RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: KyPak - 04.05.10 - klo: 12.18
-
KILPAILUKUTSU – KyPakin Tamiya Mini Kesä Cup 2010 I
Tamiya Mini + Vintage Touring Kerhokisasarjan osakilpailu
30.5.2010 KyPak Circuit, Kuusankosken urheilupuisto
(http://kypak.fi/images/kypak/tilanne.jpg)
Kymen Pienoisautokerho ry kutsuu kaikkia Tamiya Mini, Vintage Touring -kuskeja neljän osakilpailun mittaiseen KyPakin Tamiya Mini Kesä Cup 2010 -kerhokisasarjaan KyPak Circuitille Kuusankosken urheilupuistoon.
Aika
Kesä Cup I su 30.5.2010
Kesä Cup II su 20.6.2010
Kesä Cup III ja IV päivämäärät ilmoitetaan myöhemmin.
Paikka
Kuusankosken urheilupuiston pienoisautorata. Rata sijaitsee Helsingintien varrella Tennishallin takana. Kulku radalle Helsingintien kautta. GPS: N 60o 54.930’ E 026o 36.290’
Luokat
Tamiya Mini Classic
Tamiya Mini Competition
VTR-10 Vintage Touring
Säännöt
Mineille yhteiset säännöt:
Tamiya Mini - KyPak Mini tekniset säännöt 2008 (http://users.tkk.fi/~ktlehto/Mini/KyPakMiniTekniset2008.pdf) muutamin poikkeuksin.
- Maavara minimi 8 mm mitattuna pohjan matalimmasta kohdasta.
- Kovakuoriset (hard case) LiPo-akut ovat sallitut.
- Myös uusi M05-alusta on sallittu vastaavin rajoituksin, mitä M03.
Erityistä Classic –luokkaan:
- Moottoreina käytetään järjestäjältä saatavia ns. hand-out -moottoreita. Moottorit arvotaan ennen kilpailun alkua ja palautetaan käytön jälkeen järjestäjälle. Koneissa vakio johdotus ja liittimet, joita tulee käyttää (vrt. RF tuotenro 53689). Järjestäjä voi kilpailun aikana suorittaa moottorien uudelleen jaon.
Erityistä Competition luokkaan.
- Moottori: SP Sport Tuned Version 2,0-2500kv sensoriton, Tuotekoodi: SPST25V2
- Painoraja: 1250 g
Vintage Touring - Jerzin VTR-10 tekniset säännöt (http://rc10.fi/index.php?topic=39977.0).
Hajuttomien pitoaineiden käyttö sallittu kaikissa luokissa.
Ajotapa
Tamiya Mini - Alkuerät 6 min pistelaskulla. Alkuerien 7 parasta suoraa A-finaaliin 7 seuraavaa B-finaaliin jne. Alemmista finaaleista 3 parasta nousee seuraavaan finaaliin. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena. Finaalien pituus 10 minuuttia.
Vintage Touring - Alkuerät 5 min pistelaskulla. 5 parasta suoraa A-finaaliin, viisi seuraavaa B-finaaliin jne. Alemmista finaaleista 3 parasta nousee seuraavaan finaaliin. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena. Finaalien pituus 8 minuuttia.
Kierroslaskenta
AMB. Käytössä henkilökohtaiset transponderit. Järjestäjältä löytyy lainapondereita.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset sähköpostilla viimeistään torstaina 27.5. osoitteella: kai.jansson (a) tuoterengas.fi
Ilmoita: Nimi, Luokka, Kilpailijanumero (jos on), seura (jos on), taajuudet, ja ponderin numero (jos on).
HUOM! Mini Classic osallistujamäärä on rajattu max 24 johtuen hand-out -moottorien määrästä. Mukaan otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
Osanottomaksu: 10 eur / luokka , maksetaan paikan päällä.
EI LISENSSIPAKKOA!
Palkinnot
Osakilpailuista jaetaan pisteet 3/4 FTT-pistetaulukon mukaan ja menestyneet palkitaan viimeisen osakilpailun yhteydessä.
TERVETULOA!
-
ILMOITTAUTUNEET:
MINI CLASSIC
Sauli Ylösmäki KyPak
Erkko Ylösmäki KyPak
Tommi Kulmala KyPak #99
Hannes Heikkinen
Pekko Iivonen KyPak #10
Anssi Vuorimaa Lahti
Leevi Lyytikäinen Lahti
MINI COMPETITION
Kai Jansson KyPak #54
VINTAGE TOURING VTR-10
Kai Jansson KyPak # 54
KYPAK KESÄ CUP II
ALUSTAVA AIKATAULU; muutokset mahdollisia kun saadaan ilmot... …
Vapaa harjoitus
MINI VTR
8.00 8.20
8.40 9.00
9.20 9.40
Ilmoittautuminen klo 10.00 mennessä
Ohjaaja kokous klo 10.05
ALKUERÄT : Mini 6 min. , VTR 5 min.
1.ae 2.ae 3.ae 4.ae
Erä 1 VTR 10.20 11.20 12.20 T> 13.30
Erä 2 Mini 10.30 11.30 12.30 A 13.40
Erä 3 Mini 10.40 11.40 12.40 U 13.50
Erä 4 Mini 10.50 11.50 12.50 < K 14.00
O
FINAALIT : Mini 10min. , VTR 8 min.
VTR A1 14.30
Mini(Comp) 14.45
Mini B 15.00
VTR A2 15.20
Mini(Comp) 15.40
Mini A1 16.00
VTR A3 16.30
Mini A2 16.50
Tulosten julistaminen ja päätös klo 17.10
-
Onko Masan grilli mukana :p
Jerzi
James Bonderi on 7977834
-
Ilmoittautuminen[/b]
Ilmoittautumiset sähköpostilla viimeistään torstaina 27.5. osoitteella: kai.jansson (a) tuoterengas.fi
Noi oli niin vaikeet ohjeet että mun ilmo meni Suomi24-palstalle, koettakaa löytää sieltä...
;)
-
Nyt kaikki ilmoittautumaan. Olen tilannut hyvät kelit sinne myös :tongue:
Jerzi
-
Mini Competition koneet saapuvat tänään RF:lle !!!!
Jotta sielt niit saa......
-kj-
Onko siis säädin vapaa? Kuinka paljon kovempaa tämä kone liikkuu verrattuna 540 Mabuchiin?
-
Säädin on vapaa, mutta kannattaa säädintä valitessa pitää mielessä, että moottori on sensoriton.
Kovin paljoa nopeampi moottori ei ainakaan sisäajojen perusteella ole, mutta Luigi voi kommentoida moottorin kulkua tarkemmin.
-
Hello !
Säätimeksi käy mikä tahansa sensoriton säädin.
Nopeus ero Mabuchiin;lievästi nopeampi,mutta vääntöä on enemmän eli erittäin miellyttävä ajaa,eikä puudu kuten M.Koitin Kuusaalla just reilu 10min. ja annoin "etusormea" reilusti,moottorin lämpötila oli 36 astetta ajon jälkeen.....
Lisäksi kaasu on miellyttävä , teho tulee lineaaristi eikä yhtäkkiä.
Säädin oli SP Exige 2,0 vakiona säädettynä täysille ennakot.
Toinen miellyttävä asia oli renkaat,kokeiltiin Tamiyan slicksejä,toimii ainakin Kuusaalla hyvin asfaltilla.Ne on kyllä pienemmät halkaisijaltaan eli huippunopeudessa hieman häviää.
Voisi olla hyvä asfalttirengas,koska kuviorengas kuluu aivan sikana ; yx kierros/treenikerta!!
Ei siis kauhean edullista !!! Ainakaan näillä rengashinnoilla.
-
Missä VTR kuskit on :huh:
Jerzi
-
Ilmo laitettu
-
Kuinka monta kuskia pitää VTR luokassa olla jotta se ajetaan pois :huh:
Jerzi
-
Täällä odotellaan kyydin vahvistumista,että sen mukaan tulee ilmoa!
-
Missäs toi rata nyt sijaitsikaan? Osoite?
-
Kutussa mainittua GPS-koordinaattia parempaa osoitetta ei valitettavasti ole käytössä. Kartalla rata löytyy tästä kohtaa:
Kartta (http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=Kuusankoski&sll=37.0625,-95.677068&sspn=31.564064,55.458984&ie=UTF8&hq=&hnear=Kuusankoski,+Kouvola,+Suomi&ll=60.916824,26.604359&spn=0,0.003385&z=18&layer=c&cbll=60.917071,26.604377&panoid=SI80fmSk-dEC17P_TYiTOw&cbp=12,96.16,,0,4.86)
Eli Helsingin suunnasta tullessa jatketaan vaan samaa tietä pitkin, kunnes rata näkyy oikealla. Noin 100 m radan jälkeen käännytään oikealla ja siitä heti hiekkakentälle ja kentän toiseen päähän.
-
Ok,kiitos. :roll:
-
Sähköposti ei mennyt läpi, joten laitoin ilmon YV:nä, tiedoksi Kaitsu!