RC10.FI
Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: VSA - 09.07.07 - klo: 15.45
-
Oheisiin kysymyksiin voi vastata yksityisviestillä, mutta muuten kommentointi ja ideat asiaan liittyen ovat vapaata. Vastauksia kysymyksiin otetaan vastaan 9.9.2007 asti.
(vastausvaihtoehdot: kyllä = k , ei = e, en tiedä = et)
1. Pitäisikö 2008 maastosarjassa ajaa alkuerät pisteillä?
2. Pitäisikö vuonna 2008 ajaa M2-10 ja M4-10 samana päivänä?
3. Pitäisikö alkueräkierroksia olla 4kpl?
4. Pitäisikö kaikki finaalit ajaa kolminkertaisina?
5. Pitäisikö vapaaharjoittelu olla erien mukainen ohjattu harjoittelu?
6. Pitäisikö S2-10 luokka säilyttää vuonna 2008?
7. Jos S2-10 luokka säilyy, niin pitäisikö heidän ajaa omat finaalit?
8. Pitäisikö myös maastosarjassa olla omat auton numerot niin kuin en ovat touring luokissa?
9. Onko hyvä että viimeisessa finaalissa voi olla jopa 12 kuljettajaa eli varmistetaan että kaikki saavat ajaa finaalin?
10. Oletko saanut riittävästi tietoa maastosarjasta (kilpailuista, tilanteista, jne) kauden aikana?
11. Osallistuitko 3 osakilpailuun vain siksi että voit osallistua kauden lopussa palkintopöydän arvontaan?
12. Toimiko mielestäsi ajotavan seuranta kauden aikana?
(vapaamuotoinen vastaus)
13. Kuinka paljon osakilpailussa pitäisi palkita (esim. vain A-finalistit, kaikki, jne)?
14. Pitäisikö sarjan loppupalkinnoissa olla pyttyjen lisäksi jotain muutakin, jos kyllä niin mitä (esim. kunniakirja, muistomitali, jne)?
15. Muita ideoita tai huomioita?
-
Onko vielä varmuutta saako M4-10 SM-arvon ensi vuodelle?
-
Lajiryhmä anoo sitä syksyllä AKKlta, joten tässä vaiheessa ei ole vielä mitään varmuutta.
-
Vielä toivotaan lisää vastauksia, jotta saadaan parempi otos kehittämistä varten. Vastausaikaa on jatkettu 9.9 asti.
-
Tässä ehdotuksissa esiintyneitä palkittavien määriä:
- Kaikki
- A-fin., 3 B-fin. ja muut 1
- A-fin. ja muut 1
- A-fin.
- A-fin., muut 3 paitsi viimeinen finaali 1
- Finaalien 3 parasta pytty (paitsi vika 1), muut sijat mitalli
-
Muita esiintyneitä ehdotuksia:
- Sadekelisäännöt
- Kisakutsuun varapäivä
- M4-10 SM luokaksi
- PA toimitsijalisenssi heti II, jos on ollut lajin parissa
- Tuomareille ei lisenssivaatimusta
- Junnut voisi palkita lopussa polttispuolen tapaan
- Nostajille määrättävä nostoalue
-
-------------
-
Vastausaika on mennyt umpeen. Vastauksia ei vaan tullut ihan odotetunlaisesti. Tässä kuitenkin joitakin selkeitä enemmistöjä, mihin varmaan vastaamattomatkin voivat olla samaa mieltä:
1. Pitäisikö 2008 maastosarjassa ajaa alkuerät pisteillä?
KYLLÄ 71%
4. Pitäisikö kaikki finaalit ajaa kolminkertaisina?
KYLLÄ 71%
5. Pitäisikö vapaaharjoittelu olla erien mukainen ohjattu harjoittelu?
KYLLÄ 86%
9. Onko hyvä että viimeisessa finaalissa voi olla jopa 12 kuljettajaa eli varmistetaan että kaikki saavat ajaa finaalin?
KYLLÄ 93%
12. Toimiko mielestäsi ajotavan seuranta kauden aikana?
EI 64%
-
Palkintojen suhteen tuli jos vaikka minkalaista esitystä. Ehkä kuitenkin tämä esiintyi useimmin:
Kaikki A-finalistit
3 parasta B-finalistia
Muista finaaleista voittaja
Sarjan loppupalkinnoissa halutaan selkeästi vain pokaalit
-
Tässä vielä muutamia muita esiintyneitä ideoita:
- Sadekelisäännöt
- Kisakutsuun varapäivä
- M4-10 SM luokaksi
- PA toimitsijalisenssi heti II, jos on ollut lajin parissa
- Tuomareille ei lisenssivaatimusta
- Junnut voisi palkita lopussa polttispuolen tapaan
- Nostajille määrättävä nostoalue
- Takaveto ja neliveto omille päiville
-
Jos luokat ajetaan eri päivinä, osallistujia tulee varmasti molempiin luokkiin enemmän. Meidänkin tiimissä molemmat kuskit tulevat ajamaan molempia luokkia jos se tehdään aikataulullisesti mahdolliseksi. Nykyisten kisamatkojen kuluissa se yöpyminen ei enää tunnu missään, kun muutenkin menee kaikki mikä tulee. Tästä aiheesta lukisin mielelläni muidenkin kuljettajien mielipiteitä.
Terveisin Sami
-
Jos luokat ajetaan eri päivinä, osallistujia tulee varmasti molempiin luokkiin enemmän. Meidänkin tiimissä molemmat kuskit tulevat ajamaan molempia luokkia jos se tehdään aikataulullisesti mahdolliseksi. Nykyisten kisamatkojen kuluissa se yöpyminen ei enää tunnu missään, kun muutenkin menee kaikki mikä tulee. Tästä aiheesta lukisin mielelläni muidenkin kuljettajien mielipiteitä.
Terveisin Sami
Samalla linjalla!
-
Jos vaan kilpailun järjestäjät ovat halukkaita tekemään kaksipäiväiset kilpailut, niin varmaankin silloin voidaan luokat jakaa eri päiville. Uusi lajiyhdyshenkilö voinee selvitellä asiaa. Tänä vuonnahan Vaasassa ajettiin yksi osakilpailu kaksipäiväisenä. Kuitenkin niille, jotka ajavat vain yhtä luokkaa, kilpailupäiviä olisi edelleen yksi, ellei sitten innostu ajamaan molempia luokkia.
Kyselyn mukaan jakauma oli:
2. Pitäisikö vuonna 2008 ajaa M2-10 ja M4-10 samana päivänä?
Kyllä 21%, en tiedä 29%, ei 50%
-
Jos luokat ajetaan eri päivinä, osallistujia tulee varmasti molempiin luokkiin enemmän. Meidänkin tiimissä molemmat kuskit tulevat ajamaan molempia luokkia jos se tehdään aikataulullisesti mahdolliseksi. Nykyisten kisamatkojen kuluissa se yöpyminen ei enää tunnu missään, kun muutenkin menee kaikki mikä tulee. Tästä aiheesta lukisin mielelläni muidenkin kuljettajien mielipiteitä.
Terveisin Sami
Samalla linjalla!
Nyt täytyy kääntää kelkkaa yksipäiväisten kisojen puolelle!
-
...paljonkohan on oikeasti näitä kahden luokan kuskeja? Tuskin edes kymmentä. Yöpymis kuluilla hankkii molempiin autoihin ( luokkiin ) sähköt ja saa ajaa kisat samanapäivänä.
Ja veikkaisin, et kisojen järjestäminen ( ajanotto, tuomarit, valvojat, katsastus, kioskit, yms. ) on helpompi saada päiväksi paikalle. Talkoolaiset on nykyään aika vähissä.