Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099987 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3720 : 19.02.14 - klo: 20.46 »
Halkes noista ruuvin rei´istä, mistä se kiinnitetään alustaan.


Juuri tuo, itse tein tuon 3mm alumiinista. Vähän karkeampaa työstöä rälläkällä :wink:

Castlen tai oikeestaa Traxxasin tuuletin ritilä ei sovi tuon HobbyWingin päälle, itellä olis kyl se jos sopis.

Niin ja hieno servo mcly :grin:
Vois itekkin tollasen teipin joskus laittaa. Mistä olet ostanut sen?
Nyt kun laitoin uuden 2-portaisen vaihdelaatikon maxxiin niin on kyl ihan hirvee toi aski ku on ihan musta :grin: Ja vielä kun runkokin on tumman ruskea, melkein musta.
« Viimeksi muokattu: 19.02.14 - klo: 20.50 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3721 : 19.02.14 - klo: 21.09 »
Kohta pitää oikeesti tehdä kaks e-maxx topiccia: (normaali) E-Maxx ja Sateenkaarimaxx :laugh:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3722 : 19.02.14 - klo: 21.17 »
Kohta pitää oikeesti tehdä kaks e-maxx topiccia: (normaali) E-Maxx ja Sateenkaarimaxx :laugh:
Onko sulla hajua FLMn välityksestä ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3723 : 19.02.14 - klo: 21.27 »
Mun muistaakseni rattaat oli 43 ja 13... Siitä sit vaan laskemaan kulkuja :tongue:
Tässä itse olen servoja katellut, kun Savöxiltä on tullut noita pitkiä, joita saa ihan kohtuuhinnalla:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_100_2167_2169/products_id/234359/n/Savox-SA-1231SG-Tall-Digital-High-Torque-Steel-Gear-Servo

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_100_2167_2169/products_id/234358/n/Savox-SC-1230SG-Tall-Digital-Steel-Gear-Servo

Noissa väännöt siis kuudella voltilla 32kg ja 36kg eli vastarijännitteelläkin pitäis riittää :tongue: Luultavasti päädyn tohon vahvempaan, kun monsterissa tekee neljän kilon väännöllä aika paljon enemmän kun 0.02 sekunnin nopeuserolla :wink: Onneksi servot on maxxissa sijoitettu niin, että ei oo korkeudella väliä!

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3724 : 19.02.14 - klo: 21.34 »
Muista varautua sitten ulkoiseen BEChin tai sitten kondensaattoreihin jos otat käyttöösi Savoxin servot..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3725 : 19.02.14 - klo: 21.42 »
Tuolla laskimella laskien teoreettinen nopeus olisi nykyisellä setupilla vähän yli 80km/h joka on just passeli kyllä tähän tarkoitukseen mihin auto on tehty  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3726 : 19.02.14 - klo: 21.45 »
Joo on kokemusta paristakin Castle-Savöx yhdistelmästä ja konkka tarvittiin. Jossain sanottiin, että kaikkein huonoin yhdistelmä on Castle-Savöx-Futaba ja arvatkaa vaan mikä mulla on :laugh:

80km/h on kyllä ihan tarpeeks bashaukseen ja tarvittaessa saa mopopoikien suun loksahtamaan auki :wink:

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3727 : 21.02.14 - klo: 13.44 »
Tuli viime yön pimeinä tunteina laitettua Amainiin tilausta. Tulossa siis 36kg Futaban servo ja siihen konkka, RPM true-track (koska eilen pamahti hubi ja toe-linkki takaa :laugh:), Proline Masherit ja vihdoinkin se puolitoista vuotta ostoslistalla killunut kori :tongue:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3728 : 21.02.14 - klo: 13.46 »
Tuli viime yön pimeinä tunteina laitettua Amainiin tilausta. Tulossa siis 36kg Futaban servo ja siihen konkka, RPM true-track (koska eilen pamahti hubi ja toe-linkki takaa :laugh:), Proline Masherit ja vihdoinkin se puolitoista vuotta ostoslistalla killunut kori :tongue:
Mikä Futaba ?  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3729 : 21.02.14 - klo: 13.49 »
Hups, nyt meni kyllä radiot ja servot sekasin. Savöxi siis ja toinen noista jo linkkaamistani :laugh:

