Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MiG-77

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11
241
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 30.07.13 - klo: 20.31 »
Tuo sama kysymys kiinnostaa minuakin. Mitä olen ulkomaalaisia foorumeita lukenut, niin taitaa olla Losi, Durango ja Tekno eniten kehuttuja.

Losissa sen kestävyys, durangossa ajettavuus (joidenkin mukaan ei olisi niin kestävä) ja teknossa ilmeisesti on molemmat hyvät puolet (mutta suomesta ei saa autoa/varaosia?).

242
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 28.07.13 - klo: 22.48 »
Huomasin tässä juuri äsken diffiöljyjä/tiivisteitä vaihdellessa että RTR durangon diffissa ei ole kuin yksi "dogbone" ja noissa varasosa sarjassa/ohjeissa on kaksi. Onko todellakin näin vai onko minulla vaan sattunut joku maanantai kappale? (Auton laatikon kyljessä olevassa kuvassakin on vain 1 "dogbone").

Itse itselleni vastaten: Kyllä se taitaa vaan olla niin että tuolla on vain 1 "dogbone" varaosapaketin kahteen verrattuna. RTR paketin ohjekirjasessakin (exploded view) on vain 1 näytetty.

243
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 28.07.13 - klo: 12.53 »
Huomasin tässä juuri äsken diffiöljyjä/tiivisteitä vaihdellessa että RTR durangon diffissa ei ole kuin yksi "dogbone" ja noissa varasosa sarjassa/ohjeissa on kaksi. Onko todellakin näin vai onko minulla vaan sattunut joku maanantai kappale? (Auton laatikon kyljessä olevassa kuvassakin on vain 1 "dogbone").

244
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 26.07.13 - klo: 11.47 »
Vieläkin yksi asia tarkistettavaksi: Miten noiden vehkeiden (HPI, Asso, Durango, TeamC, Traxxas) soveltuvuus pihasuttaukseen eli jäävätkö jotkin noista herkemmin jumiin nurmeen, kiviin, hiekkaan ym. kun on kyse takavetoisesta vehkeestä? Hankaluushan tässä on, että yritän löytää hyvää tai edes riittävää kompromissia monipuoliseen ajoon. Ihan suoraan paketista ei tarvitse pystyä kaikkeen, mutta säätövaraa pitäisi löytyä. Olen siis valmis kyllä itse tekemään hommia ja vaihtamaan osia.

Ensi tiistaina pitää koittaa tarkempaa vertailua Slashin ja Durangon välillä. HPI:ssä mietityttää lähinnä varaosien saatavuus, jos on yhden kotimaisen liikkeen varassa.

Ei noissa eroja (kestävyyden lisäksi) ole pihasuttauksen osalta muutakuin että toiset ovat valmiiksi "vesitiiviitä" toiset ei. Esim Traxxas on "vedenkestävä" heti paketista, Durangon RTR ei (vastaanotin ja nopeudensäädin ovat suojaamattomia, vaikka ohjausservoa mainostetaan vesitiiviksi). Kuinka kulkee hiekalla, nurmella, jne vaikuttaa eniten maavara ja renkaat. Molempia saa kaikissa varmaan säädettyä haluamakseen.

Toki kaikista saa kyllä "vedenkestäviä". Esim minun oma Durango on nyt päivitetty "roisketiiviiksi" (splashproof), mutta en minä sillä silti menis ajamaan kaatosateessa.

245
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 24.07.13 - klo: 18.45 »
Vielä yksi asia tähän liittyen: Mitkä soveltuvat parhaimmin/huonoimmin sisäradalla ajoon? Suomessa on kuitenkin varsin pitkä talvikausi, joten sisällä ajaminen on välttämättä otettava huomioon.

Mä voisin näiden pohjalta koota vähän vertailuja ja alkaa kysellä kauppiaiden näkemyksiä.

Kaikki sopivat sisälle ihan yhtä hyvin. Erot on ainoastaan ajattavuudessa, missä esim Durango/Asso tarjoaa enemmän liikkumavaraa (siksi ne onkin suosittuja kilpakäytössä).

246
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 24.07.13 - klo: 13.16 »
Suomesta olen ainakin itse huomannut seuraavaa:

Assoon saa kattavasti varaosia RCM:ältä. Durangoon löytyy hyvin varasosia ainakin hobbyfactorystä, racersrcshopista ja eaimportilta (myös power-racingilta, mutta vähemmän). Slashiin nyt saa melkein mistä vaan ja Blitziin taitaa saada hobbylinnasta.

