Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099945 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3150 : 02.11.13 - klo: 15.38 »
Itsellä oli sama homma kun mclyllä noitten flm kamojen kanssa... Aina kun sai kasaan ja rullaili lattialla niin tuntu hyvältä ja sit kun meni montulle niin metrin jälkeen taas auto täyty laittaa atomeiks. Taisin kolme kertaa kasata ja purkaa auton ennen kun alkoi kaikki toimimaan ja alkuharmistuksen jälkeen kyllä on saanut tyytyväinen noihin olla. E-maxx on ihan mukava auto, mut diffihuolto on hanurista, kun siinä on niin paljon purkamista...
Näin se vaan menee.. Tosin itse nyt olen purkanut tuon diffin ja bulkin niin moneen kertaan, että nyt on kohillaan  :smiley: Ymmärrettäväähän tuo on kun ei toi itse diffi ole FLMn eikä ole siinä mielessä just suunniteltu tähän bulkkiin vaan on ihan perus 1/8 diffi. Sen takia shimmausta varmasti tarvitaan vähän sinne ja tänne.. Mutta eipä tuossa mitään ole jos vaan shimmejä löytyy.. Niitä kandee varata näiden kanssa kyllä  :wink: Nyt on jo Truuträkki saatu takabulkkiin kiinni ja bulkki chassieen.. Illalla jatkan hommia ja pistän fotoa tänne  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3151 : 02.11.13 - klo: 21.44 »
Hieman ilmeisesti setit muuttuneet kun mulla on R/C95:llakin on eri kamat tuossa UH Bulkissa  :smiley: Saas nähä millaisen version STruck sitten saa..

Tässä vaiheessa mennään kasaamisessa nyt.. Kovin tukevalta se kyllä vaikuttaa joten toivottavasti ei ala taipumaan nyt kun kaikki osat jotka tukee runkoa on alumiinia  :undecided: Mutta luottavaisin mielin kyllä ollaan  :wink:







[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3152 : 02.11.13 - klo: 22.12 »
Tajusitko säkään mcly että minkä takia tossa pohjapanssarissa on niitä pikku reikiä M3 kierteillä ?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3153 : 02.11.13 - klo: 23.31 »
En  :grin: Ehkä siihen saa kiinni jotain piikkejä jos haluaa olla Rebel  :wink:

Laitoin samalla sähköt kiinni.. Miten hitossa joka kerta ton ESCn asettaminen on aina yks kipu terveessä.. Muovisessa pohjassa se oli hieman helpompaa kun muovi antaa periksi mutta silti kauhee äheltäminen kun ne reiät ei ole sillee ihan kohillaan.. noh.. nyt on kuitenkin homma valmis, eikä tuota tarvitse irroittaa.. En laittanu 2 puolisella kiinni.. Tai laitoin sellasella isolla 2 puolisella tarralla kiinni mutta jätin tarkotuksella sen alemman tarrapinnan kiinni. Antaa hieman tuo vaimennusta..



Kovasti se sitä keulaa kaipaa  :smiley: Nyt on ainakin takaveto jo  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3154 : 03.11.13 - klo: 00.28 »
En  :grin: Ehkä siihen saa kiinni jotain piikkejä jos haluaa olla Rebel  :wink:

Laitoin samalla sähköt kiinni.. Miten hitossa joka kerta ton ESCn asettaminen on aina yks kipu terveessä.. Muovisessa pohjassa se oli hieman helpompaa kun muovi antaa periksi mutta silti kauhee äheltäminen kun ne reiät ei ole sillee ihan kohillaan.. noh.. nyt on kuitenkin homma valmis, eikä tuota tarvitse irroittaa.. En laittanu 2 puolisella kiinni.. Tai laitoin sellasella isolla 2 puolisella tarralla kiinni mutta jätin tarkotuksella sen alemman tarrapinnan kiinni. Antaa hieman tuo vaimennusta..



