Tulee tulee , kunhan ehdin.
Otin useammankin kuvan kokoamisvaiheesta.
Mutta nyt ensin ajamaan!
Edit:
Nyt on sitten ajettukkin pari akullista ja auton kaikki pyörivät osat on huopanöyhtän peitossa sen verran pahasti ettei tarvinnu enää mutkiin jarrutella, riitti kun kaasun hölläsi.
Auto tuntui muuten käytökseltään varsin hyvältä mutta moottorijarrutuksen aikana mutkaan tullessa perä lipsahti alta tosi herkästi.
Snakepoison oli omastaan vastaavaa ongelmaa korjannut laittamalla pikkuisen lisäpainoja perään.
Itse otin ensiavuksi takavakaajan pois ja se hieman auttoikin.
Nyt on siis edessä se sarjassa mukana tullut paksumpi vakaaja ja takana ei ollenkaan.
Foameilla kokeillessa oli jo lähes hyvä mutta kumipyörillä tuo ominaisuus vielä ärsyttää.
Mitä kannattasi kokeilla, painojen lisäksi?
Sitten kummastutti tuo SPX-noparin käytös.
Siinähän on sisäänrakennettuna jokin lounaskontrolli eli Launc Control tjsp,
joka antaa ensimmäiseen lähtöön lisäpotkua.
Mistä tuo potku tulee?
Autoa renkaat ilmassa kokeillessa moottori ottaa tuon LC:n kanssa noin tuplat enempi kierroksia kuin normaalisti.
Miten se on mahdollista?
Eikö tuo nopari anna moottorin sitten normaalitilassa ottaa täysiä kierroksia?
Voimaa löytyy kyllä, oli selkeästi tuolla 13,5-lankaisella kiukkuisempi kuin Snakepoisonin asso 17,5-lankaisella.
Servosta:
Savöx-SPX-yhdistelmä ei taida sopia yhteen...
Paikallan renkaita laidasta laitaan nopeasti käännellessä vastari buuttaa, aivan kuin olisi virrat käytetty pois.
Haukkaako tuo servo niin paljon virtaa että noparin 3A:n becci kyykkää?
Loppuun vielä maavarasta:
Se kai olisi hyvä olla noin 5mm.
Mutta mitenkäs ulosjoustot?
Miten ne mitataan?
Nyt ne on säädetty niin ettei jouset pääse hölskymään vaikka auton nostaa ilmaan.