Omasta durangossa eniten ärsyttää se että siinä on eri hexat kuin muissa ja vanteita ei oikein tahdo saada ja aina joutuu itse liimaamaan renkat (Itse olisin niin laiska että ostaisin valmiiksi liimatut, mutta kun ei saa. Joten eikun liimailemaan). Toinen ärsyttävä piirre on ettei siihen saa sisäkoria (Tämän tosin ratkaisin polkupyörän satulasuojalla -> toimii hyvin).

P.S. Durango, vaikka kisapeli onkin, niin on myös erittäin kestävä auto.

247
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 21.07.13 - klo: 21.40 »
ny ois sitten oikein tehty tuo rm4 mikä pitäis olla vissiin todella huonolle pidolle?
mulla ei fysiikka niin hallussa ole mutta eikö sen moottorin pitänyt pyöriä taakse päin että hyrrävoimat painaa perää alas? vai mitenkä se oli? no kumminkin tuossa versiossa se moottori pyörii meno suuntaan...

viisaampi voi vääntää vaikka rautalngas teorian :laugh:

No täällähän tämä on selitetty:
http://www.team-durango.com/in-the-pits.php?car_id=0&article_id=4472


RM4 – Rear Motor, 4-Gear
This configuration hasn’t been seen on a 2wd car before.

 rm4
The rotation of the motor is in the same direction as the rotation of the wheels. The torque of the motor is in opposition to the rotation of the motor and is ‘aimed’ behind the motor making the rear of the car squat much more under acceleration. This can provide better rear traction, but the car will have a greater tendency to perform a wheelie. The car’s weight distribution is also more biased to the rear in this configuration than MM configurations. The car will tend to jump with more of a nose-up attitude than in MM configurations.

248
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 18.07.13 - klo: 17.57 »
RTR on osiltaan muuten sama, mutta ei sisällä muutososia 4 rattaiseks keskimoottoriks. Kitissä ne osat tulee. Moni ajaa kisaa keskimoottorilla, takamoottorinen ehkä kuitenkin aloittelijalle helpompi. RTR:llä pääsee hyvin alkuun, meillä on niitä kerholla junnujen kokeilukäytössä 4kpl ja hienosti pelaa. Joskus kovasti törmäillessä hajoaa takatukivarren saranatapin pidike, mutta ne voi vaihtaa vahvemmaksi.

Toinen ero on että RTR paketissa tulee ratasdiffi ja kitissä kuuladiffi.

Lainaus
Mielestäni RTR on hyvä aihio aloittelijalle jolla pärjää sellasenaan ja jota voi myöhemmin parannella halutessaan.

Täysin samaa mieletä. Omaa RTR DESC210:ä ei enää mikään erota kitti versiosta. Kaikki sähköt on päivitetty ja muutama viri-osakin jo paikoillaan.

249
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 12.07.13 - klo: 21.00 »
No nyt on oma DESC210 päivittynyt 8.5 lankaisella speed passion competition moottorilla ja meni 24 hampaisella pinjonilla jo aivan liian kovaa taitoihin nähden. Myöskään omaliimatteiset renkaat eivät enää kestäneet vanteilla (liekkö liimaajassa vika...  :angel:). No nyt vaihdettu 22 hampainen pinjoni ja ainakaan vielä ei ole renkaat lähteneet irti (Liekkö liimaajassa edelleen vika vai auttoikohan extra satsi liimaa  :angel:)


250
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 07.07.13 - klo: 07.25 »
Oli varsin hyvin porukkaa tänään.voitas pitää tämä tyyli.

Kyllä, kivaa oli ja autoja riitti radalla. Pitäis varmaan toinenkin akku hommata niin sais pidempään itsekkin ajella  :smiley:   

251
Yleinen keskustelu / Vs: RC hankintaa / valintaa
« : 05.07.13 - klo: 12.34 »
Tuohon akkujen ajoaikaan annan minäkin korteni kekoon. LRP:n 5200 akku kestää omassa 2wd SC:ssä ajaa kevyesti sen 25min. Ikinä en ole tainnut ihan cutoffille sillä ajaa (joka on asetettu siihen suurimpaan mahdolliseen. En nyt ulkoa muista oliko 3,4V vai 3,6V per kenno)