Onko tuon vahvan servon kanssa nyt sit alumiininen servosaveri "pakollinen" hankinta?
« Viimeksi muokattu: 21.02.14 - klo: 13.53 kirjoittanut R/C95 »

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #3730 : 21.02.14 - klo: 16.02 »
Hups, nyt meni kyllä radiot ja servot sekasin. Savöxi siis ja toinen noista jo linkkaamistani :laugh:

Onko tuon vahvan servon kanssa nyt sit alumiininen servosaveri "pakollinen" hankinta?
Ei jos sulla on muovinen loppu linkistö  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jamizetti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3731 : 21.02.14 - klo: 21.50 »
Laitetaas omastakin laitteesta kuvaa kun on niinpaljon työtunteja senkanssa vietetty ja nyttekin taas purettuna :grin: Eli harjallisesta maxxista lähetty muuttaa rpm tukivarret,puskurit ja tornit. alumiini runko ja skiplated. Meni muuten iskaritornit halki ja murtu taas normi bulkheadit että onko se nyt sitten alumiinisten aika niittenkin kanssa?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3732 : 21.02.14 - klo: 21.53 »
Näin varmasti on  :wink: Heikko lenkki löytyy aina jostain, heh.. Hyvältä kyllä näyttää päivitykset  :smiley:

Sullahan on 2 takapuskuria kiinni  :tongue:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3733 : 22.02.14 - klo: 11.03 »
Kertokaa jos teille tulee jotain hyviä vinkkejä mieleen tai joku puuttuu tuolta aiheesta.. Saadaan kattava paketti niille, jotka autoa harkitsevat  :smiley:

Traxxas E-Maxx Info ja vinkit
http://rc10.fi/index.php?topic=82888.0

Esimerkiksi se, mitä en tiedä on tuon mallin #3905 kohtalo ? Onko vain jossain EUn ulkopuolella myyty sillä mallinumerolla kuin täällä on myyty tai myydään #3903:sta..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3734 : 22.02.14 - klo: 12.17 »
Joskus muistaisin lukeneeni, että toi 3905 on megahertsiradioilla ja 3903 on gigasilla. Mun tietääkseni mitään muuta eroa ei olis, mutta korjatkaa jos olen väärässä.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3735 : 23.02.14 - klo: 02.45 »
Olet aivan oikeassa, mulla on juuri tuo #3905 malli joka siis oli just megasilla radioilla ja 2x Titan harjallisilla moottoreilla.
Mutta eipä ole enään yhtään ihan alkuperäistä osaa jäljellä :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3736 : 23.02.14 - klo: 08.55 »
Tänks..  :smiley: Lisätty tuonne..

Pitäs tänään käydä skannaa toi Petikon kunto ja "järven" vesitilanne.. Voi sitten hieman paremmin arvella millon kauden voi startata  :smiley:

Toisaalta oma auto arviolta ihan ajokunnossa ens kuun loppupuollella..  :azn: Paljon ei enää puutu mutta takuuseen lähetetyt vetarit oli hieman hitaampaa saada perille asti.. vieläkin ovat matkalla.. Nyt onneksi Itellan hoivassa ja ma/ti toivottavasti mulla :wink:

Vastarin kotelo myös vaihtuu hieman isompaan ratkaisuun, että saa piuhat sisälle siististi ja hyvin..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jpmp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3737 : 24.02.14 - klo: 18.47 »
Nyt tarttis taas amatööri neuvoja :embarrassed:

Osia on tullut isokasa jo kotimaahan ja muutamaa pakettia vielä odotetaan, mutta nyt tarttis neuvoja, että mitä vielä puuttuu.

Eli hankittuna on seuraavat osat:
- RPM tukivarret, carrierit yms, (eteen ja taakse)
- Traxxaksin teräspinnejä pussi (kiitokset S. Heinonen)
- Traxxaksin vetarit (teräs)
- Traxxaksin kardaanit (teräs)
- FLM:n etu (175750) ja taka (187509) bulkit
- FLM:n iskaritornit
- pussillinne Integyn iskareita

Onko vielä jotain pikkusälää mitä kyseiset osat vaativat toimiakseen yhdessä??

Ja löytyykö noille FLM:n bulkeille jotain kokoamis ohjetta (lähinnä momentteja/ välyksiä) ja mitä voiteluainetta olette noissa käyttänyt?

J-P

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3738 : 24.02.14 - klo: 21.57 »
Nyt tarttis taas amatööri neuvoja :embarrassed:

Osia on tullut isokasa jo kotimaahan ja muutamaa pakettia vielä odotetaan, mutta nyt tarttis neuvoja, että mitä vielä puuttuu.

Eli hankittuna on seuraavat osat:
- RPM tukivarret, carrierit yms, (eteen ja taakse)
- Traxxaksin teräspinnejä pussi (kiitokset S. Heinonen)
- Traxxaksin vetarit (teräs)
- Traxxaksin kardaanit (teräs)
- FLM:n etu (175750) ja taka (187509) bulkit
- FLM:n iskaritornit
- pussillinne Integyn iskareita

Onko vielä jotain pikkusälää mitä kyseiset osat vaativat toimiakseen yhdessä??

Ja löytyykö noille FLM:n bulkeille jotain kokoamis ohjetta (lähinnä momentteja/ välyksiä) ja mitä voiteluainetta olette noissa käyttänyt?

J-P

Kyllä sun noilla osilla pitäisi jo todella kestävä basheri saada kasatuksi :wink: Noi FLM-bulkit on vissiin ne, missä tulee tasauspyörästöt mukana. Tasauspyörästöihin sun täytyy vaihtaa ne ulostulotangot, mihin saat traxxasin teräsvetarin oman kupin kiinni, koska ne vakiona kiinni olevat kupit on liian lyhyet ja dogbone pääsee pomppaamaan pois siitä kupista välillä. Sitten laitat sopivat öljyt vaan niihin sisälle ajoalustasta riippuen samoin kun noihin iskareihinkin. Itse olen käyttänyt siinä kulmavaihteessa vaseliinia voiteluaineena ja kulmavaihteesta pitää sopivilla shimmiprikoilla ottaa kaikki välykset pois (tässä tietoja shimmeistä ja mclyn linkistä löytyy vielä kuviakin http://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?t=31733). Jokaiseen alumiiniin kiertyvään ruuviin kun vielä laitat ruuvilukitetta, niin pitäisi mennä pitkään ilman remonttia :tongue:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3739 : 25.02.14 - klo: 09.16 »
FLM18750 Ultimate Rear Hybrid Bulk
FLM17750 Ultimate Front Hybrid Bulk

Joo.. eli noiden vetareiden kanssa kandee heti vaihtaa ne ulostulot ja sitten vasta täyttää se diffi ölpällä  :wink: Muuten olet ihan sotkussa.. Ja tosiaan mukana tulee se 1 shimmi mikä ei riitä siihen kyllä millään. Samoin kannattaa ostaa pinion gearin ja laakerin väliin myös muutama shimmi. Saa kaikista välykset vekka ja pyörii molempiin suuntiin TODELLA sulavasti. Toki ääni on kovempi kuin vakioiden kanssa..

Mitä tohon sun osalistaan tulee niin joo.. R/C95:sta lainaten tulee todella hyvä basheri  :wink:

Eli lisäshimmejä tarviit vielä ennen kokoamista ja diffiölppää niin homma on kasassa  :smiley: Jos shimmien koossa tarviit apuja niin kerromme kun mittaamme  :smiley:

Alla vielä noista shimmeistä mitä tossa linkissä ei näy..

Kuvassa näkyy siis tuo kardaanin kuppi joka on kiinni tossa diffin pinion gearissa.. ja siinä välissä on se alukaulus.. Mutta sen kupin ja pinion gearin ekan laakerin välissä on mulla nyt noi 2 shimmiä, ettei se pinion gear pääsis missään tilanteessa liikkumaan sinne liian lähellä sitä Ring Gearia ja näin ollen ahistaa sitä. Se meinaa vakioissa oli ainakin itsellä ongelmana ja tästä johtui hampaiden irtoaminen..



Ja tossa vielä kuva tosta edestä, että saadaan samaan viestiin.. Ja edessä tuossa välissä on 1 shimmi..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3740 : 25.02.14 - klo: 13.08 »
Huomasin nettiä selatessa, ettei s.heinonen ole ainoa joka tykkää väreistä! :grin: http://traxxas.com/forums/showthread.php?495247-Official-Brushless-E-Maxx-Gallery!&p=4966634&viewfull=1#post4966634

Poissa jpmp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3741 : 25.02.14 - klo: 17.35 »
FLM18750 Ultimate Rear Hybrid Bulk
FLM17750 Ultimate Front Hybrid Bulk

Joo.. eli noiden vetareiden kanssa kandee heti vaihtaa ne ulostulot ja sitten vasta täyttää se diffi ölpällä  :wink: Muuten olet ihan sotkussa.. Ja tosiaan mukana tulee se 1 shimmi mikä ei riitä siihen kyllä millään. Samoin kannattaa ostaa pinion gearin ja laakerin väliin myös muutama shimmi. Saa kaikista välykset vekka ja pyörii molempiin suuntiin TODELLA sulavasti. Toki ääni on kovempi kuin vakioiden kanssa..

Mitä tohon sun osalistaan tulee niin joo.. R/C95:sta lainaten tulee todella hyvä basheri  :wink:

Eli lisäshimmejä tarviit vielä ennen kokoamista ja diffiölppää niin homma on kasassa  :smiley: Jos shimmien koossa tarviit apuja niin kerromme kun mittaamme  :smiley:

Alla vielä noista shimmeistä mitä tossa linkissä ei näy..

Kuvassa näkyy siis tuo kardaanin kuppi joka on kiinni tossa diffin pinion gearissa.. ja siinä välissä on se alukaulus.. Mutta sen kupin ja pinion gearin ekan laakerin välissä on mulla nyt noi 2 shimmiä, ettei se pinion gear pääsis missään tilanteessa liikkumaan sinne liian lähellä sitä Ring Gearia ja näin ollen ahistaa sitä. Se meinaa vakioissa oli ainakin itsellä ongelmana ja tästä johtui hampaiden irtoaminen..

Tässä mulle tulleessa paketissa oli mukana kaksi noita alumiinisia shimmejä. Itse suunnittelin laittavani ne bulkkia ja "vetarin tukilaakereita" vasten yksi kummallekkin puolelle.
Sitten ostin purkin Ultimate Racingin silicone oilia (90 000 mitä lie yksikköä) sekä pussillisen shimmejä 8.0x10.0x0.1 mm tuone diffin laakereiden väliin, toki näyttää kyllä käyvän myös pinion gearin ja ensimmäisen laakerin väliin. Ulkopuolelle tarvitsee olla ilmeisesti 5mm sisähalk. olevia shimmejä.

Mites noiden shimmien mittamisen kanssa menetellään?
Laitetaan shimmejä ja kokeillaan milloin ei ole välystä.
Ja onko tuo diffiöljy sopivaa vai pitäisikö olla jotain muuta?

Niin ja kiitoksia taas asiallisista vastauksista :afro:

J-P

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3742 : 25.02.14 - klo: 18.09 »
Juuri noin eli laitat shimmejä ja kokeilet milloin välys häviää. Toi 90 000 on varmaan monsteriin aika sopivan jäykkää. Itsellä on diffeissä nykyään paksua vaseliinia, joka toimii ainakin omilla löysillä ajoalustoilla. Kokeilemalla sitten selviää paras vaihtoehto, mutta tolla ainakin pääsee alkuun :smiley:

Muistin muuten aikanaan väärin eli diffit ei ole Ofnan, vaan Caster Racingin tekeleet. Löysin vuoden takaista sivuhistoriaa selatessa myös URC-topicin, jossa näkyy osanumerot noille osille eli jos jostain kumman syystä saa niitä rikki, niin voi varaosia ostaa :wink:

ZX-0114 Complete Diff
ZX-0121-PRO Crown Gear Set (43t &13T)
ZX-0061-PRO Pinion Gear (13T)
ZX-0060-PRO Diff Gear (43T)
ZX-0119 Buggy Steel Spiral Bevel Gear (43T)  (FLM setissä)
ZX-0120 Buggy Steel Sprial Pinion (10T)  (FLM setissä)

Noi osat on tosin aika kalliita ja jenkkilässä suositellaan hajoamistilanteessa ostamaan, joko Ofnan tai nämä kaikkein kestävimmät eli Hot Bodiesin diffit tilalle:
http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_25_1458_104/products_id/2892/n/Hot-Bodies-Front-Rear-Hardened-Differential-Lightning-Stadium
http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_25_1479/products_id/261902/n/HPI-Trophy-Spiral-Input-Gear-10T

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3743 : 25.02.14 - klo: 18.29 »
Viimein  :wink:



Iso kiitos Towerille joka lähetti virheellisien vetarien tilalle nopsaa uudet  :smiley: Virheelliset sain pitää ja niissä on paljon varaosia joten win win  :grin:

Ja kiitos Sakulle kun teki mulle mittatilaustyönä vähän paksummat shimmit tuleviin 24mm hexeihin  :smiley: Josko nekin tässä lähipäivinä saapuis niin sais kiinni.. Sitten uupuukin enää renkaat, vanteet ja uus vastarin kotelo niin ollaan valmiita kesään  :azn:

Renkaat toki jo DDM:ltä tulossa ja insertit niihin löytyykin jo hyllystä.. Eli sitten vaan vanteita ja bead lockkeja tilailemaan kun päättäis lockki rinkuloiden värin  :smiley: Vanteet on jokatapauksessa HPI Super Star Wheel Black (120x75mm) (Baja 5B).
« Viimeksi muokattu: 25.02.14 - klo: 18.33 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3744 : 27.02.14 - klo: 15.01 »
Onkos joku täällä foorumilla saanut traxxasin omia teräsakseleita poikki? Alkaa olla mulla vähän vääntyneitä jo, mutta hyvin ovat kestäneet eli mietin tässä, että kannattaako satsata mippeihin vai jatkaa traxxasilla.

Poissa dsniper

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3745 : 27.02.14 - klo: 15.02 »
Unohtui kiittää avusta osien nimeämisessä ja muustakin tiedosta! Tuli huomattua että homma vaatisi aikaa ja omistautumista, sillä sopivien parannusosien metsästäminen juuri tiettyyn malliin oli aika haasteellista. En esimerkiksi löytänyt alubulkkia eteen, mille olisi luvattu yhteensopivuus 3903 mallin kanssa. Takabulkkeja kyllä olisi löytänyt.

Eli menin siitä missä aitaa ei ollut ja tilasin erinäisiä alkuperäisosia ebayn kautta. Halpoja olivat, mutta postit tuplasi hinnan ja saattaapi tulla vielä tullitkin päälle.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3746 : 27.02.14 - klo: 15.23 »
Onkos joku täällä foorumilla saanut traxxasin omia teräsakseleita poikki? Alkaa olla mulla vähän vääntyneitä jo, mutta hyvin ovat kestäneet eli mietin tässä, että kannattaako satsata mippeihin vai jatkaa traxxasilla.
On noita tullut viime kesänä pamauteltua joku 3-4kpl mutta ovat menneet siitä dog bonen tapeista poikki. Eli itse tanko ei ole mennyt poikki. Ongelma jos sitä nyt ongelmaksi voi kutsua noissa on se, että 6S:llä ne eivät pysy kuin muutaman ajon suorina jos sitäkään. Eihän siitä siinä mielessä haittaa ole ellei sitten välitä tärinästä ja sitä kautta laakereiden/diffin rasituksesta kun woblaa jonkun verran. Hintaero on melko suuri TRX vs. MIP mutta niin kuin monessa paikassa on puhuttu niin MIP on melko ikuinen ratkaisu ilman vääntymisiä tai rikkoutumisia. Niiden hyvä puoli on myös se, että tarjolla on muutamia malleja omaan mieltymykseensä  :smiley:

TRX: 5451R vetari on euroissa veroineen per kappale noin 14€
MIP: 8135, 1665, 11103 vetari on euroissa veroineen per kappale noin 22€-28€
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3747 : 27.02.14 - klo: 17.56 »
Onkos joku täällä foorumilla saanut traxxasin omia teräsakseleita poikki? Alkaa olla mulla vähän vääntyneitä jo, mutta hyvin ovat kestäneet eli mietin tässä, että kannattaako satsata mippeihin vai jatkaa traxxasilla.
On noita tullut viime kesänä pamauteltua joku 3-4kpl mutta ovat menneet siitä dog bonen tapeista poikki. Eli itse tanko ei ole mennyt poikki. Ongelma jos sitä nyt ongelmaksi voi kutsua noissa on se, että 6S:llä ne eivät pysy kuin muutaman ajon suorina jos sitäkään. Eihän siitä siinä mielessä haittaa ole ellei sitten välitä tärinästä ja sitä kautta laakereiden/diffin rasituksesta kun woblaa jonkun verran. Hintaero on melko suuri TRX vs. MIP mutta niin kuin monessa paikassa on puhuttu niin MIP on melko ikuinen ratkaisu ilman vääntymisiä tai rikkoutumisia. Niiden hyvä puoli on myös se, että tarjolla on muutamia malleja omaan mieltymykseensä  :smiley:

TRX: 5451R vetari on euroissa veroineen per kappale noin 14€
MIP: 8135, 1665, 11103 vetari on euroissa veroineen per kappale noin 22€-28€
Itsellä meni TRX:n vetareista toinen kieroksi ja toisesta pinni poikki noin viidessä minuutissa 4S akuilla :angry:. Eli ei jatkoon. Jos ei ole budjetista kiinni niin MIPit tai TVR Ball-X. Jos etsit kestävintä niin UE:n 8mm.
 Itse päädyin Losin xxl-vetareihin (Losb3520) mitkä ovat edullisia ja hyväksi todettuja. Linkkejä tuohon modaukseen löytyy pilvinpimein googlaamalla esim. emaxx losi axle mod.

Losi: Losb3520 noin 25€/pari ilman veroja
 http://www.ebay.com/itm/Losi-New-Front-Rear-CV-Drive-Shaft-Set-LST2-MUG-LOSB3520-/181324740723?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2a37cbf873
« Viimeksi muokattu: 27.02.14 - klo: 20.09 kirjoittanut himis »
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3748 : 28.02.14 - klo: 00.58 »
Onhan noita :wink: Ei ne MIPin akselit maksa kuin 35€/2kpl posteineen eBayssa: http://www.ebay.com/itm/MIP-8135-Spline-CVD-Kit-E-Revo-Revo-3-3-T-Maxx-3-3-/390778335523?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item5afc343123 itellä just tommoset. Ja tuossa aikaisemmin kun himis mainitsi Ball-X vetarit niin ne pitäis olla hyvät kun maksavat yli 100$/pari.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3749 : 28.02.14 - klo: 08.59 »
Pitikö tähänkin nyt sitten vetästä IIIBEIII kortti prkl  :grin:

Mun antamat hinnat olivat noin hintoja ja menevät AINA suhteessa kuitenkin.. ostaa sitten mistä vaan.. Jätkäkin sai mun TRX vetarit 7,5 eurolla per kappale :tongue:

Mutta jos asiaa puhutaan niin oma kokemus kertoo kannattaako ostaa samanlaisia vai ei.. Jos ne on sulla kestänyt vaikka yhden kesän niin onko se susta riittävästi, että kandeis sijoittaa kalliimpiin kun pelkät tangot niihin saat suht halvalla..  :smiley: Itse luotan 5.5mm paksuihin jollain tapaa karkaistuihin MIP vetareihin enkä usko, olevan homma niistä kiinni..

Eniten noissa TRXn vetareissa häiritsee, ettei pysy kauaa suorassa. Tapin hajoaminen on varmasti kiinni siitä slipperistäkin tai sun kaasusormesta ja siinä länttäätkö aina sen liipasimen heti pohjaan.. Itse pärjäsin niillä 2 kesää kunnes ei jaksanut enää suoristella tai ostella varaosia..  :laugh:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG