Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ZIZA

Sivuja: [1]
1
Joko näitä mahtaa olla liikenteessä? Kuvien perusteella alustan muoviosat ja esim. ohjauslinkit näyttävät osittain heiveröisiltä. Kuinkahan kestäviä ovat? Millaisia kokemuksia on kertynyt? Ajofiiliksiä ja teknisiä kommentteja kaipaillaan.

2
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 17.07.08 - klo: 11.58 »
Millaisia välityksiä olette käyttäneet MM5700:n kanssa Rustlerissa/Stamepedessa?

Moabien kanssa jopa 13/87 (18.20) tai 14/87 (16.90), muiden normi 2.2 -renkaiden kanssa ajopaikasta riippuen 15-17/87 (15.77-13.92). Paremmaksi muuttuu mitä lähemmäs 13 mennään, ei tarvitse koko ajan olla urku auki. Rustleria ei yleensä Moabeilla ajeta, joten varmasti joku tuohon edelliseen haarukkaan menevistä on hyvä. Nyt Stampedessa kiinni Moabit ja 14/84 (16.32), joka on passeli NiMh:llä ajettaessa - toimii myös 2.2. laparenkailla.   

3
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 14.07.08 - klo: 12.12 »
Noh kun käännät kädellä renkaita nii onko siellä yhtään vastusta vai ihan veltto? Akkutäys?
No nyt kun kokeilin käätää renkaita niin huomasin mitenkä raskaasti ne kääntyvät. Ennen ne on kääntynyt ihan sutjakkaasti. Huomasin myös vähän ennen servon pysähtymistä, että kun renkaita käänsi sähkön voimalla niin kuului raskasta nitinää.
Voiko tuon servon korjata kotikonstein vai pitääkö ostaa uusi?

Vika ei välttämättä ole lähelläkään servoa. Tarkista kuningaspultit, eli tapit joissa ohjauspalat kääntyvät. Ovat sekä Stampedessa että muissa Traxxasin tuotteissa aika pehmeää tavaraa, joten vääntyvät helposti eturenkaiden ottaessa osuma milloin missäkin voltissa ja törmäyksessä. Jos ovat mutkalla, muuttuu ohjaus todella raskaaksi. Oikominen onnistuu ja tarvittaessa uudet tapit kehiin.

4
Tervetuloa reaalimaailmaan :wink: :grin:

Kolmen auton endurancessa rahamiehet pistää uutta/huollettua konetta kiinni stinttien välillä joten persaukiset yhden mabuchi-koneen jokkiskuskit joutuu veisaamaan virsiä jo ennen kuin kisa edes alkaa.
:lol: :lol: :lol: Pitää pyyhkiä vedet välillä silmistä.  :lol: :lol: :lol:    Toi sun koko muukin postaus oli niin osuva.

Rahamiehillä on yksi uusi auto ja kaksi lisää valmiina osa kokonaisuuksina. Tyyliin jos vetari katkee, niin vaihdetaan koko etupää, tai muu helposti irtoava kompleksi.

No joo, mutta sitä en ole bongannut, että onko tarkoitus ajaa krossareilla vai touringeilla, tai vaihtoehtoisesti mikä tulisi olemaan ajoalusta?

Koko ajatus on joka tapauksessa, autoista ja radasta riippumatta, loistava ja toivottavasti tämä hanke etenee. Mahdollisuuksien mukaan ehdottomasti mukana.


Ajetaan vakio-Mineillä, ei ole kenelläkään kiinni rahasta. Maksimissaan kaksi autoa/tiimi...

5
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 11.05.08 - klo: 11.11 »
Lainaus
No laitetaampa oikeen kuva ajoalustasta :grin:

Sen verran näyttäisi olevan kiveä tiellä, että Moab:ia lähtisin ensimmäisenä tarjoamaan.

Hannu_s:lle kommenttina, että silloin kun ajopaikassa on paljon tilaa (esim. hiekkakuoppa, urheilukenttä, koulun piha tms.) ei tehoa niin paljon saa, etteikö sitä aina tuntuisi olevan liian vähän. Lisäämällä haastetta esim. tekemällä radan, jossa on hyppyjä ja kurveja ja jolla on vielä tarkoitus pysyä Stampeden/Rustlerin tai vastaavan ajo-ominaisuuksilla, alkaa tehoa yleensä olemaan ihan tarpeeksi.  :wink:

RC-fan: Tarkoittamasi "viipotin" on ilmeisesti servo-saver, jonka tarkoituksena on estää servon rikkoutuminen. Joskus sekin rikkoutuu, mutta em. osa löytyy mm. Sabesta. http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=7833&grpid=3901

6
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 10.05.08 - klo: 15.26 »
Onkos noi dirt wörksit paljonkin pitävämmät hiekalla kuin noi vakio VXL peden renkaat? Meinaa noilla vakiolla olla aika liukasta. Nuo Dirt wörksit ei kyllä näytä mitenkään pitävämmiltä kuin noi peden vakiot siksi justiinsa kysynkin.

Masherista Stampedessa ei ole omia kokemuksia, mutta Dirt Hawg II, Dirt Works, Moab, Gladiator 2, Speed Hawg, Sand Paw ja Edge ovat omassa käytössä (Stampedessa)koeteltuja.
Kaksi ensiksi mainittua ovat hyviä yleisrenkaita, jos mukana on suht kovaa alustaa ja asfalttia. Jos alusta on epätasainen ja mukana pientä kiveä, on Moab hyvä, sillä iso ilmatila tasaa menoa vauhdin kasvaessa. Samaten renkaan kasvava korkeus mahdollistaa jousituksen madaltamisen maavaran katoamatta, mikä taas alentaa painopistettä. Jos alustassa on irtonaista hiekkaa, on taas ProLinen Gladiator 2 oikeinkin hyvä. Ja kuten joku tuossa jo aikaisemmin totesikin, mikä tahansa ProLinen rengas on parempi kuin alkuperäinen :cheesy:.

Tärkeää on kaikkia renkaita asentaessa muistaa leikata inserttien reunat viistoiksi ja tehdä ilmareijät (2-3kpl)renkaisiin. Tällöin renkaan käytös tulee mahdollisimman lähelle "oikean" renkaan joustoa ja kulmikkuus käytöksestä vähenee. Ilman reijitystä meno on kuin ilmapalloilla ajoa.

7
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 10.05.08 - klo: 14.46 »
Tuleekos nuo Prolinen renkaat pareittain ja valmiiksi vainteille liimattuina? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17504&grpid=5035 Esim tuo?

Tulee ja ei tule. Myydään pareittain inserttien kanssa, mutta ilman vanteita. Vanteet siis ostettava erikseen ja liimattava itse.

8
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 03.02.08 - klo: 14.20 »
Stampedessa alkuperäset iskarit on ihan surkeet!!!  :azn:

Sivuja: [1]