252
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 17.06.13 - klo: 09.16 »
No merkiksi voisin suositela Team Durangoa. Ja sitten ihan makuasia että 2wd vai 4wd. Eli DESC210 tai DESC210R tai DESC410
Liukkaalla alustalla takavedon kanssa pitää olla kärsivällinen ja opetella kaasun käyttöä, muuten ajo on pelkkiä donitseja. Nelivedolla vedät vaan liipasimen pohjaan niin auto menee suoraan johonkin :)

Tämän vuoksi takaveto ehkä olisikin parempi vaihtoehto aloittelijoille. Oppii nopeammin sen kaasunkäytön ja siitä on hyötyä myös sitten nelivedolla ajellessa :) Tai näin minä ainakin itselleni perustelin kun takavedon hommasin (tietenkin myös että on helpompi huoltaa, vähemmän rikkoutuvia osia, yms)

253
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 08.06.13 - klo: 13.33 »
Ei, tuossa RS versiossa on paremmat sähköt.

Perus RTR:

XP2 radio system with metal gear steering servo
XP SC200 digital electronic forward/reverse speed controller with optional LiPo low voltage cutoff and optional reverse lockout
Reedy 17-turn motor

RS RTR:

XP3-SS 2.4GHz 3-channel radio system with XP S1903 metal gear steering servo
New High-Power Water-Resistant XP SC700 Brushless Speed Control with Deans(R) Ultra Plug(R) battery connector
Reedy 3300 KV Brushless Motor

254
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 08.06.13 - klo: 08.19 »
Molemmat on RTR paketteja. Toinen on RS (Race-Spec), jossa on enemmän viriosia valmiina mukana.

255
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 07.06.13 - klo: 11.29 »
Minäkin löysin tämän vasta viikko sitten ja tosi koukuttava peli. Tulisipa tuo usb-tikku, niin saisi ohjaimnekin kiinni. Näppiksellä ei ole ihan niin kiva ajaa vaikkakin onnistuu.

256
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 04.06.13 - klo: 21.53 »
Omaan Durangoon nyt asennettu taakse white (olive green) jouset ja etubulkki vaihdettu brass versioksi. Auton käyttäytyminen parani huomatavasti ja nyt sivuluisuja pystyy hallitsemaan paljon paremmin. Seuraavaksi vielä pitäis hommata ne uudet kumit alle. Asfaltilla tosin menee vielä noi "slicksi durangot", mutta heti kun on jotain muuta pintaa niin ei enää mitään pitoa.

257
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 31.05.13 - klo: 14.15 »
Yllättävän kestävä kyllä on tuo durango. Itse ajoin kuukausi sitten täysiä sivuluisussa autotallin seinään. Ainut mikä hajosi oli nopeudensäätimen toinen kondensaattori (meni kasaan kun just sattui seinän nurkkalaudoitus siihen osumaan).

258
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 30.05.13 - klo: 12.58 »
Pinjoni ongelma, ei pysy kiinni.. eikä kyse ole ruuvin löystymisestä. Joka akullisella pinjoni irti, ruuvi kyllä on tiukasti kiinni lukitetta kun käytän, voisiko moottori akseli olla liian "pyöreä" kun pääsee pinjoni pyörähtämään jatkuvasti ?

Minulla oli sama ongelma. Siirsin pinjonia hieman moottoriin päin (kiristysruuvi ottaa nyt kiinni eri kohtaan) ja laitoin lukitteella kiinni. -> Ei pyöri enää.

Siinä samalla tuli vaihdettua eri kiristysruuvi (ihan vain varmuudenvuoksi) toisesta pinjonista.

259
Pikainen kysymys ! Magnetic cs pro2 ajoitus on 1-5 astetta (säädettävissä) huomasin juuri että noparissa on myös ajoituksen säätö ja se on ollut 10 asteessa ? onko tällä ollut merkitystä ?.

Ainakin hobbywingin noparin ohjeissa on maininta, että jos moottorista on säädetty ennakkoa ja noparista säädetään lisää niin lopputulos on moottorin ennakko + noparin ennakko = todellinen ennakko.

260
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 27.05.13 - klo: 15.58 »
Tuli juuri ostettua kierros proline gladiator renkaita  :laugh:

Tuo vois sopia myös minulle (M2 seos siinäkin). Noi vakio nakit on mulla jo ihan slickseina niin vähän kestävämpää rengasta hakusessa (ja joka myös pitää kohtuullisen hyvin monella alustalla). 

