Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099932 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3540 : 20.01.14 - klo: 21.15 »
Joo o... vetari lähtee, lentää kopan läpi. Katsoo että tossa olis hyvä paikka levätä noitten noparin piuhojen välissä, mutta ei millään kerkee reagoimaan vaan jatkaa matkaa. Sen verran kerkee vinkkaamaan siinä ilmalennon aikana muille vetareille että missä olis hyvä paikka. Kyllähän te nyt tiedätte mistä se seuraava irtoova vetari löytyy.  :grin:
Täydellinen repeäminen  :grin:  :grin:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3541 : 20.01.14 - klo: 22.09 »
Hieno kuva. :azn: Joo onhan tuo uutena waterprooffi, mutta myöhemmin se päästää kyllä kosteudet sisäänsä. Noparin runko elää lämpövaihteluista ja tiivisteet kuivuu ja kutistuu ja halkeilee. :smiley:
Siitähän pääsee ihan suoraan kosteudet sisälle no problemo. Eikös tossa v2 ideana olekkin että siinä on paremmin suojatut virtapiirit sillä muovi mömmöllä en muista pätevämpää termiä tähän hätään.

Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3542 : 21.01.14 - klo: 08.14 »
Hieno kuva. :azn: Joo onhan tuo uutena waterprooffi, mutta myöhemmin se päästää kyllä kosteudet sisäänsä. Noparin runko elää lämpövaihteluista ja tiivisteet kuivuu ja kutistuu ja halkeilee. :smiley:
Siitähän pääsee ihan suoraan kosteudet sisälle no problemo. Eikös tossa v2 ideana olekkin että siinä on paremmin suojatut virtapiirit sillä muovi mömmöllä en muista pätevämpää termiä tähän hätään.
En tiedä miten tossa on toi suojaus tehty mutta ainakin siis Traxxasin VXL-3s on ihan kuumaliimalla täytetty. Varmaan sekin toki hapertuu mutta aika varmaa touhua kuitenkin. Mikään ei toki ole varmaa veden ja kosteuden kanssa mutta vähän noita on kuullut suhahtavan.. v2:sia kylläkin aina välillä  :wink:

Ja siis tossa esimerkki mun toisesta autosta missä Tekinin kone ja on kolvattu NIIN ohjeiden mukaan kun mahdollista.. Lähellä tai ei.. mutta epätodennäköistä  :wink:

« Viimeksi muokattu: 21.01.14 - klo: 08.46 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3543 : 22.01.14 - klo: 07.44 »
STruck tai R/C95...

UHD diffeistä kyssäri.. käytättekö te vakio vai Traxxasin cva kardaaneita noiden kanssa ? R/C95n diffien mukana ei ilmeisesti tullut sitä alukaulusta siihen pinion geariin ? Kun se pinion gear on 5mm kun taas drive cupit saattaa olla 6mm, minkä takia juurikin tuota alukaulusta tarvittaisiin..  Eli kertokaas mitä kuppeja te käytätte ? Jotain huhua taas, ettei se alukaulus kestäisi siinä mutta toiset taas sanoo, ettei mitään ongelmaa ole  :grin: STruckilla tais olla se kaulus ja ilmeisesti hyvin pysyy  :wink: ? Itsekin sen kiristin tuolla sähkökäyttöisellä vehkeellä joten en usko se pettävän siitä  :smiley:

Muokkaus..

Hyvin ne näyttää autoon lämmenneen myös rapakon takana  http://traxxas.com/forums/showthread.php?8999780-mcly´s-E-Maxx  :laugh:
« Viimeksi muokattu: 22.01.14 - klo: 07.54 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jpmp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3544 : 22.01.14 - klo: 18.25 »
On kyllä huikean hienon näköistä :shocked:
Ei taida itse kehdata kuvia tänne laittaakkaan.

Tässäpä tämä "uusi koppa" nyt maalattuna pientä viimeistelyä vielä vaatii.


Mutta sitten asiaan, nyt tuli tarpeeliseksi hankia uusi "steering bell crankki".
Onko esim. tuosta mitään kokemuksia ja mitä muita osia tuo tarvitsisi.

http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=5003&p_catid=29

Muitakin vaihtoehtoja otetaan vastaan.

