Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JK

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 12
91
Polttisautot / Vs: Joku vaihde ongelma genesiksessä
« : 18.03.08 - klo: 10.08 »
Voi herraJumalan pöksyjen kuminauhan irronut lanka. Mul on menny 2 kuukaues 3 vetoakselintappia ja hehkutulppia pitäs mennä eniten ja niitä ei ole mennyt yhtää. Mitä niiden tappien paikalle kannattas laittaa, putkisokkako?

Jos jaksaa ja innostuu vaihtamaan akseleihin tappeja, niin kannattaa käyttää neulalaakerien neuloja. Muistaakseni 3 millin paksuudessa löyty ainakin 13,8mm pitkiä neuloja. Sitä joutuu vähän lyhentämään. Rälläkällä varovaisesti ja veteen välillä upottaen. Ei sitten pehmene turhaan. Ovat kestäviä. Löytyy laakeriliikkeistä.

Toinen vaihtoehto on ostaa kestävä auto.  :wink: 

92
Polttisautot / Vs: Kytkinkello.
« : 17.03.08 - klo: 21.03 »
Kertokaas te viisaammat, että pitääkö kytkinkellon niinkun pyöri vapaasti siinä akselilla vai pitääkö siinä niinkun olla vastusta jolloin pyörii myös kampiaskeli? Koska mulla oli tossa ongelmana semmonen, että auto ei mee eteenpäin, huutaa vaan, joten siksi kysyn tätä. Toivottavasti saatte tosta mun selostuksesta jotain selvää  :laugh:

Jos voimansiirrossa ei mikään liiku, mutta kone huutaa, niin silloin on vauhtipyörä päässyt löystymään. Kampiakseli pyörii siis tyhjää kytkinpaketin sisällä. Katso pyöriikö vauhtipyörä, kun painat kaasua. Jos ei pyöri niin tuo on ongelmasi.


93
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 16.03.08 - klo: 12.25 »
Korin alta ja plätystäkin sitä kuvaa jo pliis..

Korin alla on jotain niin salaista, ettei sitä päästä näkemään ennen ekaa kisaa?  :grin:

94
http://www.ryanair.com/site/FI/

Ryan lentää Milanoon. Tuurilla voi saada hyvinkin edulliset tiketit.

95
Vaikuttako vastuksen heivaaminen ledien kestävyyteen? Siis pistää ledejä sarjaan siten, että jännite on ledeille sopiva. Joskus olen tähnyt tämmöisiä viritelmiä. Pelitti ihan hyvin, joskin ledejä hajosi. Tosin saattoi myös johtua ledien sijoittamisesta örvellyshaalareihin. :grin:

96
Polttisautot / Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« : 10.03.08 - klo: 18.55 »
huomattavasti halvemmalla on esim. tuota TT:n Acea tyrkyllä.

...jaa mikä?

97
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 05.03.08 - klo: 21.32 »
En :) mutta voi antaa enemmän kaasua vaikka tankki olis puolillaan koska noi toimii säiliöinä. Mun harrastajalogiikalla siis hehe

Mä oon aatellu ettei katollaan kaasuttelu huononna tilannetta vaan pikemminkin päinvastoin. Paineletku on silloin tankin pohjassa ja roiskii löpöä myös polttoaineletkun suuntaan. Auton ollessa oikeinpäin ja tankin ollessa auki saa kevyellä liipasimen painalluksella roiskittua tankin sisäkkön mekatsun niskaan. Eiköhän tuo toimi katollaankin ja vieläpä tehostetusti.

98
Tulokset / Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« : 05.03.08 - klo: 21.25 »
Onko kellään osunut silmiin edullista hotellia?

Mekatsuni ei kuulemma rupea telttailemaan.  :sad:

99
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 05.03.08 - klo: 21.23 »
Ihan normi setuppihan tuo.. Pysyy selällään käynnissä pidempään ja letkutus menee paremmin.

+ Saa tankattua muita enemmän löpöä.  :police:

Oletko ihan käytännössä kokeillut mitä tuo vaikuttaa selällään käymisen suhteen?

100
Tulokset / Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« : 03.03.08 - klo: 15.18 »

Norjan kruunuja mukaan... ja paljon :grin:

Tarttee olla kaukaa viisas ja panostaa piffit kylmälaukkuun jo kotimaassa.

