Itse olen aiemmin käyttänyt noparien suojaukseen PRF202 lakkaa. Olen tehnyt lakkauksen huollisesti, 3-5 lakka kerrosta => mitään ongelmia ei minulla ole ollut. Tosin olen antanut autojen kuivua jokaisen lumessa ajo kerran jälkeen 2 päivää lämpöisessä varastossa. Eli auto on kuivunut hyvin ennenkuin olen seuraavan kerran sillä ajellut.
Tänä talvena olen käsittelyt autojen elektroniikkaa CorrosionX aineella. Noparit, vastarit, kytkimet, liittimet ja jopa moottorit olen uittanut tuossa aineessa. Kaikki olen upottanut 2 kertaa aineeseen => pitänyt aineessa noin tunnin ja uusinut käsittelyn aineen "kuivumisen" jälkeen. Lisäksi minulla on käytössä Outerwearsin suojat. Savage Fluxin Mamba Monsterissa on tälläinen:
http://www.tgndistributing.com/esc-cover-for-mamba-monster-esc.htmlMugenin 1/8 MBX6E buggyssa on tälläinen:
http://www.outerwearsracing.com/proddetail.asp?prod=202650Summitissa tälläinen:
http://www.outerwearsracing.com/proddetail.asp?prod=202644Hyvin on suojaukset toimineet ainakin tähän asti. Tuon CorrosionX aineen pitäisi suojata myös suolavedeltä. Itse en ole sellaisissa oloissa ajellut. Ainoa haitta puoli tuossa CorrosionX käsittelyssä on se, että se pitäisi uusia noin 1-1.5 vuoden välein.
Itse olisin käyttänyt lisäksi myös CorrosionX Heavy Dutya mutta sitä myydään aerosoli pullojen lisäksi vain Gallonan astioissa ja isommissa. En ihan 4 litraa viitsinyt tilata
.
Ideana olisi ollut käsitellä nopari ensin tuolla ohuemmalla normaalilla CorrosionX:llä (menee kaikkiin pieniinkin rakoihin) ja sitten paksummalla Heavy Dutylla. Heavy Duty on paksumpaa ja jättää piirilevyn pintaan paksumman kerroksen.
Olin CorrosionX aineen valmistajaan ja muutamien maiden maahantuojiin yhteydessä ja aine pitäisi kyllä olla hyvää. Tiedä sitten onko vain mainospuhetta. Valmistaja on tehnyt Castlen kanssa testejä. Ajaneet kuulemma autolla uima-altaiden pohjalla jne.
Itse olen käsitellyt tähän mennessä omat Tekinin, Castlen ja Hobbywingin combot.