Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Chevy

Sivuja: [1] 2 3
1
Team C / Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« : 28.11.17 - klo: 12.01 »
Itse innostuin tilaamaan tuollaisen tr8e rtr paketin kun sattui olemaan EuroRc:llä black friday tarjouksena puoleen hintaan.
Täytyy sanoa että todella nopeaa toimintaa Sekä EuroRc:ltä että Postilta, sillä tilasin auton su-ma vastaisena yönä, ja auto on jo nyt perillä... (maanantai aamupäivä)


Mutta asiaan.

En tiedä että minkähän ihme version tuosta autosta sain, sillä EuroRc:n sivujen mukaan tuossa piti olla 80a esc ja 1900kv motti, mutta kun otin autosta kopan pois ensimmäisen kerran niin huomasin että tuossa autossa on todellisuudessa kiinni 150a esc (skyrc toro ts 150 competition) ja 2300kv moottori (thrust bl2300).

Luonnollisestikaan en ole tähän "virheeseen" millään tavalla pettynyt.

En ole vielä päässyt autoa testaamaan, mutta mitä tässä nyt olen kerinnyt autoa tutkimaan, mutta kuten täällä joku kirjoittikin, niin nuo ruuvit tuntuu olevan syytä käydä läpi ennen ensimmäistä ajoa, aillä ainakin omassani nuo olivat paikka paikoin todella löysällä.

Mutta toistaseksi olen erittäin tyytyväinen tuohon hankintaani.

2
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 19.07.15 - klo: 08.55 »
Ei liity aiheeseen, mutta liittyy kuitenkin...

Eli tuli tuo RäksPoks Slummitti päivitettyä harjattomalla tekniikalla...

Aluksi hain tuohon jotain Hobbywingin XERun 150A Comboa 2000-2200KV moottorilla.

Mutta paikallinen "diileri" teki minulle tarjouksen josta en voinut enään kieltäytyä = Hobbywingin XErun 150A nopari + Reedyn 1800 KV motti lähes samalla hinnalla kuin tuo perus combo...


Tuolla motilla tuo Slummitti muuttui erittäin hienoksi laitteeks (keulii käskystä, mutta voi myös ryömiä, joten tästä tämä kiero idea sitten lähti...

= Mitäpä jos hommaisin tuohon Assoon samanlaisen koneen...


3
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 04.04.15 - klo: 09.48 »
Rival on toimii edelleenkin, ja mitään suurempia vikoja ei ole ilmennyt...

Pitäisi tässä kuitenkin joku päivä kunhan vain kerkeää, purkaa tuo auto "atomeiksi" perusteellista tarkastusta/puhdistusta varten.

Rival sai myöskin tuon FG:n lisäksi toisen "kaverin", kun sattumalta eteeni sattui myynnissä oleva kohtuullisen hintainen 1:10 Traxxas Summit.

Oli sinällään hauskaa vertailla näitä autoja keskenään:

"Tasamaalla" tuo Rival pystyy kirjaimellisesti pyörimään p*skarinkiä tuon Summitin ympärillä, mutta kun mennään "maastoon", niin silloin Summit heittää alennusvaihteelle, lyö lukot päälle ja näyttää perävalojaan Rivalille...

Mutta molemmat noista "sähkö monstereista" ovat hauskoja omalla tavallaan, ja tavallaan tämä Summit on itselleni eräänlainen "unelmien täyttymys", sillä kävin kovaa taistelua itseni kanssa tuota Rivalia ostaessa nimenomaan tuon Summitin ja Rivalin välillä.

4
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 22.02.15 - klo: 11.34 »
Tuossa Gens Ace tapauksessa otin yhteyttä myyjään = käytetty akku + "ei rääkätty" = ei mitään takuuta...

= Tämä akku oli kotimaiselta myyjältä ostettu akku...

- Tuo Gens-Ace on oikeasti ihan OK akku, mutta mistä löytyy laadukas myyjä..? (joka vastaa tuotteestaan)...

