Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Chevy

Sivuja: [1]
1
Bensa-autot / FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".
« : 24.05.14 - klo: 06.21 »
Eli ongelmana olisi tuollainen  FG: Monsteri varustettuna Zenoahin G260RC koneella + DDM:n Dominator putkella.

Eli hommasin kärryn käytettynä ja vähän ajettuna, ja alkuunsa kärry toimikin juuri niinkuin pitääkin. = käynnistyi nätisti parilla nykäisyllä.

Mutta viimeisen kerran kun sain auton käyntiin, niin sitä sai nykiä erittäin kauan + kuivailla tulppaa/tehdä muitakin "kevätjuhlaliikkeitä", mutta tällöin auto kuitenkin suostui pitkän tappelemisen jälkeen käynnistymään.

Tämän jälkeen olen yrittänyt kärryä käyntiin kahdesti, ja molemmilla kerroilla tulos on ollut se, että tulppa kastuu, ja kone ei edes "lupaa".

Olen säätänyt kaasarin takaisin tuohon "perussäätöihin", ja kokeillut eri tulpilla, mutta silti auto ei käynnisty.l

- Kipinä löytyy (onko normaalia, että tulppa antaa "kahta kipinää"? (kipinä ei aina keskellä vaan välillä kaksi kipinää tuon kärjen? reunoilta)
- Bensaa tulee (pakko tulla jos kastelee tulpan).
- Puristuksia löytyy saman verran kuin toisesta omistamastani FG:stä (joka toimii vallan hienosti).

Ja sitten se omituisuus...

Eli tänään kun irroittelin tuon kaasarin yläosan, jotta voisin nähdä tuon kaasarin kalvon, niin havaitsin jonkin verran epäilyttävästi hiekkaa muistuttavaa ainetta tuon kaasarin kalvon yläpinnalla...

Nyt kysymys kuuluukin, että:

A: Mistä tämä hiekka on voinut tuonne päätyä? (ruuvit eivät olleet löysällä)
B: Voiko tämä olla syy tähän auton käynnistömättömyyteen?

Puhdistin kalvon bensalla, ja yritin tutkia sitä valoa vasten, ja ainakaan itse en nähnyt siinä reikiä/repeämiä.

2
Radiolaitteet / Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« : 26.05.11 - klo: 07.27 »
Kyosholta on ilmestynyt uusi 3-kanavainen 2,4Ghz radio

http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=4033&nav=6002009&q=y

Onko kellään vielä käyttökokemuksia ko. radiosta?

3
Sattui tuossa pikkuinen tapaturma tuon Losin LST:n kanssa, ja tämän seurauksena moottorin päässä oleva  "Pinion, Low Gear" sai sen verta pahasti siipeensä että nyt on uuden rattaan vaihto edessä...

MUTTA tuo hemmetin ratas onkin päättänyt sitten jämähtää paikoilleen yllättävän tiukasti, eivätkä kokeillut konstit kiroilu,ulosvedin,vasara,puhalluslamppu tai edes "vinku" (paineilmalla toimiva "rälläkän" tapainen laite) auttaneet...

Eli onko sitä ratasta edes tarkoitettu irroitetavaksi sen asennuksen jälkeen, vai kannattaako suosiolla tilata uusi kytkinkello? (Ja sen verran tiedän, että ainakin ko. kytkinkellossa rattaat eivät ole kiinteät niinkuin joissakin näkemissäni kytkinkelloissa)

Kiitos ja kumarrus!

4
Olisiko kellään tietoa että mistä löytyisi KUVALLISET ohjeet siitä kuinka tuollainen kytkin asennetaan paikalleen (siis ne jouset/palat).

Niin ja kytkin on HPI Savage X 4.6 mallista peräisin.

Ja kokeilin jo tuolta HPI:n omilta sivuilta, mutta ne kuvat siellä oli vähän turhan epäselvät...

Ja vielä sellainen kysymys savagen omistajille että tuleeko se vauhtipyörää paikallaan pitävä mutteri kartio puoli konetta vaiko akselia kohti?

5
Elikkäs tuollainen polttis monsteri kiinnostaisi, ja aikaisempaa polttis kokemusta ei ole, mikä olisi teidän kokeneempien harrastajien valinta ekaksi autoksi (sähkövehkeistä ja 1:1 autojen rassaamisesta on kertynyt kokemusta jo jonkinverran)

Itse olen ajatellut jotain näistä autoista:

HPI Savage X 4.6 (+ paljon osia saatavilla +osat ilmeisesti kohtuu hintasia)
Kyosho Mad Force (+ kyoshon kauppa samalla kylällä +hinta -kalliit osat -ajettavuus?)
Schumacher Menace (ei varsinaisesti monsteri) (+sähäkkä -osien saanti -vaikea ajaa?)
Joku muu mikä?

Niin ja auto tulisi sellaiseen "sekakäyttöön" = välillä radalla välillä metsässä välillä vain jollain kentällä revittämistä.

Kiitos ja kumarrus... tai jos "turha viesti" niin anteeksi jo valmiiksi...


Sivuja: [1]