Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MiG-77

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11
271
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 16.05.13 - klo: 20.13 »
MM4 oli 1 vaihtoehto, keulimiset ei oikein kiinnosta... siispä se.

Ei se RM3 setupillakaan keuli kun moottori pyörii auton kulkusuuntaan nähden. Paino jakaantuu tosin laajemmalle alueelle ja painopiste taaempana.

272
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 16.05.13 - klo: 19.11 »
Sanoisin että RM3 tai MM4. Tuolla RM3:lla saa hieman enemmän pitoa takapäähän, kun taas MM4 kääntyy terävämmin jos pitoa löytyy. Itse kun muutin RTR paketin 4MM niin erittäin tyytyväinen ollut ajan sitten asfaltilla, soralla tai hiekalla. RM3:lla puski asfaltilla enemmän

273
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 16.05.13 - klo: 11.54 »
http://www.team-durango.com/blog/2011/12/06/dex210-motor-configurations/

Jos käyttää RM4 tai MM3 niin pitää muistaa että moottorin pyörimissuunta pitää vaihtaa. Jos haluaa ajaa sensorillisellä combolla pitää tarkistaa voiko noparista vaihtaa moottorin pyörimissuuntaa...

Ei kai sitä tarvitse silloinkaan vaihtaa? Se moottori/gearbox vain asennetaan toisinpäin (toiselle puolen)?

274
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 16.05.13 - klo: 10.56 »
Nuo eri kompinaatiot taitaa vaikuttaa siihen mihin suuntaan moottori pyörii suhteessa autoon + missä auton painopiste on.

Tuossa 3RM moottori pyörii samaan suuntaan auton kulkusuuntaan verrattuna jotten moottori gyroskooppivoimat painaa auton keulaa alaspain kiihdyttäessä, mutta painoa on vastaavasti enemmän takapyörillä.

4MM moottori pyörii vastakkaiseen suuntaan joten painoa siirtyy enemmän takapyörille kiihdyttäessä, mutta painopiste on enemmän keskellä ja pienemmällä aluella.

Tai jotenkin noin minä sen ymmärrän.

275
No ei oo kyllä minun kuukausi. Sain uuden akun autoon (tuo sähkövika johtui akusta) ja eikun testaamaan niin eikös ohjausvirheestä johtuen ajanut täysiä sivuluisussa autotallin seinään. Noh onneks ei hajonnut kuin nopeudensääimestä toinen kondensaattori ja kulkee/toimii ihan hyvin yhdelläkin. Mutta tuossa oli jo aineksia paljon pahempaankin.

276
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 16.05.13 - klo: 10.04 »
onko tähän jossain ohjetta? mihis noita laakereita tarvitaan? eikä vissiin pakko oo noita rattaita vaihtaa jos
ajelee neljällä rattaalla?

Tässä manuaali millä saa kokoon:
 http://www.team-durango.com/pdf/manuals/TD102009/DESC210R%20Final.pdf

Laakereita (ja simmit kans) tarvitsee niihin idler rattaisiin (sivulla 26 MM4 tuolla manuaalissa). Niitä kun tulee 1 lisää jos 4 rattaisen tekee (minä tein). RTR paketin "rataslaatikko" (gearbox) on vakiona 3 rattainen eikä osia ole neljää ratasta varten. Nuo osat kun ostaa mitä mainitsin niin jää kyllä vielä ylimääräisiä vaikka varaosiksi.

277
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 15.05.13 - klo: 22.04 »
tuo lontoon kieli pikkasen heikko niin mites helposti tuon vaihtaa keskimootoriseksi?
ja luki myös jostain 3 ja 4 gearista? :shocked:

TUOTTEET ----------------------------

  KPL TUOTEKOODI / TUOTE                                             
    1 TD709033 / SHIM 5x8x0.5mm (10pcs)                                 
    1 TD601002 / BALL BEARING : 4PCS (5x10x4mm)                         
    1 TD310238 / IDLER GEAR SET                                         
    1 TD310247 / IDLER GEAR PIN (2pcs)                 

Tais olla noi millä sain oman auton keskimoottoriseksi. Muutama pieni haaste oli kokoamisessa (esim ylimääräisiä 20mm M3 ruuveja ei ollut RTR paketissa)

