Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Elvisrc

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11
211
Polttisautot / Vs: Kansipahvin lisäys
« : 08.06.07 - klo: 09.59 »
Hetkinen hetkinen...
Nyt olet ymmärtänyt jotain kyllä pahasti väärin.

Neulojen asentoa et voi kopioida yhdestäkään moottorista.
Ensinnäkin jokainen moottori on yksilö.
Ja jotta homma olisi vielä vaikeampi niin säätöihin vaikuttaa erittäin monta eri asiaa.
Ilman lämpötila, ilman kosteus, polttoaine, yms yms... Jopa ilmanputsari ja siinä käytettävä öljy vaikuttavat hommaan.

Tyhjäkäynnillä et polta tulppaa vaikka kuinka olisi tyhjäkäynti korkealla jne.
Hmm jos ei tyhjäkäynti polta tulppia niin syy taittaa olla lämpötila tai filtteri. Filtteriä en ole vaihtanut mutta voiko niitä sillai testata että imee itte siitä ilmaa läpitte, ainakin hyvin hengitti(oli siinä kaikkee sontaa joo)  :p Vai imeekö nuo nitromoottorit ihan eri lailla mitä ihminen? Mutta mä olen ajanut hieman viileämmillä keleillä ilman ongelmia joten täytyisköhän vaa ottaa raakasti kylmempi tulppa, oli sirion std 7 ennen joten s 8 seuraavaks jota en ole löytänyt kuin turbo versiona  :shock:


Ilman kosteus?

212
Polttisautot / Vs: Kansipahvin lisäys
« : 06.06.07 - klo: 10.57 »
No joo, tota piikillä ajamista olen myös harkinnut, oliskohan kuitenkin vaan johtunut siitä että tyhjäkäynnin säädöt olivat liian korkeat ja laihat. Eikä mun mielestä pääneula ainakaan voi olla liian piikillä kun olen 2h 30min säädöillä ajanut koska jossain radallahan ne ajelevat noin 2h piikeillä  :shock: tulppana oli se sirion 7 joten kai se on lämpöarvoltaan oikea.

Kokemusta omaavat voi valottaa lisää.  :azn:

213
Polttisautot / Vs: Kansipahvin lisäys
« : 06.06.07 - klo: 00.30 »
Hmm mahtaisikohan kansipahvien lisäys vaikuttaa tulppien kestävyyteen. Jospa se liian suuri paine hajottaisi tulpat.

Olen nyt miettinyt pääni puhki mikä voisi rikkoa tulpat. Ainoastaan sen vain tiedän että sillon oli todella lämmin päivä kun ne hajos  :shock:

214
Polttisautot / Vs: nosram 28 evo ongelma
« : 05.06.07 - klo: 21.20 »
no toi gallonahan on jo paljon mä pääsin hobaon mach 28:lla kuus tankillista että sillee
Häh Mikä siin o?  :shocked:

215
Vapaa keskustelu / Vs: foorumin käyttäjien ikä?
« : 05.06.07 - klo: 15.00 »
17 kesää tuli tänään täyteen  :undecided: Hieman puutteellinen tuo testimaan ikä testit, kun kaikki 10-20v saavat henkiseks iäks 30  :grin:

216
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 03.06.07 - klo: 16.29 »
Itse ajan Byronin 20% ja yksi tulppa mennyt 3.5 gallonan aikana, jos ei lasketa sisäänajon jälkeen vaihdettua tulppaa joka kylläkin on ehjä.
Tulppana O.S A5.

Johan tuo tulppa pitäiskin vaihtaa, kun noin paljon tullut ajettua jo samalla. Kaverilla kävi pari kertaa sillein, että tulpan hehkulanka hävis koneen uumeniin ja ei se ainakaan paranna konetta.
Oleks kattonu kuinka lämpimänä koneesi käy? Mullakin on jo mont kertaa hävinnu se lanka ja eipä se kyllä hyvää tee koneelle, pieniä naarmuja oli jo koneessa. Täytyy sitte jatkossa kokeilla byronin polttoainetta :)

Nää kaikki mun tulpat meni kyllä lämpimänä päivänä rikki.

217
Polttisautot / Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« : 02.06.07 - klo: 20.08 »
Tommosilla "naruilla" leikkimisen minä ainakin unohtaisin suosiolla heti. Koska mielestäni tossa rytkimisessä ei mene kuin hermot. Ja on myöskin paljon helpompaa käynnistää autoa boksilla, ei tarvitse ensin kiskoa narua "hikipäässä" ja sitten kun on "kuollut" nii päästä ajamaan. Kun vaihtoehtoisesti voit vain painaa auton lootaa vasten ja lähteä ajelemaan. (mutta ei se lootakaan sillon käynnistä autoa heti jos säädöt seilaa)

-Aki-
Meinasin kyllä juuri sanoa samaa, mä repisin kans pelihousuni toisena päivänä sen naru startin kans.

218
Polttisautot / Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« : 02.06.07 - klo: 19.48 »
kysymässä sitä että onko tosiaan näin paljon eroa 5:minuutin verran kun säätää pääneulaa:

- Auto käy röpeltäen, savuttaa reilusti jne.. lämmöt 110c lähtee hyvin käyntiin.

-Kun taas säätää laihemmalle siis tuon 5:min lähtee lämpösenä käyntiin mutta ei millään kylmänä.
lisäksi savuttaa vähän ja kulkee aivan erillä lailla.  lämmöt 140c

Eli 5:llä minuutilla ero kuin yöllä ja päivällä.. onko se normaalia...???

Tosin on totta että vaikea on säätää veistien avulla autoa mutta apua siitä on tähän asti ollut.
Täällä pohjanmaalla kun näitä harrastajia on vähän... Pitää varmaan ilmaatua kesäloman aikana ihmisten ilmoilla että saa paremmin apua...
No mikä ongelma se 140cc siitä nyt tekee? Jos se auto vaan pelaa parhaiten siinä lämmössä niin anna palaa vaan, sitte kannattaa jo huolestua jos se näyttää 170.

219
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 02.06.07 - klo: 17.02 »
Avasin koneen ja mun mielestä siel ei oikee ollu klappia lainkaan, sivuittain oli hieman mut kai se on normaalia. Mahtaiskohan käydä niin että kun se pomppii ja pyörähtelee ympäri koko auto, bensaa vähän pohjalla ja tulis ilmakuplia bensaletkuihin ja vetäis liian laihaksi. Tosiaan oli lämmin päivä. En sit tiiä vaikuttaako säädöt niihin palamisiin  :huh:

220
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 02.06.07 - klo: 13.23 »
Jep, näin teen. Oliskohan tullu sisään ajossa hieman raakasti sitä bensaa lävitse kun säädin aika rikkaalle ja alakerran päälle se sitten käy. Saa nähdä ku avaan koneenn  :shocked:

221
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 02.06.07 - klo: 00.49 »
Kiitän tiedosta. Pesen auton huolellisesti ja perehdyn asiaan myöhemmin. Kuinkas paljon saa olla väljää? Niin paljon että se vain liikkuu :huh:

222
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 01.06.07 - klo: 22.57 »
Ei mua niinkään ohjauspalan ruuvi potuta, vaan se että ne tulpat hajoo. Mun infrapuna lämpömittari ei näytä oikeita lämpöjä, mulla on ollu sirionin std 7 ja std 6 ja niitten kans ajoin o donnelin 25% bensalla yhdellä tulpalla lähes gallonan kunnes se hajotti kaikki tulpat järjestykses. Sitte päätin kokeilla tuota sidewinderin 16%fuelilla OS a5 tulpalla kun se jäi vielä käteen sekin hajos. Niistä koneen lämmöistä yritin selvittää ihan sylkäisyllä ja hyvin kupli eli yli 100 reilusti. Mach 28 kone.

223
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 01.06.07 - klo: 22.05 »
Juu kokeilin hobaoo 16% nitrolla ja tulppa rikki. Ajoin muuten ennen sitä kaivon kanteen ja ohjauspalan ruuvi poikki. En kyllä enään ymmärrä mikä siinä vehkeessä on, alkaa pian huumorikin loppumaan. Tänään se vei kaikki sirionin tulpat p*skaks ja ennen kesti hyvi.

Eikö kellään muulla muka ole syönyt tulppia?

224
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 01.06.07 - klo: 19.43 »
Muuten voikos tulppa hajota jos tyhjäkäynti on liian korkea ja laihalla :huh: Hyper kasissa on erittäin ärsyttäväs paikas tyhjäkäynti ruuvi   :angry:

225
Polttisautot / Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« : 31.05.07 - klo: 23.33 »
Hobao-ST)
Eli olen nyt säädellyt autoa edestakaisin (pääneulaa) ja ihmetyttää että 5-10minuutin säätö vaikuttaa todella paljon eli asennossa 45min röpeltää kiihdyttäessä sekä täydelläkaasulla tuntuu että loppuu "vaihteet" kesken ja nykii vähäsen, savua tulee kohtalisesti lämmöt tuolla huonolla mittarilla siinä 100-110c

Asentoon 50-55 min savua tulee lähinnä kiihyttäessä ja kulkee hyvin mutta lämmöt ovat olleet jopa 140c ja peloittaa ruvennut peloittaa että kone hajoo.. Kokeilin talouspaperilla ja tulee piilistä märkää mutta tosiaan lämmöt on "korkeet?" näin pienellä säädöllä...

(alaneulaa säädin n.7min kireemmälle ja kiihtyvyys tuli ok.)

Sitten ihmetyttää vielä se aluksi lähti lähes heti käyntiin ja vastusta tuntui olevan, mutta nyt vetokäynnistimessä ei juuri tunnut vastusta ja välillä tuleekin ns. tyhjiä vetoja ja kiskoa saa "30" kertaa käyntiin saamiseksi... vaikka kokeillee antaa vähän enemmän polttoainettakin jne... mistä johtuu vai onko normaalia?
Mä suosittelen startti boksia, se on kyllä aivan ehdoton apu. Minkälainen mittari sulla oli laseriko? Mulla on kans laseri ja se näyttää jotain 70 ja kun sylkäsin koneen päälle niin kiehui iloisesti eli kuumempi on mitä mittari näyttää  :roll:

226
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 26.05.07 - klo: 23.14 »
Huhhu, voisiks pistää kuvan siitä ohjauspalasta joka meni rikki?  :shock:

227
Polttisautot / Vs: Mistä löytäs crossirenkaat?
« : 25.05.07 - klo: 11.05 »
Joo aattelin vaa kysyä että onko jollain kokemuksii noista pulsar 1/8 renkaista joita myydään hobbylinnassa? Kun tosiaan tollasiin sudituksiin se tulis  :roll:

228
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 24.05.07 - klo: 21.59 »
Juu niitä tarkoitin. Jeps no hyvä sitte että voin vain niitä sitte ladaskel :) Mistä muuten huomaa että ohjaimesta loppuu virta? Etten sitten joskus ladaskele vaan vastarin akkuja  :roll:

229
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 24.05.07 - klo: 13.25 »
Kummasta loppuu nopeemmin virta autosta vai radiosta? Aattelin vaa ettei turhaan tarttis ladaskel radion akkui. Jäi kaasu pohjaan ku akut loppus  :tongue:

230
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 20.05.07 - klo: 23.44 »
Anteeksi että jatkan, mutta ihan sama.

Eli joo, kyllähän voit saada turbon alle kahentonnin, mutta jos nyt otetaan kaupasta vaikka hayabusaan tüv hyväksytty turboSARJA, niin hinta on n. 8000e. Jos kelpaa ei hyväksytty sarja niin hinta on n. 6000-8000 riippuen sarjasta.
Elikkä mitä se tuv hyväksytty turbo meinaa?

231
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 20.05.07 - klo: 14.34 »
Saako muuten suomessa ajaa 400hp haybusal?

Kuka estää jos se niille tehoille on muutoskatsastettu yms...
Jaa, no se o hyvä homma sitte. Ainoo vaa et raha siinäkin hieman estää kun turbo ja asennus on vissii 3000-5000e paikkeilla. Blackbirdiin oli muistaakseni jotain hieman yli 3000e luokkaa plus asennus  :p
Mutta ilokaasun käyttö oli ainakin kielletty?

