RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: joonas93 - 05.01.09 - klo: 19.58
-
eli tuossa on se kysymys. ite olen jostakin kuullut että pitäisi 1% laittaa mutta kun en ole varma, niin sen takia en viitsisi moottoria rikkoa :undecided: kun pitäisi huomenna mennä ostamaan 5 litraa bensaa eli jos se on 1& öljyä niin silloinhan siihen tulisi puoli desiä,eikö?
-
Mopossa aikoinaan käytin 2% :cool:
-
Onko nyt kyse Zenoah, CY, yms. 2-tahti RC -koneista? Jos niin, niin 5 litraa polttoainetta 2 desiä öljyä -> 4% seos. Laita 1% ja voit heittää koneen roskiin :shock:
-
joo eli kyse on marderin zenoah 26cc koneesta, ai pitääkö tosiaan 4% laittaaa?
-
Kyllä.
-
ok, kiitos avusta! :tongue: :laugh: :grin: :wink: :azn: :angel:
-
Onko nyt kyse Zenoah, CY, yms. 2-tahti RC -koneista? Jos niin, niin 5 litraa polttoainetta 2 desiä öljyä -> 4% seos. Laita 1% ja voit heittää koneen roskiin :shock:
pilknus
4,8 litraa bensaa ja 2 dl. öljyä= 5 litraa 4% seosta.
/pilknus.
-
ok, no nyt pitää käydä ostamassa bensaa kun tietää tuon seos suhteenkin=D ja sit eikun menoks.. :tongue:
-
Tai 25 osaa polttoainetta ja yksi osa öljyä: Laskeppas: 0,2(2desiä)/5(5litraa)-> 0.04 (4%) :) Shellin Vpower+Motul 800 offroad 2T öljy on aika napakka hyväksi todettu yhdistelmä. Jokainen toki päättää itse, mitä lirua tankkiinsa ruikkaa :wink:
-
Tai 25 osaa polttoainetta ja yksi osa öljyä: Laskeppas: 0,2(2desiä)/5(5litraa)-> 0.04 (4%) :)
25 osaa polttoainetta ja 1 osa öljyä tuottaa 3,85% seoksen.
-
ok, tungen nyt sen 4% seoksen. ite olen jo ostanut öljyn ja päädyin teboilin 2t öljyyn..
-
Joo olin väärässä kuin pieni ankka pahoittelen syvästi olemassaoloani :kiss: Eiköhän tämä polttoaineen sekottelu tullut näillä jorinoilla selväksi.
-
Ei osaa enää laskea ei :sad: Tällä kaavallahan se menee, eli jos sekoitussuhde on 25:1, niin jaetaan tässä tapauksessa se 5 litraa 25:llä, jolloin saadaan yhdeksi osaksi 0,2. Vähennetään sitten viidestä tämä luku, ja saadaan polttoaineen osuudeksi 4.8 litraa. Kiitokset Futaballe muistinvirkistämisestä:)
-
Kiitokset Futaballe muistinvirkistämisestä:)
Heh...
-
Ois ehkä poikien kannattanu laskee kouluaikoina muutakin ku pulkalla mäkeä... :lol:
(Ehkä itsenikin) :wink:
-
Itse käytän öljynä korkeakierroksiseen koneeseen tarkoitettua, niin sanottua mikroauton 2-tahti öljyä.
-
ok, tungen nyt sen 4% seoksen. ite olen jo ostanut öljyn ja päädyin teboilin 2t öljyyn..
Et paljon huonompaa kuraa sitten keksinyt. Kunnon täys-synteettistä kehiin, mieluiten risiiniöljyllä maustettua.... Noi kiekuu sevverta kovilla kierroksilla ettei mitään teboilia todellakaan!
-
hyihai :undecided:
käyttäisit mieluummin vaikka Motulia - on laadukkaimpiin kuuluvia....
-
Sisään ajossa vielä 5-6% seos niin parempi vaan.
Normi käytössä sitten 4%.
Esim. Eka tankki 6%, toinen 5% ja sit jatkossa 4%.
