Oli sen verran mukavat SC-kisat Tikkurilassa, että kai tämäkin luokka vaatii vähän lisäpanostusta.
Kisailtiin siis kahdella Kyosho Ultima SC RTR-autolla ja nyt olisi mietinnässä noiden autojen virittely.
RTR –autoihin jo tehdyt muutokset:
- Noparit: Hobbywing XERUN 60A ja Hobbywing Xtreme Stock (60A)
- Moottorit: Hobbywing Xerun 10.5T
- Moottorin keskityssarja
- ST Racing Concepts Aluminum Finned Heatsink Motor Plate
- Kyosho 26T SP Idler Gear
- Servona: Savöx SC-1258TG
- Toisessa autossa HPI Blizin iskarit ja toisessa Kyoshon omat (+ vaihdettu parempi tiiviste)
- Pro-Line Flo-Tek Body
- Renkaat: Schumacher "Mini Pin" Short Course Tires (Yellow), JConcepts Profiled Short Course Tire Insert (Firm) , Pro-Line Renegade 2.2/3.0 One-Piece Wheels
Iskarit olisi kyllä hyvä vaihtaa Velvet –iskareihin, mutta kahteen autoon noiden päivitys tulee aika kalliiksi, joten ainakin toistaiseksi mennään RTR ja HPI:n iskareilla. Big Bore iskareiden hyöty on muutenkin varmaan suurempi ulkoradoilla kuin sisäradoilla ?
Nopareissa on Stock- softa nollaennakolla ja ennakoiden säätämisellä voisi varmaan parantaa suorituskykyä. Tähän en ole vielä tutustunut, joten tästä voisi vaikka aloittaa.
Kisoissa näytti olevan myös paljon 8.5T koneita… Olisiko tämä hyödyllinen päivitys?
Välitykset ovat vakiot. Sopisiko esim. Tikkurilan radalle paremmin joku muu välitys ?
Nivelvetarit on myös harkinnassa ja tulee varmaan ostettua jossain vaiheessa.
Molemmissa autoissa on UR 40 iskariöljyt ja vakiojouset.
Diffissä on UR 5000 öljyt. Diffiin vaihdettu paksumpi shimmi (5x10x0.2mm) ja Kyoshon KYOORG045S O-rengas.Öljyt tulee kuitenkin aika nopeasti ulos. Onko tähän jotain viritystä olemassa ?
Molemmissa autoissa on akku siirretty eteen ja lisätty vielä vähän painoja etupäähän. Toisessa autossa myös nopari on siirretty keskelle akun taakse. Näistä painopisteen muutoksista oli kyllä suuri hyöty. Ohjattavuutta tuli paljon lisää ja auto käyttäytyy hypyissä paremmin.