Vieläkin yksi asia tarkistettavaksi: Miten noiden vehkeiden (HPI, Asso, Durango, TeamC, Traxxas) soveltuvuus pihasuttaukseen eli jäävätkö jotkin noista herkemmin jumiin nurmeen, kiviin, hiekkaan ym. kun on kyse takavetoisesta vehkeestä? Hankaluushan tässä on, että yritän löytää hyvää tai edes riittävää kompromissia monipuoliseen ajoon. Ihan suoraan paketista ei tarvitse pystyä kaikkeen, mutta säätövaraa pitäisi löytyä. Olen siis valmis kyllä itse tekemään hommia ja vaihtamaan osia.
Ensi tiistaina pitää koittaa tarkempaa vertailua Slashin ja Durangon välillä. HPI:ssä mietityttää lähinnä varaosien saatavuus, jos on yhden kotimaisen liikkeen varassa.
Ei noissa eroja (kestävyyden lisäksi) ole pihasuttauksen osalta muutakuin että toiset ovat valmiiksi "vesitiiviitä" toiset ei. Esim Traxxas on "vedenkestävä" heti paketista, Durangon RTR ei (vastaanotin ja nopeudensäädin ovat suojaamattomia, vaikka ohjausservoa mainostetaan vesitiiviksi). Kuinka kulkee hiekalla, nurmella, jne vaikuttaa eniten maavara ja renkaat. Molempia saa kaikissa varmaan säädettyä haluamakseen.
Toki kaikista saa kyllä "vedenkestäviä". Esim minun oma Durango on nyt päivitetty "roisketiiviiksi" (splashproof), mutta en minä sillä silti menis ajamaan kaatosateessa.