-
ok, sisäänajoa en ole autolle suorittanut koska ostin sen käytettynä, mutta pitää muistaa kun ostaa uuden moottorin... no hyvin tuo teboilin öljykin on kyllä toiminut kun kaveri ajaa sillä ja on auto toiminut moitteettomasti mutta ostan sitten seuraavan pönikän vaikka jotain muuta.
-
Ei se nyt heti hajoakkaan, mutta mm. käyttöiässä kyllä näkyy sitten aikanaan se käytetyn öljyn laatu...
-
Ei moottorin pyörimisnopeudella ole asian kanssa mitään merkitystä, lähinnä männän nopeudella...
-
Ei moottorin pyörimisnopeudella ole asian kanssa mitään merkitystä, lähinnä männän nopeudella...
Aijaa... Mitenkähän männän nopeus vaikuttaa kampiakselin laakerien kestoon?
Mistä ne saa voitelunsa ellei bensan seassa olevasta öljystä?
-
siinä teboilin öljy purkin taka kannessa lukee tälleen:
teboil 2t bike on täyssynteettinen 2-tahtimoottoriöljy moottoripyöriin,skoottereihin, mopoihin ja moottori sahoihin. se antaa erinomaisen kulumissuojan raskaasti kuormitetuille ja tehokkaille 2-tahtimoottoreille ja se pitää männät, pakokanavat ja sytytystulpat puhtaina...yms. eli ihan ok?
-
Joo, ok mainoslause. Minkä öljypurkin kyljestä löytyisi esim. "ihan p*ska öljy, joka takuulla rikkoo moottorisi"....?
Mutta mitä meille töihin tulee narahtaneita tai laakerivammaisia mopon koneita, niin suurin osa on ajettu juurikin tepoilin tai nesteen öljyillä.
Esim. tuo snowrace ennemmin, motocrossiöljyt vielä parempia.
-
Tosiaan noi nesteen ja teboilin öljyt pitää koneen puhtaana ja palaa todella hyvin. Toimivatkin parhaiten matalakierroksisissa koneissa jotka nokeentuu helposti esim, trial moottoripyörät. Nuo eivät tosiaankaan sovi crosseihin ja muihin kiekuviin laitteisiin (kokemusta löytyy noista edellämainituista laitteista) motul tai castrol on kova juttu kierros koneissa.
-
ok, no ajan eka noi öljyt pois ja ostan sit jotain noista edellä mainituista.
-
suositeltavaa. muista aina sekoittaa bensat kun ne on seissyt kannussa tai tankissa.
-
Tosiaan noi nesteen ja teboilin öljyt pitää koneen puhtaana ja palaa todella hyvin. Toimivatkin parhaiten matalakierroksisissa koneissa jotka nokeentuu helposti esim, trial moottoripyörät. Nuo eivät tosiaankaan sovi crosseihin ja muihin kiekuviin laitteisiin (kokemusta löytyy noista edellämainituista laitteista) motul tai castrol on kova juttu kierros koneissa.
kyllä nuissa kiekuvissa laitteissa Elf:in öljyt on testatusti parhaita :cheesy:
-
Onhan noi testi tulokset hyvä lukea ja olla ajantasalla :grin:
Mutta kyllä elämä opettaa kun tuhoaa jotakin jatkuvasti :mrgreen:
-
Mites nuo sekottamiset yleensä on tapana hoitaa? Eli onko isommassa pönikässä valmiina oikean sekoitussuhteen menovettä, vai yhdessä pönikässä bensaa ja toisessa öljyä ja niitä sitten ruikitaan sopivassa suhteessa suoraan tankkiin? Huomattavasti helpommalta kuulostaisi tuo ensimmäinen vaihtoehto.
-
Kanisteriin bensaa ja ruikataan öljyt sekaan ja ravistellaan.
-
Moro !
James Bond sanoo..."ravistetaan, ei sekoiteta" =)
Animal! joko uusi auto on matkalla?
