Jos joku tuolle kysely linjalle tahtoo lähteä, niin saa ostaa sitten rengas settejä pitkin päivää koska vetomiehet/kauppiaat ajavat kisassa yleensä aika monella eri setillä olosuhteiden muuttuessa, sekä sitä nopeinta kuviota/seosta hakiessa. Parhaimmissa tapauksissa jopa eri kuviolla edessä/takana. Näin ei ole budjettiharrastajalle täysin sama lähtökohta jos ei ole kuin vaikka se yksi/kaksi settiä yhtä ja samaa (esim cityblokkia) jolla aikoo kisan ajaa.
Ne vetomiehet yleensä vain testaa sitä ja tätä, eli tekee nimenomaan sen testihomman harrastajan puolesta.
Kuten sanoin vuosi sitten... Ei vain yksinkertaisesti ole tarvetta sählätä renkaiden kanssa.
Viimevuonna vantaan kisoissa mun auton toiminnasta puhui ties kuinka moni... Kyseltiin rengasta ja setuppia jne.
Ja vastaus oli hyvin yksinkertainen.
Ajoin samalla rengaskuviolla ja kovuudella koko päivän ilman yhtäkään kikkailua mihinkään suuntaan.
Ainoana ihmeellisyytenä oli vannejäykistimet.
Hyvä jos yksi kysyjistä sellaisia itselleen asensi, vaikka kuinka ihmetteli mun auton ilmiömäistä toimintaa.
Totuus on että millä tahansa merkillä voi pärjätä.
Vetomiehet testailee sitä ja tätä, mutta yleensä silti homma on tasan niin selkeä että palataan edelleen siihen samaan tuttuun ja turvalliseen.
Ei ole mitään syytä ostaa montaa eri merkkiä ja kuviota... Ellei itse halua, mutta sehän on ihan puhtaasti oma valinta.
Tervetuloa vaikka jokainen M8 kuski kysymään multa rengas valinta.
Kerron mielelläni.
Siinä ei ole takana yhtään mitään omia intressejä.
Kuten ei tässä koko sääntökeskustelussa muutenkaan.
Ei niin ensimmäistäkään, vaikka kukaan ei siihen koskaan uskokaan.
On täysin uskomatonta että nytkin täällä kovimpaan ääneen huutelee henkilöt joilla ei ole mitään käsitystäkään koko luokasta.
Ei ymmärretä tippaakaan että niinkin typerältä kuin se kuulostaa niin tekemällä tällähetkellä tähän luokkaan SUOMESSA yksityyppisääntö, kustaan loppupelissä vain ja ainoastaan harrastajan taskuun.
Ulkomaiden arvokisat asia erikseen.
En pistäis yhtään hanttiin ykstyyppirengastusta... Päinvastoin.
Kaikki nämä ongelmat mitkä kuvitellaan tässä luokassa renkaiden suhteen olevan, koskee ainoastaan arvokisoja.
Ei pisaraakaan suomen yhtäainoaa kisaa.
Jo pelkästään yksityyppirengastus suomeen tarkottaisi sitä että suurin osa arvokisoihin lähtijöistä olisi vielä enemmän hukassa koska siellä onkin valkoimaa hirveä määrä.
Ja kun vaihdatkin renkaat sellaisiksi millä siellä pitää ajaa, säädät sitten autosi uusiks siinä samalla kun otat tuntumaa renkaaseen millä et ole ajanut aikaisemmin metriäkään.
Koko asia olis täysin toisin mikäli nimenomaan arvokisat ajettaisiin maailmalla yksityyppirenkailla.
Täysin toisin.
Silloin olisin välittömästi hyväksymässä saman meidän olosuhteisiinkin.
Pekka mainitsi yhdestä lauseesta... Aivan sama minkälaisen yhden lauseen kirjoitan niin sitä ei hyväksytä ellei se ole täysin sama kuin lukijan oma mielipide.
Eli turhaa... Mutta kokeillaan silti.
Suomen kisoihin yksityyppirengas tässä luokassa kusee lopulta suoraan harrastajien taskuun.
Tiedän ettei tuota asiaa nähdä, enkä ihmettele kun ei luokasta ihmeemmin käryä olekaan ja on erittäin vahvat omat mielipiteet.
Minä käsittelen tämän asian puhtaasti kyseistä luokkaa ajavien näkökulmasta ja siitä kokemuksesta mitä saan kun keskustelen kyseisen luokan kuskejen kanssa hyvinkin vastaavasta asiasta kymmeniä kertoja vuodessa.
Jos sääntö yritetään ajaa väkisin läpi lajiryhmässä niin kyseisessä tehtävässä on pahasti väärä/väärät henkilöt hommissa.
Siellä ymmärtääkseni pitäisi ajaa harrastajien asiaa, eikä omaa näkemystä.