Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - diyrc

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6
121
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 12.12.12 - klo: 19.16 »
Tähänastiset kaupat, plussat kauppojen määrän mukaan.

Myyjät:
taukki +
OV +
sami.salmela +
Tomppeli84 ++
JoniR +
APK +
Mönkkiinen +
Penguin +
Ganja67 +
bluebeetle +
jesse112 +
s.heinonen +
TomiKoo +
peitsamo ++
maqqaRa +
jamppa74 +

Ostajat:
phpetu +
MadMan +
micce-72 +
smyyke +
alistus +
Oi!RC +
tt01drift +

Miinuksia ei ole vielä tarvinnut antaa kenellekkään.

122
Ärsyttää uudet / vähän vanhemmatkin käyttäjät jotka eivät viitsi lukea edes foorumin sääntöjä vaan rikkovat niitä toistuvasti.

123
Yleinen keskustelu / Vs: Teidän autonne kautta aikojen?
« : 01.12.12 - klo: 16.01 »
Sekalainen kasa Nikkoja yms. -> romutettu
4xTraxxas slash tuuppi -> myyty
1xHSP Camber -> tästä pitäisi kyhätä jotain
1xTamiya TT-01 -> hyllykoriste
1xTeamC TR8-PR -> käytössä
2xTeamC Stoke E -> käytössä
1xTeamC Tp02c -> käytössä

124
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 22.11.12 - klo: 07.32 »
Mitä käytännon eroa noilla BigBang / Tornado polttoaineilla on?

125
Sähköautot / Vs: 1/10 rally
« : 17.11.12 - klo: 13.13 »
Eli millä akselivälillä mennään?

126
Eikös osa harjattomien nopareista toimi myös harjallisten moottoreiden kanssa?
Noitahan voi googlailla esim haulla "brushed esc 6s lipo " tms.


Edit: korjattu "suurin osa" -> "osa"

127
Sähköautot / Vs: 1/10 rally
« : 05.10.12 - klo: 22.37 »
1/1 avolavakin taitaa olla akseliväliltään ja muiltakin mitoiltaan kuin esim 1/1 nissan micra???

Hyvä pointti;)
Unohdan  1/8 autot tähän luokkaan, minun virheeni.

128
Sähköautot / Vs: 1/10 rally
« : 05.10.12 - klo: 20.14 »
TT01 on 1:10, Slash muistaakseni myös 1:10 ja Teamc 1:8...
Voisiko joku selittää kokoeron?

129
Sähköautot / Vs: 1/10 rally
« : 05.10.12 - klo: 19.28 »
Teamc 1/8 TR8:
Akseliväli n. 330
Leveys n.295
Eli lähes täsmälleen sama kuin Traxxas Slashissa.

edit:
Varsin mielenkiintoista.
Traxxas on käsittääkesni markkinoinut autojaan  1/10 koossa, jotka ovat kuitenkin mittojensa puolesta lähempänä 1/8 mittakaavaa.

130
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 23.09.12 - klo: 09.46 »
Ostin tollasen uutena:
http://fi.eurorc.com/product/2180/teamc-tr8-pr-18-buggy-with-precirotate-engine-rtr
Sisäänajon 2 tankkia tein pukilla; alaneulaa avasin n.5 min tehdasäädöistä. Yläneulaan en koskenut. Kone röpötti hienosti ja putkesta tuli riittävästi tavaraa. Lämmöt olivat n.90-100 astetta, kansi oli osittain peitetty foliolla.
Siitä sitten pikkuhiljaa ajelemaan, kaasukahvan ollessa alle puolenvälin toimi ihan ok. Hana pohjassa voimakas "BOO" ääni, veto loppui, josta päättelin että yläneula on liian pienellä. No, ei se totellut säätöä kumpaankaan suuntaan; aina sama lopputulos. Ko. koneessa taitaa olla vakiona ns. pitkä neula kaasarissa, ilmeisesti hankala säädettävä aloittelijalle? Vaihdoin sitten koneeseen DR-Speed-28 mukana tulleen "lyhytneulaisen" malliin ja nyt toimii paremmin. Kommentteja?
Eikö kukaan kysy jatkokysymyksiä tai osaa haukkua edes tyhmäksi?
Mulla ei todellakaan ole polttiksista kokemusta joten apu olisi varsin tarpeellista.
Mun villi veikkaus on että tuon precirotaten alkuperäisestä kaasarista uupuu kuristin (siis kurkussa ei ollut minkäänlaista kuristinta), kone saa kokoonsa nähden liikaa tavaraa ja hyytyy sitten siihen.
Mikähän tuossa oikeasti mättää?

