Kirjoittaja Aihe: M-8 yksityyppirenkaat?  (Luettu 44700 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #150 : 13.11.12 - klo: 16.12 »
Hauskinta tässä keskustelussa on huomata nuo "olen keskustellut kavereideni kanssa" heitot.

Jokainen joka miettii edes hetken, tietää kyllä että minä tunnen kyseisestä luokasta varmasti tuplat enemmän porukkaa ja päälle vielä ne kaikkein eniten silmäätekevät kuskit...

Tiedän kyllä oikein hyvin mitä mieltä porukka asiasta on, mutta muahan tottakai tässäkin topikissa kuunnellaan vähiten tai mulle selitetään ennakkoasenteista tai mistä milloinkin.

Minulla ja minun kavereilla on tästä luokasta järkyttävästi enemmän kokemusta ja näkemystä kuin nyt tähän keskusteluun osalistuvilla muilla henkilöillä.

Mut tottakai minä ja minun kaverit + tutut ovat väärässä ja asennevammaisia kun keskustellaan kyseisen luokan asioista.

Toivottavasti jokainen keskustelua seuraava huomaa että joku tässä koko hommassa on pielessä kun luokkaa ajamattomat ja huomattavasti vähemmän kokemusta (niin kansallisella kuin myös kansainvälisellä tasolla) tästä luokasta omaavat herrat vääntävät miten luokassa on joku ongelma...
Huoh...
Eipä ole herroja näkynyt tässä luokassa herran aikoihin, mutta silti heidän mielestään meillä on suomessakin ongelma joka tarvitsee ratkaisua.
Minä olen heidän mielestään olevinaan se joka ei näe asioita, vaikka olen vuosi toisensa jälkeen näkemässä oikein paraatipaikalta... Ja keskustelemassa kuskejen kanssa kyseisestä asiasta vaikka tänään jos kiinnostaa...
Mut ei... minähän en tietystikään kyseisen luokan asioista ymmärrä tuon taivaallistakaan.

Joku tässä yhtälössä kyllä pissii ja pahasti.
Mutta se ei ole mun mielipiteeni asiasta, koska samaa mieltä on aika jäätävän kokoinen osa luokan kuskeista ja KV kisaajista... Ei ongelmia suomessa... KV kisoihin puolto

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #151 : 13.11.12 - klo: 17.03 »
Itse asiaan en jaksa ottaa enää kantaa, kun mielipiteeni perusteluineen on moneen otteeseen esitetty ja varmaan joidenkin osalta myös ymmärretty.

Se mihin haluan ottaa voimakkaastikin kantaa on jälleen kerran se, miten asioista keskustellaan, vai keskustellaanko ylipäätään. Vaikka jotkut toisin väittää, kellään ei ole muuta kuin mielipide (1kpl) ja sen lisäksi totuus omasta näkökulmasta, kaikki muu on enemmän tai vähemmän oletusta. Mielestäni on törkeä tapa se, miten esim. hoke aliarvioi itse keskustelua ja toisten mielipiteiden arvostamista ja ymmärtämistä.

Usein keskustelusta löytyy uusia ajatuksia itse kullekin, kunhan on valmis arvostamaan toisen mielipidettä ja synnyttämään siitä ns. Dialogin. Hyvin harvalla tuntuu olevan taito olla eri mieltä asioista ja olla silti kyvykäs asialliseen ja toista kunnioittavaan keskusteluun.

Tätä(kään) asiaa tuskin tällä foorumilla ratkaistaan, mutta toivoisin kovasti, että kesksutelutaitoja hiottaisiin siihen malliin, että ajatustenvaihto tuntuisi mielekkäältä, oli se oma mielipide mikä tahansa.
Flying Calacucco

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #152 : 13.11.12 - klo: 19.55 »
Minulla ja minun kavereilla on tästä luokasta järkyttävästi enemmän kokemusta ja näkemystä kuin nyt tähän keskusteluun osalistuvilla muilla henkilöillä.