J-P

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3545 : 22.01.14 - klo: 18.58 »
Kyllä on hieno väri.. ruiskulla saa  :wink:

Toi vakuttaa ihan fiksulta systeemiltä. Hieman vakiosta poikkeava mutta kyllä tuokin varmasti tukee ja ottaa välykset vekka  :smiley:

Itselläni on tämä http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_122_290&products_id=23916

Hieman kalliimpi jenkeissäkin kuin tuo Integy mutta on vakion kaltainen. Itse tykännyt mutta luulen tuon Integynkin ajavan asiansa  :wink:

Otatko kuvan vielä tosta sun autosta vähän kauempaa  :smiley: ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3546 : 23.01.14 - klo: 07.53 »
Jpmp: Siisti koppa! eiks tuo ole kumminkin kannuilla maalattu?..maalia ja muovipussilla painelua :wink:.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3547 : 23.01.14 - klo: 07.55 »
Jpmp: Siisti koppa! eiks tuo ole kumminkin kannuilla maalattu?..maalia ja muovipussilla painelua :wink:.
Niinpä muuten.. voi ollakin  :grin: Hyvä huomio.. Missäs vaiheessa Himiksen proggis menee ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3548 : 23.01.14 - klo: 09.17 »
STruck tai R/C95...

UHD diffeistä kyssäri.. käytättekö te vakio vai Traxxasin cva kardaaneita noiden kanssa ? R/C95n diffien mukana ei ilmeisesti tullut sitä alukaulusta siihen pinion geariin ? Kun se pinion gear on 5mm kun taas drive cupit saattaa olla 6mm, minkä takia juurikin tuota alukaulusta tarvittaisiin..  Eli kertokaas mitä kuppeja te käytätte ? Jotain huhua taas, ettei se alukaulus kestäisi siinä mutta toiset taas sanoo, ettei mitään ongelmaa ole  :grin: STruckilla tais olla se kaulus ja ilmeisesti hyvin pysyy  :wink: ? Itsekin sen kiristin tuolla sähkökäyttöisellä vehkeellä joten en usko se pettävän siitä  :smiley:

Muokkaus..

Hyvin ne näyttää autoon lämmenneen myös rapakon takana  http://traxxas.com/forums/showthread.php?8999780-mcly´s-E-Maxx  :laugh:

Käytän traxxasin teräskardaaneita ja diffien mukana tullutta kuppia, joka on tolle 5mm akselille tehty. Kardaanin dogbone sopii siihen kuppiin kuin olisi siihen tehty. Tämä systeemi toiminut ainakin mulla...

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3549 : 23.01.14 - klo: 10.38 »
STruck tai R/C95...

UHD diffeistä kyssäri.. käytättekö te vakio vai Traxxasin cva kardaaneita noiden kanssa ? R/C95n diffien mukana ei ilmeisesti tullut sitä alukaulusta siihen pinion geariin ? Kun se pinion gear on 5mm kun taas drive cupit saattaa olla 6mm, minkä takia juurikin tuota alukaulusta tarvittaisiin..  Eli kertokaas mitä kuppeja te käytätte ? Jotain huhua taas, ettei se alukaulus kestäisi siinä mutta toiset taas sanoo, ettei mitään ongelmaa ole  :grin: STruckilla tais olla se kaulus ja ilmeisesti hyvin pysyy  :wink: ? Itsekin sen kiristin tuolla sähkökäyttöisellä vehkeellä joten en usko se pettävän siitä  :smiley:

Muokkaus..

Hyvin ne näyttää autoon lämmenneen myös rapakon takana  http://traxxas.com/forums/showthread.php?8999780-mcly´s-E-Maxx  :laugh:

Käytän traxxasin teräskardaaneita ja diffien mukana tullutta kuppia, joka on tolle 5mm akselille tehty. Kardaanin dogbone sopii siihen kuppiin kuin olisi siihen tehty. Tämä systeemi toiminut ainakin mulla...
Nii joo.. eli meillä oli ero siinä, että FLMn alustan mukana tulevissa kupeissa on 6mm reikä ja pinion gear on 5mm.. Ja näin ollen tuohon pitää laittaa se alumiininen "hattu" päälle.