5
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 22.02.15 - klo: 07.54 »
Itsekin olen kuullut paljon hyvää noista Gens Acen akuista, mutta omalla kohdallani tuo akku oli mitä suurin pettymys...

= max 5 käyttökertaa 5000 mAh 2s akulle, ja tulos oli tämä: http://aijaa.com/mMHsbv

Ja tuotakin käytettiin niinkin "rankassa käytössä" kuin Axial Wraith Integyn 45T koneella ja tuolla noparilla http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-nopeudensaatimet-ja-tarvikkeet-nopeudensaatimet/speedstar-brushless-crawler-speedo-r01203 noparin omalla "lipo cut offilla" + akkua ei koskaan edes ajettu tuohon "katkaisu" tilaan...

Huomattavasti rankemmassa käytössä en ole noita halpis Integyjä tai Zippyjä saanut muuta kuin korkeintaan hieman turpoamaan...

6
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 15.02.15 - klo: 07.04 »
Rival toimii edelleenkin, tosin akut aiheuttaa edelleenkin ongelmia nk. "kyykkäämisen" muodossa (tähän mennessä ajettu halpis Kiinan (2X2s) lipoilla = Turnigyn 6600 mAh 65-130C ja Zippyn 6000 mAh 50C akut siis kyseessä.

Turnigyillä kärry liikkui alkuunsa kohtuullisen iloisesti ---> alkoi kyykkäämään + akut turposivat = hylkyyn

Zippyillä taasen meno on ollut hieman rauhallisempaa, tosin kyykkäilee edelleenkin ainakin talvella (kesästä ei vielä kokemuksia), mutta ainakaan nuo eivät ole vielä turvonneet.

Tosin kun käytin kärryä työpaikan vaakalla, niin syy tuohon kyykkäilemiseen saattoi osittain selvitä = Akkujen kanssa ko. kärryn paino on n. 7kg:n luokkaa... = 1:6/1:5 sähköt tuossa kärryssä voisivat olla kohtuullisen mielenkiintoiset/sijoitus kunnon akkuihin varmasti auttaisi asiaan...
 

7
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 07.12.14 - klo: 09.41 »
Pääsin tuossa taanoin pieksämään Rivalia olosuhteiksi joita voisi jopa lumeksi kutsua..

Edelleenkin rakastastan ko. kärryä, itse kuvailisin ko kärryä B-luokan ralliautoksi = voimaa piisaa, ja ohjaus lähinnä kaasulla = sladia löytyy, ja vauhti lisää vaarallisia tilanteita... = "kaasulla  viedään" ja servoilla "ohjataan"...
 
Toisaalta kuten moni B-ryhmän kärry, myöskään tämä ei ehkä kykene samaan kuin nykyiset "WRC kilpurit", mutta kunhan hauskaa piisaa, ja "yleisö/omistaja" tykkää, niin näillä mennään...

Eli vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää = Helevetin hieno laite! (eilen vedin nk. " tappisladissa" arviolta "parin sentin päästä" tolpasta joka aiheutti mm. tämän: http://aijaa.com/dkMFjM , mutta Rival on edelleenkin ehjä...

8
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 01.11.14 - klo: 02.10 »
Jees...

Itselläkin meinaa nuo työt ja muut harrastukset rajoittaa näillä RC-autoilla ajelemista, mutta nyt kun tuo kanalintukausi taasen päättyi, niin ehkä nyt taasen riittää aikaa näillekkin.

Mutta asiaan...

Elikkäs tuolla orggis Reedyn motilla mennään vielä toistaiseksi, ja olen kanssa ymmärtänyt että tuo ei noita parhaita motteja ole.

Ja eipä tuossa Toron Combossa oikeastaan mitään spesiaalia ole, lähinnä vain innostuin tuosta siksi, kun katselin että Ebaysta näkyisi tuota Comboa saavan alle 130e posteineen... (lähinnä oli ideana pölliä tuosta tuo motti/sensoripiuha Rivaliin, ja käyttää tuo säädin johonkin toiseen projektiin.