278
Jotain hajosi, en edes tiedä vielä mikä. Sähköt vaan hävisi autosta...

279
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 07.05.13 - klo: 21.18 »
Ai teillä toimii lync. Meidän firmassa se ei toimi. Applen laitteilla kyllä, mitta ei mikkisoftin. :D

Teillä on vikaa sitten lyncissä (tai autentikoinnissa) :)

280
Yleinen keskustelu / Vs: Riippumaton keskustelu???
« : 07.05.13 - klo: 12.12 »
Kyllä minä ainakin tykkäsin kun liikkkeen edustajat kauppasivat omia tuotteitaan yv:llä/postilla kun omaa autoani hain "minkä auton ostan" topicissa. Sehän on heidän tehtävänsä ja tuolleen sain itsekkin tietoon uusia vaihtoehtoja. Minähän se kuitenkin loppupeleissä päätän mikä on minusta hyvä ja minkä minä ostan.

281
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 07.05.13 - klo: 10.43 »
Tuli vaihdettua nyt sitten tuo RTR:n alkuperäinen servokin Alturnin 10kg servoon. Vikkelään kääntyy nyt pyörät eikä ohjaus pikkukiviä kavahda :)

Tällä viikolla pitäis tulla vielä myös Asson SC10 RTR:n vastarikotelo (oletan että durangon vastari menee myös sinne sisään), niin sitten onkin auto kokonaan myös epävirallisesti "roiskesuojattu".



282
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 04.05.13 - klo: 10.24 »
Ok, itse miettinyt tuollaista 10kg servoa sähkö corrin ohjaus servoksi. Tuo toinen näyttäisi olevan harjattomalla moottorilla ja toinen harjallisella (hinnat suomessa ~70 ja ~40 €).

283
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 04.05.13 - klo: 09.26 »
Nyt kun kerkeis tänään vielä testailemaan kuinka auto käyttäytyy keskimoottorisena verrattuna takamoottoriin.


Eilen kävin nopesti kokeilemassa asfaltilla ja aivan eri tuntuma. Perä luista herkemmin, mutta auto on helpompi hallita luistoissa.

284
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 04.05.13 - klo: 09.17 »

285
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 03.05.13 - klo: 08.07 »
Keskimoottori konversion osat tuli ja auto on nyt 4 rattainen ja keskimoottorinen. Siinä samalla avasin diffin ja ylläri pylläri diffi öljyä ei sisällä ollut lähes lainkaan (sen verran vain että rattaat olivat hieman öljyssä). UR20000 diffi öljyä sisään ja kummasti hiljeni noi rutinat.

Nyt kun kerkeis tänään vielä testailemaan kuinka auto käyttäytyy keskimoottorisena verrattuna takamoottoriin.

286
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 30.04.13 - klo: 23.28 »
Uusin firman kautta tullut kännykkä on Lumia 920. Toistaiseksi ihan tyytyväinen ollut siihen. Voidaan liittää helposti yrityksen infraan (sähköposti/lync/etähallinta) ja ne aktiiviset tiilet (vaikka näyttävätkin rumalta) ovat käytännössä yllättävän käteviä. Kamera on hyvä ja Skydrive palvelu toimii moitteettomasti/helposti puhelimen kanssa.

Henkilökohtiasesti en näe tuossa puhelimessa mitään suurta vikaa. Tosin näen myös paljon henkilöitä jotka ovat periaatteesta mikkisoftaa vastaan, vaikka google/apple on kohta vastaavassa asemassa kuin mikkisofta aikoinaan ;)

287
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 29.04.13 - klo: 11.33 »
Kulostaa moottorin "nykimiseltä". Ota pinioni irti tai moottori irti ja kokeile loppuuko nykiminen. Moottorin magneetit aiheuttaa nykimistä tolla sun kuvailemalla testillä ja on ihan normaalia.

Ok, kiitos. Täyttyy testailla tuo siinä samalla kun nuo osat keskimoottori versioksi tulevat.