Tuli viimekesänä tippa linssiin turskien lihatiskin ääressä. :cry:

101
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 03.03.08 - klo: 14.35 »
voi ziisus... ei se oo niin justiinsa. Ostakaa laatufuilia sitä mitä läheltä saa sopivaan hintaan. Itse lasken laatufuileihin mm byron, morgan, werks, tornado ja dynaglo fuilit (model techniks on jotain markan sporttilöpöä, dynaglo on siis se parempi noista kössön keitoista)

Dynaglo on yksi Model Technicsin polttoaineista.  :police:

En muuten ymmärrä miksi kyseisen puljun löpöjä nykyisin mollataan. Yhtälailla auto kulkee kaikilla 25 prossan löpöillä, eikä kestävyydessäkään ole ollut eroja. Näin ainakin omien havaintojeni mukaan.

Se miltä pannu näyttää sisältä on yhdentekevää.

Aikanaan testasin erilaisia öljymääriä löpössä. Lähes mahdoton oli huomata mitään eroa käytännössö öljyn osuuden liikkuessa 8-14%. Lisäksi kokeilin erilaisia öljyseoksia. Esimerkiksi 2% rissaa ja 8% synteettistä. Toisinaan taas toistepäin.

Tietysti neuloja joutuu aina pyörittelemään. Kellossa en kuitenkaan saanut mitään näkyviin, eikä koneiden kestävyyteen löytynyt mitään kaavaa. Öljymäärän alkaessa mennä yli viidentoista prossan alkoi kulku kärsimään. Tosin onneksi savu verhosi säälittävän pöristelyn.  :grin:

Ainoa havainto oli Aerosave öljyn sopimattomuus autokäyttöön. Motul Micro taas on kunnollista.

Vaikea uskoa porukan havaitsevan suuria eroja polttoaineissa, kun käyttö on lähinnä RTR autolla pöristelyä räntäsateessa.

102
Vapaa keskustelu / Vs: Travian
« : 02.03.08 - klo: 12.17 »
Eli kukas pelaa Traviania? Itse pelaan servuilla 4,6 ja aloitan 1 kun se alkaa. Tänne keskustelua pelistä.

On se vaan pirun tylsä peli. Siinä on kauheasti joutavaa nysväämistä.

Ideana tuommoinen peli on hyvä. Saisi vaan olla enempi Civ tyyppinen. Lisäksi pitäisi olla mahdollisuus alistaa osa systeemeistä muille pelaajille. Joku vaikka hoitaisi tuotannon ja joukot olisi jaettu useammalle eri tyypille hoidettavaksi.

103
Yleinen keskustelu / Vs: JQ- Produtcs
« : 02.03.08 - klo: 11.37 »
Asiallinen baana. Takasuora on aika kaukana.

104
Polttisautot / Vs: Moottorin kanssa ongelmia!
« : 29.02.08 - klo: 22.07 »
Mikä on vikana: Kun laitan kaasun pohjaan moottori booaa? Voiko se olla ilmavuoro, vai onko säädöistä kiinni? Muuten auto toimii hyvin, alakierroksilla voi ajaa ihan hyvin. Autona siis Cen Magnum. Jos jollain on mitään hajua mistä voi kiikastaa niin auttakaa.

Jos kone käy hyvin tyhjäkäyntiä, mutta alkaa booaamaan painettaessa kaasu pohjaan on alapää liian laihalla.

Pääneula saattaa kuitenkin olla säädöissään, jolloin muutaman sekuntin (noin 1-3s) booailun jälkeen kone alkaa laulamaan ihan nätisti.

Jos yläneulakin on liian laihalla alkaa kone nopeasti sytyttää ennakolta. (Tämän tunnistaa semmoisesta kummallisesta käyntiäänestä tyhjäkäynnillä. Ikäänkuin jokaisen normaalin moottorin paukahduksen sijaan tulee kaksi peräkkäin.) Tosin ennen tätä pitäisi hetken kulkea ja lujaa, kunhan laite saadaan vaan vauhtiin.

Jos yläpää on liian rikkaalla ja alapää liian laihalla siirrytään hetken booauksen jälkeen rikkaalla röpöttelyyn. Tämä kuulostaa sinun ongelmalta. Alapäätä siis auki. Luultavasti joudut vääntämään myös tyhjäkäyntiruuvia. Tyhjäkäynti nimittäin putoaa.

Jotta homma ei olisi näin helppoa voi ongelma olla myös pillin, käyrän ja kytkimen yhdistelmässä. Jos pilli/käyrä setti on kovin lyhyt ei moottori oikein jaksa vääntää alhaalta. Joillakin koneilla tämä tuntuu ajossa ihan selkeänä pykälänä. Paikaltaan tai hitaasta vauhdista kiihdyttäessä pannu ottaa alkuun nihkeästi kierroksia. Jonkun tietyn kierrosluvun ylitettyään kone alkaakin nostaa ärhäkästi kierroksia. Todella ärsyttävää ajossa. Tähän auttaa pidempi käyrä tai myöhemmin nappaava kytkin.

105
Tulokset / Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« : 29.02.08 - klo: 19.04 »
Saadaan kunnon kisat.

Onko tuolla mahdollista majoittua radan kupeeseen?

Vois illalla grillata huoletta.  :wink:

106
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube:sta keskustelua ja videota.
« : 28.02.08 - klo: 22.29 »

107
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 28.02.08 - klo: 09.38 »
JK, oletko hyödyntänyt tehtaan tarjoamaa kevennys vaihtoehtoa ...
linkki sivuille http://www.mugenseiki.co.jp/mugen/menueefi.htm -> New Products ...
"E0142 - Al. King Pin Ball (4pcs.), The weight is 21.5g (4pcs.) lighter than C0160 standard balls.
It will be effective in the bumpy or wet (high grip) track."

Minulla on käytössä, (E0142) on melkein 50% kevyemmät kun alkuperäiset(C0160).

Joo on mulla ne alumiinipallot.

Vastarin akku on lipo. Regulaattori tai mikä se nyt olikaan syö osan lipon tuomasta hyödystä.

Mg kansi pitää pistä harkintaan. Jos sen saaminen vaatii kalliimman Ossin ostoa, on homma nopeasti harkittu ja hylätty.

Mahtaako 9551 servot kestää?

108
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 27.02.08 - klo: 22.12 »
Itse olen miettinyt seuraavaa noista vetareista. Sahaa poikki ne niin että, jäljelle jää vain ristinivel ja koiraluu, noin sentti molempiin ja korvaa vetarin joko työkalu alumiini (oliko se T9 vai ?) putkella tai hiilikuitu putkella jossa riittävä seinämä paksuus kiertojäykkyyden saamiseksi. Painoa lähtee aikas mukavasti.

Eipäs lähdekkään. Ainakin mugenin nykyiset akselit on ohuet verrattuna siihen mitä kösseissä oli 10v sitten.

Silloin aikanaan tuommoisia mainitsemiasi akseleita rakentelin. Tosin myös päissä olevat pallot oli alumiinia putken lisäksi. Tuli kevyitä, joskin akselin normaalia suurempi paksuus rajoitti ulosjoustoa, joten käyttämättä jäi. Mitä pienempi on putken sisähalkaisija sitä suurempi on rasitus putken ja pallon liitoksessa. Lisäksi liitos muuttuu hankalaksi varmistaa tapilla. Ongelmia todennäköisesti tarjolla nykyisillä akseleilla. Tai sitten putken pitää olla niin tukevaa, ettei paino putoakkaan yhtään.

Vaikea sanoa mikä on pienin mahdollinen halkaisija ja materiaalivahvuus rakenteelle. Liian hankalaa ja aikaa vievää testata. Laskeminenkin on tässä tapauksessa lähinnä arpomista.

109
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 27.02.08 - klo: 21.59 »
siitä pohjalevystä; se ranskis oli kaventanut sitä leveyssuunnassa diffiboksien kohdalta, eli ei ainostaan jyrsitty siis

titaanivetarit on tuskin kevyemmät paitsi jos ne on paljon ohuemmat? kyoshollahan on ne ohennetut vetarit

Sama homma. Keulasta ja perästä runkoa kapeammaksi.

Dragonracing tai joku semmonen myy Mugeniin titaaniakseleita. Semmoset tilasin vaan ovat jääneet matkalle. ...kele!  :evil:

Ovat köykäisemmät. Tosin ei mitenkään hirveästi, kun ovat paksumpaa matskua.

Mitä sekä lujuuteen, että kovuuteen tulee niin teräs hakkaa titaanin. Toki riippuu tietty teräksestä ja karkaisusta. Titaani painaa muistaakseni noin puolet ja alumiini kolmanneksen teräksestä.

Tankin alla mulla ei ole yhtä isoa reikää vaan setti reikiä. Oisko ollu jotain 8mm holeja. Käteen osunut terä ratkaisi.  :grin:
Reiät on yläpuolelta senkattu. Läjä kartioita siis ylhäältä katsottuna. Näitä on kuitenkin vain korkin kohdalla. Edempänä on ihan normikolo rungossa.
Tuskin holeista niin isoa kiveä pääsee sisään, että tankki kärsii. Suurempi vaara on johonkin koloon yläpuolelta änkeävä ja jumiutuva kivi.
Tuosta Rempan mainitsemasta höyläys ongelmasta onkin sitten vaikeampi sanoa. Tosin onhan siinä rungossa pari isoa aukkoa muutenkin. En ole kokenut niitä ongelmaksi.

Pitääpä funtsia tankin pudottamista muutama milli. Tosin eipä näissä laitteissa ole painopistetta ajateltu juuri yhtään ainakaan minun nähdäkseni. Vastarinakun olisin muuten saanut tungettua takakardaanin alle ja vastarin sen viereen runkolevylle. En vaan jaksanut ruveta hifistelemään. Tiedä mikä ongelma siitäkin olisi taas seurannut.

Oisko levy painanut lopulta jonkun 280 grammaa. Muisti pettää eikä vaakakaan ole häävi. Lähinnä olen mitannut silmämääräisesti autosta lähtevää lastumäärää.   :wink:
 

110
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 27.02.08 - klo: 19.48 »
sulla ei tainnut olla titaani tai aluvetareita autossa? noi sivulevyt oli aika viksun oloiset, paljonkohan on painoero hiilikuituisiin mitä on saatavana. Jos otat sivulevyt pois voit huoletta olla tulematta kisoihin :grin: noita spedejä on niin paljon jotka ajaa kylkeen ja pillin kasaan et...... :angry: oletko laskenut tankkia alaspäin? jos olet kaivanut tankin alta matskua pois saisit helposti tankkia 2mm alaspäin?

Akselit on alkuperäiset.

Hiilikuituisia sivulevyjä mulla ei ole, joten painoeroa niihin en osaa sanoa. Oisko nuo kolmanneksen alkuperäisten painosta.

Mietin tankin laskemista. Ajattelin tankin kuitenkin hetkuvan pikkusen ylös alas kiinnikkeissään. Ei mikään hyvä homma, jos tankin ja levyn väliin päätyy terävä pikkukivi.

111
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 27.02.08 - klo: 15.58 »
miten keski diffi lukitetaan, että saisi muunnettua neli vetoisen kaksi vetoiseksi?

Epoksiliimalla ja kaikella käteen osuvalla romulla mitä saat diffiin tungettua rattaiden ja liiman lisäksi. Se on sitten pysyvästi lukittu.

Takavetarit ja kardaani on kulutustavaraa tuon jälkeen. Pelkästään lukko keskellä normaalissa M-8 autossa syö peräpään voimansiirtoa.

112
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 27.02.08 - klo: 15.48 »
Hienoa Jani. Katsoitko neo-buggystä Mugenin alustelvyn muokkaukset ja muut taannoin ? Siinähän se ranskis oli tehnyt samaa lähes joka osalle kans. Pohjalevystä oli otettu rajusti pois diffboksien kohdalta. Hyppääkö ne siellä vai onko radat lähes tasamaata? Meinaan vaan että kestääkö tuo auto loppujen lopuksi? Mällejä kuitenkin tulee....siltä on vaikea välttyä edes hyvän kuljettajan.

Kyllähän nuo sivusuojat voi jättää kokonaan poiskin kuten monissa truggyissä. Ehkä 50gr säästöä? Tuo oma kevennetty versio on kyllä parempi idea.

Enpä muista oonko nähnyt kyseistä kapistusta. Mulla on myös kolot diffien kohdalla. Takana kolo on vain millin. Edessä muistaakseni lähempänä kahta. Joskus aikaisemmin mulla oli kössissä takana 1,5 millin kolo 2,5 millin rungossa. Siinä jo uhkasi loppua levy ennen kesää.  :grin:

Tankin kohdalla on muuten ihan läpireikiä. Idea kevennyksen lisäksi valuttaa yli tuleva löpö heti pois rungolta. Sehän normaalisti liimaa savea pohjalevyn täyteen. Tiedä sitten toimiiko? Valitettavan kalliita vain tuommoiset kokeilut, jos reisille menee.  :sad:

Mietin myös sivusuojien heivaamista kokonaan. Saatan kuitenkin tarvitä niitä, jos käytän tekemiäni superkevyitä koreja. Niillä saisi noin puolet pois kopan painosta. Ovat vaan niin höttöä, että vaativat kiinnityksen sivullekkin. Nuo aikaisemmin ilmoittamani painot on vakiokorilla, joten on siinä ja siinä maksaako vaivaa käyttää kertakäyttöisiä koreja.

Toki pitäähän sivusuojat auton vähän puhtaampana.

113
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 27.02.08 - klo: 13.08 »
en näe hirveesti poikkeavaa vakiosta, onko radiolevy kahdessa osassa, entä sivusuojat - ne näyttää valkoiselta? alustaa on vissiin itse höylätty?

Radiolevy loppuu kaasuservon taakse. Vastarin akku on oman levynsä alla runkoa vasten. Vastari tulee tämän levyn päälle.

Sivusuojat on läpinäkyvät ja ohuet. Tehty 0,5mm levystä.
Runkoa tosiaan veistelty. (Kuten myös lähes kaikkea muutakin.)
Lisäksi kotitekoiset rungonjäykistäjät ja joitakin titaani ja alumiiniruuveja pystyy kuvasta bongaamaan.

Palikoita on kevennetty kauttaaltaan, joko jättämällä osa kokonaan pois, poistamalla siitä materiaalia tai korvaamalla se kevyemmällä.

Joskus hivenen turhauttavaa viilata viiden gramman palikasta gramma pois. Se on kuitenkin prosenteissa 20%. Se riittää viemään auton kolmeen kiloon, jos pystyy tekemään saman keskimäärin jokaiselle osalle. Joistakin palikoista lähtee tietty paljon enempikin, kun taas esimerkiksi laakereista ei saa yhtään pois. (Tai pikemminkin se ei kannata ja siksi tekemättä.)

114
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 27.02.08 - klo: 09.12 »
Toivottavasti ei tuu mitään mummelin kuvaa. Niitäkin näkyy lainakameran muistissa olevan.  :grin:

Mitään massiivisia muutoksia ei autossa ole. Painoa on vain viilattu lähes jokaisesta osasta. Toki joitakin joutavia palikoita on jätetty pois. Vastarin kiinnitys on vielä vähän auki. Ehkäpä vain teipilla tai kuminauhoilla akun pidikkeeseen. Puntarissa käydessään läjässä oli vielä ilmanputsari, polttoaineletkua ja kori. Lisäksi uupuu siiven ruuvit, korisokat, polttoainesuodatin, antenni ja ilmapallo vastarille plus joku kiinnityssysteemi.

115
Vapaa keskustelu / Kuvatiedoston pienentäminen
« : 26.02.08 - klo: 20.42 »
Miten saa kuvan pienennettyä foorumille sopivaksi? 1,5Mt ei kelvannut.

117
Polttisautot / Vs: Polttoaineet
« : 24.02.08 - klo: 22.18 »
Tietääkö kukaan mistä voisi tavallinen siviili ostaa ¨puhdasta¨nitrometaania ???? :roll:

http://company.karkkainen.com/lelu/tulostus_kuva.php

 NITRO 1 L LENNOKKI 20.00 €

118
Biltema on näköjään ottanut hiilikuitukankaan ja laminointiepoksin valikoimaan. Uudessa luettelossa sivulla 496.

119
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 24.02.08 - klo: 10.46 »
köykänen jos se on punnittu ajovalmiina renkaat mukaanlukien

Polttoainesuodatin, pari ruuvia ja ilmapallo vastarille uupuu. Vaaka näyttää jotain 2900-3000 grammaa. Vanhan autoni painoksi samainen vaaka näyttää noin 3500 grammaa.

Nyt pitäisi jousia ruveta lyhentämään. Maavara on mallia metsästystorni. Jousien päistä tulee vain huonot katkaisun jälkeen.  :roll:

Onko jollain merkillä sentin lyhyempiä jousia?

120
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 23.02.08 - klo: 20.36 »
Uus auto alkaa viimeinkin valmistua. Ei menny, kuin kuusi kuukautta.  :grin:

Paino näyttää jäävän suunnilleen kolmeen kiloon. Toivottavasti masiina pysyy edes joskus nipussa. :p

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 12