Luokkayhteyshenkilön paikka olisi vapaana..

http://rc10.fi/index.php?topic=69328.0

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #153 : 13.11.12 - klo: 23.26 »
Peitsamon kommenttiin en oikein muuta voi todeta kuin että on ihme miten tätä asiaa ei ymmärretä ollenkaan.
Minä olen ajanut nyt vuosia kyseistä luokkaa erittäin aktiivisesti, käynyt EM ja MM kisoissa ja muutamissa muissa ulkomaankisoissa... esim kaksi ensimmäistä neo kisaa.
Sinä et ole ajanut kyseistä luokkaa nyt vuosiin.
Eihän sulla ole tämänpäiväisestä menosta faktaa.

Tämä on aivan täysin verrattavissa siihen että minä yrittäisin jauhaa jostain sääntömuutoksista C12, TP10 jne jne... ylipäätään luokista joita en ole vuosiin ajanut.

GT8 luokastakaan en tällähetkellä pysty sanomaan mitään, koska en sitäkään ole nyt parina kautena ajanut kisaakaan.

Ja kun koko tän jauhannan pohjana on se että selitetään miten luokassa josta itsellä ei ole pariin tai muutamaan vuoteen kokemusta.... että siellä on ongelma.
Eihän tuossa ole mitään faktaa pojalla siitä mitä meno on.

Minulla on hyvin tiivis kokemus asiasta.

Mulla ei ole mitään syytä pistää hanttiin yhdessäkään sääntömuutoksessa jolla kyseiseen luokkaan tuodaan jotain parannusta.
Ei tietenkään, koska silloin se on parannus myös minulle.
Jos ei ole olemassa ongelmaa niin ei ole mitään ongelmaa mihin tarvittaisiin ratkaisu.

Ja koska suurin osa kyseistä luokkaa oikeasti ajavat eivät näe kyseisen asian suhteen ongelmaa niin miksi sitä ei voi silloin luokasta ulkona olevat myöskään uskoa että siellä ei sitä ongelmaa vain ole.

Olen saanut huomata että mikäli en tässä keskustelussa puolla luokkaa ajamattomien mielipiteitä vastoin vallitsevaa faktaa niin en osaa silloin keskustella.
En vaikka olen erittäin monta perusteluakin asiasta tuonut julki.

Minä en siis osaa keskustella, eikä minun sanallani ole pisaraakaan enempää painoarvoa kuin henkilöiden jotka eivät kyseistä luokkaa aja.

Keskustelulla ei ole mitään pohjaa tässä tilanteessa.
Tästä ei pysty keskustelua syntymäänkään mikäli ainoa keskustelun pohja olisi saada kovapäiset luokkaa ajavat ymmärtämään etteivät he tajua omasta ykkösluokastaan yhtikäs mitään.

Tämä aihe yksinkertaisesti on sellainen josta minun tieto ja ymmärrystasoni on korkeammalla vaikka sitä miten yritettäisiin kumota viittauksilla keskustelutaidottomuuteen.

Sinulla on tällähetkellä tieto ja ymmärrystaso minua korkeammalla omissa harrastuksissasi/ luokissa joita ajat ja joissa minä en ole mukana.

Selkeä ja yksinkertainen asia.

Kunnioitan sinun tietotaitoasi asioissa joista sinulla on vahvempi tämänhetkinen kokemus.
Vaikka keskusteltais GT8 luokasta niin pidän jo itse oletusarvona sitä että minun sanani on heikompi kuin sinun... Tottakai.

Koen todella ihmeellisenä sen että minun tietämyksestä tämänhetkistä tilannetta kohtaan M8 luokassa, kunnioitetaan tämän keskustelun pohjalta jopa vähemmän kuin henkilöiden jotka eivät luokkaa ole muutamaan vuoteen ajanut.
En kunnioitusta kaipaa, mutta täysi ignore kaikille perusteluille jne mitä olen sanonut, on jo aikamoista epäkunnioitusta.