Kovasti se sitä keulaa kaipaa  :smiley: Nyt on ainakin takaveto jo  :wink:
Aikasmoinen vehje tulossa! Escin metallinen suodatin korostaa ja sopii aika hyvin tuohon alu meininkiin  :cool:
Huoh kustipostintuoja missä viivyt! Oma auto siis säkillinen osia odottaa bulkkeja ja sabelta sitä perkuleen vetarin osasta... 3 viikkoa viedään saben tilauksen kanssa. Onneksi c maxx jonka kanssa pääsee säätämään..
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3155 : 03.11.13 - klo: 07.06 »
Hyvin se kyl tuohon sopii  :cool: Ja tuleehan tosta aika Bling Bling mutta toivotaan nyt, että kestäisi tuon oman käytön. Sais sitten oikeasti tehtyä vaikka jonkun videon porukalla ens kesänä.. Sais matskua vähän enemmän kuin aina 2min per reissu.. Nyt kun sullakin on tuo kamera autoon ja toinen telineellä maassa  :smiley:

Sitä Dog Boneako Sabelta vielä odottelet ? Mitäs muuten siellä makso ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3156 : 03.11.13 - klo: 11.10 »
Hyvin se kyl tuohon sopii  :cool: Ja tuleehan tosta aika Bling Bling mutta toivotaan nyt, että kestäisi tuon oman käytön. Sais sitten oikeasti tehtyä vaikka jonkun videon porukalla ens kesänä.. Sais matskua vähän enemmän kuin aina 2min per reissu.. Nyt kun sullakin on tuo kamera autoon ja toinen telineellä maassa  :smiley:

Sitä Dog Boneako Sabelta vielä odottelet ? Mitäs muuten siellä makso ?
Juu saa nähdä miten hyvää kuvaa tuolla vehkeellä tulee kun ei ole kumminkaan kallein mahdollinen koska ei ole nyt varaa semmoiseen ja vi*uttaa aikas kivasti jos sen vetää suoraan katolleen kiveen ja menee rikki...

Jep koiranluuta odottelen *naminami*... Maksoikohan se jotain 7-9€ en enään muista mennyt jo niin kauan ja melkein kaikki muut tilaukset ulkomailta on jo tullut muttei sitten suomen tilaus ole..
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3157 : 03.11.13 - klo: 13.03 »
Hyvin se kyl tuohon sopii  :cool: Ja tuleehan tosta aika Bling Bling mutta toivotaan nyt, että kestäisi tuon oman käytön. Sais sitten oikeasti tehtyä vaikka jonkun videon porukalla ens kesänä.. Sais matskua vähän enemmän kuin aina 2min per reissu.. Nyt kun sullakin on tuo kamera autoon ja toinen telineellä maassa  :smiley:

Sitä Dog Boneako Sabelta vielä odottelet ? Mitäs muuten siellä makso ?
Juu saa nähdä miten hyvää kuvaa tuolla vehkeellä tulee kun ei ole kumminkaan kallein mahdollinen koska ei ole nyt varaa semmoiseen ja vi*uttaa aikas kivasti jos sen vetää suoraan katolleen kiveen ja menee rikki...

Jep koiranluuta odottelen *naminami*... Maksoikohan se jotain 7-9€ en enään muista mennyt jo niin kauan ja melkein kaikki muut tilaukset ulkomailta on jo tullut muttei sitten suomen tilaus ole..
Kovasti näyttää siltä että vois ehkä keretä kerran ajaa ennen lumia mutta kyllä sen kustin pitää silti polkea ja nopeasti tuon keulan mulle  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3158 : 03.11.13 - klo: 17.39 »
Onko kellää hajua mikä oli osanumero noille pivot pallojen sinisille kumisuojille ? En nyt jostain syystä löydä sitä listoilta..

Muokkaus..

Itse itselleni vastaten Traxxas Pivot Ball Caps (4) Dust Boots Rubber (4) 425378X  :smiley:

Tulee vaan hölmösti niin paljon turhaa sälääkin mukana.. tosin itselläni ei ole suojia toisellakaan puolella kun on alukupit niin tarviikos noita nyt sillee.. tuskin..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3159 : 03.11.13 - klo: 17.48 »
Onko kellää hajua mikä oli osanumero noille pivot pallojen sinisille kumisuojille ? En nyt jostain syystä löydä sitä listoilta..

Muokkaus..

Itse itselleni vastaten Traxxas Pivot Ball Caps (4) Dust Boots Rubber (4) 425378X  :smiley:

Tulee vaan hölmösti niin paljon turhaa sälääkin mukana.. tosin itselläni ei ole suojia toisellakaan puolella kun on alukupit niin tarviikos noita nyt sillee.. tuskin..
Itse lopetin niiden käytön.. Menee parista ajosta jo ne repaleisiksi...
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3160 : 03.11.13 - klo: 17.59 »
Tohon pitäisi nyt sitten teettää se panssari.. piirrustukset toki jo tehty ja josko 2 viikon sisällä pääsis hakee sen  :wink:

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3161 : 04.11.13 - klo: 09.28 »
Himis: Miten sulla on toi ESC tuossa kiinni ? Onko vaan noilla ruuveilla vai onko liimattunakin jotenkin ?

