Tänään ajoin useamman akullisen 1/18 ja 1/12.
1/18 autosta rupee tulemaan semmosia rutiini juttuja, tietää mitä katsoo kun on kolisteltu ratavalleja. Tossa menee varsinkin runko aika helposti twiikkiin ja sen huomaa helposti. Ton kanssa rupee pääsemään sinuiksi ja kierrosajat vaan paranee =)
Viimisillä akullisilla rupee tulemaan ongelmaksi liiallinen pito, tuppaa laite kippaamaan. Pitää koittaa lisätä vähän leveyttä eteen ja taakse, josko sillä sais vähän rauhoitettua.
Vertailuksi muutama kierrosaika,
1/10 virillä 9.8 (Pro kuski myös puikoissa)
1/12 10.5T motilla 10.2 ja 1/18 11.6 (poro peukalo puikoissa, eli minä)
1/12 ajasta saan nipistettyä pois jonkun satkun kunhan saan vaan enemmän akullisia ja pientä testiä siinä ohessa. 1/18 ajasta on nyt vaikea nipistää pois kun tuppaa kaatumaan nopeissa kurveissa, vauhtia tuossa laitteessa on kyllä, että siitä ei jää bestlappi kiinni.
*EDIT
1/18 noparissa on "power profile" asetukset ja tänään laskin pari pykälää smoothimmaksi, huomattavasti parempi. Ei ammu kurvista niin rajusti, lähtee hallitummin eteenpäin.