Mutta taidan kuitenkin pysytellä tuossa Hobbywingissä koska se on toiminut paremmin kuin hyvin, ja hankkia vain pelkästään tuollaisen 1900-2200kV sensorillisen moottorin.

Ja mitä tuohon 6S päivitykseen tulee, niin itse en ainakaan koe että se olisi jotenkin "must have" juttu, kuten jo epäilin silloin kun tämän auton ostin, mutta koska tämä XErun sen kerran kestää, niin pakkohan se oli kokeilla.
(lisäksi noille molemmille 3S akuille löytyi parempaa käyttöä omissa crawlereissani)

Itselleni tuo Yakuza on täysin tuntematon merkki, mutta noita eri kokoisia Hobbywingin vehkeitä on ollut/ on käytössä edelleenkin useampiakin kappaleita, ja niistä yksikään ei ole vielä pettänyt.

Itse taasen en välttämättä tuota Castlea hommaisi vaikka rahaa olisikin, sillä olen lukenut aivan liikaa ko. merkin "savuongelmista"... (etenkin noiden MMM nopareiden osalta).

Itseasiassa unohdin tuossa aikaisemmassa viestissä mainita, että nämä tähän autoon käyvät hexit ovat ainakin omalla kohdallani olleet melkoista kuraa = Sekä Asson omat ja Thunder Tigerin tähän autoon käyvät hexit molemmat muuttuivat keskireijältään suht nopeasti väljiksi, aiheuttaen todella ikävää renkaan "vaappumista", jota saa toki hieman hillittyä tipauttamalla ruuvilukitetta tuon vetarin ja hexin väliin.

Mutta onko kenelläkään parempaa konstia/parempia hexejä tiedossa?

Lisäksi tällä hetkellä kiinnostaisi kokeilla maalata tuo Rivalin koppa tuolla Plast Dipilla...

Ideana lähinnä olisi se, että jos se kestää "Rivalissa", niin se  kestää myöskin "Remarissa"...

9
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 27.10.14 - klo: 09.12 »
Pientä päivitystä jälleen...

Eli Rival toimii edelleenkin, ja tähän mennessä ainoat osat mitä olen noilla 6s lipoilla onnistunut rikkomaan, on mainittu jo aikaisemmin, mutta mitään uutta tuhoa ei ole tullut, joten hyvin tuntuu Rival kestävän...

Tosin kori alkaa olla jo melkoisen pahasti raiskattu, ja renkaista pinnat hävinnyt joten kyllä noilla akuilla näemmä tuhoakin saa aikaan.

Rakentelin tuonne taakse eräänlaisen "kulutuspalan" suojaamaan tuota alkuperäistä takapuskuria /hieman ehkä koria, ja lopputulos on ruma kuin p*rse, mutta tuntuu toimivan ( tai jos ei muuta, niin ainakin kipinöi komeasti)...

= Ko. tuotos on rakennettu nk. "luovassa humalassa" Lidlin "remppasaippuan" peltipurkista, joka on leikelty Leathermanin saksilla, "taottu" muotoonsa 6d Maglitella alaisimena vanha ratakiskon pätkä, ruuvattu kiinni mitä pakista sattuu löytymään ruuveilla, ja sudittu maalitussilla mustaksi... (ja tämän viimeisen käsittelyn saa toistaa joka ajelun jälkeen)

Ja mitä tuohon itse ajamiseen tulee, niin itse edustan varmastikin monen mielestä "väärää koulukuntaa". mutta itse olen tullut siihen lopputulokseen, että tuo ko. kärry on huomattavasti hauskempi ajaa noilla 4s lipoilla.

Toki jos tarkoituksena on vain pelleillä, niin silloin nuo 6s lipot palvelevat tarkoitustaan, mutta AJAMISEEN, mielestäni nuo 4S:ät ovat huomattavasti paremmat... (tai sitten en vain osaa)...

