Ota nyt ihan aluks hihasta kii jotain kaveria joka on jo ainekin kerran ajanut polttiksella ja mielellään ajanut sisään jonkun koneen. Sit koitatte yhessä kattoo että miks luisti on auki tai onko koneen seosruuvit ees suunnilleen niinkun niitten pitäis, tehdassäätöihin kun ei voi luottaa liikaa. Jos nää on kunnossa, katotte yhessä että onko kaasarissa pahoja ilmavuotoja tms. josta kone sais ilma seokseen huomattavan määrän. Jos nää kaikki oli kunnossa, käytätte järkeenne ja sen toisen kokemusta ja ari-pekan rc-sivustoa ja googlea selvittääksenne ongelman, koska siinä tapauksessa se on ongelma.
Polttiskoneen käyttö on opeteltava. Siitä ei tule vahingossa koittamalla mitään ja jos ei ole tietoa, se täytyy hankkia ennen kuin aloittaa. Muuten tulee romua kalliista vehkeistä.
Kukaan ei ole seppä syntyessään, mutta sitä auttaa kun tietää perusasiat ennen aloittamista. Nämä polttikset on melko simppeleitä laitteita kunhan tietää muutaman perusasian. Aloittelevasta kuskista voi tuntua hassulta, mutta rc-autoilun koko historian aikana ei ole montaakaan niin kummallista vikaa ilmennyt, etteikö niitä ole saaneet selvitettyä ihan tavalliset harrastajat, erikoisosaamista ei näissä juurikaan kaivata, perustiedot riittää lähes tilanteeseen kuin tilanteeseen.