Meillä on yhdet autot yhtä ahkerasti kisa kuin pihakäytössä ja toi 6-7 akullista tulee yhdellä ajokerralla täyteen. Kestävyydestä sen verran että toisella noista on ajettu noin 25 akullista ja mitään ei ole vielä korjattu, siitä huolimatta en vielä ala puhua mitään auton kestävyydestä.
Taas toisen auton sähköillä on ajettu kohta kaksi vuotta eri krossi/turistipaanoilla ja varovainen arvio on että 250-300 akullista on takana. Tässä jälkimmäisessä tapauksessa voidaan jo hyvillä mielin puhua kestävyydestä.
Uskoisin että meidän harrastustausta rc-autoilussa eroavat niin paljon toisistaan ajomääriltä ja kalustolta että vertailu missään muodossa on aika turhaa. Olen tässä ketjussa puhunut tuosta halpisvehkeen rakentelusta ja huomioista tähän asti, sanot että ei pitäisi auton kestävyydestä puhua kuin 200 akullisen jälkeen, tätä tahtia siihen menee 1,5 vuotta
et voi vaatia että minun pitäisi ajaa yhtä paljon ja pitkään kuin sinä ja sitten saan luvan puhua auton kestävyydestä.
Se että joku ei halua jutella autostaan tai sen kestävyydestä ei estä minua turisemasta, vaikka voihan tällainen tarinointi turhauttaa tekijämiehiä mutta koittakaa nyt kestää.
Tänään väsäsin läheiselle työmaalle "radan" maapohjainen ja osittain hiekkaa, päästelin sitten urkku auki niin pitkään kuin virtaa riitti, osumia tuli kiviin ja pitkiä voltteja heiteltyä pelillä, ensimmäinen kerta kuin sain noparin edes vähän lämpiämään
ei mennyt rikki, ehkä seuraavalla kerralla. Toki alkaa muoviosat olemaan jo käytetyn näköisiä, kivet vain on myrkkyä, jos ajelisi vain maapohjaisella radalla niin ennustaisin osille kohtuullista kestävyyttä.