BTW: onko kellään kokemuksia tästä nopari/motti combosta: http://www.rcm.fi/skyrc-toro-8-x150-150a-esc-combo.html

10
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 10.08.14 - klo: 05.29 »
Jälleen pari rälläys kertaa takana noilla 6S lipoilla, ja ainoat jotka näkyvät todella ottavan noista itseensä ovat nuo kumit sekä kori.

Molempien pinta tuntuu mystisesti häviän tuon asfaltin/yleisesti ottaen maan pintaan....

Tosin eräs omituinen ongelma vaivaa aina välillä = välillä kun lyö nk. "lämän tiskiin", niin auto "ihmettelee" tuota annettua komentoa hetken = tuntuu kuin moottorilla olisi vaikeata päättää että mitä tehdään seuraavana. (kuulostaa siltä että kone "pätkisi" <--- tiedän tyhmä termi sähkömoottorien kanssa, mutta siltä se silti tuntuu)....

Voiko tämä johtua:

A: Moottori on valmistajan taholta luokiteltu vain 4S lipoille?
B: Säädin (Hobbywing XERUN 150A BL) tukee sekä sensorillista/sensoritonta moottoria (ja tuo moottori on sensoriton).

C: Ihan jostain muusta, mistä?


11
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 26.07.14 - klo: 01.50 »
Elikkäs sen verran täytyy muuttaa tuon edellisen viestin "mitä tuli rikottua listaa", että ainut osa mikä ihan oikeasti olikin rikki, oli siis ainoastaan tuo katkennut hexin pinni.

Tuo pinni oli näemmä mennyt poikki jo ennen tuon pyörän putoamista, ja pyörä on jollain ilveellä roikkunut menossa vielä jonkin aikaa matkassa.

Tästä johtuen tuo vetari pääsi vapaasti pyörimään tuolla hexin sisällä, aiheuttaen sen "slippery clutchin" luistamista muistuttavan ilmiön.

Vaihdoin pinnin uuteen, ja kävin ajelemassa yhden setin akkuja ilman mitään ongelmia.

Piru että tuo Rival on kiva lelu leikkiä...

12
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 19.07.14 - klo: 18.44 »
Nyt on sitten autoa testattu noilla 6S lipoilla hieman enemmän, ja tuhoakin hieman tuli...

Eli reippaan asfaltilla kikkailun seurauksena, slippery clutchista tuli "very slippery" = pikkuhiljaa kärsii kiihdyttää, mutta jos antaa yhtään enemmän hanaa, niin pyörähtää heti tyhjää.

Täytyy tutkia että korjaantuuko tuo pelkästään kiristämällä tuota kytkintä, vai ovatko nuo kitkapinnat  totaalisesti tuhoutuneet.

Ja toinen asia minkä sain rikki on tuo tappi mikä pitää tuon Hexin paikoillaan = meni poikki ja pyörä irtosi hexeineen päivineen.

Lisäksi kori + kumit ovat ottaneet hieman itseensä noilla 6S:llä leikkiessä.

Eli pientä laittoa luvassa...

13
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 06.07.14 - klo: 10.08 »
Nyt tuli sitten paketti perille = 2X Turnigyn 5000 mAH 40/80C lipot...

Juotin noihin "Deansit" paikoilleen, ja tein kärrylle todella pikaisen testin pihalla (n. klo: 04:30 ei viitsi suorittaa kovin pitkiä ajeluita etenkään kerrostalon pihalla)...

Ja WAU!!...

Tehoa noilla akuilla + tuolla vakio moottorilla tuntuu piisaavan enemmän kuin tarpeeksi = kärry on "selällään" suunnilleen kun vain hipaisee kaasua, mutta kun tuota kaasua tarjoaa kohtuullisessa vauhdissa, niin keeeuuuliii, todella nätisti....

Lisää infoa aiheesta kunhan kerkeän testata kärryä hieman paremman ajan kanssa....