-
Eilen soitin liikkeeseen ja annoin luottokortin tiedot tilauksen vahvistamiseksi. Toivottavasti siis olisi lähtenyt vielä eilettäin matkaan. 3-5 päivää sanoivat kestävän, eli todennäköisesti ensi viikon puoleenväliin mennessä voisi pakettia odotella.
-
Toivotaan, että animal pääsee mukaan jo ensi viikon karkeloihin:)
-
Mistäs muuten saa ostettua tarkoitukseen sopivan bensakanisterin? Rautakaupasta vai ehkä huoltoasemalta? Entä mistä tuota Motulin 800 tai muita öljyjä hankitte, jos niitä ei huoltoasemalta saa?
Sitten vielä tuosta sisäänajosta erilaisilla öljyn prosenttipitoisuuksilla. Jos ensimmäinen tankki pitää ajaa tanakammalla tavaralla, niin kannattaako sekoittaa johonkin pienempään pönikkään tuo vahvempi litku, vai oletteko sekoittaneet esim. 5l:n astiaan 6%:sta ja kun sieltä on kaadettu yksi tankillinen, niin sitten olette lisänneet bensaa sen verran, että kanisterissa onkin esim 5% tai 4%:sta? Vai mikä noitten alun kikkailujen kanssa on helpoin tapa?
-
Menet sellaseen liikkeeseen jotka kelkkoja, motocross pyöriä, mökkäreitä niin alkaa löytymään kyseiset tarpeet.
-
Ja jos edullisemmin bensakanistereita tahdot, niin käy ihmeessä ROBIN HOODissa. Siellä muistan nähneeni edukkaita :P
-
Tai hongkongissa
-
Motul 800 offroad öljyä löytyy ainakin Kärkkäisen moottoripuolelta. Bensakanisteri vaikka sitten sieltä toiselta Kärkkäiseltä, Säästökuopasta, Puuilosta..... Sekota aluksi vaikka kaks litraa ainetta, jossa on öljyä vaikka 5-6 %, sen jälkeen voikin siirtyä jo normaaleihin seoksiin.
-
Motonetistä löydät varmasti kanisterit ja tarvikkeet bensan läträämiseen!
-
Kaveri, joka kyselee, taitaa asustaa Oulun seudulla. Motonetti tulee Ouluun vasta joskus myöhemmin tänä vuonna:)
-
Joskus aikoinaan tesmittiin yhtä bensakäyttöistä monsteria ja omat toteemuksemme oli että parhaiten toimi 2% seoksella. Ajettiin nesteen Green race bensalla ja Shellin Racing öljyllä. Yli 2% seoksilla alkoi sottamaan pakoputkenpäätä jotenka liian rasvaiseksi meni.
-
En viittis välttämättä omaa konetta pilata noin laihoilla seoksilla. Ainakin CY:t ja Zenoahint vaatii tuon n.4%:aa niinkuin näissä jappasuissa onkin jo lienee tullut selväksi. :p
-
Millälailla se käy ilmi auton toiminnasta, että se vaatii 4% öljyä?
-
Tossa esimerkki Zenoahin koneen osalta http://www.zenoah.net/products/hobby/download/G230RC_G260RC_704.pdf (http://www.zenoah.net/products/hobby/download/G230RC_G260RC_704.pdf) Sivu 3 , otsikko 2 Fuel .CY koneilla sama, niihin ei tosin manuaaleja löydy kovin helpolla...tuolta Zenoahin sivuilta löytyi muutakin mielenkiintoista. Oon luullut aina, että moottorityypin numerot tarkoittavat samalla viitteellisesti koneen kokoa, mutta näin ei olekaan. Esim. G230RC ja G240RC koneet ovat kumpikin 22.5cc -koneita ja vastaavasti G260RC ja G270RC 25.4cc koneita. Tuolta löytyy Zenoahin RC -koneet: http://www.zenoah.net/products_hobby.html?tbl (http://www.zenoah.net/products_hobby.html?tbl)
-
kattelin tuossa noita zenoahin koneita ja pisti silmään tuo 80 kuutioinen, pystyisikö sen esim. laittaa marderiin? ja mikähän sen hinta on kun en löytänyt sitä..?