Muokkaus..

Laitoin kuitenkin kaksipuolisella tuon ESCn kiinni.. plus toki nuo kehikko 2 ruuvilla.. On nyt sitten varmistuksen varmistusta ja tuli sopiva iskunvaimennuskin sitten samalla  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 05.11.13 - klo: 11.07 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3162 : 05.11.13 - klo: 15.11 »
Himis: Miten sulla on toi ESC tuossa kiinni ? Onko vaan noilla ruuveilla vai onko liimattunakin jotenkin ?

Muokkaus..

Laitoin kuitenkin kaksipuolisella tuon ESCn kiinni.. plus toki nuo kehikko 2 ruuvilla.. On nyt sitten varmistuksen varmistusta ja tuli sopiva iskunvaimennuskin sitten samalla  :smiley:
Pelkillä ruuveilla laitoin kiinni ja hyvin on kestänyt..
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3163 : 05.11.13 - klo: 15.13 »
Himis: Miten sulla on toi ESC tuossa kiinni ? Onko vaan noilla ruuveilla vai onko liimattunakin jotenkin ?

Muokkaus..

Laitoin kuitenkin kaksipuolisella tuon ESCn kiinni.. plus toki nuo kehikko 2 ruuvilla.. On nyt sitten varmistuksen varmistusta ja tuli sopiva iskunvaimennuskin sitten samalla  :smiley:
Pelkillä ruuveilla laitoin kiinni ja hyvin on kestänyt..
Jep.. eihän se siitä mitenkään edes pysty tippumaan. Itsekin nyt lähinnä laitoin iskua vaimentamaan..  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3164 : 06.11.13 - klo: 07.37 »
Aavistuksen mennyt eteenpäin tämä rakentelu taas.. Ja olihan se Saku eilen oikeessa kun katteli rakennelmaa, että yltääköhän tuo ESC:n piuha vastarille.. no katos perskules.. eihän se riitä jos sen haluaa oikea oppisesti vetää. Suoraan se kyllä menee  :grin:.. Toisaalta saan vihdoin tehdä sen mitä on pitänyt tehdä jo edellisen kanssa, eli ostan jatkon tohon. Samalla saan säädettyä Castlen Field linkillä tuota ESC:tä ilman, että tarvii vastari koteloa availla ja niitä johtoja sieltä alkaa repimään. Plus laittamaan sitten takaisin pakettiin niitä ja kantta kiinni. Onko ideoita mistä sais kuitenkin suht lyhyen jatkon ?

Ja hyvin toi GHn BellCrank tuohon asettui ja sopii myös väreihin  :smiley:. FLMn alustassa mukana siis tulee toi kuvassa vasemmalla oleva mittarimatotuubi joka ajaa sen vakiorungossa olevan tuubin asian  :smiley:







Ja tosiaan
Diffit: Associated Silicone Diff Fluid 3000cSt
Iskarit: Associated silikoniöljy 80wt
« Viimeksi muokattu: 06.11.13 - klo: 08.54 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3165 : 06.11.13 - klo: 11.52 »
Pitkän harkinnan jälkeen ens kauden kori on päätetty  :smiley: Sitten vaan odottamaan tilaamisia niin pääsee maalauspuuhiin.. Tällä kertaa mennään Pactran maaleilla vaikka ovatkin hieman kalliimpia.