RTR koneissa ei monesti ole kuristinta ollenkaan.
Kone ei silti saa mitenkään liikaa tavaraa, koska pystyt säätämään kyseisen asian ihan vain ruuvia kääntämällä.
Ilman kuritintakin koneen saa niin paksulle että käynnistäminen on mahdotonta.

Ok.
Outoa oli että tyhjäkäynti ja osakaasu olivat korvakuulolta ok.
Kone myöskin lähti vetämään paikaltaan varmaankin paremmin kuin se paljon puhuttu hauki rannasta.
Ongelmana oli vain kaasu pohjassa- asento, aivan kuin olisi käynyt laihalla. Yläneula oli parhaimillaan varmaankin 2mm rungon yli. Koneen lämmöt oli muistaakseni maksimissaan melkein 150 astetta, eli ei se nyt tainnut ainakaan liian paksulla olla.
Tuolla toisella kaasarilla taasen toimii moitteettomasti.
Polttoaine oli tuoretta Bigbang 25%.

Asiasta toiseen, paikallisesta liikkeestä taitaa löytyä 20% Byronia, joutuukohan säätöjä muuttamaan paljonkin vs. 25%?

131
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.09.12 - klo: 20.09 »
Ja sitäpaitsi ihan v*tun sama.
DR-speedin kaasarilla mennään jos siltä tuntuu.
Muutoin noukitaan pihamaalta roskat ja kivet pois ja ajetaan sähkövempaimilla;)

132
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.09.12 - klo: 20.03 »
Ei ole itselläkään kokemusta polttiksista sitten yhtään, mutta koneiden toimintaperiaatteista sen verran että kyllähän nyt autossa pitää kaikki osat olla. Keskeisen osan yllättävä puuttuminen selittää erikoiselta kuulostavan vian. Jos vika olisi tavallinen niin joku muukin olisi sen kokenut ja olisit saanut vastauksen jo aikaa sitten. Nyt vaan ovat kaikki pitäneet liian outona ongelmana. Vertaa varaosaluetteloon/räjäytyskuvaan mitä kaasarista puuttuu ja jos ei ole mahdollista tai ei siitä valkene niin ota yhteys myyjäliikkeeseen. Kyllä Eurorc:stä tuohon ratkaisu löytyy.

Enpä viitsi enää Eurorc: tä vaivata.
Ote heille laittamastani postista:

"Ainut mikä pisti silmään oli se että ainakin joissakin Precirotaten koneissa näyttäisi olevan kaasarin kurkussa kuristin,
tuossa minun yksilössäni ei sitä ole, kuuluisikohan siinä olla?"

Tyhjentävää vastausta en heiltä saanut.

133
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.09.12 - klo: 20.41 »
Ostin tollasen uutena:
http://fi.eurorc.com/product/2180/teamc-tr8-pr-18-buggy-with-precirotate-engine-rtr
Sisäänajon 2 tankkia tein pukilla; alaneulaa avasin n.5 min tehdasäädöistä. Yläneulaan en koskenut. Kone röpötti hienosti ja putkesta tuli riittävästi tavaraa. Lämmöt olivat n.90-100 astetta, kansi oli osittain peitetty foliolla.
Siitä sitten pikkuhiljaa ajelemaan, kaasukahvan ollessa alle puolenvälin toimi ihan ok. Hana pohjassa voimakas "BOO" ääni, veto loppui, josta päättelin että yläneula on liian pienellä. No, ei se totellut säätöä kumpaankaan suuntaan; aina sama lopputulos. Ko. koneessa taitaa olla vakiona ns. pitkä neula kaasarissa, ilmeisesti hankala säädettävä aloittelijalle? Vaihdoin sitten koneeseen DR-Speed-28 mukana tulleen "lyhytneulaisen" malliin ja nyt toimii paremmin. Kommentteja?
Eikö kukaan kysy jatkokysymyksiä tai osaa haukkua edes tyhmäksi?
Mulla ei todellakaan ole polttiksista kokemusta joten apu olisi varsin tarpeellista.
Mun villi veikkaus on että tuon precirotaten alkuperäisestä kaasarista uupuu kuristin (siis kurkussa ei ollut minkäänlaista kuristinta), kone saa kokoonsa nähden liikaa tavaraa ja hyytyy sitten siihen.
Mikähän tuossa oikeasti mättää?


