Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - monster_rc

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10
181
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CR FT
« : 13.02.08 - klo: 16.39 »
... ja muutenhan auto on sama. Lapioitu vain kaikki optio-osat jo valmiiksi paikoilleen mukaanlukien 16mm Bigbore iskarit.
Kaikki varaosat ovat täysin samat kuin vanhemmassa eli käytännössä vanhemman version voi päivittää täysin vastaamaan tuota garage-editionia.

182
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 12.02.08 - klo: 19.47 »
Tuskin tarttee ihan heti päivittää. Oma kikotin koittaa kanssa pitävällä pinnalla kiivetä pystyyn  :grin: ja kaverilla on Sirion S23:nen kone REVO:ssa ja siihenkin kuulemma suositellaan tuota RB:n putkea joten soveltuu vissiin moneenkin kokoonpanoon.

183
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 12.02.08 - klo: 14.57 »
No tuo mun profiilissa näkyvä REVO tuli niin että siinä oli paikoillaan ne longtravel jouset. Onhan ne hieman jäykemmät mutta myös lyhyemmät mahdollistaen sen suuremman liikeradan, joten joutuu kiristämään ne rinkulat siitä iskarinvarrelta niin pitkälle että ne jouset ei hölskyis paikoillaan ylä-ääriasennossa ja sitä rataa se auto jää sit vähän turhan korkeaksi eikä se alusta toimi ihan niinkuin pitäis. Tai tätä mieltä ainakin itse olen.

184
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 11.02.08 - klo: 21.34 »
Kannattaa ensiks kokeilla ihan pelkästään vaihtamalla ne jouset.
Itselläni on tällä hetkellä 50:stä iskariöljyä mutta saattaa olla ehkä hiukan liian jäykkää.
Ajelen ihan tuolla vakio 38 hampaisella ja tuo RB tuhoaa niitä kuin leipää varsinkin silloin kun on hyvin pitoja pyörillä.
Oli mulla yksi teräksinenkin mutta tais mennä kivi väliin kun lähti palanen irti eikä ollut kaunista kuultavaa kun kone kiljuu kuin viimeistä päivää ennenkuin kerkes sammuttamaan...

185
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 11.02.08 - klo: 20.42 »
Yks mahdollinen setuppi olis että vaihdat ne alkuperäiset takajouset (vihreä merkintä) eteen ja hommaat vaikka esim. pari pykälää jäykemmät jouset taakse.
Itselläni oli ensimmäisessä revossa juuri noin (vihreä pilkku edessä ja muistaakseni ruskea pilkku takana).
Myös iskunvaimentimien paikkaa vaihtamalla edestä taakse voi kikkailla. Niissä kun on alunperin eri männät sisällä (erikokoiset öljyreiät) mikä ilmenee myös ohjekirjasta.
Tietenkin iskariöljyt vaikuttavat joten ei jäykkyistä öljyä kehiin. Alunperinhän iskareissa on SAE-30W (sama kuin 30Wt) öljyt joten hieman jäykempää litkua iskareihin.
Tuossa ainakin itse hyviksi toteamiani iskariöljyjä eivätkä ole edes hirveän hintaisia http://www.sabe.fi/hobby/index.php?searchstring=&searchby=0&feedback=0&search_by_manufacturer=150&mfgid=150&grpid=3601

186
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 11.02.08 - klo: 20.27 »
Sinähän myit mulle sen 40mhz:sen Futaban ohjaimen ja siinä oli samat säädöt tolle kaasuviiveelle kuten 2.4ghz futabassakin.
Käy vaikka netistä hakemassa 2.4:sen futaban ohjekirja pdf. tiedostona niin siitäkin löytyy se viittaus bensa-auton kaasun viiveeseen tai tarvittaessa sen säätöön.

