Rcmax 46 on jo myynnissä niin baja kuin losi versiona. Löytyy ultimate-rc:n varastosta.
http://www.ultimate-rc.net/department/engines/Rc40 evo on myös kasaus vaiheessa. Ensimmäinen erä alakertaa on jyrsitty, pytyt ja kiertokanget niihin löytyy myös. Rc40 evonkin julkaisu on täten aika lähellä.
Rcmax ei jäähdy kuin ajoviimasta, se on yksi miinus. Rc40 evo jäähtyy tavallisella vauhtipyörällä joten lämpö ongelmia ei ole. Sen kanssa voi myös käyttää markkinoilla olevia kytkin kuppeja.
Erikoista on boren ja iskun suhde. Rc40 käyttää tismalleen samaa kampuraa kuin 50cc mutta mäntä on perus 36mm flat top. Iskunpituus on mäntään nähden järkyttävän pitkä, mutta toisaalta tällä tavalla saadaan rutkasti vääntöä ja alakierroksilta asti. Periaatteessa rc40 lohkoon voi asentaa 50cc pytyn, koska pytyt ovat molemmissa ulkoisesti täysin identtisiä. 50cc käyttää vain 40mm mäntää.
Huuhtelukanavien alut tosin vaatii hieman työstämistä että 50cc:n pytty istuu paikalleen.
Molemmat rcmax ja rc40 evo ovat osoittautuneet melko kestäviksi. Testijaksojen aikana koneilla on ajettu yli 50 litraa ja säätöjen ollessa kohdallaan pytyt ovat erittäin siistissä kunnossa.
Tuon rc40n etu on ehkä siinä että se käyttää bzm:n ja polinin osia, joten esim mäntiä saa ihan suomesta. Löytyy liikkeistä jotka kauppaa minimoton osia.
Rcmax 46cc tulee ilman kaasaria. Minusta noita ajetaan täysin alimitoitetuilla kaasareilla. Suositus on 990 johon on vaihdettu 257n jousi. Näin saadaan vähän enemmän syöttöjä.