RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Tomsson - 20.06.06 - klo: 23.10
-
ULVILAN PIENOISAUTOILIJAT KUTSUVAT KAIKKI CROSSI SM M-8, OSAKILPAILUUN 8.7.2006
Kilpailupaikka; Ulvilan FK- rata- alue Pori-Helsinki tien varressa. Ulvilassa opasteet FK rata n. 300m ennen. http://members.surfeu.fi/ulsu/ratakartta.jpg
KILPAILUKUTSU
Ulvilan crossi SM M8,osakilpailu 8.7.2006
AKK:N LUPANUMERO /PA/06
Kilpailun toimihenkilöt:
Valvoja Ilkka Mannio
Tuomarit Mika Aulin, Arto Lehto
Kilpailun johtaja Tony Raikas
Kilpailun sihteeri Tomi Leppänen
Katsastus Rami Harvonen
Kierroslaskenta AMB laitteistolla
Tiedustelut Rami Harvonen 0400790859
Ajotapa Kolme alkueräkierrosta ja nousufinaalit, finaalit
Alkuerät 5 min, nousufinaalit 20 min, finaali 45min.
Säännöt
Autourheilun säännöt 2006, EFRA 2006 säännöt ja M-8 SM
sarjasäännöt 2006
http://www.akk-motorsport.fi/lajit/pienoisautoilu/m8smsarjasaannot/
http://www.akk-motorsport.fi/saannot/menu8.htm
Ilmoittautuminen
Lisenssin omaavat kuljettajat ilmoittautuminen KITI kisapalvelun kautta (vaatii lisenssinumeron) http://kiti.akk-motorsport.fi
Lisenssittömät kuljettajat ilmoittautuminen sähköpostilla tomi.leppanen@dnainternet.net
Tai kirjallisena
Tomi Leppänen
Airinkuja 9 28400 Ulvila.
Ilmoita 4 radiotaajuutta, lisenssinumero, seura, personalponderin numero ja osallistutko Juniorikisaan. Mielellään myös gsm numero. Kilpailutoimistosta voit lunastaa kertalisenssin, hinta 12€.
Ilmoittautuminen viimeistään 2.7.2006: Klo 18.00 mennessä.
Osallistumismaksut
Kilpailumaksu 25€ maksetaan Ulvilan fk-kerho-pa Tilin nro: 570020-236685, viestiin M-8 ja osallistujan nimi, tai maksu paikan päällä ennen kilpailun alkua.
Vastuu
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan
kilpailun johdon antamia määräyksiä
Varikko
Varikolla ei pöytiä, ota oma pöytä mukaan. Varikko ei ole katettu. Alueella kahvio, josta saa kahvia, pullaa, limpparia ja pikkulämpimiä.
Aikataulu
Alustava aikataulu
Kilpailupäivä lauantai 8.7.2006
8.00-9.30 vapaa harjoittelu ja ilmoittautuminen
9.35 ohjaajakokous
10.00-11.00 eräharjoitus ja katsastus
11.05-14.30 alkuerät
15.00-17.00 nousufinaalit
17.45 Finaali
19.00 palkintojen jako
Muut asiat
Erillistä Juniorikisaa ei ajeta, mutta kaikki junioreiksi ilmoittautuneet poimitaan kisatuloksista ja kolme parasta palkitaan. Juniorisarjan pisteet lasketaan myös erikseen.
Juniorisarjan osallistumissäännöt:
M-8 JUNIORISARJA on tarkoitettu nuorille ja aloitteleville kilpailijoille. Sarjaa ajetaan aina SM osakilpailujen yhteydessä, neljä osakilpailua joista kolmen parhaan tulos lasketaan loppupisteisiin. Jokaisessa osakilpailussa kolme parasta palkitaan, samoin kokonaiskilpailun kolme parasta.
Juniorisarjaan voi osallistua:
- jos ei ole 1.1.2006 täyttänyt 16V, alle 16V eivät seuraavat poikkeukset koske.
On yli 16V (yläikärajaa ei ole) mutta,
- ei ole aikaisemmin Juniorisarjassa sijoittunut kolmen parhaan joukkoon - ei ole radio-ohjattavien pienoisautojen kilpailuissa ollut SM osakilpailun finaalissa
- ei ole M-8 sarjan kokonaistuloksissa sijoittunut 10 parhaan joukkoon
- ei ole EFRA lisenssiä
Kaikki innolla mukaan kisaan!
editoitu.
korjattu ilmoittautumisen viimeistään päivämäärä kutsussa vastaamaan samaa kuin Kitissä.
-
Osallistujat näkee tästä linkistä, tai jos ei toimi niin surffimalla manuaalisesti Kitistä valitsemalla kilpailut ja pienoisautoilu -> haku, Ulvila ja sieltä vasemmalta ilmoittautuneet
Osallistujat (http://kiti.akk-motorsport.fi/asp/system/empty.asp?P=1&VID=default&SID=168749629938023&A=open:kiti:registration_listclasses:1466,set:session.l9:registration_listclasses&S=2&C=54553)
Lisäksi sähköpostilla on ilmoittautuneet:
1. Jarno Kokkonen TurunUA
2. Tommi Alho
3. Antti Aapro
4. Tero Tulkki TurunUA
5. Tommi Saari
6. Marko Sundman
7. Touko Laakso
8. Topias Airola
Ja hieman viime hetken tietona, että jos haluaa tulla "treenaamaan" ennen kisaa niin nyt tulevana viikonloppuna on siihen mahdollisuus.
Tulevalla viikolla laitetaan rataa kilpailukuntoon ja silloin ei radalla ajeta rata- ja putkitöiden takia.
-
Onkos rataan tehty muutoksia sitten viime vuoden kisan?
-
Ei ole.
-
Kuivasta kaudesta johtuen rata on röykkyinen ja pölyää, joten suodattimia mukaan.
T:Rami
-
Kuivasta kaudesta johtuen rata on röykkyinen ja pölyää, joten suodattimia mukaan.
T:Rami
Ei haittaa Rami, tiedät kuitenkin sen että ratasi on Suomen paras. :wink:
Jerzi
-
...koska jerrykin pääse hyndistä rikkomatta alatukivarsia. (radan pinta on niin pehmeä)
-
Kuivasta kaudesta johtuen rata on röykkyinen ja pölyää, joten suodattimia mukaan.
T:Rami
Ja samasta syystä ajaminen kielletty ennen lauantaita, nyt radalla on kuivalla hössömaalla korjattuja röykkyjä. Huomenna torstaina mennään kastelukannujen ja hiekkalapioiden kanssa taputtelemaan kurahousut jalassa hyppyrit kuntoon ja röykyihin haravoidut hössöt tiiviiksi liejuksi. Koko rataa ei saada sliipattua koska on kuivaa kuin matikantunnilla. Saattaa olla aika saharameininki kisoissa, noh kasvonaamioita ja kemistinlaseja mukaan =)
Ja ihan nippelitietona, mutta sitäkin tärkeämpänä.
Ottakaa jämpti raha mukaan kun tulette maksamaan osallistumis yms. maksuja lauantaiaamuna. 25e kisamaksu, kertalisenssi 12e ja jos ei omaa ponderia niin 5e on vuokrapontikka.
Viime vuonna kaksi ekaa satasen setelillä maksanutta imaisi koko vaihtokassan, ei ollut sen jälkeen kenelläkään kivaa :wink:
-
Kaikki ne jotka tulevat jo perjantaina, ottakaa yhteyttä minuun niin laitan vaikka kerhosaunan päälle :D
T:Rami 0400-790859
-
...koska jerrykin pääse hyndistä rikkomatta alatukivarsia. (radan pinta on niin pehmeä)
Kateelisen puhetta.
Jerzi
-
En ole kateellinen sun ajotaidoista, enkä mistään muustakaan.... 8)
-
En ole kateellinen sun ajotaidoista, enkä mistään muustakaan.... 8)
Olet kuitenkin :mrgreen:
Jerzi
-
Väliraportti:
Paikotellen vähän lämmintä, kuivaa ja pölyistä.
Mutta vain sen verran, että juuri huomaa..
-
Kisat sudittu.
Täydellistä sähköistä loppusijoituslistaa odotellessa (ei näitä kaikkia hullukaan tästä paperista käsipelillä kirjoita). Mutta.
TOP TEN
1. Joseph Quagraine
2. Juha Sartesuo
3. Jarno Siltanen
4. Ari Heinonen
5. Markku Honkanen
6. Timo Jalas
7. Jani Niemi
8. Tomi Björkman
9. Jerry Hellström
10. Tuomas Lintula
-
Ulvila kiittää ja kumartaa kilpailijoita vuosien 2005 ja 2006 kilpailuista. Vuosi 2007 jää SM:n suhteen meiltä väliin. Mutta ehkä vuonna 2008 voidaan palata uudestaan mukaan :) .
T:Rami
-
Moi!
Kivat skabat ja keli mitä mahtavin, taino inasen lämmin mut en valita. :) Harmi että ensi vuoden skabailut jää väliin. Pysyykö rata ensi vuonna vielä kondiksessa vai jääkö se nyt vuodeks "oman onnensa nojaan"?
-
Lopputulokset:
1 Joseph Quagraine VAU 53 45:32.956 TQ
2 Juha Sartesuo LahUA 51 45:19.862
3 Jarno Siltanen JyvSrk 51 45:38.582
4 Ari Heinonen VAU 49 45:25.734
5 Markku Honkanen VAU 49 45:44.804
6 Jani Niemi SalUA 46 45:54.291 J
7 Timo Jalas VAU 45 45:56.768
8 Tomi Björkman TUA 44 45:03.767
9 Jerry Hellström VAU 39 37:20.482
10 Tuomas Lintula VAU 33 43:54.880 J
11 Olli Viitanen AAU 21 20:25.992 J
12 Jani Lindqvist TUA 20 20:17.637
13 Jukka-Pekka Vihmo PoSUA 20 20:31.296
14 Kalle Kyyrö VAU 19 20:18.771
15 Jonni Kotola VAU 18 19:05.129 J
16 Topias Airola TamUA 18 20:26.355
17 Tommi Alho 17 16:53.264 J
18 Aki Mertsola TUA 12 11:58.586
19 Mika Hurula SalUA 10 10:12.310 J
20 Jarno Kokkonen TUA 10 10:17.366 J
21 Jari Eklund VAU 10 10:49.663 J
22 Arto Heinonen VAU 9 9:57.947 J
23 Jani Parjanen TUA 9 10:08.018 J
24 Jethro Lehtojärvi TUA 9 10:23.476
25 Jaakko Hietaoja LoiUA 8 9:44.882 J
26 Tommi Saari TamUA 8 10:10.842
27 Vesa Rousku VihUA 8 10:26.110 J
28 Tomi Salonen TUA 7 9:14.879
29 Niko Andersson TUA 6 10:26.344
30 Matias Vikstedt VAU 5 5:45.993 J
31 Sami Leppälä VAU 4 4:36.77 J
32 Veli-Pekka Virtanen TUA 1 1:58.858 J
33 Juha Rousku VAU 10 9:54.435
34 Jesse Heinonen SalonUA 9 10:18.440 J
35 Antti Aapro kerta 5 10:58.549 J
36 Saki Luukkanen SaloUA 3 3:43.825 J
37 Tero Turkki TUA 3 7:30.086 J
38 Touko Laakso kerta 1 6:58.580 J
39 Marko Sundman TUA 0 58.234 J
40 Sami Sinisalo TUA 0 -.--- J
41 Riku Hyvönen AAU 0 -.--- J
DQ Arttu Helenius SaloUA
DQ Petri Mylläri SaloUA
-
Pysyykö rata ensi vuonna vielä kondiksessa vai jääkö se nyt vuodeks "oman onnensa nojaan"?
Se on vaan SM kisa jota ei ole ensivuonna. Mitä radan kuntoon tulee, niin päinvastoin, ilman kisaa saattaa riittää motivaatiota jopa paremmin radan laittamiseen :)
-
Fotot: http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2006/sm/sm-2_ulvila_8.7/
-
DQ = Diskattu? Miksi?
-
Eivät olleet herrat nostamassa finaalissa...
-
Ahaa.. Tänks Jonni
-
Jonnille kiitokset moottorin lainauksesta, en olis muuten päässyt edes aloittamaan kisaa.
Timolle taas jälleen isot kiitokset ja myös matiakselle jotta päästiin teltan alle palelemaan.
Matias, seuraavan kerran VARASTAN sen pepsin, senkin omahyvänen poika.
Jerzi
PS Jonni kysy seuraavan kerran vaikka minun tyttöystävältä apua saada auringon rasvat selkään eikä minulta. :wink:
-
DQ = Diskattu? Miksi?
meijän oli pakko lähtee semin jälkee.
-
Mut jos olis finaaliin päässy niin olisko sittenki ollu pakko lähtee?
Säännöt on kaikille samat.Lisäks valvoja oli tällä kertaa tiukimmasta päästä...
-
edit. ei mitään.
-
Paha sanoa, mutta tuo pakko lähteä selitys on suoraan sanottuna aivan naurettava.
Jos jompikumpi olis päässy A finaaliin niin eipä olis ollu yhtään mitään pakkoa.
Mikäli jollain tosiaan on pakottava tarve olla jossain muualla sellaiseen aikaan ettei pysty mitenkään ajamaan kisaa loppuun niin silloin ei kukaan lähde ajamaan pitkää matkaa kisapaikalle ja ajamaan vajaan kisan...
Ihan oikeesti... Ei pojat näin.
Säännöt on sääntöjä ja niitä noudattaa jokainen.
Kerrankin hatunnoston arvoinen päätös tuomareilta.
-
Tästä on minun mielestä turha tän enempää keskustella (koska rike on jo tapahtunut ja ovat saamassa rangaistukset)mutta minun mielestä salon pojat olisivat voineet kertoa kisa johdolle että he lähtevät ja sitä kautta he olisivat voineet laittaa joku muu sinne nosto hommiin jotta tästä hässäkästä olis voinut välttää.
Kyllä oli todella hyvät kuulutukset läpi koko kisan mikä on todella harvinaista ja todellakin semeissä varsinkin se auttoi minua todella paljon että Tony oli eetterissä koko ajan niin tiesin missä 6 sija meni.
KIITOS TONY................ :wink:
Jerzi
-
jerry the radan kuluttaja =) 1/8-1/4-1/2-Finaali
Oikeassa olet...
-
Heps...
Juu pakko tässä on antaa kehuja tosiaan koko kilpailulle ja sen järjestäjille.
Kaikki oli hienosti hoidettu, kuulutukset kuulu niin ohjaajille, mekaanikoille kuin myös varikolle asti.
Tuomaristo seurasi kisaa ja jakeli vihdoinkin niitä kuuluisia stoppareita joita ei olekkaan ihan vähään aikaan nähty.
Näistä pääsin itsekin "nauttimaan" vaikka tilanne olikin hieman tulkinnan varainen juttu, mutta tuomarilla on päätäntävalta ja sen mukaan edetään.
Tuomio oli oikea vaikka moni ei siitä olisi mitään antanutkaan, mutta tulkinta oli tämä ja kiltisti tultiin kärsimään rangaistus.
Katsastukset toimi hienosti.
Ja mikä parasta oli katsastajien asenne niin rento että tämä torsti kun meinas moneen kertaan kävellä ohi unohtaessaan viedä autoa katsastukseen niin perästä kuulu huuto... "Hoke... se auto katsastukseen" ja pienet kuittailut päälle :D Asiaa...
Muutenkin sai kulla kuittia vähänväliä...
Just sitä mitä pitääkin olla :lol:
Rata jälleen hieno ja varsinkin vaihteleva :mrgreen:
Röykyt oli jälleen erittäin syviä, vaikkakaan ei aivan yhtä pahoja kuin viimevuonna.
Tämä erittäin hyvä siksi koska nyt pääsi ajamaan radalla joka toi jälleen uusia säätöjä autoon.
Nyt alkaa Hyper kasiinkin löytyä setuppia.
Plussana myös se että aamulla kun autoon ruuvas uuden setin crimejä niin illalla pysty toteemaan että renkaat on edelleen uutta vastaavassa kunnossa.
Erittäin suuri kiitos koko Ulvilan porukalle, kierroslaskennalle sekä tuomaristolle + kaikille muille jotka vaivaa kisojen aikaansaamiseen näkivät.
Erittäin harmillista on että tulevaisuus näyttää hieman utuiselta seuraavan Ulvilan kilpailun suhteen.
Pakko tässä on vaan toivoa että ensivuodelle saadaan sinne kisat keinolla millä hyvänsä.
Kiitos ja kumarrus... Toivottavasti näemme mahdollisimman pian uudestaan.
Ps: Ulvilan radan tuntumassa on havaittu myös pari erittäin harvinaista eläinlajia... Toinen näistä on puussa asustava Hyper 8 joita ei ole näillä leveysasteilla ennen nähtykkään.
Ja toinen on erittäin harvinainen apinalaji joka metsästää puussa asustavia Hyper kaseja :wink: :mrgreen:
-
..mutta missä on Paavo? :shock:
Kiitokset Ulvilan porukalle tosiaan, homma toimi erinomaisesti. Itse mekkasin loppuvuoden tarpeiksi, mutta oma moka se. Voisi opetella mekkaamaan kotona ettei kisoissa tartte.. Joko jo seuraavissa kisoissa pääsis ajamalla maaliin :roll:
-
..mutta missä on Paavo? :shock:
Kiitokset Ulvilan porukalle tosiaan, homma toimi erinomaisesti. Itse mekkasin loppuvuoden tarpeiksi, mutta oma moka se. Voisi opetella mekkaamaan kotona ettei kisoissa tartte.. Joko jo seuraavissa kisoissa pääsis ajamalla maaliin :roll:
Eikö pave rantaleijonaa näkyny? :shock: Eihänä ne kisat sit mistään ollu kotosin :mrgreen:
-
Kiitosta vaan Harvoselle ja kumppaneille... ...ja kun kuuluttamassa on kilpakuski on kuulutukset ensiluokkaisia Tonylle 10+
Asiasta toiseen...
En tiedä mitä autolleni tapahtui 1/4A nousufinaalin kärkipaikalta mutta motti sammuin aivan käsittämättömästi ja ilman mitään syytä noston yhteydessä.
Finaalia seuratessa samainen järjestävän organisaation vapaaehtoisnostaja sammutti erään finaalistin auton nostaessaan sitä radalle. Tämä kaveri ei missään nimessä tehnyt sitä tahallaan hän oli vain ehkä hieman turhankin huolellinen nostotehtävässään.
Omalta kohdaltani voin väin jäädä arpomaan oliko motissa vika vai olisiko mahdollisesti nostajan hanska käynyt vauhtipyörässä... ...loppupeleissä kuitenkin itse olin autoni pulaan ajanut ja nostoapua tarvittiin :roll: ... ...elämä on...
No ainakin saatiin pupuja taas bingoon... Bling bling...
-
"AfterUlvilat" täytyy kertoa.
Oma kisatarina oikeastaa alkaa jo perjantailta Lavangosta. Hinkattiin kahdella autolla säätöjä kuntoon. Monta säätöä tehtiin, mm kolmet erilaiset iskarikierrokset olin tehnyt kokeiltavaksi.
Alkuerät menivät hyvin sijoituksilla 4 -8-4, josta yhteistuloksena hämmästyttävä 2 sija. Auto selvästi oli yksi parhaiten käyttäytyvistä, mutta vieläkin hieman puskeva... Lavankoon.
Semi meni kuten aina meillä menee. Kone sammui ekan tankkauksen jälkeen! Mutta tällä kertaa auton perusvauhti riitti finaalipaikkaan tuollakin tapahtumalla.
Finaalissa sitten "paketti hajosi". Startista myöhästyttiin tulpan hajoamisen takia ja siksi, että joku vei pakista tulpan avaimen (ostos Nikolta aamulla). Sitä etsiessä ja sitten naapurin avaimen lainassa meni ratkaisevat 30 sekunttia ajoaikaa hukkaan. No sitten kuski päätti kokeilla kumpi kestää paremmin Hobao vai radan varikon tolppa. Tolppa voitti. Alatukivarsi repesi. Sitä korjattaessa meni sitten mahdollisuudet sijoituksiin. Loppu puolituntia rentoa ajelua, joka on vaikeaa, kun "nopeammat" tuli peräedellä vastaan. Penaltti sieltä tuli varmaan aiheesta. Lopuksi meni kytkinkellosta hampaat paria läppiä ennen maalia.
Junnukakkospytyn kanssa hyvillä mielin kotiin finaalista huolimatta.
Tulpan avaimen saa palauttaa! Siellä oli finaalissa 9 muuta autokuntaa, tarkistakaa romppeenne. Toinenkin tulpanavaimemme oli poistunut pakista? Se tai sen kaltainen löytyi varikon ylähyllyltä kisan jälkeen.
Kiitokset järjestäjille ja onnittelut voittajille. Kuulutuksista ansaitsevat erityismaininnan. Toinen erityishuomio vielä Ulvilan naaraille, harmi vain että olivat paarmoja! Sekä rauha Kyyröjen teltalle, se pääsi telttojen taivaaseen, johon se niin ahnaasti pyrki.
-
Ensimmäinen visiitti Ulvilaan ja radan profiili oli kyllä hyvä, kuten ennakkoon olin huhua kuullu.
+Häddis, "ne kiittää jotka ei sammuta", ym. ruiskuttelut
+iltauinti mökillä kisan jälkeen
+kisajärjestelyt. kuulutukset etc.
+/- arska
-minä, laiskuus, auton setuppi ja asenne :)
-finaalikeskeytykset (Tiim Lintula ja Jerry)
-tän kannettavan näppis
-pöly
(+en sentään hävinny VP:lle, -hävisin Vixmalle)
TOU