Ei se tietenkään sillon estä jos sitä rahaa on   :angel:

Ilokaasut joo kielletty. Asentaa turbon ite?
Kyllä siihen mun mielestä täytyy olla pelit ja vehkeet, tietenkin hyvin mahdollista jos lainaa vehkeitä ja tietää mitä tekee  :wink: Mutta ei se asennus ole kuin muutamia satasia.

232
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 20.05.07 - klo: 13.29 »
Saako muuten suomessa ajaa 400hp haybusal?

Kuka estää jos se niille tehoille on muutoskatsastettu yms...
Jaa, no se o hyvä homma sitte. Ainoo vaa et raha siinäkin hieman estää kun turbo ja asennus on vissii 3000-5000e paikkeilla. Blackbirdiin oli muistaakseni jotain hieman yli 3000e luokkaa plus asennus  :p
Mutta ilokaasun käyttö oli ainakin kielletty?

Ei se tietenkään sillon estä jos sitä rahaa on   :angel:

233
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 20.05.07 - klo: 01.04 »
No voi prk niimpäs olikin piikeissä. 450-525 kotareissa on 4 vaihdetta ja enskoissa 6  :grin:

234
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 19.05.07 - klo: 21.02 »
Noissa ktm:mmän exc:ssähän on rossin kone ?
Siinä on vain 1 vaihde enemmän ja yksi männänrengas enemmän, putki eri ja sytytys eri. Pehmeempi alusta.

Itellä on nyt piikki exc ja ihan luontevasti tehoja. Crossin harrastukses on pien paussi koska multa lähti melkein puolet sormista uutenvuoten. Jospa pääsis syksyllä taas crossin päälle  :mrgreen:

Saako muuten suomessa ajaa 400hp haybusal?

235
Polttisautot / Vs: Polttoaineen säilyvyys
« : 19.05.07 - klo: 20.45 »
Pistä vaikka ruohonleikkuriin jos ei lähe käymään ni saat se kuuhun :mrgreen: kuuhun
Siihenkin tuli kokeiltua  :laugh: Kestävää laatua monarkin ikivanhat ruohonleikkurit se sai kyllä siihen malliin kierroksia että oksat pois  :lol:

236
Mikäköhän paras rc auto, ei semmosta olekkaan mutta hobao 8 on tällä hetkellä  :cool:

237
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 17.05.07 - klo: 17.46 »
Vaikka täällä raumallakaan ole mitään ratoja tai järjestejä kisoja niin ei yhtään kaduta vaikka buggyn ostinkin :p
Paitti motocrossrata löytyy mut siellä en oo vielä käynyt testaamas  :lol:

Onko noita hobao cupeja jossain muuallakin kuin valkeakoskella? oliskos turussa tai porissa päin mitään kisoja?

238
Polttisautot / Vs: Baja vs. Marderit
« : 15.05.07 - klo: 23.23 »
Jos se tuosta on kiinni, niin miksi sitten ostit nykyisesi? Siinähän oli jarru vain takana... Ihan kuin sinulla olisi jotain Carssoni vastaan jo valmiiksi... Toivon tosiaan, että tuo on toimiva laite, ehkä FG:n valmistajakin viimein heräisi kehittämään autoaan kunnolla, eikä vain uusia koreja. Kehitys menee eteenpäin vain kunnon kilpailulla ja siitä hyötyy kuluttaja.
Oikeassa olet. Miksei voisi tehdä kunnolla ja kerralla. Niittenhän FG kehitys on aikalailla stopissa jos ne pysyvät vielä tähänpäivään saakka takavetosina ja takajarruisina vakiona  :undecided:

239
Polttisautot / Vs: Baja vs. Marderit
« : 15.05.07 - klo: 19.55 »
Missä hinnoissa sun jarrusysteemit pyöris nikke?

240
Polttisautot / Vs: Baja vs. Marderit
« : 15.05.07 - klo: 16.03 »
Noh sen näkee sitte ku alkaa tulla noita kauppoihin suomeenkin ja alkaa tulla esiin niitä heikkoja ja vahvoja puolia. Vois ehkä olla hyvinkin ketterä kun 4 rengasta vetää  :cool:

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11