Koriksi valikoitui Pro-Linen 2007 Chevy Silverado
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3166 : 06.11.13 - klo: 16.05 »
Ei siihen mitään jatkojohtoja tarvi :wink: Teillä on säätimet väärinpäin, vai kenties mulla? :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3167 : 06.11.13 - klo: 17.21 »
Ei siihen mitään jatkojohtoja tarvi :wink: Teillä on säätimet väärinpäin, vai kenties mulla? :grin:
itsellä ainakin ainut tapa laittaa esci järkevästi on että esciin tulevat piuhat on lähimpänä mosaa.. Ainut tapa että yltää/ei tule liian tiukkaa kulmaa johdolle...
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3168 : 06.11.13 - klo: 17.26 »
Niin sama mcly:llä on niin lyhyet johdot että säädintä ei voi kääntää. Mutta kuten kuvassa näkyy niin mulla on tommoset "jatkot" tossa välissä koska ite käytän 6mm bulltteja ja Monsterissa on 6.5mm bulletit, plus sit toi että säätimen saa toistepäin.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3169 : 06.11.13 - klo: 18.06 »
On niin pirun komeat autot äijille tulossa, että eihän noilla raski ulkona ajella. Korkeintaan sisällä ja silloinkin emännän on pitänyt tehdä huolellista työtä pölynimurin kanssa. :grin:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3170 : 06.11.13 - klo: 18.19 »
On niin pirun komeat autot äijille tulossa, että eihän noilla raski ulkona ajella. Korkeintaan sisällä ja silloinkin emännän on pitänyt tehdä huolellista työtä pölynimurin kanssa. :grin:
Hyvä jos silmää miellyttää  :grin: Toivottavasti myös kestää yhtä hyvin miltä näyttääkin  :wink:

Ajattelin laittaa tän vasta valmiina esille mutta kun ens viikolla jo valmistuu kyseinen osa rosterista niin laitetaan pahvinen malli jo esille  :laugh: Kyseessä siis teetetty center skid omaan autoon, sen toki tekstikin varmaan antaa ymmärtää, heh  :azn: Katotaan laitanko jonkun kumilevyn tohon taakse peittäen tuon tekstin takaa ja saaden siitä mustan vai annanko olla.. Aika näyttää..

« Viimeksi muokattu: 06.11.13 - klo: 18.25 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3171 : 06.11.13 - klo: 19.37 »
Tuosta tulee hieno!!. Varmaan uskallan kysyä että miksi juuri rosterista? :police:. Kyseessä on kumminkin ei niin "kriittinen" kohta, centerskidplate?. Tuon kokoinen rosteri pala rupeaa varmaan jo painamaan vs. alumiini. .. just asking..  :angel:.
« Viimeksi muokattu: 06.11.13 - klo: 20.19 kirjoittanut himis »
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3172 : 06.11.13 - klo: 19.44 »
2mm RST/HST vs. 3mm alumiini, painossa ei montaa grammaa huomaa eroa.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3173 : 06.11.13 - klo: 20.31 »
2mm RST/HST vs. 3mm alumiini, painossa ei montaa grammaa huomaa eroa.
Näin ymmärsin ja sit rosteri aavistuksen tiukempaa kamaa että noi kirjaimet pitäisi ees vähän muotoaan eikä käsin vois painaa noita piikkejä alas  :grin:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3174 : 06.11.13 - klo: 21.46 »
Rosteri ei ehkä oo tiukempaa vaan pikemminkin sitkeämpää. 6082 alumiini on kyllä paljon lujempaa kuin rosteri mutta katkeaa suht helposti jos taittuu. Eli jos ja kun pamautat sen pohjan johonkin niin huonolla tuurilla ne kirjainten sakarat katkeaa (jos siis tehty 6082 alumiinista) mutta jos panssari on rosteria niin ei muuta kuin väännät takas ja elämä jatkuu :wink:
Tuosta painosta vielä sen verran että niinhän se olikin että 3mm teräs vastaa painoltaan noin 5mm alumiinia ja 3mm rosteri taas noin 6mm alumiinia eli tuo 2mm rosteri on hivenen painavampaa kuin 3mm alumiini.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3175 : 06.11.13 - klo: 21.57 »
Mcly: Arvelinkin että jätkä pistää signeerauksen auton pohjaan kun tuosta tilaustyöstä ja pohjapanssarista vinkkasit! Hienon näkönen tulee kyllä olee. Jään odottamaan että pääsee omin silmin näkemään.
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa dsniper

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3176 : 06.11.13 - klo: 22.43 »
No niin ensi "savut" otettu pojan kanssa 3903:sta. Näyttää onnistuneelta hankinnalta, eli metsäpoluilla ja pieniä maastoesteitä ylittäessä auto toimii erittäin hyvin. NiMH + harjat yhdistelmänä tuntuu sellaiselta, että kovin kauaa ei 50% training modea tarvita.