288
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 29.04.13 - klo: 10.56 »
Ethän nyt vaankaan sotke koko vaihteiatosta ja moottorista tulevaa ääntä diffiin?

jos pyörität renkaita eri suuntiin niin ainoastaan diffin sisärattaat pyörii ja kun pyörität samaan suuntaan niin pyörii silloin kaikki mahdollinen moottoria myöden.

Mahdollisesti, mutta ääntä (kuten myös se hienoinen vaiheitteainen vastus) tulee vain kun renkaat pyörii samaan suuntaan.

289
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 29.04.13 - klo: 10.04 »
Onko se ihan normaalia että diffistä kuuluu ääntä kun pyörät pyörii samaan suuntaan (on ihan hiljainen kun pyörittää vain toista ja toinen pyörä pyörii vastakkaiseen suuntaan)? Eli pyörät menee hiukan eteenpäin ja sen jälken tuntuu selvä vastus joka "kliksahtaa" ja taas sama uudestaan.

Ja seuraava kysymys olisi miten tuon diffin saa helpoiten irti purkamatta koko auton takapäätä? Tarkoitus olis kuitenkin se purkaa ja vaihtaa ne diffin tiivisteet + litkut sinne jossain vaiheessa.

Kumpi diffi sulla siellä on kiinni ? Missä vaihessa / miten oire ilmaantui ?

RTR paketti eli ratasdiffi. Olen nyt avannut tuon ratas laatikon (gearbox) ja siellä kyllä rattaat ovat päällisin puolin aivan kunnossa. Diffiä en ole vielä aukaissut kun ei ole vielä diffi-öljyä.

Miten/milloin tuo ilmaantui en osaa sanoa. Huomasin vain tuossa yksi päivä kun renkaita pyörittelin.

290
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 27.04.13 - klo: 08.30 »
Onko se ihan normaalia että diffistä kuuluu ääntä kun pyörät pyörii samaan suuntaan (on ihan hiljainen kun pyörittää vain toista ja toinen pyörä pyörii vastakkaiseen suuntaan)? Eli pyörät menee hiukan eteenpäin ja sen jälken tuntuu selvä vastus joka "kliksahtaa" ja taas sama uudestaan.

Ja seuraava kysymys olisi miten tuon diffin saa helpoiten irti purkamatta koko auton takapäätä? Tarkoitus olis kuitenkin se purkaa ja vaihtaa ne diffin tiivisteet + litkut sinne jossain vaiheessa. 

291
Onkos kellään tullut sellaista vastaan että Hobbywing SCT Pro:n moottorin pyörimisuunta aina muuttuu mode 2:een (pois defaultilta) kun jotain käy siellä säätämässä?

292
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 24.04.13 - klo: 07.05 »
Cirtix Stock Club Race (RTR paketin nopari) kestää valmistajan mukaan 9.5T tai suuremmat.

http://www.speedpassion.net/eu/productDetails.asp?p=12280&c=ESC

Itse juuri vaihdoin RTR pakettiin Hobbywingin Xerun SCT Pro, niin saa sitten kesällä kireämpiäkin koneita kokeilla. 

293
Bilteman 15W kolvilla en saanut edes sulatettua tinaa että olisin saanut johdot irti vanhasta noparista...

294
Hobbywingin Xeron SCT Pro nopeudensäädin hajonneen Cirtixin stock club racen tilalle

295
Nopeudensäätimestä tuli toimintaa ylläpitävä savu pihalle.

296
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 20.04.13 - klo: 11.22 »
Kävi juuri kurkistamassa rataa ja kaikki lumi on jo sulanut. Lätäköitä on vielä meritanen mainitsemissa paikoissa.

Tuossa kuvat:

https://skydrive.live.com/redir?resid=886F177679193C9A!1842&authkey=!AHFoylttSu4I3Ig

297
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 19.04.13 - klo: 11.26 »
Ei taida olla rata vielä auki. Itse voisin huomenna käydä pyörähtämässä siellä päin (ja nimenomaan siellä päin. Ikinä en ole käynyt paikalla joten suattaapi olla etten edes löydä koko paikkaa :) ) katsomassa mikä on lumitilanne.