Todella huono pohja minkäänlaiselle keskustelulle.

Erittäin iso harmi että tällaista keskustelua edes käydään ja väitetään luokassa olevan ongelma renkaiden suhteen.
Tästä ei ole mitään muuta kuin haittaa luokkaa kohtaan.
Moni aloittelija ei ole edes kuvitellut että jotain rengasongelmaa olisi... Nyt varmasti huokailee että vois jättää luokan aloittamisen koska on niin ongelma renkaiden kanssa, eikä tiedä enää ketä uskoo.

Toivottavasti porukka ymmärtää että mulla ei ole mitään syytä asian suhteen valehdella, enkä todellakaan tavoittele mitään omaan pussiin tämän asian suhteen.

Päinvastoin.

Ps: jätän tästä koko aiheesta jauhamisen ainakin hetkeksi sivuun, koska mitään muuta en näe kuin ignoren ja selityksen miten olen kykenemätön keskusteluun... koska en ole asiassa samaa mieltä henkilöiden kanssa jotka eivät ole kyseistä luokkaa vuosiin ajanut.
« Viimeksi muokattu: 13.11.12 - klo: 23.36 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #154 : 13.11.12 - klo: 23.58 »
Minulla ja minun kavereilla on tästä luokasta järkyttävästi enemmän kokemusta ja näkemystä kuin nyt tähän keskusteluun osalistuvilla muilla henkilöillä.

Luokkayhteyshenkilön paikka olisi vapaana..

http://rc10.fi/index.php?topic=69328.0

Tuo on tiedossa ja itse kierrän kyseisen paikan kaukaa.
Jo tämä topikki on yksi perustelu.

Ehkä joku kaunis päivä saattaisin asiaa edes hetken harkita... Mutta siihen näyttää olevan todella pitkä aika.

Ei tuollaisessa asemassa voi olla henkilö joka ei ymmärrä ja ole ajantasalla luokan asioista  :wink:

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #155 : 05.12.12 - klo: 16.19 »

...Monella rengasfirmalla näyttäisi olevan jotain uutta kuvioo tai seosta.


Red-RC:n juttua lukiessa ihmetytti kuinka moni kuski syytti väärää tai huonoa rengasvalintaa selittäessään epäonnistumistaan.

Mun mielestä pienoisautoilu on erityisesti arvokisojen tasolla niin vaativaa kisaamista, että siinä ohessa ei tarttis olla jonkinlaisen rengasloton pyörimässä tyyliin "ajoi virheettömästi, mutta epäonnistuneen rengasvalinnan vuoksi...."
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #156 : 05.12.12 - klo: 16.49 »
Mitäs helv, eikö nopein jätkä kerrokkaan millä renkaalla ajetaan? WTF?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #157 : 05.12.12 - klo: 16.52 »
LOL ei hele.....

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #158 : 05.12.12 - klo: 18.48 »
Mitäs helv, eikö nopein jätkä kerrokkaan millä renkaalla ajetaan? WTF?
Merkki ainakin kerrottiin jopa mulle facebookissa  :police:

Sweet shot blue ollu alla aikasemmassa erässä ainakin, tiedä sit mitä muissa. Eli kait nykyään pitää osaa lukee facebookkia että pärjää kisoissa :)

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #159 : 05.12.12 - klo: 18.52 »
Mutta kun ei siellä toimi internetti...
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #160 : 05.12.12 - klo: 18.55 »
Mutta kun ei siellä toimi internetti...
Tarviit yksityisen sateliitti internetin :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #161 : 05.12.12 - klo: 19.07 »
Mitäs helv, eikö nopein jätkä kerrokkaan millä renkaalla ajetaan? WTF?

