Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Erkkeli

Sivuja: 1 [2]
31
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.06.11 - klo: 23.23 »
Nyt meni kummalliseksi... Mulla moottori kunnossa lukuunottamatta ihan snadia akselin sivuttaista klappia ja rupesin käymään eri osa-alueita läpi lähtien moottorista.

Paljastui, että jostain syystä slipper clutch onnistuu löysäämään ittensä, jonka jälkeen kytkin luistaa vaan ja veto ei siirry pyörille juuri ollenkaan. Jos kytkimen kiristää ohjekirjan mukaisesti, niin heti ensimmäisen kiihdytyksen jälkeen on löysällä. Vaihdoin testiksi center diffin sisään ja lähti pelittämään heti.

32
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: tulli/alv ?
« : 22.06.11 - klo: 19.40 »
piruuttani autan :)

(auto) 389,9 USD + (postikulut) 32,13 USD = 422,03 USD maksat kaupalle
422,03 USD = 299, 80 EUR (tullin muuntokurssi kesäkuu 2011 on 1,4077)

tuohon päälle mahdollinen tullimaksu (5%), riippuen miten tulli tulkitsee tuotavan tavaran. Riippuu vahvasti myös kuun ja tähtien asennosta suhteessa toisiinsa.

299,80 EUR + 5%= 314,79 EUR

tähän tulee väistämättä verot päälle (alv 23%)

299,80 EUR + 23 % = 387,20 EUR

Eli maksat liikkeelle tuon 422,03 USD ja 87,4 EUR Suomen valtiolle. Laskelma ei ota huomioon mahdollisia isän leasingauton kustannuksia pakettia haettassa tullista.

33
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.06.11 - klo: 19.17 »
En oo vielä omia laakereita ruvennut asentelemaan , mutta tuohon vanhaan konstruktioon kuului pari "shimmeriä", todella ohuita prikkoja, joilla voi mahdollisesti säätää sitä akselin pötikän ja holkin välistä tiiviyttää suhteessa kanteen/pohjaan.

Kuinka paljon sulla oli klappia alunperin sillä akselilla sivusuunnassa? Oliko hädintuskin sormilla tunnettavissa vai enempi?

34
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 20.06.11 - klo: 14.44 »
Komia on

35
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 20.06.11 - klo: 14.36 »
Laakerit tilattu. Jostain syystä Sabesta oli loppu noi rebuild kitit. Kuulemma oli kova menekki ollu  :tongue: . Tosta aiemmasta kuvasta ja vinkistä tuli pieni epäilys, että josko se olis munki pinionin ruuvi osunu spurriin ja aiheuttanu tämän ongelman.

36
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.06.11 - klo: 14.59 »
Vaikuttais, että mullakin olis sama juttu. Eilen lähti tehot 1,5 akullisen jälkeen ja kun pääsin auton luokse, niin sieltä tuli moottorin suunnalta hieman savua. Sähköt samantien pois ja annoin koneen jäähtyä. (Onko muuten ok, että kone tulee sen verran kuumaksi akullisen jälkeen, ettei sormella oikein voi koskea.

Tänään kävin kokemuksen vuoksi voimansiirroon takaata läpi ja siellä kaikki vaikuttaisi olevan ok. Koneen irrotin ja kokeilin akselista klappia ja sormiin kyllä tuntui pieni. Jos painan kaasua ja yritän pitää vastaan, niin näpeissä ei riitä voima pitämään vastaan. Pientä rahinaa koneesta myös kuuluu. Maksaako vaivan yrittää tuolla saben rebuildkitillä saada tuosta kalua vai onko tuo savu+kuumuus tehnyt tehtävänsä ja motin voi lahjoittaa vaikka vaimolle kukkaruukuksi?

Mikäs motti tuohon tilalle kannattaisi hankkia? Vai kannattaako uusia esc samalla?

37
Ihan toi traxxaksen vakio velineon 3500. Jos joku pystyis suosittelemaan kohtuuhintaista ja järkevää moottoria tai comboa tilalle tuohon Slash 4x4 vehkeeseen, niin olisin kiitollinen.

38
Ei ollu hyvä päivä eilen.... Kaksi rengasta halki ja vaihdettuani toiset alle, niin ainakin yksi lähti irti liimauksistaan. Pisteenä iin päälle autosta hävisi tehot ja paikalle päästyäni näytti henki karkaavan moottorista savuna ilmaan. Toivottavasti olis menny jotain pientä koneesta vaan...

Onkohan mulla maanantai versio ku ei saa ajeettua ku muutamia akullisia ja joku paikka aina hajalla.

39
[Ei tuo mitenkään ihmeellistä ole että tehdasliimaukset pettää jo vähäisenkin ajon jälkeen. Tuossa tilanteessa voi käyttää vähän sitä omaa kädentaitoaan ja liimata rengas takas vanteelle.
Tulet meinaan tarviimaan sitä taitoa vielä monet kerrat jos tähän lajiin olet lähteny, joskus saatat joutua liimaamaan ihan ite koko kierroksen vanteille kun ostat uudet.

Kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Eniten rupesi ihmetyttämään tuo myyjän päivittely siitä, että ei ole aikaisemmin nähny tuota tapahtuvan. Täytyy ruveta googlettelemaan ohjeita liimaukseen ja hakea liimaa kaupasta.

40
Unohtui laittaa, että myyjä tokaisi vielä ettei ole ikinä tuollaista irtoamista nähnyt... Käsittääkseni tarkoitti noin uusista renkaista noin vähällä käytöllä. Totesi myös mahdollisesti lähettävänsä renkaat tehtaalle ihmeteltäväksi.

