Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099972 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3870 : 30.03.14 - klo: 14.15 »
Eikös tuo koritolpan pää aika tavalla ole heikentynyt, kun ristiin on porattu. Itse porasin myös kun kyllästyin traxxasin spagettisokkien irtoiluun ja varaosina mukana tulleet loppui, mutta suurensin vain vanhaa reikää :wink:

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3871 : 30.03.14 - klo: 14.18 »
Kait se heikentää, mutta muistaakseni tuohon koriin ei sopinut laittaa pitkittäin noita isoja sokkia. Sen takia piti siis porata ristiin.

Siis mitä vit*ua? Hexin tappi meni kierteen kohdalta poikki kun yritin sitä avata. Tällä puolella mistä vetari meni poikki niin toinen RPM laakeri oli ihan jumissa ja toinen rohisi reilusti. Aattelin sitten että vois toisellekkin puolelle vaihtaa kun nekin rohisetvat mutta sitten kun tuo hexin tappi meni kierteestä poikki niin vi*tu ei vaiheta sit, antaa rohista. Kyllä ne siellä pyörii vaikka vähän rohisee. Pitäis tuo tappi joskus porata auki. Ei lähteny tuurnalla naputtamalla (eikä hakkaamalla) whatever antaa olla.

Nyt vaihoin vetarin tommoseen MIPin dog bone malliseen. Oli kyllä lähellä ettei pompannu sieltä kupista pois, joten laitoin tuommoisen Extended kupin sinne. Katotaan miten kestää kun kohta mennää montulle :grin: tai mitä hajoaa tällä kertaa...

Nonni nyt meni sitten kaks ruuvaria poikki sa*tana :angry: Enkä vääntäny ees lujaa

Nyt käyty montulla ajaa ja jumalauta molemmat autot kesti hajoamatta. Maxxi ehkä sen takia että akut kesti sen 5min. Nois Turnigyis on kyl jotain mätää kun kestää just sen 5-10min sit hyytyy tai oikeestaa alkaa tekee sillee et ku painaa lämää ni ajaa joku 25m ja sit hyytyy ihan kunnolla sit ku odottaa vähän aikaa ni sit on taas täydet tehot käytössä sen yhen polkasun ajan. Akuissa ilmeisesti purkuarvot ihan nollassa?
« Viimeksi muokattu: 30.03.14 - klo: 19.59 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3872 : 30.03.14 - klo: 21.02 »
Meikäläisen E-Maxx (inhaa HPI mainontaa siivessä kylläkin....)



Mikäs tuo ruuvin paikka alemmassa kuvassa on? Hyödynsin sen laittamalla ruuvvin pitämään nipparia joka taas pitää johtoja. (keskellä kuvaa sinisen nippusiteen kohdalla)
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3873 : 31.03.14 - klo: 19.59 »
Ei juma että Summitilla on hyvä ajaa montulla, jopa parempi kuin Maxxilla :wink: Korkeasta painopisteestä on kerrenkin hyötyä. Yleensä kun maxxi kaatuu niin se jää katolleen. Summit taas heittä voltin eli palautuu pyörilleen 8/10 kerrasta.
Ei nyt toki Maxxia ihan pystyyn haukuta :grin: Ajattelen siihen vähän toisenlaista jousitusta ja matalaa painopistettä, katotaan saanko koskaan aikaseksi/toimivaksi.

STruck: Tuohon ruuviin tulee vaihtajan servo saver. Jos siis toinen vaihde olemassa.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3874 : 03.04.14 - klo: 12.37 »
Testit jatkuivat eilen illalla ja oman ryssimisen takia servosta lähtevä muovinen linkki antautui korkkaamalla kierteet ulos.. Hyvä asia on, että antautu ja toi kohta pitikin antaa periksi jos tulee liian kova pusu jostain ohjaukselle  :azn: Linkki siis mukana paketissa, jonka varaosanumero on 3968. Kestävämpiä patentteja kyllä on mutta en halua tuosta periksi antamatonta.. Katsotaan sitten vasta jos alkaa antaa liian paljon periksi  :wink:

Myös MIPn kierrepää aavistuksen väänty. Ei kuitenkaan vatkaa rengasta tai muuta mutta kärrynpyörän aloitus takakulmalle ei ole ikinä hyvä asia  :grin: Isot fillarit ei auta asiaan ja tyhmyydestä saa maksaa  :laugh:

Kesän kovia ajoja ajatellen pari MIPn päätä ja linkistön päitäkin on nyt tilattu varastoon  :smiley:

Vloppuna hieman isommat testit hieman isommalla alueella niin voi urpoilla enemmän  :azn:


Muokkaus..