Mutta sä olet käyttänyt FLMn diffin mukana tulevaa kuppia joka on todellisuudessa tarkoitettu vetarien kupeiksi ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3550 : 23.01.14 - klo: 12.37 »
Mcly: Oma projekti seisoo ja odottaa rahoitusta :angel:.. mutta eiköhän se tässä kevään mittaan toivottavasti jotenkin selkene. Eli tarkoitus olisi myös lähteä mukaan noihin FLM:n UHD-diffeihin  :evil:.. Skidplateiksi tilaan ehkä nämä: http://shop.rc-solutions.com/T-Maxx-E-Maxx-Skid-Plate-Front-013.htm. Noiden rc-solutions-skidien kanssa ei kuulemma tartteis edes puskureita käyttää mutta kyllä ne puskurit sinne vielä käy/mahtuu. Olen metsästellyt myös UE:n Gen IV-bellcrankkiä mutta ei niitä mistään löydy  :sad:. Tilasin sitten käytettynä Pro-linen performance steering kitin ebaystä joka osottautui rikkinäiseksi eli bellcrankin metsästys jatkuu.
Jpmp: Sinulla on vissiin vakioservot vielä käytössä?. Itsellä samat Axialin Beadlokit ja itse en pystynyt ajamaan vakioservoilla noiden kanssa.. kannattaa kyllä päivittää 30-kiloiseen servoon ja bellcrankiksi vaikka sama mikä Mclyllä. Tuo orkkis muovinen bellcrankki ei sitten kauaa kestä noin vääntävää servoa tuolla rengas-setupilla(kokemusta löytyy). Jos kumminkin käytät orkkis bellcrankkiä niin laita ainakin jotain prikkaa sinne jousen alle että se tiukkenee tai tilaat muutaman euron maksavan jäykän HPI HD-servosaver jousen sinne.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3551 : 23.01.14 - klo: 12.41 »
STruck tai R/C95...

UHD diffeistä kyssäri.. käytättekö te vakio vai Traxxasin cva kardaaneita noiden kanssa ? R/C95n diffien mukana ei ilmeisesti tullut sitä alukaulusta siihen pinion geariin ? Kun se pinion gear on 5mm kun taas drive cupit saattaa olla 6mm, minkä takia juurikin tuota alukaulusta tarvittaisiin..  Eli kertokaas mitä kuppeja te käytätte ? Jotain huhua taas, ettei se alukaulus kestäisi siinä mutta toiset taas sanoo, ettei mitään ongelmaa ole  :grin: STruckilla tais olla se kaulus ja ilmeisesti hyvin pysyy  :wink: ? Itsekin sen kiristin tuolla sähkökäyttöisellä vehkeellä joten en usko se pettävän siitä  :smiley:

Muokkaus..

Hyvin ne näyttää autoon lämmenneen myös rapakon takana  http://traxxas.com/forums/showthread.php?8999780-mcly´s-E-Maxx  :laugh:

Käytän traxxasin teräskardaaneita ja diffien mukana tullutta kuppia, joka on tolle 5mm akselille tehty. Kardaanin dogbone sopii siihen kuppiin kuin olisi siihen tehty. Tämä systeemi toiminut ainakin mulla...
Nii joo.. eli meillä oli ero siinä, että FLMn alustan mukana tulevissa kupeissa on 6mm reikä ja pinion gear on 5mm.. Ja näin ollen tuohon pitää laittaa se alumiininen "hattu" päälle.

Mutta sä olet käyttänyt FLMn diffin mukana tulevaa kuppia joka on todellisuudessa tarkoitettu vetarien kupeiksi ?

Mistä te nyt puhutte? mä oon ihan pihalla. Onko FLM:n diffin ulostulo kardaanin puolelta 5mm? TRX:llä se on ainakin 6mm.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3552 : 23.01.14 - klo: 12.56 »
FLMn UH diffin pinion gear on 5mm. Ja FLMn alustan mukana tulevan kupin 6mm.. Tämän takia FLMn UH diffien mukana tulee sellainen pieni alumiini putki joka "asennetaan" tuohon pinion gearin päälle ja sitten vasta tuo kuppi  :smiley: Pitää kyllä omasta mielestä ja tuntumasta todella hyvin. Eronahan UH diffeissä tai sen pinion gearin ja vakio pinion gearin välillä on se, että UH:ssa on samanlainen kiinnitys kuin moottorissa. Ei siis sellaista läpi menevää tappia.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3553 : 23.01.14 - klo: 14.18 »
STruck tai R/C95...

UHD diffeistä kyssäri.. käytättekö te vakio vai Traxxasin cva kardaaneita noiden kanssa ? R/C95n diffien mukana ei ilmeisesti tullut sitä alukaulusta siihen pinion geariin ? Kun se pinion gear on 5mm kun taas drive cupit saattaa olla 6mm, minkä takia juurikin tuota alukaulusta tarvittaisiin..  Eli kertokaas mitä kuppeja te käytätte ? Jotain huhua taas, ettei se alukaulus kestäisi siinä mutta toiset taas sanoo, ettei mitään ongelmaa ole  :grin: STruckilla tais olla se kaulus ja ilmeisesti hyvin pysyy  :wink: ? Itsekin sen kiristin tuolla sähkökäyttöisellä vehkeellä joten en usko se pettävän siitä  :smiley:

Muokkaus..

Hyvin ne näyttää autoon lämmenneen myös rapakon takana  http://traxxas.com/forums/showthread.php?8999780-mcly´s-E-Maxx  :laugh:

Käytän traxxasin teräskardaaneita ja diffien mukana tullutta kuppia, joka on tolle 5mm akselille tehty. Kardaanin dogbone sopii siihen kuppiin kuin olisi siihen tehty. Tämä systeemi toiminut ainakin mulla...
Nii joo.. eli meillä oli ero siinä, että FLMn alustan mukana tulevissa kupeissa on 6mm reikä ja pinion gear on 5mm.. Ja näin ollen tuohon pitää laittaa se alumiininen "hattu" päälle.

Mutta sä olet käyttänyt FLMn diffin mukana tulevaa kuppia joka on todellisuudessa tarkoitettu vetarien kupeiksi ?

Itseasiassa en. Sulla ei sit varmaan tullu niiden diffien mukana kuppeja, jossa on 5mm reikä? Mulla tuli vetarien kupit (4kpl), joissa on 6mm reikä ja kardaanien kupit (2kpl), joissa on 5mm reikä. Sitä aluholkkia mulla ei tullut. Taas tulee eroja esiin  :laugh:

Poissa jpmp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3554 : 23.01.14 - klo: 15.52 »
Tossa huonot kuvat hiukan kaempaa.



Mcly ja Himis: molemmat osittain oikeassa.
Koppa maalattu ruiskulla ja sitten sisäpuolen musta tehty spraylla, ei ollut mustaa ruiskuversiona.

Transparenttia vihreää ensin sopiva määrä, sitten muovipussilla "töpöttäen" hopeaa ja lopuksi mustaa kaikkien päälle.

Ikkunoiden tummennus ei kyllä ollut sellainen kuin hain vaikka kyseinen maali olikin ihan "window tint:ä", jää jotenkin tuollaiseksi harmaan sumeaksi. Täytyy vielä tuota hieman viimeistellä (jos jaksaa).
Seuraava kori sitten paremmin.

J-P


Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3555 : 23.01.14 - klo: 18.30 »
Mutta yllättävän hyvin sopii tuo lyhytkin kori tuohon vaikka rengaskaaret ei ihan kohtaakaan.. Hieno se kyllä on  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3556 : 23.01.14 - klo: 19.11 »
Mutta yllättävän hyvin sopii tuo lyhytkin kori tuohon vaikka rengaskaaret ei ihan kohtaakaan.. Hieno se kyllä on  :smiley:

Meinasin just sanoa samaa ja on kyllä hieno erikoinen maalaus korissa. Tuosta sain itsekkin vinkkejä seuraavan korin maalaukseen. :wink: Mulla kun nuo korit on aina ollut sitä perus "tasaista" väriä vai miten sen nyt sanoisi. :smiley:


Kehtaakos sitä mcly:ltä kysyä, että paljonko on auto tullut maksamaan tuohon kuntoon saamiseksi? :cheesy:


Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3557 : 23.01.14 - klo: 19.21 »
Kyllähän sitä kehtaa ja kun nää on puhdasta harrastusta niin en ole kyllä tarkemmin laskenut  :laugh: Hieman vaikeeta se on kun 2011 ostin auton uutena 619€ ja nyt minulla ei ole melkein mitään noista jäljellä kun olen myynyt osat eteenpäin ja näin saanut rahaa uusiin osiin.. Voin kyllä laskea tässä illalla tuon auton hinnan nykyhetken mukaan jollain tapaa ihan omasta mielenkiinnostakin  :wink:

Palailen asiaan  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3558 : 23.01.14 - klo: 19.33 »
Ei sitä aina tarvitse kaikkea kaupasta ostaa, välillä voi tehdä jotain itekkin :grin:
Nyt ei pitäis wheelie bar enään mennä rikki tuosta kohdasta :wink:

Ja jpmp: on kyl sairaan siisti kori :azn:
« Viimeksi muokattu: 23.01.14 - klo: 19.45 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3559 : 23.01.14 - klo: 20.06 »
Ei sitä aina tarvitse kaikkea kaupasta ostaa, välillä voi tehdä jotain itekkin :grin:
Nyt ei pitäis wheelie bar enään mennä rikki tuosta kohdasta :wink:

Ja jpmp: on kyl sairaan siisti kori :azn:

No nyt on heviä kamaa! :cool:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3560 : 23.01.14 - klo: 20.36 »
Miksu L: Jos laskee tän hetkisen tilanteen osista ja lisää verot usa kaupoista niin hinnaksi tulee noin 1076€ ohjaimen kanssa mutta ilman akkuja  :smiley: Eli ei musta ihan mahdottomia kuitenkaan.. Jonkun verran tullut takas noista myymistä osista.. Jos taasen miettii, että aluksi sijoitus oli 619€ ja siitä varmaan saanut 350€ takas. Varmaan siis yhteensä autoon + sen rakentamiseen on mennyt siis 1345€  :wink:

Tietysti pitänee muistaa hajonneet osat ja varaosat mitä tässä 3 vuoden aikana on mennyt niin päästään kokonais sijoitukseen.. Eli meneehän tähän harrastukseenkin rahaa  :cheesy:

Tällä hetkellä omien akkujen hinta on verojen kanssa n. 218€ (4 akkua)

Ja laturi 87€..

Eli inventoinnin mukaan E-Maxx kamojen arvo on 1650€ + toki varaosat mitä pakista löytyy..

Lähinnä nyt niille tiedoksi ketkä ajattelee harrastavansa tätä lajia tietyllä tavalla. Sitten on toki vielä tuo toinen auto jonka itse kasasin kittinä..

Halpaa tämä ei minusta siis missään nimessä ole mutta toki halvemmallakin pääsisi. Oma harrastukseni on vaan talvisin tuota rakentelua ja kesäisin kavereiden ja lasten kanssa hauskan pitämistä näiden laitteiden kanssa  :smiley:

Muokkaus...

Jos taasen joku pitää tuota summaa suurena niin ei se ole kuin 1,50€ per päivä  :grin: Joten jos poltat röökiä tai juot limun päivässä niin aika nopeasti tuostakin tulee suuri summa  :tongue:
« Viimeksi muokattu: 23.01.14 - klo: 20.42 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3561 : 23.01.14 - klo: 20.39 »
No ei mahdottomia kyllä, ja sinulla on sattunut hyvin kun heti löytänyt mieleisen auton  :smiley:

Mullaki nyt toi Sava ja tunutuu että se on "se oikea". Ainiin Scorppari vaihtu Bajaan ja sit on se prätkä..

Mutta hienoin näkemäni E-maxxi löytyy sinulta :afro: Ja kestävin :tongue:
EXC125

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3562 : 23.01.14 - klo: 20.44 »
No ei mahdottomia kyllä, ja sinulla on sattunut hyvin kun heti löytänyt mieleisen auton  :smiley:

Mullaki nyt toi Sava ja tunutuu että se on "se oikea". Ainiin Scorppari vaihtu Bajaan ja sit on se prätkä..

Mutta hienoin näkemäni E-maxxi löytyy sinulta :afro: Ja kestävin :tongue:
Kiitos kommentista vaikka väärään autoon itse päädyit  :wink: No ei vaiskaan.. erittäin hyvä auto Savakin on ja todella hyvin löytyy hipo palikkaa siihenkin, eli odotan kyllä sitä kun sunkin projekti lähtee käyntiin  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3563 : 23.01.14 - klo: 20.54 »
Joo nyt on kaikki autot telviteloilla, paitsi kun Bajatso saapuu niin se on sitten ns.jokakelinjapaikanauto :wink:

Ja Savage projekti lähtee varmaan käyntiin kevään mittaan, vielä pitää vähän tuumata mikä on järkevää ja mikä ei :smiley:
EXC125

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3564 : 23.01.14 - klo: 20.58 »
Joo nyt on kaikki autot telviteloilla, paitsi kun Bajatso saapuu niin se on sitten ns.jokakelinjapaikanauto :wink:

Ja Savage projekti lähtee varmaan käyntiin kevään mittaan, vielä pitää vähän tuumata mikä on järkevää ja mikä ei :smiley:
Jep.. siinäkin autossa on niitä oikeasti hyviä päivitys kohtia ja sitten niitä "siistejä" päivityskohtia  :wink:

Siinä vielä oma tassut alla  :smiley: Nyt menee hyllylle odottamaan ensi viikolla saapuvaa RR Gen3 spurria ja sen asennuksen jälkeen auton näkee vasta seuraavan kerran kesällä ellei tule into fotoshootata talven auringoilla  :cool:
« Viimeksi muokattu: 23.01.14 - klo: 21.02 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3565 : 23.01.14 - klo: 21.22 »
STruck tai R/C95...

UHD diffeistä kyssäri.. käytättekö te vakio vai Traxxasin cva kardaaneita noiden kanssa ? R/C95n diffien mukana ei ilmeisesti tullut sitä alukaulusta siihen pinion geariin ? Kun se pinion gear on 5mm kun taas drive cupit saattaa olla 6mm, minkä takia juurikin tuota alukaulusta tarvittaisiin..  Eli kertokaas mitä kuppeja te käytätte ? Jotain huhua taas, ettei se alukaulus kestäisi siinä mutta toiset taas sanoo, ettei mitään ongelmaa ole  :grin: STruckilla tais olla se kaulus ja ilmeisesti hyvin pysyy  :wink: ? Itsekin sen kiristin tuolla sähkökäyttöisellä vehkeellä joten en usko se pettävän siitä  :smiley:

Muokkaus..

Hyvin ne näyttää autoon lämmenneen myös rapakon takana  http://traxxas.com/forums/showthread.php?8999780-mcly´s-E-Maxx  :laugh:

Käytän traxxasin teräskardaaneita ja diffien mukana tullutta kuppia, joka on tolle 5mm akselille tehty. Kardaanin dogbone sopii siihen kuppiin kuin olisi siihen tehty. Tämä systeemi toiminut ainakin mulla...
Nii joo.. eli meillä oli ero siinä, että FLMn alustan mukana tulevissa kupeissa on 6mm reikä ja pinion gear on 5mm.. Ja näin ollen tuohon pitää laittaa se alumiininen "hattu" päälle.

Mutta sä olet käyttänyt FLMn diffin mukana tulevaa kuppia joka on todellisuudessa tarkoitettu vetarien kupeiksi ?

Itseasiassa en. Sulla ei sit varmaan tullu niiden diffien mukana kuppeja, jossa on 5mm reikä? Mulla tuli vetarien kupit (4kpl), joissa on 6mm reikä ja kardaanien kupit (2kpl), joissa on 5mm reikä. Sitä aluholkkia mulla ei tullut. Taas tulee eroja esiin  :laugh:
Just.. näköjään aika reilusti eroja  :laugh: Tässä just kans opastan tuota kasaamista yhelle jenkkiläiselle E-Maxx frendille ja silläkin on just toi sun mallinen Bulkki setti  :smiley: Ihme osia sieltä kyllä löyty.. Ja se mikä mua ihmetytti niin sillä oli ne laakerit toiselta puolelta keltaisella kumisuojalla ja toiselta puolelta metallisena ?!?  :grin: Oliko sullakin näin ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3566 : 23.01.14 - klo: 22.09 »
En nyt muista oliko toisella puolella metallisuoja mut laitoin ainaki ne keltaset kumisuojat ulospäin. Suojaa vedeltä paremmin
« Viimeksi muokattu: 23.01.14 - klo: 23.41 kirjoittanut R/C95 »

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3567 : 24.01.14 - klo: 01.50 »
Ei sitä aina tarvitse kaikkea kaupasta ostaa, välillä voi tehdä jotain itekkin :grin:
Nyt ei pitäis wheelie bar enään mennä rikki tuosta kohdasta :wink:

Ja jpmp: on kyl sairaan siisti kori :azn:

No nyt on heviä kamaa! :cool:

On se mukava autotallissa työskennellä kun on puhdas pöytä :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3568 : 24.01.14 - klo: 08.38 »
Ei sitä aina tarvitse kaikkea kaupasta ostaa, välillä voi tehdä jotain itekkin :grin:
Nyt ei pitäis wheelie bar enään mennä rikki tuosta kohdasta :wink:

Ja jpmp: on kyl sairaan siisti kori :azn:

No nyt on heviä kamaa! :cool:

On se mukava autotallissa työskennellä kun on puhdas pöytä :grin:

Hah hah!! :grin: Näyttää olevan kaikki työkalutkin siististi omalla paikallaan ja löytyy sopivan kokoinen moska pieneen hienosäätöön. :grin:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3569 : 24.01.14 - klo: 08.52 »
R/C95: Mitkä litkut sulla on noissa FLM diffeissä ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG