Kirjoittaja Aihe: Moottori huutaa viimestä päivää  (Luettu 1406 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heksi

  • Jäsen
    • Profiili
Moottori huutaa viimestä päivää
« : 19.04.08 - klo: 21.35 »
Eli kun olen tämmönen noob joka on alottanu just rc-autot niin kun yritin sisään ajaaa hobao hyper autoo, ni se huutaa ku viimestä päivää eikä tyhjäkäynti ruuvin säätäminen vaikuta mitään. Kaikki säädöt on tehdäs säätöinä ja tyhjäkäyntiruuvia säädin paljonkin kun se huus niin helvetisti. Eli moottori on hyper 3p  Eli mitä mun pitäs tehdä, lähettimellä yritin "jarruttaa" mutta se ei vaikuttanut mitään. Mitä pitää tehdä?

Poissa make xd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Moottori huutaa viimestä päivää
« Vastaus #1 : 19.04.08 - klo: 21.39 »
Ota ilmanputsari pois ja katso, että miten paljon kaasarin kurkku on auki neutraali asennossa eli tyhjäkäynnillä.

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Moottori huutaa viimestä päivää
« Vastaus #2 : 19.04.08 - klo: 21.43 »
mihinkäs suuntaan pöyritit sitä tyhjä käynti ruuvii. kato onko kaasu servo ehjä toimiiko. tai katoppa onka kapulan kaasu trimmi silleen ettei vedä kaasuu koko ajan päälle. tarkista ainakin noi asiat jos ei auto niin minä en voi sit enää auttaa. :embarrassed:. sit ootat kokeneempien vastauksia.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Moottori huutaa viimestä päivää
« Vastaus #3 : 20.04.08 - klo: 03.42 »
  Ota nyt ihan aluks hihasta kii jotain kaveria joka on jo ainekin kerran ajanut polttiksella ja mielellään ajanut sisään jonkun koneen. Sit koitatte yhessä kattoo että miks luisti on auki tai onko koneen seosruuvit ees suunnilleen niinkun niitten pitäis, tehdassäätöihin kun ei voi luottaa liikaa. Jos nää on kunnossa, katotte yhessä että onko kaasarissa pahoja ilmavuotoja tms. josta kone sais ilma seokseen huomattavan määrän. Jos nää kaikki oli kunnossa, käytätte järkeenne ja sen toisen kokemusta ja ari-pekan rc-sivustoa ja googlea selvittääksenne ongelman, koska siinä tapauksessa se on ongelma.

  Polttiskoneen käyttö on opeteltava. Siitä ei tule vahingossa koittamalla mitään ja jos ei ole tietoa, se täytyy hankkia ennen kuin aloittaa. Muuten tulee romua kalliista vehkeistä.

  Kukaan ei ole seppä syntyessään, mutta sitä auttaa kun tietää perusasiat ennen aloittamista. Nämä polttikset on melko simppeleitä laitteita kunhan tietää muutaman perusasian. Aloittelevasta kuskista voi tuntua hassulta, mutta rc-autoilun koko historian aikana ei ole montaakaan niin kummallista vikaa ilmennyt, etteikö niitä ole saaneet selvitettyä ihan tavalliset harrastajat, erikoisosaamista ei näissä juurikaan kaivata, perustiedot riittää lähes tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Narmer

  • Vieras
Vs: Moottori huutaa viimestä päivää
« Vastaus #4 : 20.04.08 - klo: 09.14 »
Laita radiosta servo reverse switch toiseen asentoon. Se auttoi minulla.