14
Bensa-autot / Vs: Mistä päin Suomea olet
« : 05.07.14 - klo: 04.10 »
Paikkakunta: Jyväskylä

Kalusto: 4X4 FG Monster Truck ja FG 2WD Offroad Beetle.

15
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 21.06.14 - klo: 07.51 »
Tällä kertaa näin...

Kun sain tuon 4x4 FG:n toimimaan, niin "yllättäen" tuo 2wd härpäke päätti sitten lakata toimimasta...

Eli härveli lakkasi toimimasta nk "täydestä laulusta" = bensa loppui, ja tämän jälkeen ei sitten enään startannutkaan...

Tulppa näytti mustalta = rikkaalla on menty = kaasarin putsaus/säätö/mahd. tulpan vaihto + uudelleen kokeilu, ja toivottavasti toimii...

Meikäläisellä alkaa pikkuhiljaa muodostuo tietynlainen viha/rakkaus suhde näitä laitteita kohtaan, ihan niinkuin noita 1:1" V8 - Ameriikan ihmeiden"  kohdalla = Kivoja leikkiä silloin kun toimivat, mutta toisaalta mielenkiintoisa korjata kun eivät toimi...

Toisaalta, molemmat ovat sen verran yksinkertaisia, että kaiken saa korjattua kohtuu vaivalla, maalaisjärjellä ja mikä tärkeimpänä , täydennettynä tämänkaltaisten palstojen + youtuben neuvoilla...


16
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 21.06.14 - klo: 06.01 »
Päivitetäänhän jotain tämänkin auton kuulumisia...

Eli Asso toimii edelleenkin todella hienosti, ja mitään uutta en ole onnistunut enään noiden päivitysten jälkeen särkemään, mutta olen kyllä nyt tosissani katsellut noita 6s lipoja ( tai 2X 3s jos siis tarkkoja ollaan  :wink:  )

Nyt kun olen pelannut enemmänkin noiden Bensa-autojen kanssa, niin täytyy myöntää, että molemmissa on kyllä puolensa...

= Nuo Bensa mörköt ovat todella hienoja laitteita toimiessaan, mutta kun niihin tulee jokin vika, niin sitten homma ei olekkaan enään niin helppoa kuin näissä sähköautoissa.


Mutta toisaalta onneksi molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, joten siksi kuitenkin pidän molemmista...

Nitrovehkeisiin on toisaalta jäänyt aikanaan sellainen kammo, että niihin en vapaaehtoisesti koske enään edes pitkällä tikulla....

17
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 14.06.14 - klo: 03.02 »
FG pelittää jälleen  :grin:

Tosin en kerinnyt sillä kovin pitkään ajelemaan, koska "yllättäen" heti kun sain vehkeet tulille niin päätti keli tietysti muuttua oikein kunnon vesisateeksi...

Joten ei muuta kuin nöyrimmät kiitokset kaikille jotka jaksoivat neuvoa meikäläistä tämän ongelman kanssa!





18
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 11.06.14 - klo: 21.28 »
Suuret kiitokset, tuo kuva selvensi asiaa erittäin paljon!

= Nyt pitäisi renkaan olla oikein paikallaan.

Harmi että pitää jättää asennus tältä erää kesken sillä työt kutsuvat, mutta uskoisin että kerkeän saamaan auton läjään viimeistään
tulevana viikonloppuna...

19
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 11.06.14 - klo: 19.03 »
Männänrengas + tiivisteet tulivat, ja ovat nyt paikoillaan.

Sellainen kysmys tässä tuli vielä mieleen, että noita ulkomaalaisia foorumeita lukiessani sain sellaisen käsityksen, että tuon männänrenkaassa olevan "katkoksen" tulisi sattua johonkin tiettyyn kohtaan, ja ikäänkuin "lukittua" paikoilleen.

Itselläni tuo uusi rengas meni suht helposti paikoilleen, ja tämän jälkeen sain ujutettua tuon pytynkin takaisin paikoilleen kohtuullisen helposti, mutta se että mihinkä kohtaan tuo katkos tuossa renkaassa jäi, niin siitä ei ole mitään havaintoa...

Sen verran kuitenkin tarkastin, että tuo katkos ei näy tuolta pakoaukosta katsottaessa, joten uskallanko jatkaa mootorin niputtamista?


20
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 02.06.14 - klo: 00.48 »
Eli männän rengas vaihtoon. Se on kuollut.

Näin täytyy toimia...

Mitenkäs muuten tuon pytyn takaisin kiinnitämisen kanssa, onko porukka täällä vetänyt ihan vain "ranne momentilla kiinni", vaiko momenttiavaimen kanssa.

Ja toinen mieleentuleva asia on, että kannattaako noiden tiivisteiden väliin laittaa tuota tiivisteliimaa?
Itseltäni löytyisi ainakin tuollaista Loctiten mustaa tasotiivistettä, jonka olen havainnut erittäin käteväksi noiden 1:1 autojen kanssa.

Pahoittelen jo etukäteen näitä mahdollisesti tyhmiä kysymyksiäni, mutta en ole noiden 2T koneiden kanssa paljoakaan aikaisemmin touhunnut.

21
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 01.06.14 - klo: 23.15 »
Änkkäri pois----> ettei männässä ole jälkiä ja ruuvarilla kokeilee että renkaat/rengas liikkuu painamalla. 

OK... eli tein tuon, männässä ei näy jälkiä, mutta mielestäni tuo rengas ei kyllä liiku mihinkään.

22
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 31.05.14 - klo: 21.13 »
Paas kokeillen siitä toimivasta pirssistä sitä sytytyspuolaa tähän ei käyvään
kikottimeen ja testaa se sammutusnappi samalla. Meillä oli yhellä veljellä
samat oireet ja näihin paikantui....

Täytyypä testata tuota... Mitenkäs muuten saako tuota palikkaa irti irroittamatta kokonaan tuota moottoria autosta?

Yritin nimittäin kertaalleen jo irroittaa tuota "vauhtipyörän koppaa" jonka alla tuo majailee, mutta itselläni tuo ei mahtunut tulemaan pois siten että kone oli autossa kiinni (koppa ei mahdu tulemaan pois, vaan ahdistaa noiden kahden alimman kiinnitys ruuvin kohdalta.)


Mitenkäs jos tuota yläkertaa lähtee tilaamaan, niin kannattaako  tilata suoraan tuollainen BigBore kitti?

esim: http://www.modellbau-bochum.de/navi.php?a=6657&lang=eng (tämä lienee täydellinen setti = sisältänee kaiken tarvittavan?)

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin nuo erikokoiset yläkerrat käyvät noihin eri alakertoihin, kunhan vaan tuo pulttien määrä täsmää (oma koneeni on tuo 2- pulttinen versio.)


 

23
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 31.05.14 - klo: 19.52 »
Kävimpä sitten tänään yrittämässä tuota autoa taasen  tuloksetta käyntiin.

Ongelmana tuntuu kokoajan olevan se että saa bensaa aivan liikaa = yrittää nykiä autoa pari kertaa käyntiin, ja tämän jälkeen ottaa tulpan irti, niin männän päällä on selvästi bensaa, ja tulppa on aivan märkä.

Olen kokeillut jo pari kertaa tuota auto kyljelleen tulppa pois ja nykimistä --> räkii selvästi bensaa, ja kun tarpeeksi kauan nykii, alkaa tulpan reijästä nousemaan savua/höyryä = eikös tämä ole sitä höyrystynyttä bensaa jonka pitäisi syttyä?

Täytyy tuossa irroitella tuo pakoputki ja katsoa että näkyykö tuossa männässä naarmuja/tarkistaa että nuo renkaat liikkuvat (niinkuin TomiH neuvoi).

Ja jos tuolta ei löydy mitään hälyttävää, niin sen jälkeen hankkia tuohon kaasariin täydellinen korjauskitti.

