Kirjoittaja Aihe: Jäähdytyskansi  (Luettu 3955 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ReCo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« : 04.05.03 - klo: 09.40 »
onko siitä mitään muuta hyötyä kun hienon näköinen?!
että auttaako se tota jäähdytystä?! :lol:
Savage SS 4.6
Mini-z

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #1 : 04.05.03 - klo: 10.37 »
Siis tarkoitat varmaan mega forceesi parempaa, hienompaa ja isompaa sylinterin jäähdytyskantta. Kuulemani mukaan se jäähdyttää paremmin jos siinä on enemmän pinta-alaa ja enemmän jäähdytysripoja jolloin seosta voi kaasarista säätää hieman laihemmalle josta seuraa pienempi polttoaineen kulutus, ja kone kiertää ehkä paremmin.

 ja toi sun kysymys on vähän ovela koska joku vois vastata että "pysyy paremmin käynnissä, koska on myös kansi paikoillaan, ja hehkutulpallekin löytyy kiinnityspaikka".  

    Ja kansi varmastikkin auttaa jäähdytystä, vaikka onhan se pääjäähdytyskeino itse polttoaine!!

Mika R

  • Vieras
Jäähdytyskansi
« Vastaus #2 : 04.05.03 - klo: 11.54 »
hyvä vastaus, mike!

Poissa kuvittelija

  • Jäsen
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #3 : 12.05.03 - klo: 22.43 »
Ja sitte vielä tämmönen kysmys: Kun mä nyt ruikin tota kierrelukitetta vähän joka paikkaan, niin kannattaako myös ne kannen kiinnitysruuvit lukitteella lukita? Että onko tarpeen? Vai jos lukitsee niin saako auki sit kans ku kuumenee se lukite siellä kovasti nääs?
HPI SAVAGE 24.3.2003 lähtien... :)
JQracing THEeCar 2016---->

Mika R

  • Vieras
Jäähdytyskansi
« Vastaus #4 : 12.05.03 - klo: 22.50 »
laita vaan, mutta ihan vähän. Et ole eka joka sitten avaa ruuvit porakoneella kun lukitetta tuli laitettua vähän niinku reippaasti. lukite on polttiksessa tärkeä juttu, mutta varo laittamasta liikaa!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #5 : 12.05.03 - klo: 22.53 »
Mihin kaikkiin paikkoihin olisi hyvä laittaa lukitetta? Itse en ole laittanut mihinkään  :oops:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Mika R

  • Vieras
Jäähdytyskansi
« Vastaus #6 : 12.05.03 - klo: 23.06 »
yleisohjeen kaikkiin metalli-metalli kiinnityksiin. yksi tärkeä on muistaa ohjausservon ruuvi, jos omaa metal gear servon. muuten voi ohjaus kadota ajon aikana kun ruuvi tippuu kyydistä ja ohjauspala ei olekaan enää servossa kiinni ..

Poissa kuvittelija

  • Jäsen
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #7 : 12.05.03 - klo: 23.22 »
Kiitos nopeasta vastauksesta Mika!
HPI SAVAGE 24.3.2003 lähtien... :)
JQracing THEeCar 2016---->

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kyoshon viri viri sininen gs15r kansi
« Vastaus #8 : 14.05.03 - klo: 06.27 »
Ostinpa tuommosen  Superten WF-04:eeni ja voin kertoa että toimii paremmin ku originelli.... seosta sai ruuvata semmosen 1/8 kierrosta laihemmalle ja ajeltuan tankillisen kohtuu rankalla kaasuSORMELLA nii kanteen ei polttanut sormiaan. Eli jäähdyttää.FI. kokeilin myös ruuvata motin ihan piikille, siinäkun vakio kannella motti alko hyytymään (ylikuumenemaan) tällä uudella kannella se alkoi pykimään kuin ei saisi polttoainetta. tehon lisäys näkyi mutkasta lähdettäessä lisääntyneenä sutimisena kohtuu selvästi...

Mielipiteeni: Kannatti sijoittaa 51.8 ecua..
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Mika R

  • Vieras
Re: Kyoshon viri viri sininen gs15r kansi
« Vastaus #9 : 14.05.03 - klo: 10.35 »
Lainaus käyttäjältä: "mascot"
Ostinpa tuommosen  Superten WF-04:eeni ja voin kertoa että toimii paremmin ku originelli.... seosta sai ruuvata semmosen 1/8 kierrosta laihemmalle ja ajeltuan tankillisen kohtuu rankalla kaasuSORMELLA nii kanteen ei polttanut sormiaan. Eli jäähdyttää.FI. kokeilin myös ruuvata motin ihan piikille, siinäkun vakio kannella motti alko hyytymään (ylikuumenemaan) tällä uudella kannella se alkoi pykimään kuin ei saisi polttoainetta. tehon lisäys näkyi mutkasta lähdettäessä lisääntyneenä sutimisena kohtuu selvästi...

Mielipiteeni: Kannatti sijoittaa 51.8 ecua..


Hienoa, siis tarkoitat GS15R uutta sinistä kantta ?

Off-topic: Tuntuu että meitä FW04 omistajiahan on täällä forumissa useita,
koska pannaan miitinkin pystyyn?  :lol:

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #10 : 14.05.03 - klo: 11.38 »
Vaikka 28.5. Espoossa :wink:
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa RcRox

  • Jäsen
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #11 : 14.05.03 - klo: 14.02 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Mihin kaikkiin paikkoihin olisi hyvä laittaa lukitetta? Itse en ole laittanut mihinkään  :oops:



Ja kannattaa, myös säästäen rattaita laittaa moottoripukkeihi lukitetta.
Tamiya Terra Crusher

Poissa Ransu

  • Jäsen
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #12 : 18.05.03 - klo: 14.43 »
MIstä sellasen uuden kannnen saa ja paljonko maksaa? Olis helkkari sellaselle todellista tarvetta...

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #13 : 18.05.03 - klo: 14.45 »
Sen kannen saa jokaisesta rc-liikkeestä joka myy Kyoshon vara- ja viritysosia. Hintalapussa lukee 51.8e + postikulut, jos tilaat sen postitse.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #14 : 18.05.03 - klo: 19.52 »
Ja kannen partno. on 01.74901.14BL hinta todellakin sen 51.8 euro. Saattaa tuntua suolaiselta, mutta parantaa moottorin toimintaa ja ulkonäköä ainakin tuon 50 euron edestä... ;)
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa ReCo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #15 : 19.05.03 - klo: 15.04 »
hienon näkönen ainakin on  :mrgreen:
Savage SS 4.6
Mini-z

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #16 : 31.05.03 - klo: 19.07 »
no tein tossa kaverin kanssa ite jäähdytyskannen kyoshon gs-15r mottiin. ja toimii paremmin ku hyvin, verrattuna vakioon. nyt voi ajaa koko tankin ja lämmöt pysyy ~105-110 asteessa. pinta-alaa on noin 40% enemmän.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Jäähdytyskansi
« Vastaus #17 : 04.06.03 - klo: 17.11 »
Lainaus käyttäjältä: "ReCo"
onko siitä mitään muuta hyötyä kun hienon näköinen?!
että auttaako se tota jäähdytystä?! :lol:
Ja voithan sä kokeilla ilman kanttakin, niin huomaat että siitä on muutakin hyötyä.
 Kone käykin paremmin.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Jäähdytyskansi
« Vastaus #18 : 04.06.03 - klo: 18.14 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Lainaus käyttäjältä: "ReCo"
onko siitä mitään muuta hyötyä kun hienon näköinen?!
että auttaako se tota jäähdytystä?! :lol:
Ja voithan sä kokeilla ilman kanttakin, niin huomaat että siitä on muutakin hyötyä.
 Kone käykin paremmin.


HEI PLIIS! Mike ym. ei tällaisia turhia viestejä joka paikkaan. On tosi kiva tulla katsomaan uudet postit ja huomata, että ne ovatkin vain jotain keljuilua toisille! Menee vähän yli, kun aina näitä lyötyy vaan lisää. Ja tämä kansi-juttu on jo toistamiseen täällä :!:

Tiedoksi vaan kaikille jäähdytyskannen hankkimista suunnitteleville: suurempi kansi jäähdyttää konetta paremmin, jolloin kone toimii kaikinpuolin paremmin.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Re: Jäähdytyskansi
« Vastaus #19 : 04.06.03 - klo: 21.47 »
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Lainaus käyttäjältä: "ReCo"
onko siitä mitään muuta hyötyä kun hienon näköinen?!
että auttaako se tota jäähdytystä?! :lol:
Ja voithan sä kokeilla ilman kanttakin, niin huomaat että siitä on muutakin hyötyä.
 Kone käykin paremmin.


HEI PLIIS! Mike ym. ei tällaisia turhia viestejä joka paikkaan. On tosi kiva tulla katsomaan uudet postit ja huomata, että ne ovatkin vain jotain keljuilua toisille! Menee vähän yli, kun aina näitä lyötyy vaan lisää. Ja tämä kansi-juttu on jo toistamiseen täällä :!:


Juuri näin, olin itsekin aikeissa huomauttaa mutta olisin taas saanut syyt niskaan nipottamisesta ja jotain "aina sä valitat" kommentteja. Eli kuten zzs aiheellisesti kirjoittaa, ei oo välttämätöntä kommentoida joka asiaa - turhaan. Kiitos!

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #20 : 04.06.03 - klo: 22.15 »
No okkei. Olimpas höpsö. Ei viissiin mulla aina leikkaa :!:

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #21 : 13.06.03 - klo: 20.12 »
kyllä kyoshon gs-15r motti isommallakin kannella suht hyvin vielä lämpee. sulloin kannenpultin reikään pt-100:n ja yleismittari näytti 167ohm et lämpöö oli tollanen 170 astetta. mutta toimiise silti paremmin ku vakio kannella.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #22 : 14.06.03 - klo: 18.18 »
Mikä tuo pt-100 mahtaa olla  :roll:  Kerrotko Jokke69 vielä tuosta lämpötilan mittaamisesta. Olisi ihan kätevää, kun voisi mitata koneen lämpötilaa, ettei liian laihalla ainakaan ajele...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
Jäähdytyskansi
« Vastaus #23 : 14.06.03 - klo: 19.58 »
niin se pt-100 on semmonen teollisuudessa kyätetty lämpötila anturi. pt-100 tulee siitä että sen resistanssi on 100 ohmia 0 asteessa celsiusta. löysin töistä semmosen sauvan mallisen anturin ja sulloin sen päälle kaks bensaletkun pätkää ja sit se oli jämpti kannessa olevaan pultin reikään. sitten vaan johdot roikkumaan sinne auton perään ja eikun kovaa ajoa. ajon jälkeen vaan yleismittari kouraan ja auton luokse ja eikun mittaamaan montako ohmia anturista nyt löytyy. sitten vaan lukema muistiin (laskee meinaa aika nopeesti lämpötila et pitää heti mitata) ja taulukosta kattoo mitä lämpötilaa moinen resistanssi arvo vastaa. joissain yleismittareissa on kyllä suoraa semmonen asento et se näyttää pt-100:n lämpötilan. semmonen huono puoli tossa anturissa on et jos meinaat kaupasta hakee ni on muistaakseni aika kallis.