Edelleen pientä ongelmaa noiden hexien löystymisen kanssa..

Ja mitä auton ajamiseen tulee niin kyllä täysi hymy on aina päällä kun on niin hiton hyvä ajaa :smiley:
« Viimeksi muokattu: 03.04.14 - klo: 12.42 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3875 : 03.04.14 - klo: 13.08 »
Hyvä jos auto pelittää :smiley: Nyt täytyy aloittaa omatkin testit. Foorumin eka 8s e-maxx :cool:



Kuvan 4s akut ovat velipojan ja toisesta yksi kenno heikompi eli ei uskalla ajaa 8s kuin lyhyitä testejä kerrallaan välillä kun saa lainata. Alotellaan nyt 4s ja jatketaan 6s kun akut vaan saapuisivat... Jos en todella tykästy 8s akkuihin niin jäävät ostamatta, meinaan viime kesänä oli mukava kausi kun ei tarvinnut koko ajan seisottaa maxxia odottamassa osia ja 8s ei e-maxx tule kestämään mun ajotyylillä :laugh:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3876 : 03.04.14 - klo: 13.14 »
Onneksi olkoon  :wink: Ei sitä teoriassa tarvii 1/5 konetta, että saa akut sisään. Näyttää jopa mahtuvankin hyvin vakiokoteloihin wow..

Tää on hyvä aika testailla ja valmistella autoa kesän koitoksiin  :laugh:

Pistäppäs kuvia tuosta XL-2n kiinnityksestä ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3877 : 03.04.14 - klo: 13.19 »
Tuli myös punnittua auto ja painoa oli 6,3kg akut kyydissä. Eikös alurunko muuten ole muovista kevyempi? Aika kevyenä säilyi, joten teho-paino-suhde pitäisi olla kohdillaan. Faktaakin tehoista saadaan, kun xl2:ssa on tuo datalogging :wink:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3878 : 03.04.14 - klo: 13.22 »
Tuli myös punnittua auto ja painoa oli 6,3kg akut kyydissä. Eikös alurunko muuten ole muovista kevyempi? Aika kevyenä säilyi, joten teho-paino-suhde pitäisi olla kohdillaan. Faktaakin tehoista saadaan, kun xl2:ssa on tuo datalogging :wink:
On se aavistuksen kevyempi.. Oma tosiaan oli 5,9kg ilman akkuja.. Mutta mun renkaat on jo 2,2kg  :smiley: 2x3S akkujen kanssa siis auto on about siinä 6,6kg..

Oliko sulla noi 2 x 4S akut kun punnitsit vai millä akuilla ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3879 : 03.04.14 - klo: 13.56 »
Juurikin noilla 4s akuilla. Tohon painoeroon vaikuttaa multa puuttuvien alupalikkojen lisäksi sun renkaat. Noihan oli 900g BJ settiä painavemmat ja Masherit on vielä Big Joeja kevyemmät. Meidän renkailla on siis noin kilo eroa. Tohon omaan kun nakkaisi sun renkaat ja sulle 4s akut, niin kyllä mun auto painossa menisi ohi.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3880 : 03.04.14 - klo: 14.00 »
Näinhän se on mutta se tässä autossa onkin jees, että tuon 8S auton saa suht kevyeksi jos vertaa tuohon mopo Savaan  :wink:

Mut laita ihmeessä kuvaa tuosta ESCn kiinnityksestä..  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3881 : 03.04.14 - klo: 14.15 »


Tuossahan se. Vähän huono kuva kun on otettu tuosta Dustyn suojan välistä. Ei ihan olleet mamba monsterin kiinnitysreijät kohdallaan, joten tein omat. Porasin 2.5mm terällä runkoon reijät ja kiersin niihin 3mm ruuvit. Ruuvit tekivät itse kierteet ja hyvin pysyy. Tärinää vaimentamassa ja kiinnitystä varmistamassa vielä 2-puolinen teippi. Teipin paksuus on juuri sopiva nostaakseen noparin tuon mmm kiinnityksen päälle. Muovipohjan hyviä puolia tuo reikien tekeminen :smiley: Alumiinipohjassa tarvitsisi kierretapin, mutta kai sekin on edessä kun tuo nykyinen hajoaa :wink:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3882 : 03.04.14 - klo: 14.38 »
Just hyvä kuva kun näkee miten sopivasti se tuohon mahtuu.. Itse ajattelin sen toki laittaa ehkä hieman laidempaan kun tulee se moottorikin toiselle puolelle.. Saa tasapainoa sitten paremmin omaan autoon. Nyt on hyvä kuva tuosta mittasuhteesta, tänks..  :smiley:

