Camperin vaikutukseen vaikuttaa paljon se minkälainen alusta autossa on.
Periaatteessahan renkaassa on aina eniten pitoa kun se on täysin pystysuorassa alustaa kohti, eli suurin pinta-ala koskettaa maata.
Mikäli auton alusta on pehmeä ja antaa auton hieman kallistua niin tiettyyn pisteeseen asti camppeerin lisääminen tuo lisää pitoa.
Eli camppeerilla lähinnä pyritään siihen ettei auto kallistuessaan pääse kallistamaan rengasta pystyasennosta ulkosyrjälleen, ja siis menetä pitoa.
Eli... lisäämällä camppeeria paljon, vähenee pito.
Lisäämällä camppeeria sen verran että auton kallistuessa rengas on pystyasennossa, on pito parhaimmillaan... Eli siis auto pitää mutkassa kallistuessaan paremmin.
Vähän camppeeria lisää auton vetopitoa, mutta mutkassa pito vähenee kun rengas kallistuu ulkosyrjälleen.
Siks on mahdotonta sanoa että lisääkö vai vähentääkö camppeeri pitoa, koska siihen vaikuttaa moni asia.
Erittäin jäykällä alustalla toimii aina vähemmän camppeeria, koska alusta ei kallistu kuten pehmeämmällä alustalla.
JOS... käytetään jäykkää driftaus alustaa niin voi melkein sanoa että mitä enemmän camppeeria laitat, sitä vähemmän saat pitoa...
Mutta kuten jotku on huomannu niin camppeerilla on pito myös lisääntynyt... ja tämä johtuu juuri siitä että alusta joustaa ja siis auto kallistuu... Tällöin camppeerin lisääminen tuo pitoa lisää tiettyyn pisteeseen asti.