261
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 27.05.13 - klo: 15.31 »
Oonkos nyt käsittänyt oikein että tämä kapula olisi jopa laadukas hintaisekseen? Voipi olla että teen aloittelijan virheen kun katselen halpoja radioita, mutta ei äly riitä maksanaan harrastuksen alussa mitään 400e ohjaimesta. Käytettyinä en löytänyt näitä paljonkaan myynnistä joten taitaa ihan asiallinen kapula olla.

Tätä myös itse katsellu. Tämä tai tuo KYOSHOn Syncro KT-201. Tässä etuna taitaa olla FHSS-2 ja Syncrossa halvemmat vastarit. Ominaisuuksiltaan ovat ilmeisesti aika lähellä toisiaan.

262
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 27.05.13 - klo: 15.28 »
Tuli vaihdettua etubulkki brass versioon, toimii painona samalla eturenkaille.

Tuosta myös itse haaveillut. Seuraavaan tilaukseen pitäis laittaa: renkaat (Proline Badlands), vanteet, taka-jouset, brass etubulkki, liima, ruuveja, Ohjain + vastari...

Taas olis ihan kiva setti rahaa menossa  :sad:

263
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 25.05.13 - klo: 23.18 »

Oma peli parani huomattavasti tiukemmilla jousilla..

Mitkäs jouset muuten laitoit? Itse ainakin kaipaisin taakse huomattavasti jäykempiä jousia. Etupää menee vakio jousillakin.

264
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 24.05.13 - klo: 10.50 »
Niin ja RTR servon rikkoutuminen ei ole mikään uutinen, lähinnä kestääkö 1 vai 2 ajokertaa kun muovirattailla on  :shocked:

Kyllä se minulla kesti noin 1kk päivät lähes päivittäistä ajoa. Ja on tuo vieläkin ehjä, mutta vaihdoin parempaan.

265
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 23.05.13 - klo: 21.22 »
Minulla myös ollut RTR paketin kanssa vähän ihmettelemistä. Mikään ei ole hajonnut, mutta esimerkiksi iskareissa oli liiän vähän öljyä sisällä, diffissä oli liian vähän öljyä, "downstop" oli säädetty miten sattuu, yms.

Toki kaikki sai itse korjattua kunhan vain tarkisti ne ensin. Kaikki mitä tähän mennessä on hajonnut on ollut ihan omaa syytä. Paitsi akku joka vain yhtäkkiä lopetti toimimasta, mutta sillä ei ole mitään tekemista durangon kanssa.

266
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 21.05.13 - klo: 13.50 »
Mulle riittää vielä 13.5T hyvin pitkälle  :smiley: (Tosin on kyllä noparista ennakkoja säädetty...)

Voikos siitä RTR speedpassionista säätää ennakkoja, vaatiko se softapäivityksen? Siis sopisiko sinne jonkun muun sp-nopan softa, eikös se ollut nimenomaan Stockki nopari jota ei voi säätää?!

Joo, ei voi stockki noparia säätää. Minä olen omaan RTR autoon vaihtanut Hobbywingin noparin (itseasiassa sähköistä vain moottori on enää stock versio).

267
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 21.05.13 - klo: 12.29 »
Mulle riittää vielä 13.5T hyvin pitkälle  :smiley: (Tosin on kyllä noparista ennakkoja säädetty...)

268
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 19.05.13 - klo: 08.57 »
Kunnon servo vaan paikalleen niin ei mitään saveria tarvita. Muista omistamistani 2wd SC autoista olen aina saverin liimannut lukkoon, durangossa sellaista ei edes ole ollut ja yhtään servoa ei ole mennyt.

Alturnin 10kg metallirattainen servo (ADS-967) on nyt siinä paikallaan. Kaipa tuo metalliratas sitä muoviosaa (servovarsi) paremmin kestää?

Mutta varman päällä jos ottaa niin tietenkin olisi hyvä olla joku hyvä servo saveri.

269
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 18.05.13 - klo: 21.34 »
Luovuin RTR paketin mukana tulleesta servo saverista ja ohjaus parantui huomattavasti. Mutta koska en voi olla varma ettenkö jatkossa törmaile erinäisiin esineisiin, niin mikäs olis hyvä (ja jämäkkä) servo saveri durangoon? Toistaiseksi kuitenkin ajelen ilma sitä saveria. On se sen verran huonompi ajaa...

270
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 17.05.13 - klo: 17.15 »
Ajattelin huomenna 18.5. klo 12 eteenpäin käydä radalla, jos ei sada (mitä on tietenkin luvattu).

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11