Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Peehoo

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / FET
« : 24.02.05 - klo: 12.59 »
Testasin nyt vaihtaa turbon fetit nopariin.Ei kyllä onnistunut...Teoriassa ei mikään kamalan vaikea operaatio mutta eipä oikein onnistunut.
Irti turbosta fetit lähti tietenkin helposti kolvilla(silloin käsi oli vielä vakaa eikä rauta tärissyt kädessä).Sitten kun piti juottaa kiinni fetit niin ensimmäinen ongelma oli se että en meinannut saada millään pysymään fet palaa paikallaan koska vanhan fetkannan ulokkeet tulivat vähän ulos.

Laitonin sit kuminauhalla suht kovaa kiinni fetin niin että se oli oikein paikoillaan.Se pahin ongelma oli sitten tinan leviäminen niissä liittimissä jotka tulevat sisäänpäin/kidettäpäin.Tina oli se vanha mikä siinä oli ollukin, mutta se levisi niin että joku pinni taisi jäädä oikosulkuun.

Silminnähden juotos oli suunnilleen ehkä onnistunut, eli kaukaa(noin 20cm päässä) se näytti onnistuneelta mutta vähän lähempää niin pinnien mahdollisen kontaktin saattoin nähdä ...mutta ei kyllä ihan varmasti).

Nyt tilaan sit tod.näk. uuden noparivastarin jossa on tarpeeksi hyvät fetit vakiona.
Juotosta en voi suositella itseni kaltaisille tärinäkäsille, tai kannattaa varmaan ensin kokeilla jotain yhtä pientä juotosta, vaikka rautalangan pään eri säikeitten juottamista kiinni johonkin pieniin pisteisiin...

2
Sähköautot / FET
« : 20.02.05 - klo: 17.35 »
Joo..paneuduin nyt asiaan päänsärkyyn asti.Sen alkuperäisen noparin fetit pitää olla ehjiä.Koska se sitten toimii turbolle ohjaus yksikön roolissa.
Vedin pikku proxonin laikalla nyt palaneet alkuperäisfetit pois..ihan vaan koska halusin nähdä minkälainen potentiaalinen juotostyö olisi jos vielä jaksaisi ne fetit vaihtaa!Turbon ohje mikä tuli mukana oli kyllä alle kindermunalelun standardin, toki siitä sinäänsä selvisi miten se pitää kytkeä mutta ei missä olosuhteissa se toimisi..Tilaan kyllä fetit vielä, tai sit semmosen kyoshon kanssa kilpailevan merkin "emolevyn" missä on kuulemma semmoset fetit jo vakiona että oksat pois.Sitten en toki tee urpolla enää mitään ja laitan sen kuusen roikkumaan ja odottamaan uutta joulua......sähköturbo pejakas kaikkea sitä ostaa ennen kun koirat lirii päälle :x

3
Sähköautot / FET
« : 17.02.05 - klo: 18.49 »
Voihan Assonkymppi!
Asensin nyt turbosatsin mutta auto haisee yhä palaneelle eikä liiku mihinkään.Ihmettelen nyt jos pitäisi repiä turbosatsin ulkoiset fetit irti omalta levyltään ja juottaa kiinni alkuperäiselle piirilevylle.
Vai pitäiskö vielä jaksaa tilata/odottaa lisäfettejä Ruotsista.
Jos joku tietää täällä Suomessa jonkun pajan joka halvalla vaihtaa näitä fet-palikoita niin kertokaa toki.
Tuntuu nyt jopa siltä että 1/8 ja 1/10 polttomoottori härvelini ovat helpompia rojekteja kun tämä pieni viattoman oloinen miniZ.
Sähkö haisee!

4
Sähköautot / FET
« : 11.02.05 - klo: 17.35 »
Tilasin nyt naapurimaastamme lännessä jonkun turbosatsin.Tämä nyt kai sitten on sama kun niitten Fettien vaihtaminen jos käsitin oikein.
Postitukseen ja valuuttamaksuihin upposi muutaama kymppi.Ja itse turbo taisi olla vähän yli kolmesataa vanhaa kunnon Ruotsin Kruunua...
Ainakin helpompi  jos vaihtoehto oli kaikkien fettien vaihtaminen piirilevyltä.
Kerron sit kuinka huonosti lopulta käy kun/jos tavara saapuu....

5
Sähköautot / FET
« : 11.02.05 - klo: 10.52 »
Eli parhaimmat mahdollisuudet saada auto liikkumaan ja kestämään on nyt joko uuden noparin ostaminen+siihen heti paremmat fetit TAI turbo-yksikkö joka ulkoisena Fet-päivityksenä ajaisi saman asian?

Jos nyt jälkikäteen ostaa Turbo-yksikön ja liittää sen menopeliin jossa vain ohjaus toimii, niin rupeaisiko se mahdollisesti liikkumaan tai estävätkö noparin integroidut hajonneet fetit turboyksikön toiminnan?
Eli "ohittaako" se tuboyksikkö noparin hajonneet fetit tai onko se suunniteltu toimimaan niitten rinnalla?
Olisi hauska jos ne Fetit olisi tehty vähän helpommin vaihdettaviksi, mutta kai se hintakin noparissa olisi silloin vielä kovempi...

Jos jollain on kohtuuhintainen ratkaisu myynnissä niin olisin kyllä kiinnostunt semmoisen ostamaan!

6
Sähköautot / FET
« : 10.02.05 - klo: 19.34 »
Kiitos vinkeistä!
Luin nyt moottorilankamäärä/nopari yhtälöistä(se oli ihan uutta infoa).
Olisin vaihtanut ainoastaan sen kupruisen Fet:in.Mutta samalla vaivalla ne oikestaan kaikki sitten vaihtaa..Toki jos etsii tietokonemaailmasta vastaavaa nakkia, niin tulee mieleen todella pienen,kiinnijuotetun BIOS:in vaihtaminen(eli en oikein onnistumisesta tiedä).
Mutta kai se on kokeiltava..
Tämä kärähtänyt yksilö muuten on Kyosho miniz minkä unohdin ongelman kuvauksessa mainita.
Minkälainen nopeudensäädin yleensä näissä zetoissa kestää virityskoneet?

7
Sähköautot / FET
« : 10.02.05 - klo: 15.37 »
Taisin juuri polttaa FETin tai ehkä parikin!Laitoin "x-speed super" motin kiinni autoon ja se liikkui ihan hyvin pari metriä kunnes lämäsin tallan pohjaan...Käry kävi ja autoni on enää radioohjattava, ei enää radiokaasuteltava, taikka jarruteltava.
Ihmettelen nyt jos joku on piirin hajaoituksen jälkeen vielä onnistunut vaihtamaan fetit, vai onko nyt jo myöhäistä?
Ihan silminnähtävä kupru yhteen fettiin on tullut..
PS järkkääkö kukaan rc_mäki_autokisoja...

http://www.mini-z.se/     ja siellä kun klickaa elektronik niin 7eurolla saisi fetti parin joka on vakiota parempi...

Sivuja: [1]