Ja jos tämäkään ei auta, niinsitten alan uskomaan tuohon että kone alkaa olemaan väljä.


24
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 25.05.14 - klo: 00.15 »
Eli ainoastaa tuo, ei esisuodatinta?

Juu ainoastaan tuollainen, ilman esisuodatinta. Ei ilmeisestikään kovin fiksua?

Ja jos tuo auto ei ala vielä tuolla kaasarin kalvon vaihtamisen jälkeen starttaamaan, niin täytyy kokeilla noita Tomi H:n neuvomia konsteja.

Polttoaineena olen muuten noissa molemmissa autoissa käyttänyt tuota Nesteen 98 pohjaista pienkone bensiiniä, ja 2T öljynä Mobilin täyssynteettistä racin 2T öljyä.

25
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 24.05.14 - klo: 22.02 »
Puristuksia tuntuisi olevan ihan kiitettävästi, tai ainakin saman verran kuin tuosta toisesta vastaavasta moottorista, joka siis toimii vallan hienosti.

Sen verran tuo kone tuosta narusta nyittäessä pistää hanttiin, että takapyörän saa nousemaan ilmaan pelkästään tuota puristusta vastaan.

Putsarina olen käyttänyt noita: http://rc-car-online.de/shop/en/products/y0101-y0101-power-save-racing-air-filter-set.html ja ilmanputsari öljynä olen käyttänyt tuota Bilteman Foami suodattimille tarkoitettua öljyä.


26
Bensa-autot / Vs: FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 24.05.14 - klo: 06.59 »
Tulppia on kokeiltu 3kpl erilaisia  (yksi käytetty autossa ollut, yksi käytetty toisessa vastaavassa moottorissa ollut jolla ko. moottori toimii + yhtä aivan "pakasta vedettyä tulppaa"... (kaikilla sama vaikutus = ei käy).

(kaikki ovat olleet malliltaan samanlaisia = NGK CMR7H)

Ilmansuodatin on uusi + asiallisesti oikeilla öljyillä öljytty (kuten kaikki muutkin suodattimet tähän asti).

Purin pois tuon ilmanputsarin jalkoineen, ja ainakaan tuolta en tuota hiekkaa löytänyt...

Vaihdoin myöskin juuri äsken tuon kaasarin kalvon, ja ainakin tuon jälkeen tuo kupliminen tuossa paluuletkussa tuota "primeri kuplaa pumpatessa" väheni/loppui"...

Käyntiin en tuota naapureiden iloksi viitsi tuossa parvekkeella näin aamuyöstä enään kokeilla...

On tämä elämä noiden Bensa autojen kanssa niin mukavaa...

Toinen ei starttaa, ja toinen pyrkii "karkaamaan" heti kun silmä välttää... ("pientä ongelmaa" radioissa tämän kanssa)...

Mutta uusi vastari parempaan omistamaani radioon + killeri on jo tilattu, joten eiköhän ainakin tuo toinen tällä (toivottavasti) tokene...


27
Bensa-autot / FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 24.05.14 - klo: 06.21 »
Eli ongelmana olisi tuollainen  FG: Monsteri varustettuna Zenoahin G260RC koneella + DDM:n Dominator putkella.

Eli hommasin kärryn käytettynä ja vähän ajettuna, ja alkuunsa kärry toimikin juuri niinkuin pitääkin. = käynnistyi nätisti parilla nykäisyllä.

Mutta viimeisen kerran kun sain auton käyntiin, niin sitä sai nykiä erittäin kauan + kuivailla tulppaa/tehdä muitakin "kevätjuhlaliikkeitä", mutta tällöin auto kuitenkin suostui pitkän tappelemisen jälkeen käynnistymään.

Tämän jälkeen olen yrittänyt kärryä käyntiin kahdesti, ja molemmilla kerroilla tulos on ollut se, että tulppa kastuu, ja kone ei edes "lupaa".

