Ok, no sitten ei ihan heti radalla varmaan tavata.
Vedetään nyt sitten taas hieman yhteen aiempia keskusteluja ja opittuja juttuja.
1) Ensinnäkin GT1 rattaissa ei ole ongelmaa, se on helpoin ja varmin tapa poistaa ongelma.
Voit ajaa esim. välityksellä 15/19 46/43 ja ne sopivat suoraan GT2 autoon.
On myös mahdollista käyttää esim. välitystä 17/21 käyttämällä HPI:n rattaita
2) GT2 rattaiden ero on 6 hammasta joka aiheuttaa rattaiden sileäksi menemisen
Kyosho tiedostaa ongelman ja äskettäin on tullut IG110B osa, joka korvaa vakio mustat rattaat ja niissä on vahvempi materiaali. Materiaali on samaa kuin VoneRRR ja Evolva maailmanmestaruus autoissa
Ongelmaa voi myös eliminoida seuraavasti (vakiorattailla):
- säädä välys minimiin
- säädä vaihde vaihtamaan alhaisilla kierroksilla (=avaa vaihteen säätöruuvia)
Näin minulla kesti GT2 rattaat koko päivän kisan loppusyksystä 2008 kun ajoin kisan 3. lopputuloksissa
3) Autoon on saatavilla kaupallisesti (Ipanema) ns. Evolva -konversiota, jossa vakiovaihde korvataan Evolvan vaihteella. Itse olen testannut tätä kevään ja se on aivan loistava. Olen tehnyt konversion itse, se ei ole vaikea tehdä mutta pitää tietää miten se tehdään. Kaupallisessa versiossa tulee ohjeet mukana. Kaikki osat ovat Kyoshon "standardi" osia
4) Kakkosen "metal gear" -konversio
Onnistuu HPI Savagen metallisella kakkosen päärattaalla 41T sekä vaihtajalla ja kauluksellisella laakerilla. Eli siis kolme osaa. Mm. winnerscirclerc.com:sta löytyy osat, ehkä myös Hobblylinnasta.
Kokeilisin itse ensimmäisenä kohdan 2 säätövinkit ja sitten IG110B rattaat. Jos ei auta, niin sitten muita vaihtoehtoja