita normi-skidplateja.  Jos tuosta alustan hajoamisesta tulee ongelma niin hehkutan kyllä edelleen ja vilpittömästi tuon FLM:n alustan perään.
 Nyt rupeaa itsellä olemaan jo aikapaljon tuota originaali Maxxi osaa hyllyssä että ensi kesäksi saan varmaan tehtyä lapsille tuommoisen orkkis-maksin.. tällähän sitä on hyvä aina perustella kalliiden päivitysten tekemistä :cool:, että vanhat osat menee hyötykäyttöön..

Mcly: Odottelen ebaysta diffiä saapuvaksi..tulis jo. Nyt rupeaa olemaan jo liian pitkä tauko ajamiseen.
 
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//