187
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CR FT
« : 10.02.08 - klo: 19.37 »
No niin eilen tuli suoritettua ensimmäinen ajelu profiilin mukaisella käytettynä ja rullaavana ostetulla ja itse perushuolletulla ja kasatulla Hong Norin kokoonpanolla ja ei voi olla kuin tyytyväinen.
Ennen eilistä mietin vielä, että minkähän takia tuo crossarikin tuli hommattua mutta onhan se ihan eri planeetalta kuin esim: tuo REVO.
Täytyy vielä perehtyä noihin sääntöihin ja tarkistaa, että toi olis kisalaillinen kaikilta osin niin pääsis ensi kesänä käymään ja ajamaan vaikka nyt edes pari kilpailua.
Tuskin tulee kuitenkaan joka kisaan lähdettyä, kun nuo radat on melko kaukana täältä keskisuomesta.
Mutta eihän sitä tiedä kuinka sitä innostuu  :p

188
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 10.02.08 - klo: 19.30 »
Juu itselläni käytön alla jo toinen profiilin mukainen revo käytön alla ja keskidiffi,takajarrusetti ym. pientä kilkettä ja varaosaa lähtee jenkkeihin tilaukseen lähiaikoina.
Kallistuksenvakaimia en aikonut laittaa kun tykkään tuosta alusta toimivuudesta tuollaisenaankin.
Ehkä hiukan jäykemmät jouset vielä hommaan.
TeknoRC:n takasiipiteline on ollut jo loppukesästä asti paikoillaan ja ehkä tilaan vielä tuon Traxxasin oman telineen.
Ei muutakuin hyviä ajeluhetkiä.

189
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 06.02.08 - klo: 19.14 »
Olipas mukava pitkästä aikaa ajella REVO:lla suurinpiirtein ilman huolia.
Aiemmin kun meni niitä kaasu/jarruservoja muutama mutta nyt on Futaban radiot millä sai asian kuntoon.
Eilen kokeillessani tuli ilmi että alaneula pyöri koneen tärinän takia kiinnipäin ja alapää tietenkin meni laihalle ja alkoi booailemaan ja lopulta poltti tulpan.

Nyt näyttäs että ongelma on ainakin hetkeksi korjattu parilla tipalla ruuvilukitetta mutta täytyy varulta ostaa muutama uusi O-rengas alaneulaan vastaisuuden varalle.

Pitoongelmille ei mulchereilla pysty toistaiseksi tekemään mitään... :mrgreen:

190
Polttisautot / Vs: Alaneulan O-rengas
« : 05.02.08 - klo: 18.16 »
Juu ei syökään mutta kun O-rengas on ehjä (eli ei vuoda eikä ota ilmaa) mutta alaruuvi pyörii liian löysästi kun O-rengas ei jaksa enää sitä jarruttaa. Koneen tärinä pyörittää alaneulan kiinni ja laulu loppuu melko sukkelasti varsinkin kun tulppa kärähtää.

Eli tällä hetkellä tarve olisi vain yhdelle vaivaiselle uudelle O-renkaalle eikä se haittaisi vaikka niitä olis pari varalla.

Täytyy vissiin ainakin ensiavuksi laittaa tippa lukitetta alaneulan kierteeseen.

191
Polttisautot / Alaneulan O-rengas
« : 05.02.08 - klo: 17.20 »
Onkos joku jo löytänyt paikkaa mistä pystyis ostamaan tarpeeksi pieniä O-renkaita mitkä kokonsa puolesta kävisivät tuohon alaneulaan?
Sisähalkaisija kun ei ole mikään iso ja eipä se ulkohalkaisijakaan saa liian iso olla.
Tuotenumerollakaan on vähän huono tilata kun tarjolla on koko neula/O-rengas pakettia eikä ole mitään tarvetta uudelle neulalle.

Vaihtoehtona en haluaisi käyttää katkaistua (lyhennettyä) O-rengasta koska siinä kuitenkin on pieni vuotamisen vaara.

192
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 03.02.08 - klo: 20.01 »
Jeps. Niin mä vähän arvelinkin.
No tuo pidempi servosarvi tosiaan toi lisää vipuvartta ja samalla jäi vielä säätövaraakin tuohon EPA-TH säätöön.
Piti nyt silti vielä varmuudeks kysyä että jäikö jotain itseltä huomaamatta.

193
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 03.02.08 - klo: 19.38 »
No joo EPA-TH oli jo maksimilla eikä riittänyt liikerata, joten olin kyllä jo tuon säädön käyttänyt.

194
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 03.02.08 - klo: 19.16 »
Olisit kyllä voinut hieman tarkemmin auttaa. Vaikka esim. mitä siinä ohjaimen näytössä silloin lukee kun tuota keskiasentoa voi säätää, tai ohjekirjan sivun numero...

195
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 03.02.08 - klo: 18.12 »
Tuli tällainen asia eteen kun rupusin noiden Futaban ohjaimien kanssa, että pystyykös Futaba 3PM ohjaimissa muuttamaan servon keskipaikkaa (lepoasentoa) niin että esim: jarrulle olis 30 % ja kaasulle 70 % liikeradasta käytössä?

