Älkääs nyt, ymmärrän täysin McJonesin ajatukset, itselläkin pitkälle samat. Siitäkin huolimatta että tänään oli loistava ratakauden avaus omalta kohdalta ja Tattiksen radalla oli 3 vitosautoa ja yksi TP10 samaan aikaan. Itse sain korkattua vihdoin radalla tämän Italian ihmeen. Noin 3-4h tuntia tuli oltua pelipaikalla.
Alku oli aika karmea, jos olisin ollut kisoissa niin varmasti viimeisten joukossa. Päivä/ilta oli kuitenkin niin huikea että sain poistua radalta iloisin mielin, auto todella toimi hienosti. Toki parannettavaa vielä on ja ennekaikkea autossa uskoisin olevan myös potentiaalia siihen. Mutta silti, kovaa mentiin jo loppua kohden ja sai työntää todella hyvällä fiiliksellä. Ja mikä tärkeintä Ferrari myös näytti esikuvaltaan, alusta myötäili hienosti rataa eikä auto ollut mikään tiiliskivi mennessään (tai TP10
).
Aika paljon tuli värkättyä autoa. Mainittavimmat:
- keulaa alas pikkasen
- taakse tunsaasti camberia lisää (nyt noin ~3 astetta luulisin)
- Orionia 1/2 kierrosta auki krossiasetuksista (pääneula)
- vaihdetta 1/2 kierrosta auki; mikä tärkeintä tämä oma kotitekoinen 2-vaihde -modifikaatio toimi täydellisesti
- välitykset 17/21 --> 15/19 eli pari pykälää lyhyemmäksi
- centax kytkintä auki 3/4 kierrosta
- takavakaaja pois kokonaan (blade tyyppinen)
- etupäässä pikasen haritusta lisää
- takapään ulosjoustoa pois
Erityismaininta mainioille Sweepin renkaille. Näyttää olevan myös hyvä kulutuskestävyys.
Centaxin painelaakerin osalta jäi myös kotitöitä (hajosi 2 kpl); juttelin Ollinmäen kanssa ja luulenpa että ollaan jäljillä jotta saadaan se kestämään. Upea fiilis joka tapauksessa.