134
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 18.09.12 - klo: 20.33 »
Oisko jollain lähettää Summitin räjäytyskuvaa, ni olsi helpompi tilata varaosia. Jotain meni rikki, kun ei oo enää vetoa.

Tuolta pitäisi löytyä:
http://traxxas.com/products/models/electric/5607summit-downloads

136
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 14.09.12 - klo: 23.12 »
Karhua.

137
Team C / Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« : 14.09.12 - klo: 22.57 »
Vaimon käytössähän tämä peli on ollut, itsellä polttisversio.
Aikaisempaa kokemusta tuuppi slasheista,  kyllähän nämä molemmat menevät nelivedon ansiosta
pari luokkaa kovempaa. Kaiken kaikkiaan hyvin positiivinen kokemus  molemmista.

138
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 14.09.12 - klo: 22.43 »
Voihan toi puristusliitos toimia jos hioo akseliin hieman tasaista pintaa ja kulmaa, muuten kyllä lähtee luistamaan. Kaikilla tosin ei oo tommosia puristusvälineitä käytössä joten samassa veneessä ollaan.  :laugh: :wink:

Joo, voin  kyllä tehdä puristuksen jos tarttee, ei missään nimessä mitään hiontaa.
Pienimmät leuat on 6mm, puristusvoima on tarvittaesssa n. 1200 kN.

139
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 14.09.12 - klo: 22.20 »
Ite kallistuisin ennemmin tigillä liimauksen kannalle.

Meillä kaikilla ei välttämättä ole tig:iä käytössä, siksi liimaus/puristusvaihtoehdot.
Puristusliitos on helppo ja nopea. Holkki voidaan puristaa sekunneissa
vaikkapa 1200 kN voimalla akseliin.




140
Mielestäni nykyinen jako on hyvä.
Merkkikohtaisessa en nää mitään järkeä, merkkejähän on pilvin pimein, suurin osa autoista on kuitenkin samoilta valmistajlilta.
Luokkakohtainen, eikös näitä luokkiakin ole vaikka kuinka paljon ja lisää keksitään tarpeen vaatiessa;)

141
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 14.09.12 - klo: 19.01 »
Bugin kaventaminen ei oikein onnistu vaikka olis kuinka pelimiehiä  :grin: Tai onnistuuhan se jos on cnc koneita käytössä niin tukivarret vaan kapeammiksi. Vetarien teko on myös ongelma. Onnistuu pelimieheltä. Ralliauton pohjaksi igt2 pohjalevy ja alkaa olemaan skaala kohdallaan. Voisin harkita talven aikana tehdä koreja mallina jokin vanha ralliauto esim: Escort tms

Buggyn raidevälin kavennustarve olisi ilmeisesti korkeintaan 50mm?
Kattelin TeamC TR8:in alatukivarsia, ja näyttäisi siltä että alkuperäisiä takatukivarsia olis suht' koht helppo
lyhentää ulkopäästään ihan kotikonstein.
Lyhennys, ylimääräisten tukien poisto ja uudet reiät takahubille.
Etupää näyttää hankalammalta, ehkäpä alkuperäisistä tukivarsista pala pois iskarin kiinnityskohdan ja hubin välistä ja vaikkapa alumiiniset tukipalat liitosta tukemaan.
Vetarit pitäisi sit löytää sopivan mittaset, mutta voiskohan alkuperäisiä lyhentää noin:
-Vetarin keskeltä sopiva pätkä pois, ja liimataan vaikka epoksilla hiilariputki päälle <- tämä ei oiken toiminut
-Vetarin keskeltä sopiva pätkä pois, sopiva metalliputki prässätään letkunpääpuristimella vetarien päälle <-tätä en ole kokeillut

edit: typo
 

142
Team C / Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« : 13.09.12 - klo: 09.48 »

Ruuviasiassa on varmaan tullut väärinkäsitys. Kisamallin T8 ja T8E autot on varustettu 10.9 teräsruuveilla. Edullisemmissa TR8 ja TR8E (Stoke) autoissa ruuvit ovat tavallista seosta. Mutta varaosina olevat ruuvisarjat ovat sitten aina 10.9 ruuveja.
Sama pätee myös truggy- malleihin.

Varmistin asian kysymällä uudelleen Absimalta ettei jää epäselvyyttä tässä.

Joka tapauksessa hyvillä avaimilla tulee toimeen tavallisten ruuvien kanssa. Laadukkaatkin ruuvit voivat kulahtaa ja ne on vaihdettava ennen kuin kanta muljahtaa.

Ok.
Ruuvien kanssa oli ongelmia enemmänkin polttisversion kanssa, kannan lisäksi myös kierteen kestävyyden suhteen.
Korvasin joitakin ihan tavallisilla 8.8 ruuveilla ja nämäkin olivat parempia kuin alkuperäiset, ruuvien kannat ja kierteet tuntuivat olevan huomattavasti mittatarkempia.
No, Sinulta on joka tapauksessa tulossa ruuvisarjat ja hyvä tietää että ne ovat parempaa tavaraa.

143
Team C / Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« : 10.09.12 - klo: 18.33 »
Ei löydy lujuusluokkan merkintöjä ruuvinkannoista.

144
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 08.09.12 - klo: 10.42 »


Palataan asiaan...

@akkunen:
Jostain jos löytyisi 1-1.5mm polykarbonaattia niin voisi jatkaa testejä...jos aika riittää.

Etrasta löytyy, polykarbonaattia siis. Aikaa tuskin voi ostaa sieltäkään  :wink:
http://tuotteet.etra.fi/main.html?nodeUid=2226904&catalogUid=2224442&parents=|2226684|2226688|2226832&path=1

Kiitokset vinkistä, kyselen paikalliselta Etralta.
Siis polykarbonaattia, en aikaa;)

145
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 07.09.12 - klo: 23.39 »
Hoke, auta miestä hädässä.

146
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 07.09.12 - klo: 23.36 »
Palataan asiaan...

@akkunen:
Jostain jos löytyisi 1-1.5mm polykarbonaattia niin voisi jatkaa testejä...jos aika riittää.

Etrasta löytyy, polykarbonaattia siis. Aikaa tuskin voi ostaa sieltäkään  :wink:
http://tuotteet.etra.fi/main.html?nodeUid=2226904&catalogUid=2224442&parents=|2226684|2226688|2226832&path=1

147
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 07.09.12 - klo: 21.44 »
Ostin tollasen uutena:
http://fi.eurorc.com/product/2180/teamc-tr8-pr-18-buggy-with-precirotate-engine-rtr
Sisäänajon 2 tankkia tein pukilla; alaneulaa avasin n.5 min tehdasäädöistä. Yläneulaan en koskenut. Kone röpötti hienosti ja putkesta tuli riittävästi tavaraa. Lämmöt olivat n.90-100 astetta, kansi oli osittain peitetty foliolla.
Siitä sitten pikkuhiljaa ajelemaan, kaasukahvan ollessa alle puolenvälin toimi ihan ok. Hana pohjassa voimakas "BOO" ääni, veto loppui, josta päättelin että yläneula on liian pienellä. No, ei se totellut säätöä kumpaankaan suuntaan; aina sama lopputulos. Ko. koneessa taitaa olla vakiona ns. pitkä neula kaasarissa, ilmeisesti hankala säädettävä aloittelijalle? Vaihdoin sitten koneeseen DR-Speed-28 mukana tulleen "lyhytneulaisen" malliin ja nyt toimii paremmin. Kommentteja?

148
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 07.09.12 - klo: 20.34 »
Miltä kestävyys vaikuttaa; hiilari vs. polykarbonaattikori?

149
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 07.09.12 - klo: 20.20 »
@akkunen:

Linkkaamasi alipainemuovaus kiinnostaa itseänikin, muutamia testejä tein vuosi-pari sitten.
Testit menivät reisille liian paksun levyn & riittämättömän alipaineen takia.
Kokeessa oli siis ihan oikea alipainepumppu (ei mikään pölynimuri) kytkettynä suoraan muottiin.
Ilmeisesti kannattaisi laittaa säiliö alipainepumpun ja muotin väliin?
Jostain jos löytyisi 1-1.5mm polykarbonaattia niin voisi jatkaa testejä...jos aika riittää.


150
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 07.09.12 - klo: 19.57 »
@ Bigbear:
Onnistuisikohan näin:
Muotti:
-Alkuperäisen korin ulkopintaan muottivaha tms. ettei gelcoat tartu kiinni
-Vahan päälle ruiskutetaan gelgoat:ia
-Gelgoatin päälle laminoidaan riittävästi lasikuitua
-Muotin kuivettua kiillotetaan&korjataan mahdolliset virheet

Sitten vain taas vahaa muotin sisäpintaan ja maali/gelcoat kerros tai jos halutaan
hiilikuitu-look niin suoraan laminoimaan vahan päälle.

En ole todellakaan testannut tuota toimintatapaa, mutta voisi ehkä toimia?


Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6