Ohjekirja kyllä löytyy ja sitä tavatessani arvelin että olisko sillä subtrimmillä tuollainen onnistunut?

Syy miksi moista toimintoa olisin tarvinnut niin REVO:ssa on servosarvet alunperin melko lyhyet ja RB moottorin kaasuttimen luisti tarvitsee melko pitkän liikkeen. Trimmit eivät yksin riitä liikkeen maksimoimiseen.

Ongelma on kylläkin jo hoidettu pidemmällä servosarvella mutta jos joku osais sanoa, että pysyykö sitä keskiasentoa siirtämään...

196
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 03.02.08 - klo: 17.58 »
Habaku:lle pointsit kotiin. Kiitokset hyvistä kaupoista. Ehjää ja siistiä tavaraa tuli perille.

197
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 28.01.08 - klo: 22.12 »
Mahtuu jos jätät korin tarpeeksi korkealle.
Traxxasin omien sivujen foorumilla on REVO:n niskassa Nissan Skylinen kori mutta on ehkä hieman hassun näköinen kun se on niin korkealla eikä se silloin suojaa kovinkaan hyvin.
Eli jos haluat kopan alemmaksi niin turvakaari on poistettava.

198
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 28.01.08 - klo: 21.56 »
Tässä olis minun ensimmäinen itse maalaamani kori.

199
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 28.01.08 - klo: 20.22 »
...tai miks et laita sivuputkea? Jenkeissä tuntuvat ainakin tykkäävän käyttää "ei niin suoraan sopivien" koneiden kanssa ja sellaisia käyriä/putkia on vissiin joka RC-putka täynnä  :mrgreen:
Se kylläkin syö mahdollisuuden käyttää sivusta toimivaa ROTO:a tai TIGERDRIVE:ä, kun se käyrä kääntyy eteen. Eli joko narukäynnistys tai starttiboxi tulee silloin kysymykseen.

Jos tuosta omasta RB:stä nyt joskus lähitulevaisuudessa loppuu laulu niin silloin pidän ainakin yhtenä vaihtoehtona tuollaista viritystä.

200
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 24.01.08 - klo: 00.09 »
Kun selaat tätä REVO keskustelua taaksepäin niin huomaat että 3.3:sia patoja on hajonnut yhdellä sun toisella, eikä nuo lämmöt vielä niin korkeilta kuullosta (itselläni joskus lipsahtanut 180-190 asteen hujakoille...  :p)

Itse onneksi vältin kyseisen koneen. kun ostin autoni rullaavana ja sain valita moottorin itse.

Aiemmin omistamallani 2.5 Revolla ajoin itse n.6 gallonaa (gallona n.30 tankillista) ilman sen suurempia huolia (paitsi ne hemmetin pakokäyrät) ja ajokuntoisena myin vielä eteenpäinkin.

201
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 23.01.08 - klo: 23.58 »
Juu siis 2.4:set Futaban laitteet kyllä löytyy. Mutta niinkuin kirjoitin niin näin haluaisin tehdä. Mieltymyksensä kullakin...

202
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 23.01.08 - klo: 19.02 »
Jos et vielä ole kerinnyt kokeilemaan sitä RB:n käyrää siihen alkuperäiseen koneeseen niin kyllä vähän pahaa pelkään että ei ainakaan ihan suoraan käy se käyrä, koska Traxxasin koneessa se pakoputken lähtö on niin pieni sen kiinnityslaipan takia ja "normi" käyrässä on välissä se silikonitiiviste. Jos sinne sais väliin vaikka jonkun holkin tai vaikka kaksi erikokoista tiivistettä päällekkäin niin sitten sen saattas saada tiiviiksi.

Ne alkuperäiset käyrät on kyllä aivan paskoja. Itse tuhosin niitä 3kpl ja RB:n kanssa ei ole mitään ongelmaa.

203
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 23.01.08 - klo: 18.36 »
Heittäkääs vinkki/linkki kohtuullisen hintaiseen 27Mhz kiteelliseen rattiohjaimeen mistä löytyy vähintään EPA säätö kaasulle/jarrulle.

Syy miksi tällaista etsin niin haluaisin korvata "karvalakki" RTR ohjaimen, mutta en jaksaisi (lue viitsi :p) muuttaa muita auton sähköjä...