298
Sähköautot / Vs: Speedpassion nopari/motti.
« : 15.04.13 - klo: 16.26 »
Eipä tämä oikeastaa palautetta ole mutta tuommoisen 8,5 compon olin ajatellu hommata DESC210:iin heti kun budjetti/taidot antaa myöten. Helppo vaihtaa kun kaikki piuhat käy suoraan paikoilleen.

299
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 15.04.13 - klo: 16.16 »
Aivan tajuton kyty tuli hommata RC auto jolla voisi leikkiä sisällä ja ulkona.
Ja oman innostuksen peittämiseksi tätä ajelisi 4v tyttöni kanssa.

Kahtelin tuossa tuota Kyoshon Fazer Rally Subaru WRC:tä.
http://www.rcq.fi/rcqwebshop/RcqProducts/product.aspx?ArtNr=01.30912S

Tuollanen ralliauton näköinen härpäke olisi komia.
Mutta onko tuo kannattava ostos? Muita ehdotuksia?
Ja millaisen akun sitten ostan ja laturin?

Mielellään ei kovin hinta nousisi yli 300€.
Kiitos.

Itsekin tuohon aikanaan lankesin lähinnä ulkonäöllisistä syistä, ja muista merkeistä / malleista tietämättä ( sehän se on kun Kyosho on se tunnetuin näkyvyydeltään alaan yhtään vihkiytymättömälle ).

Tuo auto sinänsä on ihan ok, kun ei vakavaksi kilparassiksi siitä haaveile, mutta sisälle ( asuntoon ) tuo on jo vakiosähköilläkin liian iso - sisäRADALLA taas pystyy aloittelijakin ajamaan parin treenikierroksen jälkeen kaasu pohjassa koko radan.. Ulkona laite on muuten kiva, mutta soralla / hiekalla tulee äkkiä eteen ilmiö, että pyörät ei käännykään, kun aina joku sopivankokoinen soranjyvänen löytää tiensä ohjausservon varren väliin.. ja on yritetty tehdä kaikenlaisia lokari / sisäkoppavirityksiä, mutta kohtuu heikolla menestyksellä..

Oman auton tekniikasta ei ole jäljellä enää kuin "runko" - eli kaikki sähköt, iskarit ja koppaa + renkaita on jo tullut päiviteltyä.. piha-ajeluun onkin nykyään tuo truckki - tyyppinen Speed Passion RS2 ja pojan monsteri HBX ( näistä kolmesta tuota SP2:sta voisi varauksella suositella - RCM.fi myy melko edullista pakettia ).

Jos nyt lähtisin ReadToRun, eli RTR pakettia ostamaan tuolla budjetilla, niin unohtaisin ( vaikka Subarumies 1:1 autoissa olenkin ) sen rallikopan vetovoiman ja ostaisin ehkä mieluummin vaikkapa tämän: http://www.hobbylinna.fi/tuote/hpi-blitz-rtr-24ghz-waterproof/105833/
+1 blitzille. Helppo ajaa ja varaosien hinnat on kohtuu pieniä.

Toinen erittäin hyvä vaihtoehto nyt on myös:
http://www.rcm.fi/rc-autot/ready-to-race/team-associated/associated-1-10-sc10-race-truck-kmc-rtr-7030.html

Tuota tuli itse harkittua piiiiitkään, kunnes taivuin Team Durangon DESC210RTR pakettiin.

300
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 12.04.13 - klo: 22.00 »
No nyt avasin ne takaiskarit ja tarkistin O-renkaat. Minusta näytti kyllä ihan ehjiltä. Öljyä tosin oli minusta aivan liian vähän molemmissa (noin 1cm vajaa yläreunasta kun korkin aukaisin). No lisäsin öljyä ja nyt iskarit on huomattavasti jäykemmät. Varmaan sama tarkistus on syytä tehdä etuiskareille.

Ja kyllä, RTR iskarit näytti olevan 6-reikäisillä männillä. Ei tainnut tuossa paketissa tulla edes 4 reikäisiä. Muistin mukaan (tosin en niin tarkkaan ole kaikkia varaosia käynyt läpi) oli 3 reikäiset, toiset 6 reikäiset ja sitten sellaiset ilman reikiä.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11