Miten tulpan lämpöarvo vaikuttaa koneen toimintaan. mulla tässä 21 8 portissa on silleen että aika usein kun pikkuvauhdista/pysähdyksista paina kaasun auki, niin kone "röpeltää" eikä ota kiekkaa ennen kuin vähän lumpsuttaa kaasua. välillä kuitenkin kiihtyvyys on ihan OK.
en oo noita säätöjä hirveesti vielä joutanut säätämään ihan kohdilleen. pääneula pitäisi olla ok, ja alaneulakin melko lähellä. siispä tuli mieleen että onko mulla liian kylmä tulppa talviajoon (firepower F5), vai esim. alaneula liian *huonosti* sääjetty?
Tulpan lämpöisyydellä muutetaan moottorin ajoitusta, eli lämpimämmällä tulpalla polttoaineseos syttyy hieman aikaisemmin. Tämän seurauksena kone ottaa kierroksia hieman helpommin kuin kylmemmällä tulpalla.
Luultavasti tuo tulppa on läpöarvoltaan ihan hyvä varsinkin talvella. Varmaksi en pysty sanomaan, koska minä en ole omistanut kyseistä konetta koskaan. Tulpan valintaa vaikuttaa myös käytettävä polttoaine. Eli mitä enemmän polttoaineessa on nitro, sitä kylmempi tulpan pitäisi olla. Toisaalta mitä kymempi sää on, sitä lämpöisempi tulpan pitäisi olla.
Luultavasti ongelmasi on se, että alaneula on liian rikkaalla. Koita vääntää sitä pikkuisen kiinni, niin luultavasti ongelmakin katoaa.