Merkki ainakin kerrottiin jopa mulle facebookissa  :police:

Sweet shot blue ollu alla aikasemmassa erässä ainakin, tiedä sit mitä muissa. Eli kait nykyään pitää osaa lukee facebookkia että pärjää kisoissa :)

TQ 1 erä Hotdices....2. Erä 2 sweet shot, kolmos erästä ei vielä tietoo....FB:stä saa nopeimmin jopa tulokset  :grin:
-Henry Mort

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #162 : 05.12.12 - klo: 21.11 »
Mutkun minä ymmärsin asian niin, että aamulla vaan kysytään mitkä fillarit laitetaan alle ja thats it. Että ei se rengas ratkase vaan kuski. Tässä on esimerkki naulan kantaan siitä, miksi tätä rengaslottoa olisi syytä rajoittaa myös kansallisissa kisoissa.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #163 : 05.12.12 - klo: 21.48 »
uskomatonta miten edelleen jätkät vänkää rengas asiasta tajuamatta mikä ero meidän kotosuomen kisoilla ja MM kisoilla on.

Surkuhupaisaa

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #164 : 05.12.12 - klo: 21.55 »
uskomatonta miten edelleen jätkät vänkää rengas asiasta tajuamatta mikä ero meidän kotosuomen kisoilla ja MM kisoilla on.

Surkuhupaisaa

No kerro, kun en tajua?
Flying Calacucco

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #165 : 05.12.12 - klo: 21.56 »
Noi rengasruletit on höpö höpöä... Selitellään jotain kun ei pärjää... Katsokaa Kymmenen kärkeä on siinäkin hemmetin monta eri merkkiä...
-Henry Mort

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #166 : 05.12.12 - klo: 22.02 »
Yhdellä merkillä voi olla kymmenen mallia, joissa jokaisessa voi olla useampi seos ja eri insertti, eli vaihtoehtoja on melkein lukematon määrä myös yhden merkin sisällä. Kai se vannekin jotain vaikuttaa?
Flying Calacucco

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #167 : 05.12.12 - klo: 22.17 »
Vaikka se on niin kivaa Suomen kisoissa syyttää sitä väärää rengasta, niin oikeesti kannattaisi ennemmin keskittyä siihen oleelliseen eli itse ajamiseen. Munmielestä on aivan turhaa pohtia "olisiko se M3 caliber sittenkin 0,04s nopeampi läpillä kuin soft cityblock" niin kauan kun jengi häviää +10s/erä omien ajovirheiden takia. SM-kisoissa jos jää eräkierroksen TQ ajasta esim. 10s, tarkoittaa se average läppiajassa melkein 1,5s tappiota, ja se on sellainen ero mitä ei Suomen kisoissa selitetä enää pelkällä rengasvalinnalla.
Average läp 38s -> tulos 8k 5:04
Average läp 39,5s -> tulos 8k 5:16

Ja jos noiden MM:ien neljän ensimmäisen alkuerän tuloksia katsoo niin AE-kierros TQ:t menee:
1) Pro-circuit
2) Proline
3) AKA
4) AKA
eli ei sielläkään mitään "the ultimate super tire" rengasta ole, kuten ei ole myöskään Suomen kisoissa!
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #168 : 05.12.12 - klo: 22.22 »
Eihän kyse olekaan sitä, että rengasvalinnalla selitettäisiin tappioita, vaan siitä että homma olisi helpompaa ja tasapuolisempaa kaikille jos rengas olisi "annettu".
Flying Calacucco

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #169 : 05.12.12 - klo: 22.31 »
Eihän kyse olekaan sitä, että rengasvalinnalla selitettäisiin tappioita, vaan siitä että homma olisi helpompaa ja tasapuolisempaa kaikille jos rengas olisi "annettu".

Renkaat toimivat eri tavalla eri autoissa... Joku voi saada siitäkin etulyönti aseman.....
-Henry Mort

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #170 : 05.12.12 - klo: 22.38 »
Eihän kyse olekaan sitä, että rengasvalinnalla selitettäisiin tappioita, vaan siitä että homma olisi helpompaa ja tasapuolisempaa kaikille jos rengas olisi "annettu".

Renkaat toimivat eri tavalla eri autoissa... Joku voi saada siitäkin etulyönti aseman.....

