En usko, ainakin omassa 4s akussa tasausliittimestä mitattaessa jännitteitä, kasvaa jännite jokaisen johdon jälkeen aina sinne 14,8-16,8 volttiin asti. Jolloin aina viereisten liittimen johtojen välinen jännite on yhden kennon jännite. Tästä laturi varmaan myös päättelee kennomäärän ja sen kuinka paljon sinne saa syöttää jännitettä.
Jos 2s2p pakan tasausliittimen laittaa jokaselle kennolle erikseen tuolla menetelmällä, voi laturi olla hämillään. (Mutuilua :D)
Jonkun halvemman laturin saa tuollaisella kytkennällä rikki ja parempi laturi ei suostu lataamaan, kun osassa kennoja niiden välinen jännite näyttäisi olevan 0 volttia.
Kennot eivät voi olla samanaikaisesti kytkettynä 2S2P ja 4S, sillä akku olisi sisältä kytketty oikosulkuun tuollaisella kytkennällä. Jotta noin voisi tehdä, pitäisi kytkennän olla sellainen että 2S2P kytkennästä pystyttäisiin irroittamaan kennot erilleen ja kytkemään ne sarjaan. Alla kaaviokuvat siitä miten 2S2P- ja 4S-akkujen kennot on kytketty toisiinsa ja miten niiden tasausliitin kytketään:
2S2P -akku:
4S -akku:
Jos kuvitellaan tuon 4S-akun tasausliittimen johdotus tuohon 2S2P-akkuun, niin (kuvassa) musta ja sininen johto tulisivat kytketyksi molemmat samoihin rinnan kytkettyisin miinusnapoihin ja vastaavasti violetti ja punainen johto samoinhin rinnan kytkettyihin plusnapoihin. Samanaikaisesti vihreä ja sininen tulisivat samoihin plus-napoihin ja vihreä ja violetti samoihin miinusnapoihin.
Ei toimi!Ainoa vaihtoehto tehdä tällainen kytkentä olisi neljä erillistä akkukennoa, joista tulisi 4 plus-navanjohtoa ja 4 miinus-navanjohtoa. Nämä olisi kytketty sopivaan liittimeen, johon sitten tarpeen mukaan kytkettäisiin joko 4S-kytkennän toteuttava johdotus tai 2S2P-kytkennän toteuttava johdotus. Melkoinen johtosekamelska tuosta tulisi ja paljon ylimääräisiä liitoksia. Enkä tiedä mitä hyötyä tästä voisi muuta saavuttaa, kuin että samaa akkua voisi käyttää joko 1S4P-, 2S2P- tai 4S-akkuna.