Mutta ajetaan tää kesä nykyisellä vielä  :laugh: Ehkä  :tongue:
« Viimeksi muokattu: 03.04.14 - klo: 14.41 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3883 : 03.04.14 - klo: 14.40 »
Joo kyllä se yllättävän hyvin tuohon sopii. Konkat menee moottorin alle sopivasti ja leveys on ainakin tuohon muovipohjan keskiosaan jämpti :wink: Alkaa vaikuttaa isokin auto yhtä täyteen ahdetulta kun joku 10 krossari  :laugh:

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3884 : 03.04.14 - klo: 16.48 »
Poltteli päästä kokeilemaan ja latasin 8s akut 4 volttiin kenno ja lähdin kokeilemaan viereiselle heinäpellolle=pitoa liikaa. Ei voi muuta sanoa kuin että lentää! :shocked: Dataloggingista tarkastin specsejä, niin tehoa oli ottanut hetkellisesti 79% kaasulla 5,29kW eli 7.2 hevosvoimaa! Amppeereita otti 200 parhaimmillaan. Kulkeekin alle puolella kaasulla yhtä kovaa kuin vanhalla setupilla kaasu pohjassa ja siitä kun näpäytti kaasua niin lensi auto yli voltin ja putosi korin lava-osalle alas. Täytyy opetella kokonaan uusi ajotyyli jos tuollaiset ostan. Pysytään nyt 6s kun sillä auto vielä voi jollain tavalla pysyä kasassa. Huhhuh...

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3885 : 03.04.14 - klo: 21.10 »
Ota enskerralla vähän videota autosta ^^ On kyllä makee auto sulla ja hyvin mahtu sähköt vanhojen tilalle. En kyllä tiedä onko tuossa järkeä näin auton hengissä pysymisen suhteen  :roll: mutta kaikkihan on ajotyylistä kiinni.. Eli rikki menee :azn:

Oma maxxi sai 4, 3 ja 2s kyyditystä tänään. Tuloksena edupään RPM panssarin hajoaminen ja GPM alu skidplaten kolhuuntuminen. Eli hyvin kesti!
Plussaa myös Moab XL renkaille  :cool: Pitoa löytyy ja ei veny pahasti.

Mcly: Mitkäs ne HPI:n kupit noihin FLM diffeihin oli..?
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3886 : 03.04.14 - klo: 22.05 »
Oli gopron akku tyhjä. Muuten olisi tullut videomateriaalia :wink:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3887 : 03.04.14 - klo: 22.08 »
Edellisellä sivulla kuva mistä näkee osanumeron  :smiley:

Nyt on värkätty todella jykevä linkki tuohon servoon mutta en tiedä uskallanko heti sitä alkaa käyttämään.. mutta onpahan varalla  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3888 : 03.04.14 - klo: 22.34 »
En kyllä tiedä onko tuossa järkeä näin auton hengissä pysymisen suhteen  :roll: mutta kaikkihan on ajotyylistä kiinni..

Mitään järkeähän tuossa ei ole mutta voi nyt sitten kaikille elvistellä "mulla on isompi ja tehokkaampi moottori kuin sulla" :grin: uskaltaa lähteä haastamaan :grin:
Hieno auto kyl, ei siinä mitään :wink:

Mcly ei sitten jaksanut kirjoittaa osanumeroa vaan mielummin "Edellisellä sivulla kuva mistä näkee osanumeron" :evil:

Yleensä autoa korotetaan minulla tavoitteena vähän madaltaa, jos ei sit kaatuis niin herkästi. Maxxiin ei taida saada kallistuksen vakaajia niinkuin Revoon?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3889 : 04.04.14 - klo: 00.11 »
Modaamalla saat vakaajat. = Ei ehkä kannata ellei jaksa oikeasti huolella tehdä.

Tän päivän videot siirsin koneelle (30gb videoita, yli puolet tältä pvältä) Yksikään video ei toimi. Ihan v*tun siistiä. Sama ongelma oli jo laskettelureissulla, mutta sen fixasin pikku fyllillä akkukoteloon.. Nyt kyllä lähtee kamera takas kauppaan! Kyseessä siis Sonyn Action kamera.
Olisi kiva saada rahat takaisin mutta hyvin epätodennäköistä.. Antavat uuden tilalle takuun nimissä tai tutkii tota todeten ehjäksi ja antavat takaisin.
Ärsyttää kyllä todella paljon.
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3890 : 04.04.14 - klo: 07.58 »
Mikä muistikortti sulla on? Myyjä myi mulle gopron mukaan class 6 nopeusluokan kortin ja se ei riittänyt 1080p videolle. Tallensi siis vain mustaa ja joskus joku kuva välähti. Kävin palauttamassa kortin asiaa tutkittuani netistä ja hain class 10 kortin tilalle. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia millään tarkkuudella.

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3891 : 04.04.14 - klo: 10.29 »
Mikä muistikortti sulla on? Myyjä myi mulle gopron mukaan class 6 nopeusluokan kortin ja se ei riittänyt 1080p videolle. Tallensi siis vain mustaa ja joskus joku kuva välähti. Kävin palauttamassa kortin asiaa tutkittuani netistä ja hain class 10 kortin tilalle. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia millään tarkkuudella.
Class 10 sandisk 64Gb... Pitäis toimia moitteetta. Vika kamerassa.
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3892 : 04.04.14 - klo: 11.57 »
Sakun reklamaation johdosta

http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_25_1459_1803/products_id/158699/n/HPI-5x13x20mm-Differential-Pinion-Gear-Drive-Cup

Hyvin on pysynyt nyt todella rajut kengistykset asfaltilla.. Nyt auto toimii taas loistavasti.. Ensimmäisen kerran elämässä mulla on ohjaus trimmi 0:ssa  :shocked: WOW.. niin ja menee suoraan..  :wink:

Muutama ruuvi lens mäkeen kun kierty auki mutta nyt nekin kohdat on ruuvilukitteella kiristelty.. Edelleen hieman harmittaa tuo HEXien aukeilu mutta enköhän siihenkin jotain keksi.. Sen jälkeen ollaan valmiita montulle..

Ja mitä 8S autoon tänkin pikku koon suhteen on järjetöntä mutta kiva näitä on rakentaa ja kun rakennus aiheet loppuu pitänee siirtyä juurikin tuohon sähköpuoleen  :wink:
« Viimeksi muokattu: 04.04.14 - klo: 15.48 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3893 : 04.04.14 - klo: 14.44 »
Miks täällä Traxxas puolella ekana kehutaan savagea ja sen jälkeen kumminkin haukutaan sitä? :undecided:. Ei tuolla savage puolella ole tämmöistä havaittavissa..
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3894 : 04.04.14 - klo: 14.57 »
Tuskinpa  Mcly tuota tosissaan tarkoitti..:D
EXC125

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3895 : 04.04.14 - klo: 15.06 »
Tuskinpa  Mcly tuota tosissaan tarkoitti..:D
Vitsillä juu.. mut haittaakse ?

Kunhan ystäväni kenzun kanssa vaan nokitellaan  :wink:

Molemmathan on hyviä ja todellisuudessa laatikosta otettuna Sava vie 6 muna tätä Maxxia  :smiley:

*Muokkaus..

Mutta siivotaan pottuilua jatkossa  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 04.04.14 - klo: 15.17 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3896 : 04.04.14 - klo: 15.21 »
Ei ainakaan mua. Himis?

Joo niinhän se vie;) Mut uskoisin että mcly valitsi tän auton siks että tämän saa rakennettua juuri semmoiseksi kuin haluaa:-)
EXC125

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3897 : 04.04.14 - klo: 15.23 »
Ei ainakaan mua. Himis?

Joo niinhän se vie;) Mut uskoisin että mcly valitsi tän auton siks että tämän saa rakennettua juuri semmoiseksi kuin haluaa:-)
Olet selkeästi ymmärtänyt mitä hain autolta ja asialta  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3898 : 04.04.14 - klo: 15.45 »
Näitä foorumeita seurailee varmaan moni muukin joille ei ehkä avaudu tuo kuittailu samalla tavalla.. esim se naapurin Jamppa 10v.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3899 : 04.04.14 - klo: 15.50 »
Hyvä pointti..

Tehdään siis selväksi, että Savage Flux HP:ssä on paljon parempi hinta/laatu suhde kuin tässä autossa. Sen puolesta kannattaa ostaa tuo Savage.

Jos kuitenkin omat mieltymykset ulkonäköön kallistaa pään tähän autoon, saa tästäkin kestävän.

Lisää päivitysasioita ja mietteistä voi lukea http://rc10.fi/index.php?topic=82888.0
« Viimeksi muokattu: 04.04.14 - klo: 15.56 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG