"AfterUlvilat" täytyy kertoa.
Oma kisatarina oikeastaa alkaa jo perjantailta Lavangosta. Hinkattiin kahdella autolla säätöjä kuntoon. Monta säätöä tehtiin, mm kolmet erilaiset iskarikierrokset olin tehnyt kokeiltavaksi.
Alkuerät menivät hyvin sijoituksilla 4 -8-4, josta yhteistuloksena hämmästyttävä 2 sija. Auto selvästi oli yksi parhaiten käyttäytyvistä, mutta vieläkin hieman puskeva... Lavankoon.
Semi meni kuten aina meillä menee. Kone sammui ekan tankkauksen jälkeen! Mutta tällä kertaa auton perusvauhti riitti finaalipaikkaan tuollakin tapahtumalla.
Finaalissa sitten "paketti hajosi". Startista myöhästyttiin tulpan hajoamisen takia ja siksi, että joku vei pakista tulpan avaimen (ostos Nikolta aamulla). Sitä etsiessä ja sitten naapurin avaimen lainassa meni ratkaisevat 30 sekunttia ajoaikaa hukkaan. No sitten kuski päätti kokeilla kumpi kestää paremmin Hobao vai radan varikon tolppa. Tolppa voitti. Alatukivarsi repesi. Sitä korjattaessa meni sitten mahdollisuudet sijoituksiin. Loppu puolituntia rentoa ajelua, joka on vaikeaa, kun "nopeammat" tuli peräedellä vastaan. Penaltti sieltä tuli varmaan aiheesta. Lopuksi meni kytkinkellosta hampaat paria läppiä ennen maalia.
Junnukakkospytyn kanssa hyvillä mielin kotiin finaalista huolimatta.
Tulpan avaimen saa palauttaa! Siellä oli finaalissa 9 muuta autokuntaa, tarkistakaa romppeenne. Toinenkin tulpanavaimemme oli poistunut pakista? Se tai sen kaltainen löytyi varikon ylähyllyltä kisan jälkeen.
Kiitokset järjestäjille ja onnittelut voittajille. Kuulutuksista ansaitsevat erityismaininnan. Toinen erityishuomio vielä Ulvilan naaraille, harmi vain että olivat paarmoja! Sekä rauha Kyyröjen teltalle, se pääsi telttojen taivaaseen, johon se niin ahnaasti pyrki.