91
Bensa-autot / Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« : 26.10.12 - klo: 20.01 »
Siitä olen kyllä samaa mieltä että teholukemalla ei sinänsä ole väliä kunhan käyttää aina samaa dynoa. Tärkeämpää on että pystyy vertaamaan muutosta. Yksi mikä tuli mieleen niin miten tuossa oli mitattu moottorin kierrokset penkityksen aikana? Jos moottorin kierrokset eivät ole luettu samaan softaan suoraan niin silloinhan siinä on yksi mahdollisuus josta voi tulla heittoa. Toinen millä saa eroa on käytettävän korjauskertoimen valinta. Niissäkun on annettu kerroin 1 hieman eri oloissa (lämpötila ym).
Moottoripyöräpuolella on kuuluisa esimerkki Dynojetin kaupalliset penkit. Ne on "kalibroitu" näyttämään n.15% (jos oikein muistan) liikaa koska silloin myynti on helpompaa, ainakin jenkeissä. Tuosta seuraa sitten helposti se että monet karttavat muita penkkejä kun tietävät saavansa huonommat tehot. Ja kierre on valmis
Onkos tuossa dynossa ajettu vakiomoottorilla? Sellaisestahan pitäisi tulla n.3hp riippuen tietysti putkesta jne. Mutta pitäisi välille 2-4hp ainakin sattua.
Moottoripyöräpuolella on kuuluisa esimerkki Dynojetin kaupalliset penkit. Ne on "kalibroitu" näyttämään n.15% (jos oikein muistan) liikaa koska silloin myynti on helpompaa, ainakin jenkeissä. Tuosta seuraa sitten helposti se että monet karttavat muita penkkejä kun tietävät saavansa huonommat tehot. Ja kierre on valmis
Onkos tuossa dynossa ajettu vakiomoottorilla? Sellaisestahan pitäisi tulla n.3hp riippuen tietysti putkesta jne. Mutta pitäisi välille 2-4hp ainakin sattua.