Ja jos jollain on tollanen vaikka käytettynä myynnissä niin nakatkaa vaikka yv:tä.

204
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 19.01.08 - klo: 14.38 »
Se on vissiinkin ihan normaalia tuo korkeampi volttimäärä.
Itselläni oli 7.4V lipoja ja latauksen jälkeen (balanceri myös välissä) niin lukema oli 8.4V
Ne amppeerithan niitä tärkeimpiä on mutta niiden toteaminen onkin jo vähän hankalampi juttu.
Pitäis pystyä jotenkin kuormittamaan kun ampeereita ei ihan joka mittarilla pysty suoraan mittaamaan.
Tai itse en ainakaan osaa... :tongue:

205
Polttisautot / Vs: tulpat
« : 15.01.08 - klo: 12.56 »
Tuossahan se kalustorivillä lukee mutta CMB .21 RS PRO mitä HobaoFinland myy

Katsoin jo mukana tulleen tulpankin ja yllätys kun ei ollut mitään merkintää :tongue:

Mutta mitä nyt tuossa selvää vielä asiasta otin niin ilmeisesti numerolla 5 tai 6 oleva tulppa olis hyvä varsinkin kun aion käyttää 25% Nitroa eli taidan kokeilla tuota jp:n ns: kylmää tulppaa (ainakin numero vähän viitttais 5:sen lämpöarvoon) jos oikein ymmärsin.

206
Yleinen keskustelu / Vs: Shimmeistä
« : 14.01.08 - klo: 23.40 »
Sisähalkaisija se yleensä tärkein on joten ainakin minun mielestäni tuo 6mm osoittaa juurikin tuon sisäreiän halkasijan ja tuo ulkohalkaisija on arviolta n. 8-9 mm joten vaikuttaisi melko passelilta shimmiltä mainitulle laakerikoolle.

207
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 14.01.08 - klo: 19.31 »
Eikös siinä koneessa ole jo turbotulppa? Siihen en osaa sanoa mitään kun itsellänikin on vähän sama ongelma eli pitäis ostaa turbotulppa (eri koneeseen kylläkin). Esim: jp nitroracing myy turbotulppia. Siitä vain arpomaan... :p

Polttoaineeksi voisin suositella 20% Byronia mistä ainakin itselläni hyviä kokemuksia mutta toki muutkin merkit ajavat asiansa.

208
Polttisautot / Vs: tulpat
« : 12.01.08 - klo: 15.39 »
Juuri kun luuli pääsevänsä jo hiukan hommasta jyvälle niin sitten piti mennä ostamaan kone missä on turbotulppa  :shock:

Minkäslaisia tulppia (ja mistä hommattuja) isännät on moteissaan käyttäneet?

Ari-Pekan RC sivuilta jo hiukan lueskelin aiheesta ja esim: jpnitroracingin sivuilla on ainakin kolmella eri lämpöarvolla olevia tulppia.

Menisköhän kuinka metsään jos kokeilis keskimmäistä?  :lol:

209
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 12.01.08 - klo: 14.30 »
Joka kerralla kun servo on "kuollut" niin sitä on edeltänyt pidempi täyskaasu veto mikä ilmeisesti vääntää tuon servon hajalle.

Johtuisko tämä siitä että EPA säädetty väärin? Kun servo on pitkään samassa asennossa ja yrittää vetää vängellä kaasua, luulisi sen rikkovan jotain koska tulee suuri vastus sekä lämpötila nousee.

Ei Traxxasin RTR radiossa ole EPA säätömahdollisuutta. Tottakai sen olisin jo aika päivää sitten säätänyt.

Kun REVO tulee uutena kaupasta niin siinä on OPTIDRIVE mikä mahdollistaa kaasu/jarru servon opetuksen mutta kun se korvataan forward only:llä niin tämä mahdollisuus jää pois.

210
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 12.01.08 - klo: 13.26 »
Jokohan sitä nyt uskois (kaksi alkuperäistä ja yhden Bluebirdin hajottaneena), että kun forward only korvaa (lue poistaa) tuon optidriven millä myös
määrätään tuo kaasu/jarruservon liikerata alue niin, että se on korvattava paremmalla ohjaimella millä voi määrätä servon liikeradan pituuden.

Joka kerralla kun servo on "kuollut" niin sitä on edeltänyt pidempi täyskaasu veto mikä ilmeisesti vääntää tuon servon hajalle.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10