Näinhän se on ratapuolellakin, mutta silti homma toimii.
Flying Calacucco

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #171 : 05.12.12 - klo: 22.49 »
Eihän kyse olekaan sitä, että rengasvalinnalla selitettäisiin tappioita, vaan siitä että homma olisi helpompaa ja tasapuolisempaa kaikille jos rengas olisi "annettu".
Ei selitetä tappiota, eli kyse ei ole suorituskykyeroista vaan siitä että ilman mitään tarkoituksenmukaista syytä (sääntövinkkelistä katsottuna) rajoitetaan rengasvalintaa. Helpompaa? En ymmärrä. Kuten edellä sanoin niin rengasvalintaa merkityksellisempää on se oma suorittaminen, jolloin mikä on se vaikeus ostaa se yksi sarja cityblockia/caliberia/hotdicesia/ "mistä saat eniten alennusta"-rengasta ja ajaa sillä.
Itse ainakin koen että teknisten sääntöjen tarkoitus on tasapuolistaa suorituskykyeroja. Joissain entry-luokissa myös muuhun kuin suorituskykyyn vaikuttavia rajoituksia voi olla, mutta munmielestä M8 ei todellakaan ole mikään entry-luokka, eikä siitä sellaista saa hand-out renkaallakaan.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #172 : 05.12.12 - klo: 22.53 »
Jos M-8 luokka on tällä hetkellä suosituin luokka maailmalla, niin harrastelijoiden kuin kisaajamäärien valossa, niin kyllä se valitettavasti onmyös todennäköisin entry-luokka lajiin. Vai onko jossain muussa luokassa Suomessa niin paljon uusia kuskeja vuosittain kuin polttiskrossissa? Mihinkään muuhun luokkaan ei edes saa kaupasta ostettua kisavalmista kalustoa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #173 : 05.12.12 - klo: 22.53 »
Taas se alkaa... Eiköhän jätetä edes tämä topic ilman rengasvääntöä.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #174 : 05.12.12 - klo: 22.53 »
Ja eiköhän SC ole suosituin. Piste.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #175 : 05.12.12 - klo: 22.58 »
Tosi hienoa keskustelua aiheen mukaisesta.........

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #176 : 05.12.12 - klo: 23.26 »
Itse ainakin koen että teknisten sääntöjen tarkoitus on tasapuolistaa suorituskykyeroja. Joissain entry-luokissa myös muuhun kuin suorituskykyyn vaikuttavia rajoituksia voi olla, mutta munmielestä M8 ei todellakaan ole mikään entry-luokka, eikä siitä sellaista saa hand-out renkaallakaan.

Ovatko TSM-10 tai M4-10 entry luokkia? Silti ko. luokissa käytetään ns. vakiorengasta.

Mikä tekee M-8 luokasta niin erilaisen, että muualla hyväksi todetut ratkaisut ei siellä toimi?
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #177 : 05.12.12 - klo: 23.31 »
Onko pakko sotkea topikit???

Tiedät hyvin että aiheelle on oma säikeensä.

Poissa JJ57

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #178 : 05.12.12 - klo: 23.34 »
Anteeksi OT,

Mutta etsin aihetta M8 Argentiina 2012 MM-seuranta, vaan jostain syytä selaimeni (IE) ohjaa minut
tähän rengas topiikkiin.

Jaska

Ps. Voisitteko auttaa uusavutonta.
Raja railona aukeaa. Edessä Aasia, Itä. Takana Länttä ja Eurooppaa; varjelen, vartija, sitä. -Uuno Kailas- 1931

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« Vastaus #179 : 05.12.12 - klo: 23.47 »
Alkaa mennä maku jo tähän parin ihmisen jankkaamiseen joka käänteessä, kun kuitenkin suurin osa on tätä vastaan. Antakaa jo olla. Ja ainakin tässä säikeessä. Haluan nähdä tuloksia kun tulen tänne!
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com