Olen säätänyt kaasarin takaisin tuohon "perussäätöihin", ja kokeillut eri tulpilla, mutta silti auto ei käynnisty.l

- Kipinä löytyy (onko normaalia, että tulppa antaa "kahta kipinää"? (kipinä ei aina keskellä vaan välillä kaksi kipinää tuon kärjen? reunoilta)
- Bensaa tulee (pakko tulla jos kastelee tulpan).
- Puristuksia löytyy saman verran kuin toisesta omistamastani FG:stä (joka toimii vallan hienosti).

Ja sitten se omituisuus...

Eli tänään kun irroittelin tuon kaasarin yläosan, jotta voisin nähdä tuon kaasarin kalvon, niin havaitsin jonkin verran epäilyttävästi hiekkaa muistuttavaa ainetta tuon kaasarin kalvon yläpinnalla...

Nyt kysymys kuuluukin, että:

A: Mistä tämä hiekka on voinut tuonne päätyä? (ruuvit eivät olleet löysällä)
B: Voiko tämä olla syy tähän auton käynnistömättömyyteen?

Puhdistin kalvon bensalla, ja yritin tutkia sitä valoa vasten, ja ainakaan itse en nähnyt siinä reikiä/repeämiä.

28
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 14.04.14 - klo: 04.59 »
Tuo sinun uusi rengas/vanne setti sopii kyllä tuohon kärryyn aivan mahtavasti!
Ja täytyypä tutkailla jos tuota itsekin tilailisi tuollaiset suojukset noiden iskarien päälle.


29
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 06.04.14 - klo: 03.38 »
Jees...

Eipä nuo alumiiniset diffi kotelot oikeastaan tuolla paikoillaan ollessa paljon ulospäin näy, vaikka hienoilta irrallaan näyttävätkin...

Ainut hyöty mitä noista keksin, on se, että tuo diffikotelo toimii samalla kiinnityspisteenä alatukivarsille = kun vaihdat nuo paikoilleen, niin sinulla on alumiiniset kiinnikkeet sekä ylä että alatukivarsille.

Ja mitä tuohon sinun päivityslistaasi tulee, niin hyvältä näyttää  :grin:,  tuohon lisäisin ainoastaan pari satsia jäykempiä jousia.

Itse päätin että ainakin toistaiseksi pitäydyn noissa Asson vakio muovi-iskareissa noilla alu ylä/alapäillä varustettuna, tosin jos jossain vaiheessa kohdalleen oikein edullisesti sattuu, niin saatan ostaa nuo alumiiniset iskarien rungotkin :) 

Ja pirun kalliiksihan tähän kärryyn tuo "iskariremontti" tulee, kun viisas insinööri on päättänyt laittaa tuohon "tupla määrän" iskareita normaaleihin autoihin nähden...

Ja mitä tuohon toiseen autoon tulee, niin tälläinen "mörkö" tuli hommattua tuolle Assolle kaveriksi:

http://aijaa.com/DObjEl
http://aijaa.com/VgAPGd
http://aijaa.com/VQWYaz

Ja jos et tuota Rivalia muuten saa rikki, niin kokeile kumpi on vahvempi Rival vaiko aidan terästolppa... (vihje tolppa VS Rival 1-0...)

Mutta mitä tulee tuon "Mörkön" ja Rivalin hauskuuteen, niin molemmissa on puolensa:

= Esim. Rivalilla voi hyppiä lähes mistä tahansa ilman pelkoa, mutta taasen tuossa "Mörkössä" on todella hauskat äänet, mutta tuota ei viitsi paljon hyppyyttää...

- Ja ainakin omasta mielestäni, tuohon "mörköön" pitäisi saada lisää leveyttä esim. tukivarsien/hexien suhteen... (katso Rival vs "mörkö" kuva...




30
Radiolaitteet / Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« : 23.03.14 - klo: 02.09 »
toimiikohan 2t autojen killeri tän kössin radioiden kans? ei huvittas paskoa autoa sen takia..

Ainakin oma killer rc:n Killer bee v2 toimii tämän radion kanssa.

Sivuja: [1] 2 3