Kysymys: Koska ensimmäiset vahinko-bashingit lienevät vain ajan kysymys, niin mitä suosittelisitte ensimmäisiksi parannuskohteiksi? Ajatus siis lisätä fyysistä kestävyyttä. Vastaan tuli ainakin video, minkä perusteella aloin etsimään metallisia "skid plateja". Mutta teidän mielipiteet?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3177 : 06.11.13 - klo: 23.00 »
Alubulkit, alu iskari tornit ja RPM tukivarret ne on ne tärkeimmät. Sitten ei niin tärkeät: Titaani pohjapanssarit, alu chassis bracet, alu/RPM puskurit, alu/RPM koritolpat, teräs vetarit. Toki jos harjaton niin teräs vetarit aika pakolliset ainakin taakse.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3178 : 06.11.13 - klo: 23.47 »
Alubulkit, alu iskari tornit ja RPM tukivarret ne on ne tärkeimmät. Sitten ei niin tärkeät: Titaani pohjapanssarit, alu chassis bracet, alu/RPM puskurit, alu/RPM koritolpat, teräs vetarit. Toki jos harjaton niin teräs vetarit aika pakolliset ainakin taakse.
Oma lista:
1: Alubulkit ( multa löytyy ylimääräiset myytäväksi+varalle parit diffit, pistä YV:tä niin tehdään kaupat, Muoviset nimittäin halkee hetkessä ja diffejä todennäköisesti menee jossain välissä kun siirryt 4-6s meininkiin)
2: Aluvetarit ja kardaanit. Jos esim mamba 2200kv käytössä 4-6s
3: RPM tukivarret, tosin.. itse on ole saanut rikki yhtäkään orkkis tukivartta! Aina menee carrier/knuckle millä ikinä haluaakaan kutsua... Eli halvempi vaihtoehto joka itselle toimi on ostaa rpm carrierit.
4: RPM koritolpat/iskaritornit/alu iskari tornit mikäli haluaa enemmän säädettävyyttä.
5: Alu panssareista itse en kyllä tiedä pidänkö.. vaikka käytössä onkin. Suosittelen siis RPM skidpleittien päälle tulevia pohja panssareita. Ei maksa paljoa itse sain vasta vihdoin hankittua ne vähän aikaa sitten.. mutta hyvät pitäisi olla!
6: Johonkin tohon väliin kuuluisi tämäkin... : Renkaat. Orkkis renkaiden korvaaminen esim prolinen renkailla... Itse suosittelen Associatedin Rival auton renkaita(ovat myös mt4.g3 jne autoissa)! Kevyet ja todella hyvät. Ollut tosin vasta lyhyessä testissä kun autot odottaa osia... Prolinen 40 sarjalaiset tahtoo olla niin painavia että suurentavat ripustuksien (iskarit/tukivarret/knucklet) hajoamis mahdollisuutta..

+Itse en ole harjallisilla ajanut e maxxia ikinä joten en oman kokemuksen puolesta voi tätä sanoa mutta epäilen että ensimmäiset osat jotka menee rikki on edestä tukivarsi tai muuta pientä kun riittävän monta kertaa mennään puuta päin. Todella hyvin varmasti kestää harjallisilla ja 100% tehot käyttöön vaan kunhan autosta saatu jokunen tuntuma :)

Kaikille: Tässä sitä runkoa suunnittelen ja pohdin jos teen kopin jonka sisään jää esci, akut, mosa... ilmatiivis/vedenpitävä siis niin johtaako se ihan sairaaseen kuumenemiseen kun ilman kiertoa ei ole...?  :undecided:Todennäköisesti...

« Viimeksi muokattu: 06.11.13 - klo: 23.58 kirjoittanut STruck »
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa dsniper

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3179 : 07.11.13 - klo: 00.50 »
No tässä riittää alkuun hakukoneelle töitä. Kiitos :)
Hyvä huomio oli nuo renkaat, sillä ne aiheutti vähän pettymystä ainakin märällä metsäpohjalla. Pito loppui aika helposti ylämäissä.

Auton valinta oli aika pitkä prosessi. Lähtölaukaus oli varmaan aika yleinen, eli Nikko joka ei jaksanut ylittää maton kurttua...

Poika 7v halusi monsterin, minä taas hänelle "oikean auton", sille etenemiskykyä ja että voi ajaa talvellakin. Harjattomat/LiPo-vehkeet tuntui vähän turhan vauhdikkailta ensiautoilta, kun osien kestävyys on mielestäni melko hyvin suhteellinen saatavilla olevaan tehoon - ainakin aloittelijalla. Siksi tuo voimalinja.

Ja tokihan tälläkin jo tuplasin sen budjetin, mitä alkuun ajattelin autoon edes sijoittaa. Mutta ei taida olla teillekään outoa! :D