Parilla kaverillani, joilla autot ovat olleet hieman kauemmin, ei ole ikinä noin käynyt. Autot Stampede 2wd ja HPI firestorm. Ei voi jotenkin vaan uskoa, että renkaat ei pitäisi tuon kauemmin kestää.

Ilmeisesti muchmoren liima pitäisi olla hyvää? Sitä jossakin threadissa kehuttiin ja kauppias vaihtotilanteessa myös.

41
Kuinkahan paljon noiden renkaiden liimauksien tulisi kestää? Slash 4wd PE laitteessa mukana tulleet renkaat irtosivat liimauksistaan n 5 akullisen kohdalla, oikea taka rengas ja myyjäliike vaihtoi sen nätisti uusiin renkaasiin kun siitä menin paikan päälle keskustelemaan. Nyt n 4 akullista ajettuna, joista 3,5 hiekkatiellä ja 0,5 akullista nurtsilla/asfaltilla, näyttäisi vasen eturengas irtoavan sisäpuolelta liimauksistaan. Näyttäisi ainakin yksi toinen rengas olevan irtoavan myös. Käytössä siis vakio nopari, moottori ja 2s lipo. Vaihteistoon yms ei oo koskettu.

Kyseessä on nyt tälläiset mallit Traxxas 5873http://willyfogg.com/p120935638/Traxxas+%28%235873%29+MOUNTED+REAR+TIRE+SATIN+CHROME+WHEEL/

Mielellään ottaisin myös vastaan suositteluja hyvistä yleisrenkaista

42
Onko jollain jäänyt tulliin saksan varastolta toimitettu paketti? Vaikka jäisikin, niin aika paljon edullisemmat kuin mitä saa muualta. Harmiksi jää vaan asiointi tuolla "palvelualttiissa" tullipostissa...

43
Sähköautot / Vs: Traxxsilta ostaminen
« : 04.06.11 - klo: 18.01 »
Varmaankin tuossa säästäisi jokusen euron, mutta ongelmaksi saattaa tulla tämä:

BuyTraxxas.com does not currently accept orders outside the United States, including Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands. BuyTraxxas.com also requires a street or physical shipping address. No P.O. boxes are allowed. International customers please contact Traxxas by phone at 1-888-TRAXXAS in the U.S., or 972-265-8000 outside the U.S.

((200$  + 30$(toimituskulut, arvio) ) x 1,045 (4,5 % tullia, en tiedä tarkkaa arvoa)) x 1,23 (alv 23%) = 296 $ =~ 215 €

Tuolta saattaisi kannattaa ostaa.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?I=LXNJH9**

Toisaalta jotain arvoa laitan itse ainakin siihen, että tukea on saatavilla suomesta ja takuuasiat on helpompi myös hoitaa täällä. Mutta jos yleinen käsitys on, että tuotevastuu/takuu ei jostain syystä sovellu radio-ohjattaviin ja kasvotusten annettavalle tuelle ei ole tarvetta, niin sieltä mistä halvimmalla vaan saa. :P

44
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.06.11 - klo: 20.17 »
Tervehdys,

Sain vihdoinkin otettua itseäni niskasta kiinni ja ostettua ensimmäisen RC autoni. Valintani osui Traxxas Slash 4x4 Platinum Edition malliin 5000 mAh 2sYungton akulla, Futaba 3PL säätimellä ja graupnerin laturilla. Foorumeita luettuani ja jokusen aikaa pihalla suditeltuani päädyin hankkimaan Overtrayn, King Headzin blokin, metallisen voimansiirto-adapterin etupäähän (mikähän tän oikea nimi on... amainhobbies tuotenro TRA6888X) ja Hudyn meisselisarjan (1,5mm-3mm, 4 mm risti- ja suorapää.). Mitä muuta suosittelisitte slashiin ostamaan? Onkohan jostain saatavilla jotain valmista nippelinappeli lajitelmaa, joka kannattaisi ostaa?

Koska Slashissä on tuo ongelma tuon puoliavonaisen voimansiirron kanssa, niin erilaisia viritelmiä etupään tangon suojaamiseen on tehty. Olisiko teillä ehdottaa mikä näistä olisi paras, jottei kiviä ja hiekkaa putkeen menisi? Pitääkö suojaus myös tehdä tuonne moottorin luokse?

Mitä muita varaosia on syytä olla omassa varastossa? (Renkaat, vetarit, renkaiden tuentaa liittyviä osia,...?)

Jos tähän haluaisi laittaa tiukemman moottorin ja noparin, niin mikä suositus olisi?

Toista akkua tekee mieli, kun ei yksi tunnu riittävän. Kovasti olen selaillut eri jälleenmyyjiä suomesta ja ulkomailta, mutta varteenotettavaa vaihtoehtoa en ole löytänyt. Epäilyttää kovastikkin nuo Hobbykingin akut. Jos kuitenkin niihin päätyy, niin miten suosittelette liitokset tekemään, voiko käyttää jotain adapteria esim 4mm/5mm bullet->Traxxas. Onko laitteessa syytä olla korkeampi c arvo, kuin nykyisessä akussa (20c)

Toinen etupyöristä näyttäisi olevan suorassa tai jopa hieman osoittaa sisäänpäin. Millä kotikonsteilla olisi renkaiden suuntaus järkevintä tehdä?

Pahoittelen, jos kirjoittelen jo vastattuja kysymyksiä, mutta n viikon iltojen ja öiden luennalla en ole niihin saanut vastauksia.

Sivuja: 1 [2]